START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
missDisney
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 mei 2020, 17:32

Re: START IVF JULI

Bericht door missDisney » 1 juni 2020, 19:44

YDV schreef:
1 juni 2020, 19:42
missDisney schreef:
1 juni 2020, 19:31
YDV schreef:
1 juni 2020, 19:30

Ik heb dit niet moeten doen 😉
Zal afhangen van het IVF-centrum denk ik.
En mag ik vragen waar jij gaat?
Mijn gynaecoloog werkt samen met het IVF-centrum van AZ Jan Palfijn in Gent. Dus voor alles van IUI/IVF/ICSI moet ik naar daar gaan.
Ok thanx! Dan wordt het afwachten voor mij. Nu al aan het stressen dat mijn regels er niet gaan doorkomen want daar al zoveel last en onregelmatigheden mee gehad.
02/19: stop pil
04/20: afspraak fertiliteitskliniek—>lage amh waarde
12/05/20: voorbereiding ivf, starten met pil...
3/6/20: Start IVF 1
21/6/20: 1e TP - geen cryo’s na 4 eicellen bij PU
10/7/20: bbz van 1e tp
4/8/20: start IVF 2

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 1 juni 2020, 20:20

Ik moest een blad ondertekenen en mijn vriend ook.
Stonden vier vragen op en ja en nee.
Ik heb momenteel koorts of hoest.
Ik ben de voorbije 2 weken in contact geweest met iemand met deze klachten of met bewezen Covid-19 infectie.
Ik ben de voorbije 2 weken ziek geweest.
Ik heb Covid-19 doorgemaakt.

Stond dan vanachter ja of nee aankruisen.
En ondertekenen. Zowel ikzelf als men vriend dan.
Moest hij of ik ja hebben gezegd op 1 van de vragen, dan wordt je getest.

Ik ga bij Life Leuven

Ik neem vandaag men laatste pil in en moet donderdag beginnen met in men neus te puffen.

Nog veel moed en succes allemaal. 🍀
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

YDV
Berichten: 941
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 1 juni 2020, 20:39

Ashton schreef:
1 juni 2020, 20:20
Ik moest een blad ondertekenen en mijn vriend ook.
Stonden vier vragen op en ja en nee.
Ik heb momenteel koorts of hoest.
Ik ben de voorbije 2 weken in contact geweest met iemand met deze klachten of met bewezen Covid-19 infectie.
Ik ben de voorbije 2 weken ziek geweest.
Ik heb Covid-19 doorgemaakt.

Stond dan vanachter ja of nee aankruisen.
En ondertekenen. Zowel ikzelf als men vriend dan.
Moest hij of ik ja hebben gezegd op 1 van de vragen, dan wordt je getest.

Ik ga bij Life Leuven

Ik neem vandaag men laatste pil in en moet donderdag beginnen met in men neus te puffen.

Nog veel moed en succes allemaal. 🍀
Wij hebben ook zo’n kort vragenlijstje moeten invullen en dan een toestemmingsformulier dat we een vruchtbaarheidsbehandeling wouden ondergaan tijdens
Corona. Ook beide moeten invullen en ondertekenen.
Veel succes met de stimulatie!

@missDisney: ook veel succes he!
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Kito
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 december 2018, 15:12

Re: START IVF JULI

Bericht door Kito » 1 juni 2020, 21:29

missDisney schreef:
1 juni 2020, 18:43
Moet iedereen een Corona test laten doen voor de PU of is dit ziekenhuis gevonden? Ik zit bv in Sint augustinus.
Is niet echt aangenaam heb ik vernomen. Maar als het moet dan moet het....
Ik heb er in het uza een moeten laten doen
Is idd alles behalve aangenaam 😖
27/4/2019 1ste IUI - 11/8/2019 4de IUI negatief
14/5/2020 start IVF traject 🤞🏼
30/5/2020 1ste IVF negatief
25/6/2020 1.2 IVF negatief
28/7/2020 2.1 IVF negatief
23/08/2020 2.2 IVF negatief
25/10/2020 3.1 IVF negatief
25/01/2021 3.2 IVF 4/2/2021 BN 🤞🏼

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: START IVF JULI

Bericht door Mitte » 2 juni 2020, 9:13

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: START IVF JULI

Bericht door VickyV » 2 juni 2020, 12:28

Mitte schreef:
27 mei 2020, 21:34
Heb een tijdje getwijfeld om hier nog te schrijven, ik vind het toch wat "akelig" dat alles wat hier geschreven wordt te vinden is via google. (ik heb hier eens voor gemaild naar de webmaster ofzo maar nooit reactie op gekregen, het is namelijk heel simpel om zo'n forum als dit op enkel toegankelijk voor mensen met een profiel te zetten)

Maar ik ben dus ook terug mogen starten, mijn laag amh heeft daarvoor gezorgd...

Sinds zondag gebruik ik suprefact en gisteren ben ik beginnen spuiten (mega overdosis in de hoop dat ik dan wat meer eicellen heb dan vorige keer). De laatste tijd heb ik het vaak moeilijk om verhalen van anderen te lezen, omdat ik bang ben dat het bij mij toch allemaal altijd gaat mislukken en het voelt alsof mijn lichaam "kapot" is of gefaald is door dat laag amh. Daarom ben ik hier een tijdje weggebleven.
Na de eerste euforie dat ik weer mocht starten, zit ik ondertussen weer op de rollercoaster van ups en downs. Nu overheerst vooral angst dat ik nooit goeie embryo's ga hebben en nooit een kindje ga krijgen.
Vrijdag heb ik eerste echo/bloedname, ik hou mijn hart vast want vorige keer begon toen het slechte nieuws al (enfin, nu had ik dat vorige week al bij de startecho, ze zag heel weinig primordiale follikels en heeft dan beslist om nóg meer medicatie voor te schrijven.)

@YDV : ik herken enorm wat jij de afgelopen dagen meegemaakt hebt van mijn vorige poging (niet dat ik zoveel follikels had maar de emotionele rollercoaster nadien). echt een hel. veel sterkte! ik duim dat er toch nog eentje teruggeplaatst kan worden. heb je kunnen vragen wat dat betekent, dat je progesteron te hoog was?

@VickyV: zo lang geleden, blij te lezen dat jij ook binnenkort een tp krijgt! heb je er al concretere info over? is het een tp in een spontane cyclus dan?
Ik ben deze morgend voor de 3de keer op consult geweest en ik zou vanavond na de bloedresultaten weten wanneer mijn eerste tp zal zijn, de gynae zei eind deze week of begin volgende week.

Is inderdaad in een spontane cyclus. Het zou een tp na 3 dagen zijn, 1 embryo was via ivf en de andere via icsi, maar ze gaan de ivf-embryo terugplaatsen.

Ergens ben ik wel blij, maar na een gesprek met de fertiliteitspzycholoog toch een beetje realistischer... Hij sprak over een 'volgende pu' en dat brengt me toch weer even met mijn voeten op de grond... Maar goed, elke poging is een nieuwe poging :-). Dus voorlopig proberen wat positief te zijn. Alleen zo frustrerend dat je niet op een fast forward-knop kan duwen soms, maar daar zal iedereen hier wel wat last van hebben ;-).

Hopelijk vind je weer je vertrouwen in je lichaam terug @mitte, tis alles behalve makkelijk, maar je kan niet meer doen dan je best ;-). Ik duim alleszins voor kwalitatieve eitjes en een vlotte PU!

Ik duim trouwens voor iedereen hier ;-) - al is het eerder in stilte, maar kaarsjes branden hier dagelijks voor jullie!
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

YDV
Berichten: 941
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 2 juni 2020, 20:06

@Mitte: ik moest voor de punctie ook eventjes in slaap met een zuurstofmasker. Maar moest geen Coronatest laten doen. Dusja overal iets anders zeker?
Ik hoop voor jou dat de punctie mooie eitjes oplevert. De moed nog niet verliezen! 😘

@VickyV: veel succes met de terugplaatsing! Ik begrijp dat het jou het gevoel geeft van toch maar met beide voetjes op de grond te blijven. Maar langs de andere kant is elke terugplaatsing toch ook een kans he.
Ik heb nu ook een terugplaatsing gehad ondanks een te hoge progesteronwaarde voor de punctie. Blijkbaar zijn de omstandigheden dan minder ideaal om een TP te doen. De beste hebben ze dan ingevroren en de ander 2 hebben ze teruggeplaatst. Dus we hebben er ook iets minder vertrouwen in maar het is weer een kans. 🤞🏻
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: START IVF JULI

Bericht door VickyV » 2 juni 2020, 22:16

YDV schreef:
2 juni 2020, 20:06
@Mitte: ik moest voor de punctie ook eventjes in slaap met een zuurstofmasker. Maar moest geen Coronatest laten doen. Dusja overal iets anders zeker?
Ik hoop voor jou dat de punctie mooie eitjes oplevert. De moed nog niet verliezen! 😘

@VickyV: veel succes met de terugplaatsing! Ik begrijp dat het jou het gevoel geeft van toch maar met beide voetjes op de grond te blijven. Maar langs de andere kant is elke terugplaatsing toch ook een kans he.
Ik heb nu ook een terugplaatsing gehad ondanks een te hoge progesteronwaarde voor de punctie. Blijkbaar zijn de omstandigheden dan minder ideaal om een TP te doen. De beste hebben ze dan ingevroren en de ander 2 hebben ze teruggeplaatst. Dus we hebben er ook iets minder vertrouwen in maar het is weer een kans. 🤞🏻
Dat klopt! Elke kans is weer een nieuwe kans :-).
Ik heb zonet pregnyl moeten steken, ter ondersteuning, want ik zou op dit moment een spontane eisprong ontwikkelen. Zondag is de terugplaatsing, zaterdag weet ik om wat uur en waar ik exact moet zijn :-).

Ik duim ook voor jou!
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

missDisney
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 mei 2020, 17:32

Re: START IVF JULI

Bericht door missDisney » 3 juni 2020, 14:26

@VickyV: heel veel succes met de TP. dit worden spannende weken. En het is moeilijk om positief te blijven maar het komt echt wel. Mijn zus heeft drie geweldige kindjes met IVF. eerste twee uit de eerste PU en de derde uit de derde PU. Dus het kan echt wel, want zij heeft ook echt zitten zwoegen.

@Mitte: Ik heb ook lang getwijfeld om zelf hier iets op te zetten. Maar door de interactie met 'lotgenoten' weet ik dat ik niet alleen ben en dat we elkaar kunnen steunen. Hier ook een heel lage AMH waarde waardoor ik het gevoel heb dat mijn lichaam mij inde steek laat en mij minder 'vrouwelijk' voel. ik wens je ook heel veel succes met de PU. Stap voor stap, nu eerst vrijdag afwachten. Deze dagen duren dus veel te lang voor iedereen denk ik.

Zelf heb ik eindelijk mijn regels doorgekregen. Dus vandaag dag 1 van de cyclus. Vanaf morgen suprefact en overmorgen beginnen de spuiten. Ook al direct een afspraak gemaakt voor controle. Dit is woensdag 10/6. Ze hebben telefonisch wat vragen gesteld over corona of we verkouden waren en dergelijke maar dat is het. Dus voorlopig geen test.
Ik ben benieuwd wat die hormonen met je lichaam/humeur gaan doen. iemand tips hiervoor :)? of is het gewoon ondergaan?

We gaan er samen door ladies! :wink:
02/19: stop pil
04/20: afspraak fertiliteitskliniek—>lage amh waarde
12/05/20: voorbereiding ivf, starten met pil...
3/6/20: Start IVF 1
21/6/20: 1e TP - geen cryo’s na 4 eicellen bij PU
10/7/20: bbz van 1e tp
4/8/20: start IVF 2

YDV
Berichten: 941
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 5 juni 2020, 15:45

@missDisney: spannend dat je bent kunnen starten!

@Mitte: heb je reeds een datum gekregen voor punctie? Hoop voor jou dat alles vlot verloopt!

Al bij al heb ik het gevoel dat de wachtweken nog vrij snel gaan. Volgende week dinsdag mag ik gaan voor bloedafname. Nog een paar dagen geduld dus.. 😆
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

missDisney
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 mei 2020, 17:32

Re: START IVF JULI

Bericht door missDisney » 5 juni 2020, 15:49

YDV schreef:
5 juni 2020, 15:45
@missDisney: spannend dat je bent kunnen starten!

@Mitte: heb je reeds een datum gekregen voor punctie? Hoop voor jou dat alles vlot verloopt!

Al bij al heb ik het gevoel dat de wachtweken nog vrij snel gaan. Volgende week dinsdag mag ik gaan voor bloedafname. Nog een paar dagen geduld dus.. 😆
Dat is inderdaad ineens al snel precies! Ohh ik duim met je mee! 🤞🏼🤞🏼🤞🏼
Ik woensdag op eerste controle 😉! Laten we hopen dat er al wat follikels aan het groeien zijn dan. Nu al drie dagen suprefact en vanavond eerste spuit bemfola 300.
02/19: stop pil
04/20: afspraak fertiliteitskliniek—>lage amh waarde
12/05/20: voorbereiding ivf, starten met pil...
3/6/20: Start IVF 1
21/6/20: 1e TP - geen cryo’s na 4 eicellen bij PU
10/7/20: bbz van 1e tp
4/8/20: start IVF 2

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 5 juni 2020, 16:01

Hey allen,

Weer even geleden dat ik hier nog postte, omdat ik toch maar moest afwachten. Ik heb wel jullie verhalen gelezen. Het zijn weer spannende dagen voor verschillenden onder ons he! Aan diegenen die al een tp hebben laten doen: ik duim mee! En diegenen die nu aan de spuitjes/neussprays/pilletjes... zitten: heel veel succes. Nog even volhouden en 't is ook aan jullie, voor je 't weet is de pickup achter de rug.

Ik ben dinsdag mogen gaan voor mijn hysteroscopie. Alles was mooi genezen na mijn curettage, ik kreeg dus groen licht om terug op te starten :D. Ik nam tot maandag de pil en heb vandaag mijn regels gekregen. Ik neem vanaf morgen terug progynova en heb 18/6 een echo en bloedname. Normaal gezien volgt de terugplaatsing dan in de week daarop :). Ook hier dus mee aftellen!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: START IVF JULI

Bericht door Mitte » 5 juni 2020, 19:40

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

YDV
Berichten: 941
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 5 juni 2020, 21:20

@missDisney: bedankt! Ik hoop op een positief resultaat maar probeer er toch niet teveel van te verwachten. We zien het wel he.

@Ennas: wat goed dat alles in orde is en je terug mag starten! Ik duim mee voor jou! 🍀

@Mitte: veel succes voor maandag! Bij mij mocht mijn vriend zelfs niet mee op de kamer, hij mocht mij enkel afzetten en komen halen. Ik vond dat best wel lastig.
Ik snap dat je het liever niet alleen doet maar als je niet kunt rekenen op diegene die zeggen dat ze mee willen gaan met jou zorgt dat idd wel voor wat teleurstelling. En dat kan je nu wel missen he. Probeer vooral aan jezelf te denken en zorg goed voor jezelf! Ik vind het echt straf hoe je met alles omgaat. Het is zeker niet te onderschatten dit alles, zeker als je het alleen moet doen..
Dikke knuffel ❤️ en ik hoop voor jou mee op mooie embryo’s! 🤞🏻🤞🏻
Laatst gewijzigd door YDV op 5 juni 2020, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: START IVF JULI

Bericht door VickyV » 5 juni 2020, 21:23

Dat is niet leuk om te horen, @Mitte. Jammer dat niemand beseft hoe moeilijk het voor jou is in zo een situatie om net dan alleen te moeten gaan. Ik hoop dat ze je in het ziekenhuis goed zullen opvangen.
Ik heb al ondervinden dat ze wel heel vriendelijk zijn en (zeker als je alleen bent) je goed ondersteunen. Ik duim alleszins enorm voor je!
Wel positief dat je maandag mag gaan en dat je jezelf er al wat op kan voorbereiden.

Ik hoop nog altijd op een fast forward knop :-). Absoluut geen fan van de wachtweken... Maar nu mag ik alvast terug full-time werken (ipv parttime op EW) en ik mag van de gynaecoloog gewoon mijn looptraining blijven volgen. Dus toch iets om me op te focussen...

Succes dames!
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten