START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
cleo87
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 augustus 2018, 7:27

Re: START IVF JULI

Bericht door cleo87 » 26 juni 2020, 15:45

VickyV schreef:
26 juni 2020, 10:28
Ashton schreef:
24 juni 2020, 18:44
Hey meiden,

Hoe gaat het met jullie?
Ik heb last van hoofdpijn met die utrogestan. Bah. Maar het is hopelijk voor het goede doel. Morgen en overmorgen werken, hopelijk valt dat wat mee.
Die wachtweken zijn toch altijd moeilijk vind ik ze 😖
Pfff... ik hoop dat het ons nu lukt... 🍀
Ik heb vandaag controle gehad, na een week progynova te nemen is mijn BMS nu 5,1, dus nog niet voldoende om een TP in te plannen. Volgende vrijdag terug controle & ik moet 4x/dag progynova nemen in plaats van 3x/dag. Tegen de volgende controle zit ik aan dag 18 in mijn cyclus. Ik moet minstens 5 dagen utrogestan nemen vooraleer de TP zal plaatsvinden, die zal dus niet voor dag 22 zijn... Dat vind ik nu zo laat in mijn cyclus om eerlijk te zijn. In een natuurlijke cyclus heb ik dan al bijna mijn maandstonden :-). Ik weet dat dit een kunstmatige cyclus is, maar vind het toch allemaal wat raar en lang. Al is het ergens logisch dat ze enkel kijken naar het BMS, omdat ze zich daar op focussen.

K heb toch ook wel het idee dat er in die progynova vanalles zit dat effect heeft op mijn humeur amai... mijn vriend heeft het in ieder geval al geweten :-)!

@YDV, ik duim voor een vlotte terugplaatsing morgen!

@MissDisney & @Ashton nog even doorbijten in die wachtweken!

Duim-duim-duim!
Ik wil even toevoegen dat de structuur van het BMS minstens van even groot belang is als de dikte. Ik heb 2x een TP willen afblazen (al chance dat de dokters me omgepraat hebben) omdat het 'maar' 6mm was, het minimum. Maar de structuur en m'n BN waren goed. Ben dus toch 2x zwanger geraakt en heb nu 2 wondertjes. Ik geraakte nooit verder dan 6,5mm, ook niet met de max dosis progynova, oraal en vaginaal en massa's utro 🙂 Maar ben dus meerdere malen wél zwanger geworden zo. Ook een aantal MK gehad maar achteraf bleek mijn BMS ontstoken te zijn geraakt, wellicht tgv van 1e bevalling. Maar goed : fixeer je dus niet op de dikte. Toi toi !
07/'12 : kinderwens
MMM in: Chlomid, IUI, IVF/ICSI
PU1: alle TP neg
PU2: verse TP neg, cryoTP zw
11/'16: dochter💝
01/'18 spontaan zwanger mk 7w
PU3 : verse TP mk 7w
08/'18: TP 2 cryo's mk 6w
11/'18: TP neg
PU4: freeze all
02/19: TP pos
10/19: zoon 💙

YDV
Berichten: 941
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 27 juni 2020, 11:59

Ons embryootje is goed ontdooid en vanmorgen teruggeplaatst. ☺️
Nu afwachten tot 6/7 voor bloedafname.
Veel succes voor wie ook in de wachtweken zit of binnenkort een terugplaatsing heeft! 🍀
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 27 juni 2020, 13:57

YDV, wat fijn om te horen dat alles goed gegaan is. Nu duimen en hopen dat het zich innestelt en een gezonde baby’tje wordt 🤞🏼🍀

Men hoofdpijn is verdwenen. En ik voel nu niets meer 🤷🏼‍♀️
Zelf er niet zo goede hoop in dat gelukt is. Normaal zou de innesteling rond gisteren moeten gebeurd zijn dacht ik of vandaag misschien. Achja.. kunnen niet meer doen dan wachten en broekloeren binnenkort 😖
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

YDV
Berichten: 941
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 27 juni 2020, 20:07

Ashton schreef:
27 juni 2020, 13:57
YDV, wat fijn om te horen dat alles goed gegaan is. Nu duimen en hopen dat het zich innestelt en een gezonde baby’tje wordt 🤞🏼🍀

Men hoofdpijn is verdwenen. En ik voel nu niets meer 🤷🏼‍♀️
Zelf er niet zo goede hoop in dat gelukt is. Normaal zou de innesteling rond gisteren moeten gebeurd zijn dacht ik of vandaag misschien. Achja.. kunnen niet meer doen dan wachten en broekloeren binnenkort 😖
Ja ik hoop het ook! Maar we hebben het helaas niet zelf in de hand he..
Ja ik herken dat wel, je wilt van alles voelen maar ook dat wilt niks zeggen. Die wachtweken zijn toch het ambetantste he.. Wanneer weet jij iets meer? Ik duim alvast voor jou!
Laatst gewijzigd door YDV op 28 juni 2020, 8:40, 1 keer totaal gewijzigd.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Svezso
Berichten: 41
Lid geworden op: 1 februari 2020, 16:12

Re: START IVF JULI

Bericht door Svezso » 27 juni 2020, 22:08

Hey iedereen. Ik heb even een vraagje. Ik denk eraan om van iui af te stappen na 4 pogingen maar hoe gaat dit dan in zijn werk? Hoe vlug kan je je eerste pu poging ondernemen? Ik ga uiteraard maandag naar de gynae bellen maar hij is niet zo spraakzaam en wil mij al wat voorbereiden...

mich75
Berichten: 2995
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 28 juni 2020, 0:02

Svezso schreef:
27 juni 2020, 22:08
Hey iedereen. Ik heb even een vraagje. Ik denk eraan om van iui af te stappen na 4 pogingen maar hoe gaat dit dan in zijn werk? Hoe vlug kan je je eerste pu poging ondernemen? Ik ga uiteraard maandag naar de gynae bellen maar hij is niet zo spraakzaam en wil mij al wat voorbereiden...
Dit hangt af van centrum tot centrum.

Je moet via het ziekenfonds goedkeuringsformulieren in orde brengen, dit is een formaliteit en duurt niet zo heel lang, dit is overal hetzelfde.

In principe kan je starten bij je volgende ms, maar het kan zijn dat ze eerst nog wat onderzoeken willen doen of het is te druk en er is geen plaats of ze gaan in zomerstop.

In mijn eerste centrum moesten we beiden testen ondergaan en ik ook nog een hysteroscopie en ik ben 2 maanden na mijn eerste consult mogen beginnen.
In het 2de centrum mocht ik bij de start van volgende ms beginnen.

YDV
Berichten: 941
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 28 juni 2020, 0:28

Svezso schreef:
27 juni 2020, 22:08
Hey iedereen. Ik heb even een vraagje. Ik denk eraan om van iui af te stappen na 4 pogingen maar hoe gaat dit dan in zijn werk? Hoe vlug kan je je eerste pu poging ondernemen? Ik ga uiteraard maandag naar de gynae bellen maar hij is niet zo spraakzaam en wil mij al wat voorbereiden...
Hey! Wij zijn ook na de 4e IUI beginnen denken aan IVF. Bij ons waren de meeste onderzoeken al gedaan voor de start van IUI dus mochten wij direct beginnen zodra de goedkeuring rond was via de adviserend geneesheer.
Het plan was toen om in afwachting nog een 5de IUI te doen maar die is niet kunnen doorgaan.
Wij zijn wel direct daarna mogen starten.
Maar ik denk dat het ook wat afhangt van het centrum.
Alvast veel succes!
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Svezso
Berichten: 41
Lid geworden op: 1 februari 2020, 16:12

Re: START IVF JULI

Bericht door Svezso » 28 juni 2020, 17:09

mich75 schreef:
28 juni 2020, 0:02
Svezso schreef:
27 juni 2020, 22:08
Hey iedereen. Ik heb even een vraagje. Ik denk eraan om van iui af te stappen na 4 pogingen maar hoe gaat dit dan in zijn werk? Hoe vlug kan je je eerste pu poging ondernemen? Ik ga uiteraard maandag naar de gynae bellen maar hij is niet zo spraakzaam en wil mij al wat voorbereiden...
Dit hangt af van centrum tot centrum.

Je moet via het ziekenfonds goedkeuringsformulieren in orde brengen, dit is een formaliteit en duurt niet zo heel lang, dit is overal hetzelfde.

In principe kan je starten bij je volgende ms, maar het kan zijn dat ze eerst nog wat onderzoeken willen doen of het is te druk en er is geen plaats of ze gaan in zomerstop.

In mijn eerste centrum moesten we beiden testen ondergaan en ik ook nog een hysteroscopie en ik ben 2 maanden na mijn eerste consult mogen beginnen.
In het 2de centrum mocht ik bij de start van volgende ms beginnen.
Bedankt voor de info 🙂. De papieren van het ziekenfonds heb ik al. Dat was inderdaad vlug in orde. Mijn vriend heeft wel al een volledig spermaonderzoek laten doen maar ik dus nog niets. Misschien zal dat inderdaad dus nog moeten. Maandag gynae dus zeker eens bellen. Mijn maandstonden zijn net begonnen dus zouden we best reeds iui verder proberen in tussentijd denk ik.

Vicky87
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 juni 2020, 22:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Vicky87 » 28 juni 2020, 22:25

Hey iedereen,

Vandaag ongesteld geworden dus morgen ga ik bellen voor een nieuwe cryo tp poging. Ik vind het enorm spannend omdat ik in februari ook al een cryo poging gedaan had en deze was mislukt. Ik was er echt niet goed van. Alles leek zo gunstig, baarmoeder en blastocyst. Was echt een klap.

Zijn de slaagkansen voor cryo laag? Heb ook nog eens onregelmatige cyclussen. Kan ik zelf vragen om de cryo tp in een kunstmatige cyclus te doen?

Ik volg terug mee met jullie verhalen. Ik wens 't jullie allemaal zo toe!!
ICSI 1: prinsesje geboren in 2018 ❤️
Cryo tp 1: negatief
Cryo tp 2: negatief

mich75
Berichten: 2995
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 29 juni 2020, 6:22

Een cryo tp heeft normaal evenveel kans als verse.

Ik was vroeger voor tp in natuurlijke cyclus, maar kunstmatige vind ik makkelijker, ook al ben ik heel regelmatig.

Als je dan toch een onregelmatige cyclus hebt is een tp in kunstmatige cyclus misschien beter.

YDV
Berichten: 941
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 29 juni 2020, 8:29

Vicky87 schreef:
28 juni 2020, 22:25
Hey iedereen,

Vandaag ongesteld geworden dus morgen ga ik bellen voor een nieuwe cryo tp poging. Ik vind het enorm spannend omdat ik in februari ook al een cryo poging gedaan had en deze was mislukt. Ik was er echt niet goed van. Alles leek zo gunstig, baarmoeder en blastocyst. Was echt een klap.

Zijn de slaagkansen voor cryo laag? Heb ook nog eens onregelmatige cyclussen. Kan ik zelf vragen om de cryo tp in een kunstmatige cyclus te doen?

Ik volg terug mee met jullie verhalen. Ik wens 't jullie allemaal zo toe!!
Ooh wat spannend dat je terug kan starten!
Bij mij is het telkens in een kunstmatige cyclus. Voor de pil was ik ook altijd onregelmatig en na het stoppen van de pil lag mijn cyclus gewoon stil. Je kan altijd eens luisteren bij je gynaecoloog wat hij/zij hiervan vindt.
Tegen mij hebben ze altijd gezegd dat een cryo van betere kwaliteit moet zijn om te mogen ingevroren worden dan een vers. Het enige dat kan mislopen is de ontdooiing. Gelukkig is tot nu toe de ontdooiing altijd goed gegaan.
Alvast veel succes!
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Vicky87
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 juni 2020, 22:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Vicky87 » 29 juni 2020, 9:36

Ja, ik prefereer ook een kunstmatige cyclus. Het gaat weer in een natuurlijke cyclus zijn :? Heb bn en echo op 9/7. Ik ga dan wel aangeven dat als het deze keer weer niet lukt, om toch de volgende poging in 'n kunstmatige te kunnen doen.
ICSI 1: prinsesje geboren in 2018 ❤️
Cryo tp 1: negatief
Cryo tp 2: negatief

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: START IVF JULI

Bericht door VickyV » 29 juni 2020, 10:20

Vicky87 schreef:
29 juni 2020, 9:36
Ja, ik prefereer ook een kunstmatige cyclus. Het gaat weer in een natuurlijke cyclus zijn :? Heb bn en echo op 9/7. Ik ga dan wel aangeven dat als het deze keer weer niet lukt, om toch de volgende poging in 'n kunstmatige te kunnen doen.
Ik heb mijn eerste TP in een natuurlijke cyclus gedaan en mijn huidige cyclus is een kunstmatige. Ze hebben ons gevraagd wat onze voorkeur had, dus we hebben dit zelf mogen aangeven wat we wilden proberen.

Je kan dat zelf wel aangeven denk ik :-). En hopelijk is het niet nodig hé! Wie weet lukt het deze keer wel in een natuurlijke cyclus.

Ik duim alvast!
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: START IVF JULI

Bericht door VickyV » 29 juni 2020, 10:30

cleo87 schreef:
26 juni 2020, 15:45


Ik wil even toevoegen dat de structuur van het BMS minstens van even groot belang is als de dikte. Ik heb 2x een TP willen afblazen (al chance dat de dokters me omgepraat hebben) omdat het 'maar' 6mm was, het minimum. Maar de structuur en m'n BN waren goed. Ben dus toch 2x zwanger geraakt en heb nu 2 wondertjes. Ik geraakte nooit verder dan 6,5mm, ook niet met de max dosis progynova, oraal en vaginaal en massa's utro 🙂 Maar ben dus meerdere malen wél zwanger geworden zo. Ook een aantal MK gehad maar achteraf bleek mijn BMS ontstoken te zijn geraakt, wellicht tgv van 1e bevalling. Maar goed : fixeer je dus niet op de dikte. Toi toi !
Bedankt voor je bijkomende info :-). Het is omdat mijn gynae zich zowat 'blindstaart' op die dikte, dat ik dan denk dat dat het allerbelangrijkste is. Maar goed dat je dat zegt van de structuur :-). Het is dan te hopen dat daar inderdaad niks mis mee is. Fijn om nog eens een succesverhaal te horen, dat geeft toch weer wat goede moed!
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

Vicky87
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 juni 2020, 22:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Vicky87 » 29 juni 2020, 16:34

Bedankt Vicky😊 hopelijk is 't raak, dat hoop k echt voor iedereen. ❤️
ICSI 1: prinsesje geboren in 2018 ❤️
Cryo tp 1: negatief
Cryo tp 2: negatief

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten