START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: START IVF JULI

Bericht door VickyV » 10 juli 2020, 11:56

Helaas ook hier negatief nieuws. Progynova slaat niet zo goed aan... Ondanks de verhoging van de dosis is mijn bms van 6,5mm naar amper 6mm gedaald. De gynae raadde dus aan om de cyclus af te breken.

Gezien de 'stop' van UZ Leuven eind juli, neem ik nog wel progynova tot 19/7 en start ik met utro vanaf maandag tem 19/7 om zo de volgende cyclus niet te moeten overslaan.

Best wel ff balen en teleurgesteld in mijn lichaam + even geen directe vooruitzichten op een terugplaatsing.

Dames, hoe moeilijk het ook is, we komen er wel!
Ik geloof dat deze tegenslagen het alleen maar meer waard gaan maken 'in the end', dat kan bijna niet anders :-)!
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 10 juli 2020, 20:25

VickyV schreef:
10 juli 2020, 11:56
Helaas ook hier negatief nieuws. Progynova slaat niet zo goed aan... Ondanks de verhoging van de dosis is mijn bms van 6,5mm naar amper 6mm gedaald. De gynae raadde dus aan om de cyclus af te breken.

Gezien de 'stop' van UZ Leuven eind juli, neem ik nog wel progynova tot 19/7 en start ik met utro vanaf maandag tem 19/7 om zo de volgende cyclus niet te moeten overslaan.

Best wel ff balen en teleurgesteld in mijn lichaam + even geen directe vooruitzichten op een terugplaatsing.

Dames, hoe moeilijk het ook is, we komen er wel!
Ik geloof dat deze tegenslagen het alleen maar meer waard gaan maken 'in the end', dat kan bijna niet anders :-)!
Ooh dat is jammer om te horen.. is logisch dat je teleurgesteld bent..
Wel goed dat ze je niet nog een extra cyclus laten wachten. Ik hoop dat de volgende cyclus wat vlotter mag lopen.
En het klopt, het is vaak moeilijk en we krijgen veel tegenslagen te verwerken. Maar we moeten er proberen in te geloven dat het goed komt.. ❤️

Ik ben vandaag mogen gaan. Ondanks dat ten laatste een 3tal dagen na het stoppen van de utrogestan mijn menstruatie op gang komt, is dit deze keer niet het geval. Mijn gynaecoloog vond het ook raar, want ze had zelf de afspraak ingepland omdat ze verwachtte dat ik ze al ging hebben. Bloed en echo waren in orde dus vermoedelijk heeft de utro wat meer gewerkt?
Vanaf mijn menstruatie op gang komt, mag ik wel gewoon starten op dag 2 met de progynova en bellen voor een afspraak na 11-12 dagen.
Hopen dat dit cryo’tje het goeie is. 🤞🏻
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: START IVF JULI

Bericht door Eve1987 » 11 juli 2020, 8:23

missDisney schreef:
9 juli 2020, 13:35
Wat lees ik hier allemaal zaken die ik ook zo hard voel en meemaak.
Er niet te veel mee bezig zijn is makkelijker gezegd dan gedaan als je inderdaad heel de tijd de ene spuit of hormoon moet nemen, bloed laten trekken.
En die onzekerheid is het ergste van al, wachten wachten wachten. Dit ben ik ook weer aan het doen.
Dinsdag resultaat van bloed test gehad. Mijn hcg waarde was gestegen van 20 naar 460 op 5 dagen😱. Maar omdat ik zoveel bloedverlies heb, is het echt geen goede zwangerschap. Utrogestan terug nemen heeft geen nut zeiden ze. Op de echo konden ze nog niks zien want ik ben 4-5 weken.
Vanavond moet ik terug op controle. De bloedingen zijn nu sinds 1,5 dag gestopt. Maar wel nog rugpijn en zeurende pijn rond baarmoeder.
Deze morgen nog een zwangerschapstest en die was nog steeds positief. Maar dit kan ook nog positief zijn na een miskraam... heel raar gevoel allemaal. Je hoopt ergens toch nog wel maar de gynaecoloog was enkel negatief en zei dat dit geen kans had op een goede zwangerschap.

Ik wil iedereen een dikke knuffel geven en veel moed om te blijven volhouden. Een dikke chapeau voor iedereen die elke stap zet in haar traject! Want dat vergt veel moed. Anderen kunnen het proberen te begrijpen maar alleen wij weten echt hoe het voelt.
Hoe was de controle?
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

missDisney
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 mei 2020, 17:32

Re: START IVF JULI

Bericht door missDisney » 11 juli 2020, 11:08

Slecht nieuws hier. Mijn waarden waren gestegen van 460 naar 1500 maar er was niets in de baarmoeder. Dus een bbz.
Gisteren direct operatie gehad en ze hebben beide eileiders er uit gehaald. Omdat ze er beide niet goed uit zagen. Nu nog wachten op de labo resultaten om zeker te zijn dat het zwangerschaps weefsel er uit is.
Natuurlijk zwanger ga ik dus nooit meer kunnen worden 😔. Via ivf wel.
Dit was me wel een eerste pittige ivf poging.

1 voordeel : ik kan al geen bbz meer hebben.
02/19: stop pil
04/20: afspraak fertiliteitskliniek—>lage amh waarde
12/05/20: voorbereiding ivf, starten met pil...
3/6/20: Start IVF 1
21/6/20: 1e TP - geen cryo’s na 4 eicellen bij PU
10/7/20: bbz van 1e tp
4/8/20: start IVF 2

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 11 juli 2020, 11:44

missDisney schreef:
11 juli 2020, 11:08
Slecht nieuws hier. Mijn waarden waren gestegen van 460 naar 1500 maar er was niets in de baarmoeder. Dus een bbz.
Gisteren direct operatie gehad en ze hebben beide eileiders er uit gehaald. Omdat ze er beide niet goed uit zagen. Nu nog wachten op de labo resultaten om zeker te zijn dat het zwangerschaps weefsel er uit is.
Natuurlijk zwanger ga ik dus nooit meer kunnen worden 😔. Via ivf wel.
Dit was me wel een eerste pittige ivf poging.

1 voordeel : ik kan al geen bbz meer hebben.
Och meid, wat vreselijk om te horen.. hopelijk heb je niet teveel pijn. Ik wens je een goed herstel toe en heel veel sterkte bij het verwerken van deze klap. ❤️
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 12 juli 2020, 17:58

missDisney schreef:
11 juli 2020, 11:08
Slecht nieuws hier. Mijn waarden waren gestegen van 460 naar 1500 maar er was niets in de baarmoeder. Dus een bbz.
Gisteren direct operatie gehad en ze hebben beide eileiders er uit gehaald. Omdat ze er beide niet goed uit zagen. Nu nog wachten op de labo resultaten om zeker te zijn dat het zwangerschaps weefsel er uit is.
Natuurlijk zwanger ga ik dus nooit meer kunnen worden 😔. Via ivf wel.
Dit was me wel een eerste pittige ivf poging.

1 voordeel : ik kan al geen bbz meer hebben.
Amai .. dit kwam bij mij al even binnen om te lezen. Ik kan mij niet inbeelden hoe je u voelt. Veel sterkte nog om dit even te verwerken 😔
Hopelijk herstel je lichamelijk en mentaal goed van deze klap.
Pfff 😢
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 17 juli 2020, 12:53

Hey dames,

Hoe gaat het met jullie?
Ik ben woensdag op afspraak geweest bij een andere gynaecoloog en ik heb het even moeten laten bezinken.
Ik weet niet of ik jullie ooit verteld had dat ik voor mijn zoontje last had van mijn baarmoederslijmvlies. Ze hebben daar ooit een biopsie van genomen. Ook te horen gekregen toen dat dit zich niet altijd goed opbouwde. Dit zat altijd in men achterhoofd en ik heb het ook paar keer gevraagd aan men gynaecoloog toen of dit niet moest nagezien worden.. maar zij had meer focus op men eitjes. Vond ze zeker geen slechte gynaecoloog.
Maar na drie pogingen wouden we een ‘frisse kijk’.

Dus woensdag stap ik bij de andere binnen. Heel vriendelijke vrouw ook. Zei wel dat ik een moeilijk dossier had en wel al wat had meegemaakt.
Hormonaal zei ze dat mijn lichaam reageert als een vrouw van in de 40 jaar. Dat zij niets aan die stimulatie kan veranderen en ik hetzelfde zal moeten verwachten als bij de andere keren.
Zij wou wél naar men baarmoeder zien.
Ze vroeg waar ik in men cyclus zat of ze even mocht zien.
Ze had een opmerking bij het opbouwen van die slijmvlies.
Ze zei ook iets, moeilijker uit te leggen zo, maar op het scherm zou je normaal je baarmoeder, als ik het goed begrepen heb, met een balpen moeten kunnen omlijnen. Bij mij was dit wazig. Dus eigenlijk was het niet zo goed. Ze liet ook duidelijk het verschil zien. Mijn baarmoeder en een beeld van iemand anders waar het wel goed op te zien was.
(Hier had ik het even moeilijk, omdat ik men vorige poging een beetje weggesmeten vond)

Dus ze wou dat ik een MRI liet doen van mijn kleine bekken (9 sept afspraak) en op 22/9 heb ik een hysteroscopie. Ze wou geen terug plaatsingen doen voor ze wist hoe men baarmoeder ervoor stond.

Ze zei ook. Als ik zelf drie embryo’s had (kans is uiteraard mega klein), dan moeten die allemaal terug geplaatst worden. De kans zo groot mogelijk maken.

Moet zeggen. Ik had al het gevoel. Met mijn achtergrond. En voel me ook ergens niet gehoord bij de eerste, alhoewel ik wel tevreden van haar ben.

Dus nu is even alles weer on hold en wachten op de MRI.
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 18 juli 2020, 10:24

Ashton schreef:
17 juli 2020, 12:53
Hey dames,

Hoe gaat het met jullie?
Ik ben woensdag op afspraak geweest bij een andere gynaecoloog en ik heb het even moeten laten bezinken.
Ik weet niet of ik jullie ooit verteld had dat ik voor mijn zoontje last had van mijn baarmoederslijmvlies. Ze hebben daar ooit een biopsie van genomen. Ook te horen gekregen toen dat dit zich niet altijd goed opbouwde. Dit zat altijd in men achterhoofd en ik heb het ook paar keer gevraagd aan men gynaecoloog toen of dit niet moest nagezien worden.. maar zij had meer focus op men eitjes. Vond ze zeker geen slechte gynaecoloog.
Maar na drie pogingen wouden we een ‘frisse kijk’.

Dus woensdag stap ik bij de andere binnen. Heel vriendelijke vrouw ook. Zei wel dat ik een moeilijk dossier had en wel al wat had meegemaakt.
Hormonaal zei ze dat mijn lichaam reageert als een vrouw van in de 40 jaar. Dat zij niets aan die stimulatie kan veranderen en ik hetzelfde zal moeten verwachten als bij de andere keren.
Zij wou wél naar men baarmoeder zien.
Ze vroeg waar ik in men cyclus zat of ze even mocht zien.
Ze had een opmerking bij het opbouwen van die slijmvlies.
Ze zei ook iets, moeilijker uit te leggen zo, maar op het scherm zou je normaal je baarmoeder, als ik het goed begrepen heb, met een balpen moeten kunnen omlijnen. Bij mij was dit wazig. Dus eigenlijk was het niet zo goed. Ze liet ook duidelijk het verschil zien. Mijn baarmoeder en een beeld van iemand anders waar het wel goed op te zien was.
(Hier had ik het even moeilijk, omdat ik men vorige poging een beetje weggesmeten vond)

Dus ze wou dat ik een MRI liet doen van mijn kleine bekken (9 sept afspraak) en op 22/9 heb ik een hysteroscopie. Ze wou geen terug plaatsingen doen voor ze wist hoe men baarmoeder ervoor stond.

Ze zei ook. Als ik zelf drie embryo’s had (kans is uiteraard mega klein), dan moeten die allemaal terug geplaatst worden. De kans zo groot mogelijk maken.

Moet zeggen. Ik had al het gevoel. Met mijn achtergrond. En voel me ook ergens niet gehoord bij de eerste, alhoewel ik wel tevreden van haar ben.

Dus nu is even alles weer on hold en wachten op de MRI.
Heej Ashton,

Dit was misschien niet het nieuws dat je verwachtte, moet wel hard aankomen. Plus het feit dat alles eventjes on hold gezet wordt, is natuurlijk ook geen fijn nieuws. Want je wilt toch graag vooruit naar de volgende poging he. Maar wel positief dat ze alles eens goed onderzoeken!
Ik hoop dat je nadien weer vol goeie moed kan starten!

Ik ben nu een week bezig met progynova te nemen. Volgende week donderdag echo en bloedafname en hopelijk is BMS al goed en kan de terugplaatsing gepland worden.
Ik merk wel dat ik al enorm bezig ben met wat als het weer niet lukt. In principe zouden we dan begin augustus met een 3e punctie kunnen starten, maar hebben die maand (4e week van augustus) ook een afspraak in Jette. Ik heb het ook nog niet vermeld aan mijn gynaecoloog dat ik daar een afspraak heb, dus misschien beter ook donderdag eens navragen of we dan beter een maand wachten of we gewoon ondertussen kunnen verder doen? Of vraag ik dit beter eerst eens in Jette zelf na of het kwaad kan dat je op het moment van de afspraak waarschijnlijk met een stimulatie bezig bent?
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 19 juli 2020, 22:04

YDV schreef:
18 juli 2020, 10:24
Ashton schreef:
17 juli 2020, 12:53
Hey dames,

Hoe gaat het met jullie?
Ik ben woensdag op afspraak geweest bij een andere gynaecoloog en ik heb het even moeten laten bezinken.
Ik weet niet of ik jullie ooit verteld had dat ik voor mijn zoontje last had van mijn baarmoederslijmvlies. Ze hebben daar ooit een biopsie van genomen. Ook te horen gekregen toen dat dit zich niet altijd goed opbouwde. Dit zat altijd in men achterhoofd en ik heb het ook paar keer gevraagd aan men gynaecoloog toen of dit niet moest nagezien worden.. maar zij had meer focus op men eitjes. Vond ze zeker geen slechte gynaecoloog.
Maar na drie pogingen wouden we een ‘frisse kijk’.

Dus woensdag stap ik bij de andere binnen. Heel vriendelijke vrouw ook. Zei wel dat ik een moeilijk dossier had en wel al wat had meegemaakt.
Hormonaal zei ze dat mijn lichaam reageert als een vrouw van in de 40 jaar. Dat zij niets aan die stimulatie kan veranderen en ik hetzelfde zal moeten verwachten als bij de andere keren.
Zij wou wél naar men baarmoeder zien.
Ze vroeg waar ik in men cyclus zat of ze even mocht zien.
Ze had een opmerking bij het opbouwen van die slijmvlies.
Ze zei ook iets, moeilijker uit te leggen zo, maar op het scherm zou je normaal je baarmoeder, als ik het goed begrepen heb, met een balpen moeten kunnen omlijnen. Bij mij was dit wazig. Dus eigenlijk was het niet zo goed. Ze liet ook duidelijk het verschil zien. Mijn baarmoeder en een beeld van iemand anders waar het wel goed op te zien was.
(Hier had ik het even moeilijk, omdat ik men vorige poging een beetje weggesmeten vond)

Dus ze wou dat ik een MRI liet doen van mijn kleine bekken (9 sept afspraak) en op 22/9 heb ik een hysteroscopie. Ze wou geen terug plaatsingen doen voor ze wist hoe men baarmoeder ervoor stond.

Ze zei ook. Als ik zelf drie embryo’s had (kans is uiteraard mega klein), dan moeten die allemaal terug geplaatst worden. De kans zo groot mogelijk maken.

Moet zeggen. Ik had al het gevoel. Met mijn achtergrond. En voel me ook ergens niet gehoord bij de eerste, alhoewel ik wel tevreden van haar ben.

Dus nu is even alles weer on hold en wachten op de MRI.
Heej Ashton,

Dit was misschien niet het nieuws dat je verwachtte, moet wel hard aankomen. Plus het feit dat alles eventjes on hold gezet wordt, is natuurlijk ook geen fijn nieuws. Want je wilt toch graag vooruit naar de volgende poging he. Maar wel positief dat ze alles eens goed onderzoeken!
Ik hoop dat je nadien weer vol goeie moed kan starten!

Ik ben nu een week bezig met progynova te nemen. Volgende week donderdag echo en bloedafname en hopelijk is BMS al goed en kan de terugplaatsing gepland worden.
Ik merk wel dat ik al enorm bezig ben met wat als het weer niet lukt. In principe zouden we dan begin augustus met een 3e punctie kunnen starten, maar hebben die maand (4e week van augustus) ook een afspraak in Jette. Ik heb het ook nog niet vermeld aan mijn gynaecoloog dat ik daar een afspraak heb, dus misschien beter ook donderdag eens navragen of we dan beter een maand wachten of we gewoon ondertussen kunnen verder doen? Of vraag ik dit beter eerst eens in Jette zelf na of het kwaad kan dat je op het moment van de afspraak waarschijnlijk met een stimulatie bezig bent?
Ik vind zelf moeilijk om advies te geven en hangt ook af van je persoonlijke situatie. Stel dat ze nog onderzoeken bij willen doen, dan is het niet handig als je nog bezig bent met een behandeling denk ik.
Maar we moeten positief blijven. Wie weet lukt het nu wel 🤞🏼
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: START IVF JULI

Bericht door VickyV » 20 juli 2020, 15:15

@Ashton, dat is jammerlijk nieuws... maar wel positief dat er verder wordt onderzocht! Hopelijk kunnen ze je gerichter helpen op die manier en komt er iets uit die MRI. Het is nooit leuk om even te moeten wachten tot je verder kan natuurlijk. Ik hoop dat je je wat kan bezig houden en kan ontspannen. Heel veel succes met het wachten en veel sterkte.

Ik ben vanaf vandaag mogen stoppen met progynova en utro, dus is't ms afwachten en afspraak maken op dag 12 voor een TP in een natuurlijke cyclus. Hopelijk blijft deze 'plakken' :-), anders is't terug stimuleren.

@YDV misschien kan je dit beter navragen in Jette? Maar ik denk dat het geen kwaad kan om op het moment van de afspraak met een stimulatie bezig te zijn (als dat het geval zou zijn natuurlijk). Is het eerste gesprek niet altijd een intakegesprek? Ik ben nog nooit veranderd van kliniek, dus ik kan er niet echt veel over meespreken.

Succes dames!
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 21 juli 2020, 10:06

VickyV schreef:
20 juli 2020, 15:15
@Ashton, dat is jammerlijk nieuws... maar wel positief dat er verder wordt onderzocht! Hopelijk kunnen ze je gerichter helpen op die manier en komt er iets uit die MRI. Het is nooit leuk om even te moeten wachten tot je verder kan natuurlijk. Ik hoop dat je je wat kan bezig houden en kan ontspannen. Heel veel succes met het wachten en veel sterkte.

Ik ben vanaf vandaag mogen stoppen met progynova en utro, dus is't ms afwachten en afspraak maken op dag 12 voor een TP in een natuurlijke cyclus. Hopelijk blijft deze 'plakken' :-), anders is't terug stimuleren.

@YDV misschien kan je dit beter navragen in Jette? Maar ik denk dat het geen kwaad kan om op het moment van de afspraak met een stimulatie bezig te zijn (als dat het geval zou zijn natuurlijk). Is het eerste gesprek niet altijd een intakegesprek? Ik ben nog nooit veranderd van kliniek, dus ik kan er niet echt veel over meespreken.

Succes dames!
Ooh spannend dat je bijna weer kan starten! Ik duim mee voor jou! 🤞🏻

Het is idd een eerste gesprek. Was op aanraden van een collega dat ik de afspraak al gemaakt heb. Zij mocht ongeveer een 3tal maand na het eerste gesprek starten. Maar ik weet niet hoe het zit nu met de wachttijden.
Wij hebben altijd gezegd: 3 puncties en dan willen we naar Jette (want je hoort toch veel succesverhalen van daar). Dus toch maar al de afspraak gemaakt om niet teveel tijd te verliezen.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 21 juli 2020, 14:32

YDV schreef:
18 juli 2020, 10:24

Ik ben nu een week bezig met progynova te nemen. Volgende week donderdag echo en bloedafname en hopelijk is BMS al goed en kan de terugplaatsing gepland worden.
Ik merk wel dat ik al enorm bezig ben met wat als het weer niet lukt. In principe zouden we dan begin augustus met een 3e punctie kunnen starten, maar hebben die maand (4e week van augustus) ook een afspraak in Jette. Ik heb het ook nog niet vermeld aan mijn gynaecoloog dat ik daar een afspraak heb, dus misschien beter ook donderdag eens navragen of we dan beter een maand wachten of we gewoon ondertussen kunnen verder doen? Of vraag ik dit beter eerst eens in Jette zelf na of het kwaad kan dat je op het moment van de afspraak waarschijnlijk met een stimulatie bezig bent?
Ik denk dat ze in Jette bij intake ook meestal een bn doen, als jij dan volop aan het stimuleren bent gaat dit niet omdat dit een vertekend beeld gaat geven.

Ik zou misschien eerder een maand wachten en zien wat Jette zegt qua wachttijd en of er nog bijkomende onderzoeken nodig zijn.
Afhankelijk daarvan kan je beslissen of je dan onmiddellijk overstapt of eerst nog die 3e poging probeert, maar hopelijk kan je die afspraak in Jette annuleren en ben je na deze tp zwanger.

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 23 juli 2020, 14:27

Dag dames!

Volgende week woensdag mag ik gaan voor terugplaatsing. BMS was heel goed (8,8mm) en zeer mooi 3-lagig volgens gynaecoloog. Dus dat is al positief! 😁

Heb het met haar ook eens gehad over Jette. Volgens haar was het zeker geen probleem om al een nieuwe stimulatie te starten en ondertussen het eerste gesprek in Jette te hebben. En als ik de overstap zou maken kan ik bloedafname + echo gewoon bij hen blijven doen.
Ze zei dat het wel goed is dat ik die afspraak al heb omdat ze blijkbaar denken in de richting van IVM aangezien ik veel follikels aanmaak maar weinig bevatten een rijpe eicel.
Haar voorstel was om eerst nog een stimulatie met een ander product te doen (zou iets minder follikels geven maar wel met meer rijpe eicellen), maar gaan dit met ons bespreken moest deze terugplaatsing negatief zijn. Dan kunnen we bekijken wat we doen, al stimulatie of afspraak afwachten. Want IVM is sowieso in Jette.

Blij dat ik het met haar eens heb kunnen bespreken en dat ze zo begripvol gereageerd heeft.

Hoe gaat het nog met jullie?
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Kito
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 december 2018, 15:12

Re: START IVF JULI

Bericht door Kito » 24 juli 2020, 15:31

Hoi hoi
Na een kleine pauze hier na vorige teleurstelling heb ik weer even goed nieuws
Gisteren pick up gehad 9 eicellen waarvan er vandaag 8 bevrucht zijn
Ben zo blij met dit nieuws
Volgende dinsdag terugplaatsing en hopelijk kunnen er nog een deel de vriezer in 🤞🏼
Heel veel succes aan iedereen
27/4/2019 1ste IUI - 11/8/2019 4de IUI negatief
14/5/2020 start IVF traject 🤞🏼
30/5/2020 1ste IVF negatief
25/6/2020 1.2 IVF negatief
28/7/2020 2.1 IVF negatief
23/08/2020 2.2 IVF negatief
25/10/2020 3.1 IVF negatief
25/01/2021 3.2 IVF 4/2/2021 BN 🤞🏼

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: START IVF JULI

Bericht door VickyV » 28 juli 2020, 16:28

@YDV, oh, kei goed nieuws! Ik duim hier alvast heel ijverig :-).

@Kito, dat is ook héél erg goed nieuws amai :-), nu duimen voor een goede TP ;-)!

Ik heb maandag mijn eerste consult op dag 12 in mijn cyclus voor de laatste TP van mijn eerste poging. Ik maak me nu natuurlijk wel wat zorgen om mijn bms, gezien die mét medicatie al niet echt veel meer aandikte dan in natuurlijke cyclussen. Die zou niet boven 6mm à 6,5mm komen, dus hopelijk is dit niet problematisch. Ga ik maandag eens vragen.
Ik kijk zelfs uit naar een spuitje pregnyl om een goede 'ontvangst' te stimuleren :-D.

Veel succes dames!
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten