START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
Hope67
Berichten: 36
Lid geworden op: 8 juli 2019, 15:08

Re: START IVF JULI

Bericht door Hope67 » 10 februari 2020, 17:59

@ashton idd ja ik zou ook al blij zijn geweest als ik het was.. dat het niet voor niets is allemaal en wie weet lukt het dan toch wel! Spannend!

@mitte heel veel beterschap amai! Als de dokter al zegt dat je er zo slecht uitziet moet je zeker nog je rust nemen! En hopelijk lukt de punctie goed! Duimen duimen duimen!
Juli '19: ICSI1: verse TP: negatief
ICSI1.2 cryo TP miskraam
ICSI 1.3 cryo TP negatief

Januari’20: ICSI/IVF 2: Tp negatief
Juli ‘20: tp cryo blastoscyste BN 09/07

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 10 februari 2020, 18:44

Mitte schreef:
10 februari 2020, 17:12
Ashton schreef:
10 februari 2020, 12:13
Hoi iedereen,

allereerst, Proficiat Sanne met je zwangerschap. Ik hoop zo hard voor jou dat dit een blijvertje is.
Dat hij/zij goed en gezond mag groeien en jij genieten. Daar duim ik zo hard voor.

Mitte, dat is ook niet zo leuk nieuws als ze ongelijk groeien. Dat zijn altijd dompers bij die controles eh, altijd even de teleurstelling wat wegslikken. Loslaten is echt moeilijk eh.. Je bent er automatisch mee bezig.

Ik ben vandaag op controle geweest en ik had 1 follikel, de andere twee waren niet mee gegroeid.
Nu wil ze voor inseminatie gaan. Anders ben ik een IVF poging kwijt en dat voor eentje, dat wou ze niet doen.
Maar om het eitje niet verloren te laten gaan, wou ze wel inseminatie proberen, men vriend zijn stalen waren redelijk.
Onder het motto dan maar van 'you never know'.
Teleurstellend, maar ik was mentaal voorbereid. Nu afwachten op telefoon voor men bloedwaarden.
Normaal nog vandaag en morgen hormonen spuiten en woensdag pregnyl en vrijdag inseminatie. Ben benieuwd.

Liefs xx

Hey, ja idd een beetje balen. Net terug van de gyn en had er in totaal "maar" 5 (durf het niet zo goed schrijven omdat ik lees dat jij er maar 1 hebt). Die kleintjes van vrijdag zijn dus niet verder gegroeid.
Maar ben toch wat teleurgesteld.
Ben ook nog steeds enorm ziek, ondertussen al 12 dagen en het wil maar niet beteren. Ben nu wel al de 4de dag platte rust aan het doen en sinds gisteren andere medicatie van de huisarts van wacht gekregen. Hopelijk ben ik beter tegen het einde van de week. gynaecoloog zei dat ik er afschuwelijk uit zag (tja, ze heeft gelijk). Ze heeft ook nog extra dingen aangeduid op de bloedbon (infectiewaarden, witte bloedcellen, cmv). In het slechtste geval moeten we ze allemaal invriezen (als er al zijn ten minste).
Woensdag moet ik terug naar haar en vrijdag is de pick up. Mijn eigen gynaecoloog zal de pick up dan doen dus dat stelt me wel gerust want ik heb haar enorm graag.
Ik ga dan nog maar wat verder rusten :roll:

Oh dat is echt geen fijn nieuws voor je. Ik weet hoe het voelt. Je mag alles schrijven hoor, ik begrijp dat wel dat je zelf teleurgesteld bent. Ik had bij men eerste poging vier eitjes waarvan drie goede eitjes en 1 embryo over en terug geplaatst. . Bij men tweede poging had ik twee eitjes, 1 goede maar en 1 embryo dan. En nu 1.
Ik hoop voor jou dat je 5 goede eitjes hebt en ze allemaal goed bevrucht geraken en ontwikkelen 🤞🏼🤞🏼

Zeker uw rust nemen. Jammer dat het er nu ook bij komt voor jou, het is al allemaal niet gemakkelijk en u dan zo ellendig voelen 🥺😩
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: START IVF JULI

Bericht door Tiny22 » 10 februari 2020, 18:47

.
Laatst gewijzigd door Tiny22 op 20 november 2020, 0:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: START IVF JULI

Bericht door Mitte » 11 februari 2020, 17:41

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Hope67
Berichten: 36
Lid geworden op: 8 juli 2019, 15:08

Re: START IVF JULI

Bericht door Hope67 » 11 februari 2020, 19:59

Mitte schreef:
11 februari 2020, 17:41
Dankjewel voor jullie meeleven! Ik hoop echt dat het beter is tegen vrijdag maar ik heb al 8 dagen na elkaar koorts gehad en zie even niet dat dit ooit nog weggaat (zo voelt het haha, ik weet dat het wel weg zal gaan maar kan me niet meer inbeelden hoe het voelt om goed te ademen, te slapen etc).

Ik voel me ook echt een sukkel omdat er niemand is die me vrijdag naar het ziekenhuis kan brengen voor de pickup. En ik mag erna niet met de auto rijden. Ik geraak wel thuis met het openbaar vervoer (hopelijk heb ik niet teveel pijn) maar het geeft me enorm veel stress dat ik daar ‘s ochtends moet geraken - op tijd want anders springen mijn eitjes. Het ziekenhuis is niet dichtbij. Ik zou een bus en trein moeten nemen en dan terug een bus. Of de fiets, maar dan 2 treinen. Ik heb ooit eens 2 uur vastgezeten in een trein dus ik kan het echt niet goed loslaten. Voel me ook superhard in de steek gelaten (iemand had eerst gezegd dat ze meeging en dan plots niet meer). Andere mensen moeten werken, moeten hun kinderen naar school brengen of wonen gewoon al te ver. (En ik ben alleenstaande)
Ik voel me er zelfs beschaamd over. Maar het voelt echt eenzaam.
(Uiteindelijk zal ik dan wel met het ov gaan en 3 treinen op voorhand nemen ofzo)
Oh wat erg voor je dat ze op laatste moment afzegt! 🥺 niet al te veel stressen hopelijk geraak je op tijd daar! En ben ook ondertussen zwaar ziek geworden ook koorts en virale infectie.. maar we overleven het wel! Kop op!
Juli '19: ICSI1: verse TP: negatief
ICSI1.2 cryo TP miskraam
ICSI 1.3 cryo TP negatief

Januari’20: ICSI/IVF 2: Tp negatief
Juli ‘20: tp cryo blastoscyste BN 09/07

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 12 februari 2020, 3:11

Hey dames,
Eerst: beterschap aan de zieken! Hopelijk is het nu snel voorbij.

Mitte, dat is inderdaad vervelend dat je gezelschap toch afzegt, extra stress die je niet nodig hebt. Zit je misschien in een lokale facebookgroep of burenapp? Wie weet woont er iemand in je buurt die je wel wil brengen, en dan leer je ineens een buur kennen :).

Ashton, heel veel succes gewenst vandaag! Ik duim mee voor een goed resultaat 🤞!

Hier blijft het voorlopig goed gaan. Daarnet opnieuw een testje gedaan en het plusje is nu een flinke plus. Ik wacht de bloedname van vrijdag nog steeds (vol ongeduld) af, maar naar mijn gevoel gaat ‘t toch goed 😊.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: START IVF JULI

Bericht door Mitte » 12 februari 2020, 11:36

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 12 februari 2020, 13:25

Hey Mitte,
Ik begrijp je wel dat je niet met een onbekende wil meerijden hoor. Ik kon vannacht niet slapen en heb toen mijn vorige antwoord geschreven, misschien dat het uur er voor iets tussen zit dat ik het eerst wel een goed idee vond ;).

Bij mij was het 50% ICSI, 50% IVF. Hoe dan ook welkom op dit topic hoor. En je hoeft je nergens voor te schamen. Iedereen van ons zit hier met haar eigen verhaal, en we kunnen ons er wel iets bij voorstellen hoe jij je nu voelt. Je mag altijd je hart hier altijd luchten als het even niet gaat. Kop op :).
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: START IVF JULI

Bericht door Tiny22 » 12 februari 2020, 13:40

Mitte schreef:
12 februari 2020, 11:36
Ehm ik ga niet in dit soort emotioneel zwaar verhaal een onbekende mij laten vervoeren haha. Maar merci voor de tip.

Ben net terug van de gynaecoloog en was niet voorbereid op nog slechter nieuws.
Nu waren er nog maar 4.
Ze zegt dat maar 5-10% zo slecht reageert op de medicatie op mijn leeftijd.
Als er al een terugplaatsing kan gebeuren zal het sowieso op dag 3 zijn.
En het is blijkbaar ook sowieso ICSI dus ik schrijf in het verkeerde topic 😉.
Ik voel me zo beschaamd over mijn falend lichaam.
Zoals gepland is vrijdag de pick up.
Ik zie al op tegen het zwarte gat erna. Nu zo om de 2 dagen naar de gynaecoloog is precies altijd een lichtpuntje, ook al is het dan geen goed nieuws. Het doet altijd deugd om even met haar te praten.

Als er geen cryo's zijn moet ik nadien een rustcyclus nemen en gaan we de keer erna andere medicatie gebruiken.
Pff, echt een beetje een domper vandaag :(
Zeker geen schaamte voelen, is echt niet nodig.
Zei de gyn niet dat je ziekte er mee te maken kan hebben? Of heeft dat totaal geen invloed?
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: START IVF JULI

Bericht door Mitte » 12 februari 2020, 14:50

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: START IVF JULI

Bericht door Tiny22 » 12 februari 2020, 15:20

.
Laatst gewijzigd door Tiny22 op 20 november 2020, 0:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: START IVF JULI

Bericht door Mitte » 12 februari 2020, 17:13

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 12 februari 2020, 17:29

Mitte schreef:
12 februari 2020, 14:50
Ze wist het niet. Zou kunnen. Uit de bloedname bleek ook dat het een bacteriële infectie is (kan ook bijna niet anders, ik heb nog nooit in mijn leven 8 dagen na elkaar koorts gehad). Nu wel al 36u koortsvrij dus het lijkt eindelijk wat te beteren. (Maar het is nog altijd slecht, veel hoesten, snot, ademnood, hoofdpijn, vermoeidheid..) Ze heeft mijn bloedwaarden qua infectie wel opnieuw mee aangeduid.
Wat misschien een invloed heeft is dat ik erg lang een ernstige eetstoornis gehad heb. Mijn lichaam is een paar keer in totale uitputting geweest (tot bijna dood). Dat klinkt dramatisch maar het was echt zo. Ze zegt dat zo’n voorgeschiedenis invloed kan hebben op eicelkwaliteit. Dat is heel hard binnen gekomen.
Ik zou je aanraden voorlopig niet te veel te denken aan alle "misschiens" die nu op je afkomen. De ene cyclus is de andere niet, ook is het soms wat zoeken naar welke medicatie werkt bij jou.

Ik ken iemand die serieuze AN had, op een dag zakte ze ineen en brachten haar ouders haar naar spoed, ze woog toen nog 27 kg. De artsen zegden dat ze niets meer konden doen en dat de ouders afscheid moesten nemen, maar ze is er toch doorgekomen.
Er was haar verteld dat ze nooit kinderen zou hebben, maar ondertussen heeft ze er 4, waarvan minstens 3 "accidentjes".

Dit wil je misschien niet lezen, maar zo zie je dat zelfs door die uitputting en de diagnose, de artsen het fout hadden.

Hopelijk ben je snel beter, maar als je echt nog niet helemaal top bent tegen dat je tp er aankomt is het misschien beter om een freeze all te doen.
Een zwangerschap vergt heel wat van je lichaam, als je er dan verzwakt aan moet beginnen zou het wel eens heel zwaar kunnen worden.

Ook nog dit, ik weet dat je na PU niet met de auto mag rijden, maar ik heb dit meerdere keren gedaan, ik voelde me goed genoeg. Ik heb zowel volledige narcose gehad als een roesje.
Nu moet ik er ook wel bij vertellen dat ik eens een gastroscopie heb laten doen en toen hebben ze me iets gegeven en ben ik uren van de wereld geweest, ik ben echt hele stukken kwijt.

Is het misschien een optie om zelf naar het zh te rijden en indien het niet gaat met het ov terug te komen en dat iemand in het weekend je naar het zh brengt en jij je auto ophaalt?

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: START IVF JULI

Bericht door Mitte » 12 februari 2020, 18:19

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 13 februari 2020, 10:16

Hoi iedereen,

Sanne, hoe voel je u nog? Heb je veel getest? Morgen is je bloedname zeker? Spannend, ik hoop echt dat het heel goed gestegen is en dan kunnen we hopelijk aftellen naar de eerste echo.

Amai Mitte, dat is nogal eens een verhaal. Bij mij is het ook zowizo ICSI. Omdat ik zo weinig eitjes heb, nemen ze het risico niet om er bij IVF te verliezen (eerste poging had ik er 3, 2 IVF niet gelukt, 1 ISCI gelukt).
Maar ik voel mij hier wel goed op dit plekje haha.
Hoe oud ben je als ik vragen mag? Ik ben er 32 en ik reageer ook amper op de medicatie als dat een soort van troost kan zijn. Ik begrijp dat je iets als oorzaak wil zien of iets dat een verklaring kan geven. Maar zo iets weet je nooit 100 procent. Het is oké om teleurgesteld te zijn in je lichaam. Je gaat er vanuit dat het moet doen wat het moet doen, je verwacht er veel van en elke keer kom je op een punt van teleurstelling. Dat geeft geen motiverend gevoel, maar daarvoor zijn wij hier, om te zeggen dat oké is hoe jij u voelt, dat oké is als je een mindere dag hebt, het is allemaal oké, we zijn er voor jou om hier naar jou te luisteren en om mee te duimen en te hopen voor jou.
Veel succes met je pickup en ook nog beterschap.

Ik heb gisteren dan een inseminatie gehad, wel raar eigenlijk. Maar beter een kans dan geen kans, nu wat rustig aandoen en positief denken.

Groetjes
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten