START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 1 juli 2020, 8:48

Hoe gaat het met iedereen?

Ik probeer de muren vooral niet op te lopen ๐Ÿ˜’
Wat is die laatste week een k*t week.
Ik voel niets. Kan goed of slecht zijn.
Vrijdag heb ik mijn bloedname.. ga op de ochtend wel urine test doen omdat ik erna 8:00 moet gaan werken.
Dan ben ik emotioneel voorbereid.
Zelf geen goed gevoel bij...
Vorige keer over tijd gegaan met die Utrogestan.
Dat is dan ook zo lastig. ๐Ÿ˜Ÿ

Nog veel ๐Ÿ€ en ๐Ÿ’ช๐Ÿผ en ik ๐Ÿคž๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ eh.
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 1 juli 2020, 9:34

Hey iedereen,

Ik ben hier eventjes weg gebleven. Ik had normaal gezien vandaag terugplaatsing, maar we hebben er toch voor gekozen om het uit te stellen tot wanneer mijn vrouw er zeker bij kan zijn. 't Is voor ons allebei te zwaar dat zij er geen deel van zou kunnen uitmaken. Tegelijk vind ik het heel moeilijk om opnieuw uit te stellen en niets te doen. Wie weet wanneer het wel samen zou kunnen... Ik ga mij dus allicht even wat op de achtergrond houden op dit forum tot ik het wat een plaats kan geven, maar ik ga wel blijven meelezen & duimen voor jullie allemaal!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

YDV
Berichten: 941
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 1 juli 2020, 11:04

@Ashton: hier lijkt het alsof de tijd zo traag voorbij gaat! Ik voel ook van alles (gisteren had ik een hele dag last van kleine steken in mijn onderbuik, precies alsof iemand daar de hele tijd met een naald aan het prikken was) maar of dit nu iets wilt zeggen.. Ik durf ook niet teveel te hopen..
Veel succes vrijdag!

@Ennas: ik begrijp dat je die beslissing hebt genomen maar daarom is deze niet gemakkelijk he. Hopelijk vinden jullie voldoende steun bij elkaar en mag je vrouw er snel terug bij zijn! ๐Ÿคž๐Ÿป
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei โ€˜21๐Ÿ’™
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryoโ€™s)
8/23: TP cryo: zwanger๐Ÿ’™

Rio
Berichten: 23
Lid geworden op: 8 april 2020, 13:04

Re: START IVF JULI

Bericht door Rio » 1 juli 2020, 20:39

Hey allemaal!

Ik ben ook eventjes weggeweest โ˜บ๏ธ Ondertussen ook in de wachtweken. Ik merk toch dat ik ook onzekerder ben dan verwacht.

@YDV, ik loop 2 dagen achter op jou. Ik denk dat gisteren jouw innesteling ongeveer was dus ik denk stilletjes dat dat best een goed teken kan zijn! Hier niet teveel gevoel buiten vandaag precies wat menstruatie achtige pijn al kan dat ook nog wel een uitloper van de PU zijn, heb daar serieus van geweten.

Succes allemaal!!

missDisney
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 mei 2020, 17:32

Re: START IVF JULI

Bericht door missDisney » 1 juli 2020, 20:53

Hoi allemaal,

Hier ook in de wachtweken. Je voelt soms zoveel en soms niks. Heb de laatste dagen wel een test gedaan maar telkens negatief. Zit op dag 10 na tp. Dus heb mijn hoofd er al maar op gezet dat het niks is. Morgenvroeg bloedonderzoek en dan zullen we het weten.
Want sinds gisteren echt veel lage rugpijn en vandaag super moe en heel veel hoofdpijn.
Je kan precies niet meer op je lichaam vertrouwen. Komt natuurlijk ook door de utrogestan.

Veel succes allemaal!!!
02/19: stop pil
04/20: afspraak fertiliteitskliniekโ€”>lage amh waarde
12/05/20: voorbereiding ivf, starten met pil...
3/6/20: Start IVF 1
21/6/20: 1e TP - geen cryoโ€™s na 4 eicellen bij PU
10/7/20: bbz van 1e tp
4/8/20: start IVF 2

YDV
Berichten: 941
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 2 juli 2020, 8:45

@Rio: Ooh leuk dan zitten we samen op het wachtbankje! Ik probeer momenteel nog niet te veel te hopen. Afwachten nog tot volgende week maandag.. wat duren de dagen lang als je aan het aftellen bent.. ๐Ÿ˜…
Wanneer mag jij gaan voor bloedafname? Ik duim alleszins mee!

@missDisney: succes met de bloedafname vandaag! Hopelijk positief nieuws! ๐Ÿ€
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei โ€˜21๐Ÿ’™
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryoโ€™s)
8/23: TP cryo: zwanger๐Ÿ’™

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 2 juli 2020, 9:14

Spannende dagen voor vele onder ons.
Ik blijf duimen voor jullie ๐Ÿคž๐Ÿผ

Voor mezelf is het gedaan. Morgen bloedname, maar ik ben mijn regels aan het doorkrijgen.
Vers en oud bloed. Dus dat is wel duidelijk.
Ondanks ik het verwacht had na onze weg, komt toch altijd even binnen. Raar genoeg kan ik er geen tranen voor laten op de moment. Meer praktisch nadenken en aftellen tot de nieuwe afspraak bij de andere gynaecoloog.

Sanne, ik begrijp het. Het moet niet simpel zijn om die beslissingen te nemen. Hopelijk heb je snel meer nieuws hoor. ๐Ÿคž๐Ÿผ๐Ÿ€
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

YDV
Berichten: 941
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 2 juli 2020, 9:34

Ashton schreef: โ†‘
2 juli 2020, 9:14
Spannende dagen voor vele onder ons.
Ik blijf duimen voor jullie ๐Ÿคž๐Ÿผ

Voor mezelf is het gedaan. Morgen bloedname, maar ik ben mijn regels aan het doorkrijgen.
Vers en oud bloed. Dus dat is wel duidelijk.
Ondanks ik het verwacht had na onze weg, komt toch altijd even binnen. Raar genoeg kan ik er geen tranen voor laten op de moment. Meer praktisch nadenken en aftellen tot de nieuwe afspraak bij de andere gynaecoloog.

Sanne, ik begrijp het. Het moet niet simpel zijn om die beslissingen te nemen. Hopelijk heb je snel meer nieuws hoor. ๐Ÿคž๐Ÿผ๐Ÿ€
Ooh Ashton ik vind dit zo jammer.. Ik gun het jou zo hard! Ik denk dat een andere kijk op je behandeling niet slecht is.. ik hoop dat je binnenkort eens positief nieuws mag hebben!
Wij hebben ook een afspraak voor een verkennend gesprek in Jette vastgelegd voor eind augustus. Hopelijk is het niet nodig maar we willen ook niet te lang wachten om dan miss teveel tijd te verliezen.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei โ€˜21๐Ÿ’™
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryoโ€™s)
8/23: TP cryo: zwanger๐Ÿ’™

Josie86
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 april 2020, 9:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Josie86 » 3 juli 2020, 10:39

Hallo allemaal

Ik zit momenteel in mijn 'wachtweken' van mijn 3e iui POGING. Er werden aan mij max 4 iui pogingen voorgesteld en daarna zou er overgegaan worden naar de volgende stap. Ik twijfel om mijn 4e iui poging nog te doen, om verschillende redenen.

Ik zou graag wat info/ervaringen horen van jullie... Ik snap dat dit persoonlijke info is en dat niet iedereen dit wil delen, maar ik kan het maar vragen natuurlijk...

Ik weet persoonlijk nog heel weinig over de volgende stappen na iui. Hoe zit het juist met het 'aantal pogingen' en wat moet ik verstaan onder een 'poging' (is een poging het terugplaatsen van een embryo of is dat de pickup), hoeveel kost het per keer (met terugbetaling eraf), hoe voelt het voor je lichaam, hoe waren de resultaten...?

Ik wens jullie allemaal heel veel succes en ik hoop dat jullie snel jullie grootste droom in vervulling zien gaan!

Lieve groetjes

S.

YDV
Berichten: 941
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 3 juli 2020, 11:34

Josie86 schreef: โ†‘
3 juli 2020, 10:39
Hallo allemaal

Ik zit momenteel in mijn 'wachtweken' van mijn 3e iui POGING. Er werden aan mij max 4 iui pogingen voorgesteld en daarna zou er overgegaan worden naar de volgende stap. Ik twijfel om mijn 4e iui poging nog te doen, om verschillende redenen.

Ik zou graag wat info/ervaringen horen van jullie... Ik snap dat dit persoonlijke info is en dat niet iedereen dit wil delen, maar ik kan het maar vragen natuurlijk...

Ik weet persoonlijk nog heel weinig over de volgende stappen na iui. Hoe zit het juist met het 'aantal pogingen' en wat moet ik verstaan onder een 'poging' (is een poging het terugplaatsen van een embryo of is dat de pickup), hoeveel kost het per keer (met terugbetaling eraf), hoe voelt het voor je lichaam, hoe waren de resultaten...?

Ik wens jullie allemaal heel veel succes en ik hoop dat jullie snel jullie grootste droom in vervulling zien gaan!

Lieve groetjes

S.
Hey Josie!

Wij hebben ook 4 inseminaties gehad vooraleer over te gaan naar IVF. Bij ons beide is er geen reden gevonden waarom het niet zou kunnen lukken en IVF is best een grote stap, dus hebben wij toch ook eerst de 4 inseminaties afgewacht.

Bij IVF is 1 poging = de punctie, je kan wel pas starten met je eerste stimulatie als je je goedkeuring hebt voor terugbetaling via de mutualiteit.
Als je van je punctie nog cryoโ€™s over hebt, gebruiken ze die eerst, de terugplaatsingen zijn hetzelfde als bij een IUI dat je betaald. Voor de punctie zelf betaal je ook nog een opleg, hoeveel exact weet ik niet meer (is praktisch volledig terugbetaald). Ik heb het geluk dat mijn hospitalisatieverzekering de punctie aanvaard als dagopname, dus ik kan alles inbrengen. Maar dat geldt niet voor elke verzekering blijkbaar.

Lichamelijk is het niet te onderschatten, je krijgt veel meer hormonen toegediend en de punctie zelf heb ik toch altijd een weekje last van.
Maar we hebben het er allemaal voor over he. ๐Ÿ™‚

Veel succes in de wachtweken en hopelijk is het niet nodig om te starten met IVF!
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei โ€˜21๐Ÿ’™
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryoโ€™s)
8/23: TP cryo: zwanger๐Ÿ’™

ela
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 februari 2020, 13:32

Re: START IVF JULI

Bericht door ela » 3 juli 2020, 14:32

[
Hey, ik wil gerust toegevoegd worden aan groepje maar weet kirt hoe dit hier werkt om prive bericht te sturen.
Anderd mag je me toevoegen
0479/521444

quote=missDisney post_id=356277 time=1591714740 user_id=12802]
ela schreef: โ†‘
9 juni 2020, 16:29
Zo fijn dat iemand antwoord! Voel me al zo alleen staan. De pu wzs een ramp, eerste keer dat man niet meemocht wegens corona maatregelen. Heeft zeker 5 x opnieuw moeten prikken, wetende dat ik geen enkele verdoving neem.
Rust periode effe liever niet aangezien mijn waarden van de eicellen zo laag zijn. Ik zit ook met mijn leeftijd natuurlijk fus nee leiver effe doordoen dan.
Hoi Ela, wat jammer om te horen allemaal! Je bent niet alleen. Ook hier heel lage amh waarde! En er zijn er nog!
We hebben ook een whatsapp groepje (momenteel met drie al) voor als je ook via daar de steun wenst. Stuur me dan maar een privรฉ bericht.
Hoe komt dat hij 5 keer heeft moeten prikken ๐Ÿ˜”.
[/quote]

ela
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 februari 2020, 13:32

Re: START IVF JULI

Bericht door ela » 5 juli 2020, 10:58

Hey, gisteren een punctie gehad. 4 eicellen! Wauw, nu wachten ip telefoon om te weten hoeveel er en of er bevruchting is. Dokter wou nog kiet terugplaatsen want progesteron staat op 9 en das te hoog. Ik loop de muren op want tis door de cele hormonen en de pregnyl dat omhoog staat he. Snap niet waarom hij binnen dtie dagen niet nog eens controleert. Ik geb niet graag dat er invriezen als er in te vriezen valt natuurlijk... das telkens weer een maand opschuiven en kom der dol van ๐Ÿ˜ข

YDV
Berichten: 941
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 5 juli 2020, 11:36

ela schreef: โ†‘
5 juli 2020, 10:58
Hey, gisteren een punctie gehad. 4 eicellen! Wauw, nu wachten ip telefoon om te weten hoeveel er en of er bevruchting is. Dokter wou nog kiet terugplaatsen want progesteron staat op 9 en das te hoog. Ik loop de muren op want tis door de cele hormonen en de pregnyl dat omhoog staat he. Snap niet waarom hij binnen dtie dagen niet nog eens controleert. Ik geb niet graag dat er invriezen als er in te vriezen valt natuurlijk... das telkens weer een maand opschuiven en kom der dol van ๐Ÿ˜ข
Ik begrijp jouw frustratie. Ik had net hetzelfde voor bij mijn laatste punctie. Progesteron te hoog en ze wouden eigenlijk alles invriezen. Uiteindelijk waren er โ€˜maarโ€™ 2 goed genoeg om in te vriezen en de overige 2 zijn toch nog teruggeplaatst. Het was dat of ze worden vernietigd. Dus beter het een kans geven, maar is niks geworden.
Blijkbaar als je progesteron al voor de punctie te hoog staat is er minder kans op een zwangerschap.
Veel succes en hopelijk heb je snel wat duidelijkheid!

Ik moet morgen gaan voor bloedafname, vanmorgen wel al eens getest maar negatief. ๐Ÿ˜” dus ik vrees dat ik er niet teveel meer van moet verwachten..
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei โ€˜21๐Ÿ’™
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryoโ€™s)
8/23: TP cryo: zwanger๐Ÿ’™

missDisney
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 mei 2020, 17:32

Re: START IVF JULI

Bericht door missDisney » 5 juli 2020, 11:46

YDV schreef: โ†‘
5 juli 2020, 11:36
ela schreef: โ†‘
5 juli 2020, 10:58
Hey, gisteren een punctie gehad. 4 eicellen! Wauw, nu wachten ip telefoon om te weten hoeveel er en of er bevruchting is. Dokter wou nog kiet terugplaatsen want progesteron staat op 9 en das te hoog. Ik loop de muren op want tis door de cele hormonen en de pregnyl dat omhoog staat he. Snap niet waarom hij binnen dtie dagen niet nog eens controleert. Ik geb niet graag dat er invriezen als er in te vriezen valt natuurlijk... das telkens weer een maand opschuiven en kom der dol van ๐Ÿ˜ข
Ik begrijp jouw frustratie. Ik had net hetzelfde voor bij mijn laatste punctie. Progesteron te hoog en ze wouden eigenlijk alles invriezen. Uiteindelijk waren er โ€˜maarโ€™ 2 goed genoeg om in te vriezen en de overige 2 zijn toch nog teruggeplaatst. Het was dat of ze worden vernietigd. Dus beter het een kans geven, maar is niks geworden.
Blijkbaar als je progesteron al voor de punctie te hoog staat is er minder kans op een zwangerschap.
Veel succes en hopelijk heb je snel wat duidelijkheid!

Ik moet morgen gaan voor bloedafname, vanmorgen wel al eens getest maar negatief. ๐Ÿ˜” dus ik vrees dat ik er niet teveel meer van moet verwachten..
Oh ik begrijp je bezorgdheid. Maar het kan nog altijd.
Ik zit zelf ook in onzekere tijden. Kort samengevat: 21/6 een tp gehad. Nergens een positieve test. Donderdag bloedonderzoek, die ochtend een heeeel licht streepje en had een verhoogde hcg waarde maar veeeel te laag (20 maar) dus utrogestan blijven nemen en dinsdag controle. Gisteren(zaterdag) bloeding gekregen, gebeld naar gynaecoloog en zei dat ik mocht stoppen met utrogestan. Toch nog heel veel rugpijn en hoofdpijn. Deze morgen toch nog een test gedaan. En een duidelijke streep. Dus opnieuw met utrogestan begonnen voor de zekerheid. Maar ondertussen ook nog bloedverlies.
Ik ben benieuwd wat er dinsdag gaat uitkomen.
02/19: stop pil
04/20: afspraak fertiliteitskliniekโ€”>lage amh waarde
12/05/20: voorbereiding ivf, starten met pil...
3/6/20: Start IVF 1
21/6/20: 1e TP - geen cryoโ€™s na 4 eicellen bij PU
10/7/20: bbz van 1e tp
4/8/20: start IVF 2

YDV
Berichten: 941
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 6 juli 2020, 20:48

@missDisney: ohnee, die onzekerheid is echt verschrikkelijk. Hopelijk weet je snel welke richting het uitgaat.. dikke knuffel!

Hier is het weer niks geworden, bloedafname was negatief. Was mijn gynaecoloog zelf die belde, heb meteen een afspraak gekregen voor vrijdag. Dat is dan voor ons laatste cryo.
Daarnet ging het eventjes niet meer, heb weer tranen gelaten.. soms heb ik echt schrik dat het nooit gaat lukken.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei โ€˜21๐Ÿ’™
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryoโ€™s)
8/23: TP cryo: zwanger๐Ÿ’™

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten