START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: START IVF JULI

Bericht door Mitte » 16 februari 2020, 8:54

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: START IVF JULI

Bericht door LotjeS » 16 februari 2020, 9:14

Mitte schreef:
16 februari 2020, 8:52
VDVM schreef:
15 februari 2020, 19:18
Mitte schreef:
15 februari 2020, 11:36
Net telefoon gehad, wat een zenuwslopende ochtend.
Van de 5 waren er 4 rijp (dat dachten we al). 3 zijn normaal bevrucht. Eentje is nog niet duidelijk dus moeten ze verder opvolgen.
Voel me nu wel opgelucht.
Woensdag is de terugplaatsing maar maandag gaat ze nog eens bellen om te vertellen hoe het met die mini embryo’s gaat.
Hoi Mitte,
Ik ken je een beetje via iui, maar kom af en toe hier ook al volgen omdat wij na 4de poging mogelijks ivf gaan opstarten ook maar ook om je verhaal nog wat mee te volgen.

Toch wat zoeken geweest met de medicatie. Wat super al van die 3 dat deze bevrucht zijn, blijft sowieso spannend. Nog last gehad van punctie? Je zei dat je nog extra verdoving had bijgekregen? Ben je volledig verdoofd geweest dan? Wat een 'geluk' dat het bij je eigen gynaecoloog kon dan.

Terugplaatsing is wat vergelijkbaar met iui heb ik begrepen? Of ben ik dan fout?

Ik duim alvast voor jullie!!
Hey VDVM, dankjewel voor je lieve berichtje!
Maar ik lees dat je 4de poging positief is? Dus hopelijk evolueert dat mooi en hoef je geen ivf hé.

Gisteren heb ik wel de hele dag nog een trekkend gevoel gehad in mijn onderbuik, zowel links als rechts. 's Morgens leek het mee te vallen en was ik te voet naar de bib geweest :roll: maar dan aan 2km/u moeten terugwandelen, dat was toch niet zo'n goed idee. Rest van de dag gerust. Vandaag lijkt het beter maar zal nog wel een dagje rusten.
En ja, ik weet ook niet wat ze me gegeven hebben. De gyn had gezegd "je gaat kunnen horen en aanrakingen voelen maar geen pijn hebben" en ik weet dat ik dwaas werd in mijn hoofd toen de anesthesist iets inspoot en dat ook zei. En dan herinner ik me dat ik het speculum voelde en daarna is het een zwart gat en toen ik "wakker" werd was ik al terug in "mijn" kamertje. Ik vond dat zo raar en dan zei de gynaecoloog dat ze me "hadden moeten bijgeven". Ze zijn dan ook echt om de haverklap komen kijken, dat was wel heel lief. Ik mocht dan zeker niet slapen omdat ik dan te diep zou kunnen slapen en zou kunnen vergeten te ademen, wat wel vervelend was want ik wilde alleen maar slapen haha. De gynaecoloog zei ook dat ik nog wel dingen gezegd had, bv toen ze zeiden "we gaan je benen uit de steunen halen" zou ik gezegd hebben dat dat goed was maar dat herinner ik me allemaal niet. En idd gelukkig mijn eigen gyn, ze is echt zalig.

En idd, terugplaatsing zou vergelijkbaar zijn met iui, alleen moet je dan - waar ik ga - wel weer zo'n steriele schort (enfin, dat is niet echt steriel hé) enzo aandoen en gaat het door in de zaal waar ook de punctie was. Ik heb wel al gelezen dat ze dat soms onder echo begeleiding doen en dat je dan een volle blaas moet hebben maar daar hebben ze mij niets van gezegd?
Weet iemand dat hier?
Anders vraag ik het sowieso morgen aan de telefoon nog wel.
Hey Mitte

Ik moest inderdaad een halfvolle tot volle blaas hebben.
Ze lieten mij op het moment van plaatsing meevolgen op de echo. Je kon dan zien dat ze een wit bolletje achterlaten in je baarmoeder. Wel fijn om te volgen.
Misschien best eens vragen?

Groetjes
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

VDVM
Berichten: 41
Lid geworden op: 28 augustus 2019, 9:00

Re: START IVF JULI

Bericht door VDVM » 16 februari 2020, 15:15

Mitte schreef:
16 februari 2020, 8:52
VDVM schreef:
15 februari 2020, 19:18
Mitte schreef:
15 februari 2020, 11:36
Net telefoon gehad, wat een zenuwslopende ochtend.
Van de 5 waren er 4 rijp (dat dachten we al). 3 zijn normaal bevrucht. Eentje is nog niet duidelijk dus moeten ze verder opvolgen.
Voel me nu wel opgelucht.
Woensdag is de terugplaatsing maar maandag gaat ze nog eens bellen om te vertellen hoe het met die mini embryo’s gaat.
Hoi Mitte,
Ik ken je een beetje via iui, maar kom af en toe hier ook al volgen omdat wij na 4de poging mogelijks ivf gaan opstarten ook maar ook om je verhaal nog wat mee te volgen.

Toch wat zoeken geweest met de medicatie. Wat super al van die 3 dat deze bevrucht zijn, blijft sowieso spannend. Nog last gehad van punctie? Je zei dat je nog extra verdoving had bijgekregen? Ben je volledig verdoofd geweest dan? Wat een 'geluk' dat het bij je eigen gynaecoloog kon dan.

Terugplaatsing is wat vergelijkbaar met iui heb ik begrepen? Of ben ik dan fout?

Ik duim alvast voor jullie!!
Hey VDVM, dankjewel voor je lieve berichtje!
Maar ik lees dat je 4de poging positief is? Dus hopelijk evolueert dat mooi en hoef je geen ivf hé.

Gisteren heb ik wel de hele dag nog een trekkend gevoel gehad in mijn onderbuik, zowel links als rechts. 's Morgens leek het mee te vallen en was ik te voet naar de bib geweest :roll: maar dan aan 2km/u moeten terugwandelen, dat was toch niet zo'n goed idee. Rest van de dag gerust. Vandaag lijkt het beter maar zal nog wel een dagje rusten.
En ja, ik weet ook niet wat ze me gegeven hebben. De gyn had gezegd "je gaat kunnen horen en aanrakingen voelen maar geen pijn hebben" en ik weet dat ik dwaas werd in mijn hoofd toen de anesthesist iets inspoot en dat ook zei. En dan herinner ik me dat ik het speculum voelde en daarna is het een zwart gat en toen ik "wakker" werd was ik al terug in "mijn" kamertje. Ik vond dat zo raar en dan zei de gynaecoloog dat ze me "hadden moeten bijgeven". Ze zijn dan ook echt om de haverklap komen kijken, dat was wel heel lief. Ik mocht dan zeker niet slapen omdat ik dan te diep zou kunnen slapen en zou kunnen vergeten te ademen, wat wel vervelend was want ik wilde alleen maar slapen haha. De gynaecoloog zei ook dat ik nog wel dingen gezegd had, bv toen ze zeiden "we gaan je benen uit de steunen halen" zou ik gezegd hebben dat dat goed was maar dat herinner ik me allemaal niet. En idd gelukkig mijn eigen gyn, ze is echt zalig.

En idd, terugplaatsing zou vergelijkbaar zijn met iui, alleen moet je dan - waar ik ga - wel weer zo'n steriele schort (enfin, dat is niet echt steriel hé) enzo aandoen en gaat het door in de zaal waar ook de punctie was. Ik heb wel al gelezen dat ze dat soms onder echo begeleiding doen en dat je dan een volle blaas moet hebben maar daar hebben ze mij niets van gezegd?
Weet iemand dat hier?
Anders vraag ik het sowieso morgen aan de telefoon nog wel.

Amaai nee. Ik dacht waar heeft ze dat gelezen dat ik dat heb gezegd dat de 4de positief is..
Blijkbaar heb ik da zelf getypt bij het aanpassen van dat onderschrift , onbewust denk ik. Zo zie je maar hoe hard je zoiets wilt.
Ik kan pas donderdag testen dus ik weet nog niks!

Nog goed rusten
06/18 pilstop
08/19 hyfosy
10/19 laparoscopie
11/19 iui 1: negatief
12/19 iui 2: negatief
01/20 iui 3: negatief
02/20 iui 4: negatief
03/20: pauze

YDV
Berichten: 947
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 16 februari 2020, 15:59

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en hoop via deze weg mijn ei wat kwijt te kunnen en vinden jullie het niet erg dat ik mij bij jullie aansluit :)

Wij zijn in januari met IVF gestart en diezelfde maand onze eerste punctie gehad. Deze bracht 3 embryo’s op, 1 teruggeplaatst en 2 zijn ingevroren. Maandag wordt een van de ingevroren embryo’s teruggeplaatst. Toch wel wat zenuwen voor want kan nog altijd iets misgaan met de ontdooiing.

Op zich lukt het nog allemaal wel lichamelijk met de behandelingen maar emotioneel hebben zowel ik als mijn partner het toch zwaar. Vooral omdat iedereen rondom ons zwanger wordt/kinderen krijgt en wij nog steeds achterblijven met een kinderwens die niet vervult raakt..
Ondertussen zijn we de ‘goeie raad’ ook wat beu aan het geraken: ‘het komt wel’, ‘heb wat geduld’, ‘probeer er niet te veel aan te denken’.
Is wel goed bedoelt maar je voelt je toch wat onbegrepen.

Groetjes Y.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: START IVF JULI

Bericht door Mitte » 16 februari 2020, 16:11

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: START IVF JULI

Bericht door Mitte » 16 februari 2020, 16:12

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: START IVF JULI

Bericht door Tiny22 » 16 februari 2020, 18:39

Welkom YDV, zeker welkom om mee te schrijven.
Spannend morgen een terugplaatsing, ik heb woensdag eentje.
Ik had net zoals jij in januari mijn eerste punctie met 2 embryo’s in de vriezer.
Ik vroeg laatst aan mijn gyn of de kans groot is dat een embryootje verloren gaat na ontdooiing. Ze zei dat die kans bestaat, maar echt eerder klein is.
Veel succes morgen!

@ Mitte: Net zoals LotjeS werd bij mij de terugplaatsing van de embryo opgevolgd met een buikecho, en je zag effectief een wit puntje dat in de baarmoeder geplaatst werd. Was wel fijn om te volgen. Ik ging ook met een volle blaas naar de terugplaatsing en die verliep erg vlot. Nog vlotter als een inseminatie vond ik.

Ik Ben gisteren begonnen met Duphaston, 3X per dag. Ik heb sindsdien serieuze menstruatieachtige buik- en rugpijn. Nog iemand last van die pillen?
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

YDV
Berichten: 947
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 16 februari 2020, 19:21

Tiny22 schreef:
16 februari 2020, 18:39
Welkom YDV, zeker welkom om mee te schrijven.
Spannend morgen een terugplaatsing, ik heb woensdag eentje.
Ik had net zoals jij in januari mijn eerste punctie met 2 embryo’s in de vriezer.
Ik vroeg laatst aan mijn gyn of de kans groot is dat een embryootje verloren gaat na ontdooiing. Ze zei dat die kans bestaat, maar echt eerder klein is.
Veel succes morgen!

@ Mitte: Net zoals LotjeS werd bij mij de terugplaatsing van de embryo opgevolgd met een buikecho, en je zag effectief een wit puntje dat in de baarmoeder geplaatst werd. Was wel fijn om te volgen. Ik ging ook met een volle blaas naar de terugplaatsing en die verliep erg vlot. Nog vlotter als een inseminatie vond ik.

Ik Ben gisteren begonnen met Duphaston, 3X per dag. Ik heb sindsdien serieuze menstruatieachtige buik- en rugpijn. Nog iemand last van die pillen?
Bedankt! Voor jou ook spannend deze week! Veel succes ook!
Mij hebben ze gezegd er rekening mee te houden dat het kán dat een ontdooiing mislukt.
Moeten morgen ochtend eerst bellen om te horen of dit gelukt is en de terugplaatsing effectief kan doorgaan.

De terugplaatsing gebeurd bij ons niet met echo, is in zelfde lokaal als waar de IUI doorgaat. Labo kijkt wel na of het embryo zeker niet meer in de katheter zit.

Duphaston heb ik nooit moeten nemen. Ik neem nu progynova sinds dag 3 van menstruatie (sinds maandag gecombineerd met utrogestan) en daar heb ik geen last van. Welke medicatie je moet nemen is toch bij iedereen wat anders precies.

Aan de andere dames ook veel succes !
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: START IVF JULI

Bericht door Tiny22 » 16 februari 2020, 19:40

Ja inderdaad, de medicatie verschilt echt van persoon tot persoon.
Waarvoor dient progynova als ik vragen mag?
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

YDV
Berichten: 947
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 16 februari 2020, 19:51

Tiny22 schreef:
16 februari 2020, 19:40
Ja inderdaad, de medicatie verschilt echt van persoon tot persoon.
Waarvoor dient progynova als ik vragen mag?
Werkt op het baarmoederslijmvlies, is om ervoor te zorgen dat het voldoende dik wordt.
Is een kunstmatige cyclus bij mij nu, door de PCOS heb ik geen natuurlijke cyclus.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 17 februari 2020, 8:06

Lindje2019 schreef:
15 februari 2020, 12:25
Ennas schreef:
14 februari 2020, 11:56
Zo, net een héél leuk telefoontje gehad! Hcg stond vorige week op 53 en is nu mooi gestegen naar 3100 😍! De andere waarden die ze getest hebben stonden ook allemaal heel mooi, alleen negatief getest voor antistoffen voor CMV en toxoplasmose. Maar nu kan ik dus met een gerust hart zeggen dat ik zwanger ben, 3/3 de eerste echo!
Gefeliciteerd!!! Dan hebben we samen de eerste echo. Ik mag ook op 3 maart. Om 12.40u, jij? Spannend he :D
Hey Lindje, jij ook gefeliciteerd! Ik mag om 17u. Tegen dan ben ik al 7w 5d zwanger, dus ik verwacht sowieso een hartslag. Inderdaad spannend! En nog wat surreëel, het is momenteel nog niet helemaal doorgedrongen.

Ik zie dat er ook enkele nieuwe mensen bij gekomen zijn. Welkom! En er staan precies ook wel wat terugplaatsingen op de planning, dus aan iedereen: enorm veel succes! Ik duim op plakkertjes!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: START IVF JULI

Bericht door Tiny22 » 17 februari 2020, 10:24

Help! Ik voel mij wat ziekjes geen koorts (nog niet), beetje oor- en keelpijn, hoofdpijn...
Moet ik dit melden aan mijn gyn? Woensdag is de terugplaatsing. Ben een beetje in paniek..
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 17 februari 2020, 10:29

Hey Tiny,

Als je je zo zorgen maakt, zou ik eens bellen naar de fertiliteit. Zij kunnen je meteen zeggen of koorts of een ziek gevoel iets zou doen aan je slaagkansen, en kunnen je het beste geruststellen. Ik zou alleszins niet wachten tot woensdag om het aan de gynaecoloog te melden, dan blijf je toch met stress zitten en die heb je nu niet nodig. Veel beterschap!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: START IVF JULI

Bericht door LotjeS » 17 februari 2020, 11:09

Hallo allemaal

Ik schrijf normaal soms in het ICSI groepje. Maar hoop dat ik hier ook welkom ben .. :)

Vorige woensdag 12/2 een 1ste TP gehad van een 5-daags embryo. Nog 2 in de vriezer..
Nu sinds vorige vrijdag ook ziek - vrijdag en zaterdag koorts gehad, sinds gisteren niet meer. Wel nog veel hoesten, hoofdpijn etc.
Dafalgan mag je blijkbaar wel nemen (ik had op verschillende plaatsen gelezen dat het niet mocht) maar zowel gynae als huisarts zeggen van wel. Ben wel nog steeds ziek, zelfs heel de week thuis en maak me eigenlijk ook wat zorgen.
Ik geloof ook dat het precies hierdoor zal mislukken. Ben eigenlijk meteen na TP ziek geworden en nog steeds .. Mag in principe maandag 24/2 voor bn. Ik kom hierdoor een beetje hopeloos..
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: START IVF JULI

Bericht door Tiny22 » 17 februari 2020, 11:21

Ja ik snap dat je je zorgen maakt LotjeS.. maar probeer nog hoop te hebben. En goed rusten deze week. Kan deugd doen!

Ik heb zojuist naar mijn gyn gebeld. Goeie tip Sanne :-D
Ze zei dat mijn kwaaltjes geen kwaad kunnen.. gewoon dafalgan en brufen nemen. Hopelijk is alles dan opgelost tegen woensdag. Vanaf woensdag mag enkel Dafalgan.

Ben nu hopen fruit en groenten aant eten, id hoop dat de ziekte niet doorbreekt 😅
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten