START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 26 oktober 2020, 15:23

@zonderzorgen, ja dat klopt eigenlijk wel, ik had vrijdag gewoon beide al in huis kunnen halen, eigenlijk heb ik het mezelf lastig gemaakt :D maarja het is gelukt..
@kito Oh kijk eens aan!! Wat goed zeg!!! Amai top, ik duim alvast voor je mee vrijdag.
Is er iets wat jullie weten dat kan helpen om de innesteling goed te laten verlopen eig?

Ik zat vanmorgen m'n online medisch dossier nog eens door te pluizen en zag nu dat er in juni een bloedname was bij mij, waarbij AMH waarde is getest en daarbij stond 8,22.. Dat lijkt me wel verontrustend hoog toch!? Is dat niet vooral bij vrouwen met pcos? Ik heb nu ook wel die cyste.. Verder zover ik weet geen problemen met eitje of eisprong, eicelreserve was zelfs heel goed zei de arts en nu ook veel follikels enzo, maar mss zegt het een niks over het ander, ik ken er te weinig van..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

YDV
Berichten: 945
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 26 oktober 2020, 15:54

@Kito: super nieuws! En nu hopen op een toppertje om terug te plaatsen! 😁
@Pindanootje: mijn AMH is 13,66 en ik heb PCOS. De normaalwaarden volgens mijn labo liggen tssn 1,83 en 7,53. Je kan het miss eens vragen aan je gynaecoloog? Maar volgens mij hoef je je hier niet te veel zorgen in te maken. 😉 veel succes morgen!
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

beldes
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 juli 2020, 23:50

Re: START IVF JULI

Bericht door beldes » 27 oktober 2020, 8:35

Ter info girls:
sinds deze ochtend op site van crg jette:
vanaf vandaag worden alle councelingsessies geannuleerd. geen nieuwe afspraken meer mogelijk.
en start behandeling zonder voorafgaande counceling niet mogelijk.
lichtpuntje voor die dat bezig zijn: is dat zolang ge bezig zijt dat deze poging wel doorgaat denk ik?
sterkte!

ik ga morgen achter mijn medicatie bij de dokter dus zal het wel snel weten waar ik sta...
juni 2020 tem september 2020 5 iuis niet gelukt jan palfijn
amh 0.57
14 november 2020 ivf/icsi tp 1 UZ jette . zwanger! augustus 2021

Hanne86
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 april 2020, 22:41

Re: START IVF JULI

Bericht door Hanne86 » 27 oktober 2020, 11:15

Corona.... ik ben zo bang weer te moeten stoppen.
Normaal gezien vrijdag of zaterdag pick up in UZ Gent. Prof zei gisteren dat ze blijven gaan tot ze echt een stop krijgen opgelegd maar ik er rekenibg moet meehouden dat een verse terugplaatsing misschien wel in het gedrang komt.
Het is mijn eerste ivf-poging na 2,5 jaar en 9 iui's. De moed zit in mijn schoenen.
Iemand meer info over UZ Gent?

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: START IVF JULI

Bericht door Elvira » 27 oktober 2020, 11:38

Hanne86 schreef:
27 oktober 2020, 11:15
Corona.... ik ben zo bang weer te moeten stoppen.
Normaal gezien vrijdag of zaterdag pick up in UZ Gent. Prof zei gisteren dat ze blijven gaan tot ze echt een stop krijgen opgelegd maar ik er rekenibg moet meehouden dat een verse terugplaatsing misschien wel in het gedrang komt.
Het is mijn eerste ivf-poging na 2,5 jaar en 9 iui's. De moed zit in mijn schoenen.
Iemand meer info over UZ Gent?
Oh nee :( Wat een stress. Ik zit ook in UZ Gent en heb deze vrijdag de resultaten van mijn miskraam (bloed en echo). Ik laat dit doen bij mijn eigen gynaecoloog maar zal erna wel Gent bellen om te vragen hoe of wat. Als ik iets hoor, laat ik het je weten! Ik hoop zo dat ik ook snel weer een terugplaatsing mag hebben namelijk.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Hanne86
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 april 2020, 22:41

Re: START IVF JULI

Bericht door Hanne86 » 27 oktober 2020, 13:04

Oooh, zo lastig, zeg! Hopelijk komt er voor jou snel weer wat goed nieuws.
Morgenvroeg moet ik nog eens gaan voor een meting.
Ik hou je verder op de hoogte mocht er nieuws zijn van t UZ.

AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: START IVF JULI

Bericht door AnieN » 27 oktober 2020, 16:59

Ik breek hier even in. Lees af en toe mee maar ben eigenlijk actiever in het icsi clubje. Ik sprak de verpleegster zondag in Jette. Blijkbaar, ook al was je al aan het stimuleren in maart, werd de poging gewoon stopgezet. Ik hoop 8 november (pu) te halen. Om volop in een poging te zitten, spuiten, 3uur in de wagen per keer te zitten, kosten te hebben betaald, hoop ik dat het echt kan doorgaan. Een tp mag voor mij dan uitgesteld worden maar de pu zou ik echt zonde vinden. Wat een tijden...
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: START IVF JULI

Bericht door ZonderZorgen » 27 oktober 2020, 20:25

Hanne86 schreef:
27 oktober 2020, 13:04
Oooh, zo lastig, zeg! Hopelijk komt er voor jou snel weer wat goed nieuws.
Morgenvroeg moet ik nog eens gaan voor een meting.
Ik hou je verder op de hoogte mocht er nieuws zijn van t UZ.
Ik breek weer even in. Ik ben ook in behandeling in het UZ Gent. Gisteren telefoon gekregen dat deze tp niets is geworden. Dus maar even gevraagd asn de vroedvrouw en die zei dat ze gewoon bleven werken alleen de pu onder algemene verdoving werden niet meer gedaan. Want dat valt onder operaties.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

SOHN
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 april 2017, 9:46

Re: START IVF JULI

Bericht door SOHN » 27 oktober 2020, 20:51

Hey allen,

Ik ga ook int UZ Gent. Vorige week intake gehad (nadat iui geen zin meer heeft) en zit nu 3 weken aan de pil en mag pas hormonen beginnen spuiten op 16 nov omdat de punctie planning vol zat tem 8 nov.
Hopelijk mag ik tegen dan nog starten. Zo bang. Ook totaal geen andere afleiding meer. Heb vrijdag een afsprak bij de psycholoog van het fertiliteitscentrum in UZ Gent, ik vraag dan ook nog even een update en hou jullie op de hoogte.

Sterkte allemaal, het is op zich al geen makkelijk proces en die corona maakt de onzekerheid en alles errond er niet makkelijker op. Gelukkig vinden we hier ook steun bij elkaar

Ik duim dat we allemaal zolang mogelijk kunnen blijven gaan.
Liefs
Sept 2016 - pilstop
April 2017- PCOS
Aug- Okt 2017: IUI 2 met menopur positief - zoontje juli '18
Nov 2019 - pilstop 2
Mei 2020 - Heropstart IUI UZ Gent, IUI 1 neg, IUI 2 en 3 afgebroken door overreactie
Okt/Nov 2020 - Overstap naar IVF

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 28 oktober 2020, 10:38

Hey dames. Ik heb gister de pickup gehad.. Vond het een enorm pittige dag eigenlijk :( was sowieso al op van de stress, en dan m'n vriend die na zn staaltje buiten in de auto moest wachten natuurlijk vanwege corona, en daar nog 5u heeft gezeten ocharme.
De pick-up zelf was pijnlijk vond ik, maar inderdaad niet erg lang gelukkig. Er kwamen 13 eitjes uit. Wel was meteen duidelijk dat het een freeze all zou worden omdat m'n bms veel te dun was en ze dan de embryos evengoed konden "wegsmijten". Dus ga daar medicatie voor krijgen nu en dan de maand erop tp (als corona geen roet in het eten strooit toch). De arts zei wel dat de echo die ze donderdag gemaakt hadden (prive gyn, via jesse ziekenhuis) gewoon verkeerde info doorgegeven heeft, wat ik wel heel choquerend vond eigenlijk.. ik snap dat mensen beledigd kunnen zijn dat ik hun een follikelmeting vraag maar hun niet het hele ivf-traject wil laten doen, maar komaan, om foute info op te sturen, is ethisch gewoon niet oke, moest hem ook doorgeven welke arts het was geweest..

Toen ze me de OK uit reden viel er vooral een gewicht van m'n schouders af dus viel de pijn wel mee, dan kom je ff op zo'n kamer te liggen met nog stuk of 3 anderen, en daar begon de pijn al wat toe te nemen, ze kwamen vragen "op een schaal van 0 tot 10, hoeveel pijn nu?" toen zei ik 5.
Ze reden me m'n eigen kamer in en daar begon al snel de pijn aan rechterkant gigantisch toe te nemen. Ze hadden al 2x extra pijnstiller aan m'n baxter gehangen maar ik bleef maar op de knop duwen dat ze moesten terugkomen want lag echt als een klein kind te janken vd pijn rechts. De dokter was al weg dus konden ze enkel telefonisch vragen wat te doen. Er was even sprake van dat ik de nacht moest daar blijven.
Toen nog maar een extra pijnstiller erbovenop, die hielp dan wel gelukkig.. Helemaal suf van alle pijnmeds op mn nuchtere lege maag, mocht m'n vriend me toch komen halen boven, schuifel schuifel naar de auto en toen nog een lange terugrit. Na een uurtje voelde ik me helemaal slecht worden in de auto. Ik zei tegen m'n vriend dat ik moest overgeven en hij de auto aan de kant moest zetten snel, ik deed m'n deur open, en viel toen praktisch flauw, viel gewoon de auto uit de grond op. Hij is me er terug in komen tillen en gelukkig woonde 200m verder een verpleegster die wij kennen, die zei dat mn suiker veel te laag was, dus die gaf me wat fruitsap, toen nog 't laatste kwartiertje naar huis gereden.
Thuis maakte m'n vriend meteen pasta voor me zodat ik iets in de maag had, maar ik lag helemaal brak op de zetel met de emmer er al bij, en helaas alle pasta meteen terug overgegeven. Dan maar naar bed, werd ik opnieuw niet goed, voelde me uitgeput maar elke keer als ik m'n ogen sloot begon alles te draaien en raakte ik in paniek. Heeft hele tijd geduurd voor ik eindelijk kon slapen..
Vandaag iets beter, heb wat eten binnen kunnen houden, de pijn in onderbuik is draaglijk maar niet ideaal, ga morgen in ieder geval m'n werk ook nog afzeggen..

Ik hoop heel hard dat ik dit stuk nooit meer hoef te doen eigenlijk, heb er ergens toch wat schrik van gepakt.
Nu nog even geduld hebben tot dinsdag, dan horen we (pas) hoeveel embryos er zijn en hopelijk is er daar eentje van raak !! Ben er echt aan toe..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: START IVF JULI

Bericht door ZonderZorgen » 28 oktober 2020, 10:43

Pindanootje schreef:
28 oktober 2020, 10:38
Hey dames. Ik heb gister de pickup gehad.. Vond het een enorm pittige dag eigenlijk :( was sowieso al op van de stress, en dan m'n vriend die na zn staaltje buiten in de auto moest wachten natuurlijk vanwege corona, en daar nog 5u heeft gezeten ocharme.
De pick-up zelf was pijnlijk vond ik, maar inderdaad niet erg lang gelukkig. Er kwamen 13 eitjes uit. Wel was meteen duidelijk dat het een freeze all zou worden omdat m'n bms veel te dun was en ze dan de embryos evengoed konden "wegsmijten". Dus ga daar medicatie voor krijgen nu en dan de maand erop tp (als corona geen roet in het eten strooit toch). De arts zei wel dat de echo die ze donderdag gemaakt hadden (prive gyn, via jesse ziekenhuis) gewoon verkeerde info doorgegeven heeft, wat ik wel heel choquerend vond eigenlijk.. ik snap dat mensen beledigd kunnen zijn dat ik hun een follikelmeting vraag maar hun niet het hele ivf-traject wil laten doen, maar komaan, om foute info op te sturen, is ethisch gewoon niet oke, moest hem ook doorgeven welke arts het was geweest..

Toen ze me de OK uit reden viel er vooral een gewicht van m'n schouders af dus viel de pijn wel mee, dan kom je ff op zo'n kamer te liggen met nog stuk of 3 anderen, en daar begon de pijn al wat toe te nemen, ze kwamen vragen "op een schaal van 0 tot 10, hoeveel pijn nu?" toen zei ik 5.
Ze reden me m'n eigen kamer in en daar begon al snel de pijn aan rechterkant gigantisch toe te nemen. Ze hadden al 2x extra pijnstiller aan m'n baxter gehangen maar ik bleef maar op de knop duwen dat ze moesten terugkomen want lag echt als een klein kind te janken vd pijn rechts. De dokter was al weg dus konden ze enkel telefonisch vragen wat te doen. Er was even sprake van dat ik de nacht moest daar blijven.
Toen nog maar een extra pijnstiller erbovenop, die hielp dan wel gelukkig.. Helemaal suf van alle pijnmeds op mn nuchtere lege maag, mocht m'n vriend me toch komen halen boven, schuifel schuifel naar de auto en toen nog een lange terugrit. Na een uurtje voelde ik me helemaal slecht worden in de auto. Ik zei tegen m'n vriend dat ik moest overgeven en hij de auto aan de kant moest zetten snel, ik deed m'n deur open, en viel toen praktisch flauw, viel gewoon de auto uit de grond op. Hij is me er terug in komen tillen en gelukkig woonde 200m verder een verpleegster die wij kennen, die zei dat mn suiker veel te laag was, dus die gaf me wat fruitsap, toen nog 't laatste kwartiertje naar huis gereden.
Thuis maakte m'n vriend meteen pasta voor me zodat ik iets in de maag had, maar ik lag helemaal brak op de zetel met de emmer er al bij, en helaas alle pasta meteen terug overgegeven. Dan maar naar bed, werd ik opnieuw niet goed, voelde me uitgeput maar elke keer als ik m'n ogen sloot begon alles te draaien en raakte ik in paniek. Heeft hele tijd geduurd voor ik eindelijk kon slapen..
Vandaag iets beter, heb wat eten binnen kunnen houden, de pijn in onderbuik is draaglijk maar niet ideaal, ga morgen in ieder geval m'n werk ook nog afzeggen..

Ik hoop heel hard dat ik dit stuk nooit meer hoef te doen eigenlijk, heb er ergens toch wat schrik van gepakt.
Nu nog even geduld hebben tot dinsdag, dan horen we (pas) hoeveel embryos er zijn en hopelijk is er daar eentje van raak !! Ben er echt aan toe..
Ooo pindanootje wat een horror. Hopelijk ben je snel weer wat beter en als je het niet betrouwd geeoon naar Jette bellen.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: START IVF JULI

Bericht door Elvira » 28 oktober 2020, 11:03

@Hanne, hoe was je meting vandaag?
@ZonderZorgen, wat een klote nieuws, super jammer dat deze tp niet gelukt is :(
@Pindanootje, ik was al benieuwd naar je verhaal, maar had niet verwacht dat het zo erg zou zijn zeg! Wat afschuwelijk dat die gynaecoloog verkeerde info had doorgespeeld. Dat lijkt me inderdaad niet erg ethisch verantwoord... En jouw pijn klinkt zeer extreem, ik zou inderdaad bellen naar Jette als het niet veel beter wordt vandaag of morgen. Ik weet dat het voor iedereen anders is, maar je hebt echt moeten afzien. Het enige goede is dat je toch 13 eitjes had, dat is echt een mooi resultaat. Ik duim voor je dat er veel bevrucht zijn en mooi doorgroeien de komende dagen. Rust goed uit, ik zou precies de hele week thuisblijven want ik moest ook 4 dagen rusten en was er veel minder erg aan toe. Veel sterkte en een dikke knuffel!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 28 oktober 2020, 12:53

@Pindanootje, bij mijn eerste pu (in het ZOL) onder volledige narcose echt heel misselijk geweest en moeten overgeven, ze hebben me dan wel iets gegeven. De keren erna dit telkens gezegd dan kreeg ik extra/andere medicatie.

De eerste pu in Jette was onder lokale verdoving en mocht ik normaal 2u na pu vertrekken, maar dit is dus echt niet gelukt. Misselijk, ik viel constant in slaap, ik wou wel naar huis, maar mocht niet, uiteindelijk na veel zagen mocht ik naar huis als ik de gang op en af kon lopen. Zogezegd zo gedaan, maar toen ik terug op de kamer kwam draaide ik ver weg, was lijkbleek en zweette me te pletter, net op dat moment kwam de vpk binnen, dus nog niet naar huis.

Uiteindelijk ben ik 8u zoiets op de afdeling geweest en ben ik ook schuifelend en ondersteund door mijn man naar de auto gesukkeld.
Sindsdien kreeg ik aangepaste medicatie en kon ik veel vlugger naar huis en voelde ik me ook stukken beter.

Wat die echo betreft, het zou best kunnen dat die gyn het niet verkeerd heeft doorgegeven, maar verkeerd gemeten en geïnterpreteerd heeft.
Toen ik in Jette in behandeling was, ging ik telkens naar daar voor echo, ik had steeds iemand anders, maar ze zijn daar wel allemaal opgeleid om op dezelfde manier te meten en dus zijn de echo's onderling ook vergelijkbaar.
Nadien als ik privé bij dr DB zat, vond hij het stom dat ik telkens naar Jette zou gaan en dus ging ik naar Tongeren voor bn en de echo was verplicht bij hem, dit was wel voor een tp via ecd, maar hij wou het met zijn eigen ogen zien.

Ik heb in de loop der jaren al vele verhalen gelezen over echo's, bv 2 dagen na elkaar een echo, maar op verschillende plaatsen en totaal andere uitkomsten/interpretaties.

Het lijkt wel dat het gaat goed komen en je hebt echt een heel goede arts.

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 28 oktober 2020, 13:50

@Pindanootje: Amaai wat een heftig verhaal. Ik hoop dat de pijn snel weg trekt en zoals de rest schrijft, moest je het niet vertrouwen bel dan naar Jette.
Ik duim alvast mee voor een mooi aantal dat er ingevroren kan worden en dat alles kan blijven doorlopen.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 28 oktober 2020, 15:19

Merci lieve dames! Vandaag gaat een heel stuk beter hoor, geen flauwvallen/misselijkheid meer, hou mn eten netjes binnen en heb eigenlijk nog geen 1 pijnstiller moeten nemen vandaag voor de buikpijn, het is te verdragen. Heb wel de hele namiddag geslapen nu :)dat helpt.. En iemand anders laat 't hondje voor me uit..
Ja dat van die echo is wonderlijk, hij zei dat de "foute info" er vooral om ging dat de grootte vd follikels onmogelijk kon kloppen, die stonden veel te klein aangegeven, ze hadden op die 2 dagen tot de volgende meting nooit zoveel hebben kunnen groeien als dat gebeurd is + klopte niet met de bloedwaarden.. Dus daar ga ik iig nooit meer heen.
Weet niet precies of ik ook echo's moet laten doen ter voorbereiding op de eerste tp volgende maand? Maar dan rij ik desnoods nog liever naar Halle denk ik :D

@Elvira, hoe is het intussen met jou meid, ben je al een heel klein beetje bekomen vd klap vorige week?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten