START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: START IVF JULI

Bericht door AnieN » 19 november 2020, 12:13

Minosh schreef: ↑
19 november 2020, 9:17
Net een telefoontje gehad, 10 van de 11 zijn bevrucht😊! Het is de 1ste x in jaren dat er goed nieuws komt. Ik weet dat er nog zullen afvallen, maar toch ff een vreugdedansje, zaterdag krijg ik een tp en maandag weet ik hoeveel er ingevroren kn worden. ( ik hoop min 2🀞🀞)
Wat een mooi resultaat!!!
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: START IVF JULI

Bericht door AnieN » 19 november 2020, 12:15

Elvira schreef: ↑
19 november 2020, 8:55
AnieN schreef: ↑
18 november 2020, 21:22
Pindanootje, overal staan hier al bekertjes op het wc, haaha :lol: Zou inderdaad heeeel vroeg willen gaan slapen. Maar dat zit er niet in. Ik ben op van de stress eigenlijk. Die grijze zone van het kan alle kanten uitgaan drives me coconuts! Hoe gaat het met jou ondertussen?
Ik snap jou helemaal AnieN! Ik kan ook slecht slapen deze week en elk wc bezoek gaat gepaard met hartkloppingen... deze tp lijkt me meer stress te bezorgen dan de eerste. Ik heb ook super veel realistische dromen, vaak over (niet) zwanger zijn. Kan niet wachten tot ik mijn bloedafname heb! Jij ook veel sterkte en hopelijk snel een positive test in handen.
Hey Elvira, oh ja echt een helse dagen eigenlijk. Ik ben op van de zenuwen. Ja ik hoop het ook voor jou!
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: START IVF JULI

Bericht door AnieN » 19 november 2020, 12:17

Elvira schreef: ↑
19 november 2020, 8:55
AnieN schreef: ↑
18 november 2020, 21:22
Pindanootje, overal staan hier al bekertjes op het wc, haaha :lol: Zou inderdaad heeeel vroeg willen gaan slapen. Maar dat zit er niet in. Ik ben op van de stress eigenlijk. Die grijze zone van het kan alle kanten uitgaan drives me coconuts! Hoe gaat het met jou ondertussen?
Ik snap jou helemaal AnieN! Ik kan ook slecht slapen deze week en elk wc bezoek gaat gepaard met hartkloppingen... deze tp lijkt me meer stress te bezorgen dan de eerste. Ik heb ook super veel realistische dromen, vaak over (niet) zwanger zijn. Kan niet wachten tot ik mijn bloedafname heb! Jij ook veel sterkte en hopelijk snel een positive test in handen.
Hey Elvira, oh ja echt een helse dagen eigenlijk. Ik ben op van de zenuwen. Ja ik hoop het ook voor jou!
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: START IVF JULI

Bericht door Elvira » 19 november 2020, 12:32

AnieN schreef: ↑
19 november 2020, 12:17
Hey Elvira, oh ja echt een helse dagen eigenlijk. Ik ben op van de zenuwen. Ja ik hoop het ook voor jou!
Dankje!
Ik lees net in het andere groepje dat je een donkerdere streep had vandaag!!! Wat goed, ik hoop dat je snel ook de positieve bloedtest in handen hebt :) Houd ons op de hoogte he
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! πŸ’› bevallen op 13 sept 2021

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 19 november 2020, 12:38

AnieN schreef: ↑
19 november 2020, 12:13
Minosh schreef: ↑
19 november 2020, 9:17
Net een telefoontje gehad, 10 van de 11 zijn bevrucht😊! Het is de 1ste x in jaren dat er goed nieuws komt. Ik weet dat er nog zullen afvallen, maar toch ff een vreugdedansje, zaterdag krijg ik een tp en maandag weet ik hoeveel er ingevroren kn worden. ( ik hoop min 2🀞🀞)
Wat een mooi resultaat!!!
Merciiiii , nu spannend afwachten

Proficiat met je positieve testπŸ˜€πŸŒˆ

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 19 november 2020, 13:01

Elvira schreef: ↑
19 november 2020, 12:32
AnieN schreef: ↑
19 november 2020, 12:17
Hey Elvira, oh ja echt een helse dagen eigenlijk. Ik ben op van de zenuwen. Ja ik hoop het ook voor jou!
Dankje!
Ik lees net in het andere groepje dat je een donkerdere streep had vandaag!!! Wat goed, ik hoop dat je snel ook de positieve bloedtest in handen hebt :) Houd ons op de hoogte he

Oohh ist echt??? Proficiat alvast AnieN !!!! Wat een fijn nieuws!! Hou ons idd op de hoogte van je hcg. Wanneer weet je meer? Amai hopelijk nog meer van deze goede berichten πŸ€ geniet ervan!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: START IVF JULI

Bericht door AnieN » 19 november 2020, 13:24

Dankjewel lieverds! Ik kan het moeilijk geloven. Voor mijn eerste zwangerschap heb ik jaren moeten vechten en veel terugplaatsingen moeten doen. De schrik zit er wel in omdat het zo megapril is. Ben nog altijd niet 100% zeker. Maandag bn pas...
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: START IVF JULI

Bericht door Elvira » 19 november 2020, 13:36

AnieN schreef: ↑
19 november 2020, 13:24
Dankjewel lieverds! Ik kan het moeilijk geloven. Voor mijn eerste zwangerschap heb ik jaren moeten vechten en veel terugplaatsingen moeten doen. De schrik zit er wel in omdat het zo megapril is. Ben nog altijd niet 100% zeker. Maandag bn pas...
Ik snap die schrik volledig, die zit er bij mij ook goed in na de laatste teleurstelling. Ik denk dat er niet veel is wat je er aan kan doen. Maar als je tips hebt mag je die altijd delen ;) Ik probeer positief te blijven en te kijken naar de silver lining. Ik heb mijn lichaam het laatste jaar bijvoorbeeld veel beter leren kennen! Dus ik probeer daar vertrouwen uit te halen want als het zo ver is, is het toch echt wel een wonder he?
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! πŸ’› bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 19 november 2020, 13:42

AnieN schreef: ↑
19 november 2020, 13:24
Dankjewel lieverds! Ik kan het moeilijk geloven. Voor mijn eerste zwangerschap heb ik jaren moeten vechten en veel terugplaatsingen moeten doen. De schrik zit er wel in omdat het zo megapril is. Ben nog altijd niet 100% zeker. Maandag bn pas...
Dat is heel begrijpelijk meid.. Denk dat je niet meer kan doen dan zowel voor de vreugde als voor de schrik wat ruimte maken en je gevoelens er gewoon laten zijn. Het wil niet zeggen dat 't int verleden al misgegaan is of lang duurde, dat je nu minder kans hebt dat dit gaat pakken. De kans is zeker ook reΓ«el dat dit gewoon je baby zal zijn over een kleine 9 maanden. Koester die hoop maar! Voor je 't weet is het maandag.. We denken aan je!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: START IVF JULI

Bericht door AnieN » 19 november 2020, 13:43

Elvira

Inderdaad. Vreselijk eerst zoveel vreugde en dan nadien zo'n teleurstelling. Elk stapje in deze wereld is toch zo groot he... eerst stress voor bloedonderzoeken en genetische zaken, dan aantal eicellen,bevruchtingen, wachtdagen en dan als het positief nog tot die 15 weken (voor mij toch). Zal blij zijn dat het maandag is. En dan wanneer we enkele weken verder zijn.
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

Hanne86
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 april 2020, 22:41

Re: START IVF JULI

Bericht door Hanne86 » 19 november 2020, 20:35

AnieN schreef: ↑
19 november 2020, 13:43
Elvira

Inderdaad. Vreselijk eerst zoveel vreugde en dan nadien zo'n teleurstelling. Elk stapje in deze wereld is toch zo groot he... eerst stress voor bloedonderzoeken en genetische zaken, dan aantal eicellen,bevruchtingen, wachtdagen en dan als het positief nog tot die 15 weken (voor mij toch). Zal blij zijn dat het maandag is. En dan wanneer we enkele weken verder zijn.
Zeker lastig! Maar je bent toch al paar belangrijke stappen vooruit, he! Het zou zomaar prijs kunnen zijn! :)

We duimen!

Hanne86
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 april 2020, 22:41

Re: START IVF JULI

Bericht door Hanne86 » 19 november 2020, 20:37

AnieN schreef: ↑
19 november 2020, 12:13
Minosh schreef: ↑
19 november 2020, 9:17
Net een telefoontje gehad, 10 van de 11 zijn bevrucht😊! Het is de 1ste x in jaren dat er goed nieuws komt. Ik weet dat er nog zullen afvallen, maar toch ff een vreugdedansje, zaterdag krijg ik een tp en maandag weet ik hoeveel er ingevroren kn worden. ( ik hoop min 2🀞🀞)
Wat een mooi resultaat!!!
Ooooh, Minosh! Supergoed! Is zeker al een goede stap met veel opties.

Ik denk aan je!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 19 november 2020, 21:20

Ik zou heel ff willen ventileren over een ergernis van me en even jullie mening vragen om te zien of ik mogelijk aant overreageren benπŸ˜‚πŸ™ˆ Gaat over een vriendin van me, Ken haar al enorm lang, maar zitten in hele andere fases nu. Ik ben 6j samen met m'n vriend, verloofd en wil n baby. Zij is gescheiden en single en druk aant daten.. Ik merk dat hoewel zij eigenlijk m'n langstdurende vriendschap is (bijna 20j) zij de minst meelevend persoon is in heel m'n fertiliteit traject. Ze is van persoon sowieso wel erg met zichzelf bezig en niet super inlevend naar een ander, maar soms begint 't me wat de keel uit te hangen. Als ik iets vertel over mijn situatie met IVF dan stuurt ze in 1 zin terug, als 't over haar dates gaat zijn het hele krantenartikels precies. Nu was ze iemand aant daten die haar zei geen kinderwens te hebben, zij heeft die wel, dus ze gaan geen relatie aan, en dan stuurt ze uitgerekend naar mij dingen als "ja heb even getwijfeld of ik de relatie daarvoor ging laten want ja misschien wil ik zelf wel geen kinderen of ben ik toch onvruchtbaar ofzo".. Dat irriteerde me eig al best.. Ik heb toch ook 't label onverklaard onvruchtbaar en dat doet toch ook nx af aan m'n kinderwens of aan 't feit dat er wel gwn behandel mogelijkheden zijn πŸ€” En dan vervolgens ging ze hele uitleg schrijven over hoe ze besefte dat ze wel kinderen wou door wat ze allemaal had meegemaakt met de kindjes op haar werk die dag, dingen waar ik momenteel kei gevoelig voor ben en niet tegen kan, ben momenteel soms al groen als ik iemand met een kinderwagen die voorbij lopen omdat ik denk Waarom zij wel en ik niet.
Heb 't gevoel alsof ze totaal niet snapt wat zo'n uitspraken met mij doen.. Anderzijds denk k dat ik te gevoelig ben of niks meer kan hebben..
Ben ik zelf aant doordraaien of zou zo'n sms jullie ook ergeren?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 19 november 2020, 21:52

@pindanootje, misschien moet je die vriendschap eens analyseren.

Ik heb ook meer dan 20j een vriendin gehad en zij heeft de vriendschap stop gezet toen ik mijn man leerde kennen, ze kon het niet aan.

Ik heb in de psychiatrie gezeten na een burn-out en daar ben ik tot vele inzichten gekomen en heb ik dus ook ingezien dat die vriendschap niet gelijkwaardig was.
Ik deed ongeveer alles (spontaan) voor haar, maar als ik iets nodig had moest ik het altijd expliciet vragen dan was het op haar voorwaarden.

Ook bij medepatiΓ«nten kwam ik gelijkaardige verhalen tegen, bv altijd het luisterend oor voor de vriendin wiens man door kanker getroffen was, dan kreeg ze zelf borstkanker en wou haar verhaal kwijt, maar dan had de vriendin nooit tijd.
Of altijd degene zijn die chauffeur is en dan door omstandigheden geen auto meer en hup vriendin ook verdwenen.

Je kan in totaal andere levensfases zitten, maar dit is toch niet wat je van een vriendin verwacht.

Je bent er gewoon meer met bezig en er ook gevoeliger voor, dus het is niet abnormaal dat je het moeilijk hebt met iemand met een kinderwagen, een zwangere buik of een zwangerschapsaankondiging.

Ik heb het daar ook heel moeilijk mee gehad, zelfs als ik zelf zwanger was had ik het er nog moeilijk mee.

AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: START IVF JULI

Bericht door AnieN » 19 november 2020, 22:51

Pindanootje schreef: ↑
19 november 2020, 21:20
Ik zou heel ff willen ventileren over een ergernis van me en even jullie mening vragen om te zien of ik mogelijk aant overreageren benπŸ˜‚πŸ™ˆ Gaat over een vriendin van me, Ken haar al enorm lang, maar zitten in hele andere fases nu. Ik ben 6j samen met m'n vriend, verloofd en wil n baby. Zij is gescheiden en single en druk aant daten.. Ik merk dat hoewel zij eigenlijk m'n langstdurende vriendschap is (bijna 20j) zij de minst meelevend persoon is in heel m'n fertiliteit traject. Ze is van persoon sowieso wel erg met zichzelf bezig en niet super inlevend naar een ander, maar soms begint 't me wat de keel uit te hangen. Als ik iets vertel over mijn situatie met IVF dan stuurt ze in 1 zin terug, als 't over haar dates gaat zijn het hele krantenartikels precies. Nu was ze iemand aant daten die haar zei geen kinderwens te hebben, zij heeft die wel, dus ze gaan geen relatie aan, en dan stuurt ze uitgerekend naar mij dingen als "ja heb even getwijfeld of ik de relatie daarvoor ging laten want ja misschien wil ik zelf wel geen kinderen of ben ik toch onvruchtbaar ofzo".. Dat irriteerde me eig al best.. Ik heb toch ook 't label onverklaard onvruchtbaar en dat doet toch ook nx af aan m'n kinderwens of aan 't feit dat er wel gwn behandel mogelijkheden zijn πŸ€” En dan vervolgens ging ze hele uitleg schrijven over hoe ze besefte dat ze wel kinderen wou door wat ze allemaal had meegemaakt met de kindjes op haar werk die dag, dingen waar ik momenteel kei gevoelig voor ben en niet tegen kan, ben momenteel soms al groen als ik iemand met een kinderwagen die voorbij lopen omdat ik denk Waarom zij wel en ik niet.
Heb 't gevoel alsof ze totaal niet snapt wat zo'n uitspraken met mij doen.. Anderzijds denk k dat ik te gevoelig ben of niks meer kan hebben..
Ben ik zelf aant doordraaien of zou zo'n sms jullie ook ergeren?
Dag Pindanootje, ik heb dit enkele jaren ook zo ervaren. Omdat het bij ons zo lang duurde heb ik dan ook bepaalde goede vriendschappen aan de kant geschoven. Het onbegrip, de reacties en noem maar op waren me te veel. Laat staan de vrienden die zwanger werden. Uiteindelijk heb ik beseft dat elke vriendschap zijn sterktes en zwaktes heeft. Ze is jaren je beste vriendin dat wilt zeggen dat jullie ongetwijfeld heel goed met elkaar kunnen opschieten maar je hebt vrienden die je in moeilijke situaties niet kunnen steunen terwijl ze er wel zijn wanneer het goed gaat. Er zijn weinig mensen die beide zijn... Iedereen is anders, het is niet omdat je met een bepaalde vriendin kunt lachen dat die je ook kan troosten of echt luisteren. De ervaring heeft me geleerd om in moeilijke tijden vrienden niet te gaan beoordelen. Iedereen heeft zijn eigen huishouden, zijn eigen sh*'t. Hoe kut onze situatie is, hoe diep wij soms zitten, als je er niet in zit begrijp je het niet. Ik heb ook zo'n vriendin als jou, awel ik laat die altijd vertellen over haar dates, zeuren hoe moeilijk het gaat met daten nu, en dan zet ik mijn hoofd op uitgeschakeld. Gelijk naar het rad van fortuin kijken of temptation Island. Gelakkelijk vermaak zonder diepgang en weet je soms geniet ik daar wel van... Ik zou iemand anders zoeken om je hart te luchten, ze gaat niet veranderen. Voor mij is destijds het forum hier heel belangrijk geweest. Heb hier zelfs mensen in het echt leren kennen.
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten