START IVF JULI

IVF Forum
AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: START IVF JULI

Bericht door AnieN » 19 november 2020, 22:55

AnieN schreef:
19 november 2020, 22:51
Pindanootje schreef:
19 november 2020, 21:20
Ik zou heel ff willen ventileren over een ergernis van me en even jullie mening vragen om te zien of ik mogelijk aant overreageren ben😂🙈 Gaat over een vriendin van me, Ken haar al enorm lang, maar zitten in hele andere fases nu. Ik ben 6j samen met m'n vriend, verloofd en wil n baby. Zij is gescheiden en single en druk aant daten.. Ik merk dat hoewel zij eigenlijk m'n langstdurende vriendschap is (bijna 20j) zij de minst meelevend persoon is in heel m'n fertiliteit traject. Ze is van persoon sowieso wel erg met zichzelf bezig en niet super inlevend naar een ander, maar soms begint 't me wat de keel uit te hangen. Als ik iets vertel over mijn situatie met IVF dan stuurt ze in 1 zin terug, als 't over haar dates gaat zijn het hele krantenartikels precies. Nu was ze iemand aant daten die haar zei geen kinderwens te hebben, zij heeft die wel, dus ze gaan geen relatie aan, en dan stuurt ze uitgerekend naar mij dingen als "ja heb even getwijfeld of ik de relatie daarvoor ging laten want ja misschien wil ik zelf wel geen kinderen of ben ik toch onvruchtbaar ofzo".. Dat irriteerde me eig al best.. Ik heb toch ook 't label onverklaard onvruchtbaar en dat doet toch ook nx af aan m'n kinderwens of aan 't feit dat er wel gwn behandel mogelijkheden zijn 🤔 En dan vervolgens ging ze hele uitleg schrijven over hoe ze besefte dat ze wel kinderen wou door wat ze allemaal had meegemaakt met de kindjes op haar werk die dag, dingen waar ik momenteel kei gevoelig voor ben en niet tegen kan, ben momenteel soms al groen als ik iemand met een kinderwagen die voorbij lopen omdat ik denk Waarom zij wel en ik niet.
Heb 't gevoel alsof ze totaal niet snapt wat zo'n uitspraken met mij doen.. Anderzijds denk k dat ik te gevoelig ben of niks meer kan hebben..
Ben ik zelf aant doordraaien of zou zo'n sms jullie ook ergeren?
Dag Pindanootje, ik heb dit enkele jaren ook zo ervaren. Omdat het bij ons zo lang duurde heb ik dan ook bepaalde goede vriendschappen aan de kant geschoven. Het onbegrip, de reacties en noem maar op waren me te veel. Laat staan de vrienden die zwanger werden. Uiteindelijk heb ik beseft dat elke vriendschap zijn sterktes en zwaktes heeft. Ze is jaren je beste vriendin dat wilt zeggen dat jullie ongetwijfeld heel goed met elkaar kunnen opschieten maar je hebt vrienden die je in moeilijke situaties niet kunnen steunen terwijl ze er wel zijn wanneer het goed gaat. Er zijn weinig mensen die beide zijn... Iedereen is anders, het is niet omdat je met een bepaalde vriendin kunt lachen dat die je ook kan troosten of echt luisteren. De ervaring heeft me geleerd om in moeilijke tijden vrienden niet te gaan beoordelen. Iedereen heeft zijn eigen huishouden, zijn eigen sh*'t. Hoe kut onze situatie is, hoe diep wij soms zitten, als je er niet in zit begrijp je het niet. Ik heb ook zo'n vriendin als jou, awel ik laat die altijd vertellen over haar dates, zeuren hoe moeilijk het gaat met daten nu, en dan zet ik mijn hoofd op uitgeschakeld. Gelijk naar het rad van fortuin kijken of temptation Island. Gelakkelijk vermaak zonder diepgang en weet je soms geniet ik daar wel van... Ik zou iemand anders zoeken om je hart te luchten, ze gaat niet veranderen. Voor mij is destijds het forum hier heel belangrijk geweest. Heb hier zelfs mensen in het echt leren kennen.
Ps: compleet normaal dat je geen buggy of zwangere vrouw kan zien. Ik haatte zwangere vrouwen als de pest. Maar echt zo hard dat ik me er nadien schuldig over voelde. Het is oké om die gevoelens te hebben. En op een dag gaan die wel weg. Maar fertiliteit zal altijd in een klein stukje van je hart blijven steken...
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 19 november 2020, 23:08

@mich75 en AnieN, merci dames voor jullie lieve reacties 💕 Idd zowel goed om bepaalde contacten eens kritisch te analyseren, als ook de minpunten v anderen te accepteren of geen onrealistische verwachtingen van ze hebben..
Moet zeggen dat ik de laatste jaren sowieso minder contact met haar had omdat ik diepgang en steun miste over veel thema's🙄 maar zal zeker op fertiliteit vlak daarin niet de enige zijn die zich onbegrepen voelt, anders zou dit forum nooit bestaan hebben of zo waardevol zijn, voor zoveel vrouwen !
Idd zal dat fertiliteit stuk altijd een deeltje van me blijven.. Vond dat mooi gezegd van je. Ook al raak ik zwanger zal ik deze periode nooit vergeten. Ik heb ook een hele zak met herinneringen eraan overigens (van ovulatie sticks tot Menopur spuitjes tot puregon - pen tot die gekke onderbroek die t ziekenhuis me aandeed na de pickup aan toe haha)
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 21 november 2020, 13:07

Net terug van de tp, wat mooi om dit te zien terug geplaatst worden😊, 9 waren zeer goed aan het delen, 1tje terug geplaatst, maandag weten we hoeveel er ingevroren kunnen worden. Spannend 🤞🤞🤞🤞

AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: START IVF JULI

Bericht door AnieN » 21 november 2020, 15:29

Minosh schreef:
21 november 2020, 13:07
Net terug van de tp, wat mooi om dit te zien terug geplaatst worden😊, 9 waren zeer goed aan het delen, 1tje terug geplaatst, maandag weten we hoeveel er ingevroren kunnen worden. Spannend 🤞🤞🤞🤞
Minosh, dat is mooi! Heel mooi. Succes he meid!
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 21 november 2020, 16:17

AnieN schreef:
21 november 2020, 15:29
Minosh schreef:
21 november 2020, 13:07
Net terug van de tp, wat mooi om dit te zien terug geplaatst worden😊, 9 waren zeer goed aan het delen, 1tje terug geplaatst, maandag weten we hoeveel er ingevroren kunnen worden. Spannend 🤞🤞🤞🤞
Minosh, dat is mooi! Heel mooi. Succes he meid!
Merci🤞🤞!
Ik duim alvast mee vr die zeer goede bn🤞🤞! Veel succes maandag 🍀

beldes
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 juli 2020, 23:50

Re: START IVF JULI

Bericht door beldes » 21 november 2020, 20:33

super minosch! lijky me mooi te lopen!

ik weet nog steeds niet hoeveel er ingevroren zijn...
morgen dag 8 na tp. denk al eens te testen morgen vroeg.
dinsdag bloedproef, hoop ik dat de dokter me gaat kunnen zeggen hoeveel ik er heb.
(heeft op mail niet geantwoord op de vraag)
geeft me allemaal een slecht gevoel... gelijk ze het ni willen zeggen omdat er geen zijn of zo (terwijl ik dat echt gewoon liever nu al zou weten dan)

die hormonen zorgen ervoor dat ik ook het gevoel heb dat het niet gelukt is.

soit... dinsdag uitsluitsel zeker?

groetjes
beldes
juni 2020 tem september 2020 5 iuis niet gelukt jan palfijn
amh 0.57
14 november 2020 ivf/icsi tp 1 UZ jette . zwanger! augustus 2021

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 21 november 2020, 20:57

beldes schreef:
21 november 2020, 20:33
super minosch! lijky me mooi te lopen!

ik weet nog steeds niet hoeveel er ingevroren zijn...
morgen dag 8 na tp. denk al eens te testen morgen vroeg.
dinsdag bloedproef, hoop ik dat de dokter me gaat kunnen zeggen hoeveel ik er heb.
(heeft op mail niet geantwoord op de vraag)
geeft me allemaal een slecht gevoel... gelijk ze het ni willen zeggen omdat er geen zijn of zo (terwijl ik dat echt gewoon liever nu al zou weten dan)

die hormonen zorgen ervoor dat ik ook het gevoel heb dat het niet gelukt is.

soit... dinsdag uitsluitsel zeker?

groetjes
beldes
Ik hoop toch mee op een positief test.🤞🤞🤞
Ik snap wel dat je graag wil weten hoeveel er ingevoren zijn. Kan je hiervoor niet bellen? Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jullie werkt?

beldes
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 juli 2020, 23:50

Re: START IVF JULI

Bericht door beldes » 21 november 2020, 21:05

danku minosch!

heb op internet gelezen dat wanneer terugplaatsing is op dag 3 dat ze enkel per brief iets laten weten en dat ongeveer 2 a 3 weken later. pp dag 5 weet je het wanneer ze teeugplaatsing doen.
voor ik dit gevonden had antwoordden ze van crg dat communicatie daarover enkel via brief gaat, en dat ik die binnen 'enkele weken ' zal ontvangen.
ookprofessor heeft 2 keer geen antwoord gegeven op de vraag dus heb beslist te wachten tot dinsdag.
snap niet waarom er een patientenportaal iq als ze dat niet gewoon via die weg kunnen delen.

ach ja ivf is altijd wel een beetje de zaken 'ondergaan' zeker...
juni 2020 tem september 2020 5 iuis niet gelukt jan palfijn
amh 0.57
14 november 2020 ivf/icsi tp 1 UZ jette . zwanger! augustus 2021

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 21 november 2020, 21:26

beldes schreef:
21 november 2020, 21:05
danku minosch!

heb op internet gelezen dat wanneer terugplaatsing is op dag 3 dat ze enkel per brief iets laten weten en dat ongeveer 2 a 3 weken later. pp dag 5 weet je het wanneer ze teeugplaatsing doen.
voor ik dit gevonden had antwoordden ze van crg dat communicatie daarover enkel via brief gaat, en dat ik die binnen 'enkele weken ' zal ontvangen.
ookprofessor heeft 2 keer geen antwoord gegeven op de vraag dus heb beslist te wachten tot dinsdag.
snap niet waarom er een patientenportaal iq als ze dat niet gewoon via die weg kunnen delen.

ach ja ivf is altijd wel een beetje de zaken 'ondergaan' zeker...


Sommige dingen jammer genoeg wel.
Ik hoop dat je de snel de brief ontvangt.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 21 november 2020, 21:36

Klopt Beldes, ik kreeg gister pas de brief in de post van Jette dat ik 2 ingevroren embryo's heb.. Jammer dat je nog niks weet, nog even geduldig wachten tot dinsdag als je de dokter ziet dus. Ik hoop op een goede uitslag iig!!

Minosh wat fijn dat 't goed is gegaan:) Lijkt me idd ook mooi om mee te maken! Hoop dat ik er snel van kan meespreken. Is het zoals bij Iui of toch anders eigenlijk?
En krijg je nu utrogestan?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 21 november 2020, 21:43

Pindanootje schreef:
21 november 2020, 21:36
Klopt Beldes, ik kreeg gister pas de brief in de post van Jette dat ik 2 ingevroren embryo's heb.. Jammer dat je nog niks weet, nog even geduldig wachten tot dinsdag als je de dokter ziet dus. Ik hoop op een goede uitslag iig!!

Minosh wat fijn dat 't goed is gegaan:) Lijkt me idd ook mooi om mee te maken! Hoop dat ik er snel van kan meespreken. Is het zoals bij Iui of toch anders eigenlijk?
En krijg je nu utrogestan?

Ik hoop het ook voor jou.
Tijdens de tp tonen ze met de echo waar ze het terug plaatsen, dat is zeer fijn om te zien.
Ik heb nu pas het gevoel dat we een stap naar een kindje aan het zetten zijn😊.
Ik neem sinds de pu, amelgen, dat is zoals utrogesran, maar moet je maar 2 x per dag opsteken omwille van hogere dosis. Utrogestan was blijkbaar tijdelijk niet leverbaar. Ik vind amelgen wel gebruiksvriendelijker..

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 21 november 2020, 22:46

Minosh schreef:
21 november 2020, 21:43
Pindanootje schreef:
21 november 2020, 21:36
Klopt Beldes, ik kreeg gister pas de brief in de post van Jette dat ik 2 ingevroren embryo's heb.. Jammer dat je nog niks weet, nog even geduldig wachten tot dinsdag als je de dokter ziet dus. Ik hoop op een goede uitslag iig!!

Minosh wat fijn dat 't goed is gegaan:) Lijkt me idd ook mooi om mee te maken! Hoop dat ik er snel van kan meespreken. Is het zoals bij Iui of toch anders eigenlijk?
En krijg je nu utrogestan?

Ik hoop het ook voor jou.
Tijdens de tp tonen ze met de echo waar ze het terug plaatsen, dat is zeer fijn om te zien.
Ik heb nu pas het gevoel dat we een stap naar een kindje aan het zetten zijn😊.
Ik neem sinds de pu, amelgen, dat is zoals utrogesran, maar moet je maar 2 x per dag opsteken omwille van hogere dosis. Utrogestan was blijkbaar tijdelijk niet leverbaar. Ik vind amelgen wel gebruiksvriendelijker..
Oh dat is leuk met zo'n echo erbij :) amai ik kijk er naar uit eig😍
Hopelijk mag jouw embryotje zich heel prettig voelen daarbinnen nu en mooi verder groeien 🍀
Mocht je vriend bij de tp zijn?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 22 november 2020, 6:40

Pindanootje schreef:
21 november 2020, 22:46
Minosh schreef:
21 november 2020, 21:43
Pindanootje schreef:
21 november 2020, 21:36
Klopt Beldes, ik kreeg gister pas de brief in de post van Jette dat ik 2 ingevroren embryo's heb.. Jammer dat je nog niks weet, nog even geduldig wachten tot dinsdag als je de dokter ziet dus. Ik hoop op een goede uitslag iig!!

Minosh wat fijn dat 't goed is gegaan:) Lijkt me idd ook mooi om mee te maken! Hoop dat ik er snel van kan meespreken. Is het zoals bij Iui of toch anders eigenlijk?
En krijg je nu utrogestan?

Ik hoop het ook voor jou.
Tijdens de tp tonen ze met de echo waar ze het terug plaatsen, dat is zeer fijn om te zien.
Ik heb nu pas het gevoel dat we een stap naar een kindje aan het zetten zijn😊.
Ik neem sinds de pu, amelgen, dat is zoals utrogesran, maar moet je maar 2 x per dag opsteken omwille van hogere dosis. Utrogestan was blijkbaar tijdelijk niet leverbaar. Ik vind amelgen wel gebruiksvriendelijker..
Oh dat is leuk met zo'n echo erbij :) amai ik kijk er naar uit eig😍
Hopelijk mag jouw embryotje zich heel prettig voelen daarbinnen nu en mooi verder groeien 🍀
Mocht je vriend bij de tp zijn?
Merci 😊!
Mijn vriend mocht jammer genoeg niet bij de tp zijn.
Bij de pu wel en dat vond ik heel fijn.
De spannend wachtweken zijn nu begonnen🤞🍀🤞.
veel succes dinsdag met je echo, ik hoop dat het vocht weg is, zodat je ook een tp kan hebben❤️!

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 22 november 2020, 8:06

beldes schreef:
21 november 2020, 21:05
danku minosch!

heb op internet gelezen dat wanneer terugplaatsing is op dag 3 dat ze enkel per brief iets laten weten en dat ongeveer 2 a 3 weken later. pp dag 5 weet je het wanneer ze teeugplaatsing doen.
voor ik dit gevonden had antwoordden ze van crg dat communicatie daarover enkel via brief gaat, en dat ik die binnen 'enkele weken ' zal ontvangen.
ookprofessor heeft 2 keer geen antwoord gegeven op de vraag dus heb beslist te wachten tot dinsdag.
snap niet waarom er een patientenportaal iq als ze dat niet gewoon via die weg kunnen delen.

ach ja ivf is altijd wel een beetje de zaken 'ondergaan' zeker...
Als je een verse tp hebt en op dat moment zijn de overige embryo's al ingevroren, dan krijg je dat mee, zowel op dag 3 als dag 5.
In jouw geval hadden ze ze nog niet ingevroren, maar dan zeggen ze meestal wel hoeveel er nog in de running zijn, dit heeft niets te maken met dag 3 of 5. Soms laten ze de embryo's nog doorgroeien tot dag 6 en dan weet je het op dag 5 ook niet.

Die brief krijg je inderdaad 2-3 weken later (meestal is je bn al geweest), maar ook als er geen cryo's zijn krijg je een brief waarin staat dat er 0 embryo's zijn :cry: .

Als je er wel hebt en je gaat voor een cryo tp krijg je (uiteraard pas 2 weken) na tp weer een brief waarin staat hoeveel er nog zijn.
Ik kan je vertellen dat je dit zelf ook wel weet en als je de laatste hebt laten terugzetten en die is mislukt en enkele dagen later krijg je dan een brief waarin zwart op wit staat dat er nog 0 cryo's zijn, dat dit enorm confronterend is.

Via het patiëntenportaal kan je het naar het schijnt deels volgen, maar het uiteindelijke resultaat niet.

Dinsdag zal je het inderdaad wel weten, dat is al vroeger dan de mensen die volledig in Jette gaan, daar moet je echt wachten op de brief.

Heb je ondertussen al getest?

beldes
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 juli 2020, 23:50

Re: START IVF JULI

Bericht door beldes » 22 november 2020, 8:14

thanx voor de uitleg mich!
ik dacht dat het wettelijke factoren zijn waardoor ze niets zeggen tot de brief maar in andere ziekenhuizen is dat niet zo. soit idd ik weet dat ik het dinsdag wel zal te weten komen :).
deze ochtend wel wat hoop gekregen.
wou zien wanneer pregnyl 10000 uit mn lichaam ging dus ben 5 dagen na tp beginnen testen. pregnyl streepje, dag 6 beetje minder, dag 7 gisteren quasi weg, en vandaag lijkt het me terug een streep te worden. vrij snel zichtbaar, de goeie 'breedte'. maar wel nog vaag hoor. we zien of die morgen nog duidelijker wordt. misschien was mn urine gisteren ochtend wat minder geconcentreerd maar is nu wel 13 dagen na pregnylspuit.
ik loop niet van stapel of zo maar geeft wel hoop. dat ik gisteren niet had.
juni 2020 tem september 2020 5 iuis niet gelukt jan palfijn
amh 0.57
14 november 2020 ivf/icsi tp 1 UZ jette . zwanger! augustus 2021

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten