START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 22 juni 2020, 14:45

Mitte,

wat een rotnieuws om te horen. Zoiets moet serieus pijnlijk zijn om te horen...
Dit moet heel moeilijk zijn om te verwerken, alle begrip voor.
Waarom hebben ze dit zo gezegd, was er een aanleiding voor? Het was voor jou al niet gemakkelijk!

YDV
Zaterdag, wel spannend eh. Het is soms moeilijk om keuzes erin te maken eh. Zoveel om rekening mee te houden.
Persoonlijk had ik er graag twee terug laten plaatsen, het zit misschien in mijn hoofd zo, maar ik heb het gevoel dat de ene dan beter zich innestelt. Met de hulp van de andere. Ken persoonlijk 2 mensen die het ook zo gedaan hebben en 1 kindje hebben. Misschien ben ik daarom sneller geneigd om het te doen, moesten we die kans hadden.
Maar jullie moeten jullie daar goed bij voelen, dat is als je mama en papa wordt ook zo eh. Altijd beslissen waar jullie zich goed bij voelen. En dan hoop ik heel hard dat mag groeien tot een gezonde baby.

Ik heb dan mijn terug plaatsing gehad, heel gek allemaal.. Ik heb het daar toch is gevraagd. Ik probeer het wat te noteren hoe ik het geïnterpreteerd heb. Dus ze doen die injectie dan (ICSI) en na een periode gebeurt die bevruchting en kunnen ze die zien, maar na een periode verdwijnt die en kunnen ze die niet meer zien.
Maar mijn embryo deelde goed en ze geven het een kans. En dan... ik haat het een beetje als ze dat zo zeggen, want dan stijgt men hoop een paar procent, er zijn al mensen daarvan zwanger geworden.
Ja lap .. pffff. Maar ze geven het wel een mindere kans omdat dan met die bevruchting. Manman .. pffff..
Moest nu goed Utrogestan drie maal per dag doen en dan deze avond de Asaflow.
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 22 juni 2020, 16:14

@Mitte, wat een opdoffer weer... Dikke knuffel, hopelijk zien we je hier snel weer met beter nieuws. In tussentijd wens ik je veel sterkte en mentale rust toe.

@Ashton, ook voor jou geen gemakkelijke periode. Zo ups en downs, weer een echte rollercoaster. Zoals hier al gezegd is, zullen ze geen embryo terugplaatsen als de kans op slagen 0% is. Tegelijkertijd zit je waarschijnlijk met enorm veel twijfels. Ik hoop dat ook jij wat rust kan vinden de komende dagen.

Hier nog altijd in twijfel. 1 juli laten doorgaan of niet. Ik ga contact opnemen met het centrum, mijn vragen voorleggen. En dan toch de knoop doorhakken.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

YDV
Berichten: 939
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 22 juni 2020, 18:48

@Ashton: wat verwarrend allemaal.. ik hoop dat het resultaat positief mag zijn maar is begrijpelijk dat je liever niet te veel wilt hopen.. het is je zo gegund! Iedereen trouwens!

Wel ik had verwacht dat de gynaecoloog wat meer haar mening ging geven, maar ze laat de keuze aan ons. Ze zei wel omdat ik (nog maar) 29 ben de kans op een tweeling toch iets groter is, wat op zich voor ons niet zou uitmaken, maar wel meer risico’s inhoudt. Dus momenteel twijfel ik enorm, gewoon uit schrik om de verkeerde keuze te maken denk ik. Maar dan komt de vraag: kan je eigenlijk wel een verkeerde keuze maken? Want de uitkomst heb je toch niet in de hand.. ik vrees dat ik het vooral mijzelf moeilijk maak nu door teveel na te denken.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

HippoHap
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 juni 2020, 11:10

Re: START IVF JULI

Bericht door HippoHap » 22 juni 2020, 20:31

Die keuzes, als het via 'de natuurlijke weg' gaat heb je die keuze niet, en dat maakt het nu niet gemakkelijker.

Als de arts je de keuze laat, moet het ook echt een persoonlijke keuze zijn. Ze zouden het ene of het andere aanraden als de andere optie minder goed is. Of je geen keuze geven.

Ik heb zelf een miskraam gehad van een cryo, en hoewel ik voordien wel open stond voor een terugplaatsing van twee embryo's ben ik daar nu toch nog voorzichtiger in geworden. Mijn miskraam vond plaats op bijna negen weken, en de kracht, de pijn, het bloedverlies, hoe lang het bloeden nog aanhield... Ik zou echt schrik hebben voor het andere vruchtje. Maar dat is een negatief verhaal, en er zijn er ook veel positieve.

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 22 juni 2020, 20:51

YDV schreef:
22 juni 2020, 18:48

Wel ik had verwacht dat de gynaecoloog wat meer haar mening ging geven, maar ze laat de keuze aan ons. Ze zei wel omdat ik (nog maar) 29 ben de kans op een tweeling toch iets groter is, wat op zich voor ons niet zou uitmaken, maar wel meer risico’s inhoudt. Dus momenteel twijfel ik enorm, gewoon uit schrik om de verkeerde keuze te maken denk ik. Maar dan komt de vraag: kan je eigenlijk wel een verkeerde keuze maken? Want de uitkomst heb je toch niet in de hand.. ik vrees dat ik het vooral mijzelf moeilijk maak nu door teveel na te denken.
De kans op een tweeling op jouw leeftijd is groter omdat de kans op een zwangerschap groter is, het valt en staat een beetje met de kwaliteit van de eicellen.

Ik heb er 5x2 en 1x1 laten terugplaatsen en daarvan hebben we 1 dochter en 1vmk, ik had mijn eerste tp op mijn 40. Dan overgestapt op ECD en er 2 laten terugplaatsen en een tweeling gekregen.
Ik zou het zo opnieuw doen, wij (vooral mijn man) hebben toen voor 2 gekozen omdat de cryo's dan vlugger op zouden zijn en we alles konden afsluiten. Wij hebben dit wel in overleg met mijn gyn gedaan en ik mocht voor 2 gaan omdat mijn eerste zw probleemloos was verlopen.

Ik zou je aanraden om voor 1 te gaan, omdat je toch al eens zwanger was van een tweeling. Stel dat het terug gebeurt dan heb je er 3 of 4.
Hier op het forum is er iemand geweest die er 2 had laten terugplaatsen en zwanger, bij de eerste echo bleek dat ze 2 tweelingen had, uiteindelijk hebben ze er 2 moeten laten weghalen omdat 4 geen optie was.

Kito
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 december 2018, 15:12

Re: START IVF JULI

Bericht door Kito » 22 juni 2020, 21:30

Mitte schreef:
22 juni 2020, 13:33

Ik kreeg vandaag ook heel slecht nieuws. De kans dat dat hier ooit gaat lukken is echt belachelijk klein. Nu moet ik de pil nemen, volgende punctie is ergens begin augustus (met een totaal ander schema). Ik denk dat ik even ga verdwijnen of toch zeker even ga proberen te doen alsof fertiliteit niet bestaat.
Oooh Mitte
Dikke knuffel
27/4/2019 1ste IUI - 11/8/2019 4de IUI negatief
14/5/2020 start IVF traject 🤞🏼
30/5/2020 1ste IVF negatief
25/6/2020 1.2 IVF negatief
28/7/2020 2.1 IVF negatief
23/08/2020 2.2 IVF negatief
25/10/2020 3.1 IVF negatief
25/01/2021 3.2 IVF 4/2/2021 BN 🤞🏼

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 24 juni 2020, 18:44

Hey meiden,

Hoe gaat het met jullie?
Ik heb last van hoofdpijn met die utrogestan. Bah. Maar het is hopelijk voor het goede doel. Morgen en overmorgen werken, hopelijk valt dat wat mee.
Die wachtweken zijn toch altijd moeilijk vind ik ze 😖
Pfff... ik hoop dat het ons nu lukt... 🍀
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

YDV
Berichten: 939
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 24 juni 2020, 19:05

Hey Ashton, wat vervelend dat je bijwerkingen hebt van de utrogestan.. hopelijk idd voor het goeie doel! Die wachtweken zijn echt het ergste he! Wanneer moet je gaan voor bloedafname?

Wij zijn nu aan het aftellen naar zaterdag. Hebben uiteindelijk beslist om voor 1 cryo te gaan. We twijfelen teveel, dus beter zo denk ik. En dan hebben we nog 1 in reserve. Nu hopen dat het goed ontdooid! 🤞🏻
Als we nog een 3e punctie nodig hebben (hopelijk is het niet meer nodig natuurlijk) gaan we de keuze voor 2 miss wel gemakkelijker maken en wat meer risico durven nemen ook.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

missDisney
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 mei 2020, 17:32

Re: START IVF JULI

Bericht door missDisney » 24 juni 2020, 20:33

Ashton schreef:
24 juni 2020, 18:44
Hey meiden,

Hoe gaat het met jullie?
Ik heb last van hoofdpijn met die utrogestan. Bah. Maar het is hopelijk voor het goede doel. Morgen en overmorgen werken, hopelijk valt dat wat mee.
Die wachtweken zijn toch altijd moeilijk vind ik ze 😖
Pfff... ik hoop dat het ons nu lukt... 🍀
Dat snap ik. Zit ook in de wachtweken. Volgende week donderdag bloed laten trekken. Je voelt vanalles en niks. Bij elke steek denk je: ja zou het? Het is echt onvoorspelbaar. En het kan uiteraard ook door die utrogestan zijn die symptomen.
Wanneer weet jij iets?
02/19: stop pil
04/20: afspraak fertiliteitskliniek—>lage amh waarde
12/05/20: voorbereiding ivf, starten met pil...
3/6/20: Start IVF 1
21/6/20: 1e TP - geen cryo’s na 4 eicellen bij PU
10/7/20: bbz van 1e tp
4/8/20: start IVF 2

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 25 juni 2020, 8:40

Hey hey,

Ik moet drie juli voor bloedname gaan. Dus volgende vrijdag. Een dag later dan MissDisney. Spannend dus. Ik voel ook vanalles. Maar ik wijt dat allemaal aan die utrogestan. Ik heb bang om mij hoop te doen geven... dus ik hou me bewust met beide benen op de grond. Ik voelde vandaag zo menstruatiekampen. En dan denk ik. Utrogestan!! 😖😫

YDV Goed dat je een beslissing genomen. Zal je ook wat rust geven. Ik kan me vinden in jullie redenering ook. Het blijft belangrijkste hoe jullie zich voelen.

En nu duimen. Dat we binnenkort goed nieuws mogen zeggen 🍀
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: START IVF JULI

Bericht door VickyV » 26 juni 2020, 10:28

Ashton schreef:
24 juni 2020, 18:44
Hey meiden,

Hoe gaat het met jullie?
Ik heb last van hoofdpijn met die utrogestan. Bah. Maar het is hopelijk voor het goede doel. Morgen en overmorgen werken, hopelijk valt dat wat mee.
Die wachtweken zijn toch altijd moeilijk vind ik ze 😖
Pfff... ik hoop dat het ons nu lukt... 🍀
Ik heb vandaag controle gehad, na een week progynova te nemen is mijn BMS nu 5,1, dus nog niet voldoende om een TP in te plannen. Volgende vrijdag terug controle & ik moet 4x/dag progynova nemen in plaats van 3x/dag. Tegen de volgende controle zit ik aan dag 18 in mijn cyclus. Ik moet minstens 5 dagen utrogestan nemen vooraleer de TP zal plaatsvinden, die zal dus niet voor dag 22 zijn... Dat vind ik nu zo laat in mijn cyclus om eerlijk te zijn. In een natuurlijke cyclus heb ik dan al bijna mijn maandstonden :-). Ik weet dat dit een kunstmatige cyclus is, maar vind het toch allemaal wat raar en lang. Al is het ergens logisch dat ze enkel kijken naar het BMS, omdat ze zich daar op focussen.

K heb toch ook wel het idee dat er in die progynova vanalles zit dat effect heeft op mijn humeur amai... mijn vriend heeft het in ieder geval al geweten :-)!

@YDV, ik duim voor een vlotte terugplaatsing morgen!

@MissDisney & @Ashton nog even doorbijten in die wachtweken!

Duim-duim-duim!
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

YDV
Berichten: 939
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 26 juni 2020, 11:06

VickyV schreef:
26 juni 2020, 10:28
Ashton schreef:
24 juni 2020, 18:44
Hey meiden,

Hoe gaat het met jullie?
Ik heb last van hoofdpijn met die utrogestan. Bah. Maar het is hopelijk voor het goede doel. Morgen en overmorgen werken, hopelijk valt dat wat mee.
Die wachtweken zijn toch altijd moeilijk vind ik ze 😖
Pfff... ik hoop dat het ons nu lukt... 🍀
Ik heb vandaag controle gehad, na een week progynova te nemen is mijn BMS nu 5,1, dus nog niet voldoende om een TP in te plannen. Volgende vrijdag terug controle & ik moet 4x/dag progynova nemen in plaats van 3x/dag. Tegen de volgende controle zit ik aan dag 18 in mijn cyclus. Ik moet minstens 5 dagen utrogestan nemen vooraleer de TP zal plaatsvinden, die zal dus niet voor dag 22 zijn... Dat vind ik nu zo laat in mijn cyclus om eerlijk te zijn. In een natuurlijke cyclus heb ik dan al bijna mijn maandstonden :-). Ik weet dat dit een kunstmatige cyclus is, maar vind het toch allemaal wat raar en lang. Al is het ergens logisch dat ze enkel kijken naar het BMS, omdat ze zich daar op focussen.

K heb toch ook wel het idee dat er in die progynova vanalles zit dat effect heeft op mijn humeur amai... mijn vriend heeft het in ieder geval al geweten :-)!

@YDV, ik duim voor een vlotte terugplaatsing morgen!

@MissDisney & @Ashton nog even doorbijten in die wachtweken!

Duim-duim-duim!
Bedankt! Afwachten nu of het goed ontdooid he! Moet morgen om 10u in het ziekenhuis zijn en eerst ‘s morgens nog bellen of het goed gelukt is.
Ik heb al eens een terugplaatsing gehad op dag 19 en eens op dag 22 of 23. Nu is het ook dag 19. Ik zou idd niet teveel focussen op welke dag, het is een kunstmatige cyclus dus het belangrijkste is dat je BMS dik genoeg is. Mijn lichaam reageert ook nooit hetzelfde op de progynova (wel nooit meer da 3/dag moeten nemen), de ene keer is mijn BMS al sneller goed dan de andere keer. Nu was het ook al dikker dan de andere 2x. Hoe dat komt? Geen idee..

@ashton: ja nu de keuze gemaakt is zorgt het wel voor wat rust!
Laatst gewijzigd door YDV op 26 juni 2020, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 26 juni 2020, 11:10

VickyV,

Ik had mijn tp meestal op dag 20 in kunstmatige cyclus, controle echo was op dag 12-13.
Bms is heel belangrijk, maar ook bn. Ik kreeg pas een afspraak als bn ok was, ik heb nooit problemen gehad dat mijn bms niet in orde was.

Omdat het een kunstmatige cyclus is kan de tp echt wel wat later gebeuren. Als het bms niet goed is dan gaat de innesteling niet lukken, dus dan heeft een tp geen zin, maar ik zou nu ook bv geen 4 weken Progynova nemen, dan liever stoppen en volgende cyclus nog eens proberen.
Maar als vrijdag alles goed is dan moet je je geen zorgen maken over die tp.

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: START IVF JULI

Bericht door VickyV » 26 juni 2020, 11:51

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben 'pas' op dag 3 van mijn cyclus progynova beginnen nemen, ik hoor dat dat meestal vanaf de 1ste dag is. Kan er ook iets mee te maken hebben. Ik heb vandaag in ieder geval geen bn gehad, misschien volgende week vrijdag wel :-). Het is dan ook in elk centra net iets anders heb ik de indruk...
Dan hoop ik dat mijn BMS mooi blijft aandikken! En dat ons laatste cryootje mooi ontdooid natuurlijk.

Ja 't is dus nog even afwachten... niks aan te doen :-).
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

YDV
Berichten: 939
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 26 juni 2020, 11:54

VickyV schreef:
26 juni 2020, 11:51
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben 'pas' op dag 3 van mijn cyclus progynova beginnen nemen, ik hoor dat dat meestal vanaf de 1ste dag is. Kan er ook iets mee te maken hebben. Ik heb vandaag in ieder geval geen bn gehad, misschien volgende week vrijdag wel :-). Het is dan ook in elk centra net iets anders heb ik de indruk...
Dan hoop ik dat mijn BMS mooi blijft aandikken! En dat ons laatste cryootje mooi ontdooid natuurlijk.

Ja 't is dus nog even afwachten... niks aan te doen :-).
Ik start altijd dag 2 of 3 met progynova. Bij mij doen ze wel altijd echo + bloedafname. Ik duim alleszins ook mee voor jou! 🤞🏻
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten