START IVF JULI

IVF Forum
Oona1989
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 april 2021, 13:45

Re: START IVF JULI

Bericht door Oona1989 » 7 april 2021, 13:49

Hi Iedereen,

Helemaal nieuw hier, maar zou mijn ervaringen ook graag delen.
Heb al een zoontje van bij 8 van vorige partner.
Ondertussen 2 jaar bezig met natuurlijk zwanger te worden.
Eind januari doorgestuurd en moesten IVF behandeling starten...
Gisteren PU gehad, en vandaag gebeld, 9 eitjes die bevrucht zijn kunnen worden ! :D
Vrijdag om 15:00 plaatsing in Leuven.
Zo benieuwd naar...
Voor de rest is alles wel ‘redelijk’ goed gegaan.
Heel fijn dat ik hier iedereen zijn ervaringen kan lezen, heb er echt al veel aan gehad!

Heel veel succes iedereen 🤞🏼

Groetjes,

Oona

Oona1989
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 april 2021, 13:45

Re: START IVF JULI

Bericht door Oona1989 » 7 april 2021, 14:07

michellefee2020 schreef:
19 maart 2021, 10:42
@toeti, ik zit voornamelijk in het icsi groepje maar wil je veel sterkte wensen. Ik mag over ongeveer 2 weken ook testen maar daar zit ook de schrik voor mij. Ik hoop ook elke dag dat het positief zal uitslaan omdat we geen embryo's hadden die in de vriezer konden.

Stukje herkenning bij vriendinnen ken ik. Zelfs vriendinnen die al van een tweede zwanger zijn.

Zet hem op. We kunnen het 😘🍀
Ooh ik hoop mee!! 🤞🏼
That’s the spirit! We kunnen het! 💪🏼

Nikki123
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 september 2020, 9:53

Re: START IVF JULI

Bericht door Nikki123 » 7 april 2021, 21:37

Hey Oona!
Veel succes alvast, ben heel benieuwd!

Ik heb morgen eerste afspraak dus ben benieuwd wat we te horen krijgen
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

Oona1989
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 april 2021, 13:45

Re: START IVF JULI

Bericht door Oona1989 » 9 april 2021, 9:47

Hi Nikki,

Spannend hoe ging de afspraak bij jullie?


Groetjes,

Oona

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: START IVF JULI

Bericht door Tagomi » 12 april 2021, 10:09

Hallo iedereen,

Ik wil me ook even voorstellen.
Ik ben Tagomi en sinds eind 2019 actief bezig met onze kinderwens.
Begin 2020 was ik in ronde 2 al zwanger, maar na 10 weken werd het een ma. Eerst medicatie gehad om alles af te drijven, maar uiteindelijk toch een curettage gehad.
Sinds mei 2020 dus weer aan het proberen, maar nog steeds zonder succes.
Binnen 3 weken starten we met het inspuiten van de medicatie voor IVF, maar ben nu al zenuwachtig.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Groetjes,
Tagomi

Nikki123
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 september 2020, 9:53

Re: START IVF JULI

Bericht door Nikki123 » 12 april 2021, 18:29

Oona1989 schreef:
9 april 2021, 9:47
Hi Nikki,

Spannend hoe ging de afspraak bij jullie?


Groetjes,

Oona
hmmm... beetje dubbel want keek heel hard uit naar dit gesprek in de hoop concretere info te krijgen ivm opstart. Maar uiteindelijk zijn ze nog wat op onze 'honger' laten zitten. Het ging voornamelijk omtrent de risico's die het mogelijks met zich kan meebrengen waaronder overstimulatie, dat het sowieso een dagopname is en mijn vriend er niet bij mag zijn, maar dus voornamelijk om in de gaten te houden dat er geen complicaties ofzo zijn nadien. Er bestaat altijd een kleine kans dat je inwendige bloedingen etc hebt.....

Overmorgen hebben we dan intake-gesprek met vroedvrouw in UZA zelf. En dan krijg ik ook m'n schema. De arts had me wel al verteld dat ik een normaal schema zal krijgen omdat ik licht-enthousiaste eierstokken heb dus dat ze op deze manier wilt beginnen om geen overstimulatie in te hand te werken.

't is beetje afhankelijk nu: menstruatie zou normaal gezien voor 17 april zijn... maar ik ben licht onregelmatig dus weet het daarom nooit zeker. Ze heeft gezegd dat als ik voor de afspraak van woensdag geen menstrueer, ik dan toch best onmiddellijk aan de pil ga voor 3 weken om dan zo exacte opstartdatum te kunnen berekenen. Mocht ik nu toch komende dagen ongesteld worden zou ik (afhankelijk van plaats in het uza voor opstart) meteen kunnen.
Maar denk niet dat het er zal doorkomen vóór woensdag eerlijk gezegd....


Welkom Tagomi,
oehhhh heftig zeg :( maar komt helemaal goed! en heel veel succes met je ivf. Misschien starten we wel rond de zelfde periode ;)
Bij welk ziekenhuis ben je in behandeling?
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

Oona1989
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 april 2021, 13:45

Re: START IVF JULI

Bericht door Oona1989 » 12 april 2021, 20:29

@Nikki Jaa ik had wel hetzelfde gevoel met de uitleg...
Ik hoorde ook vooral de dingen die konden misgaan en was een beetje overdonderd.
Ik heb dan gewoon veel tijd genomen om er over op te zoeken, te lezen, podcast erover te luister en zelfs youtube filmpjes bekijken.
Oow oké, ik ga naar Imelda en de terugplaatsing is in Leuven.
Dus ik denk dat het in elk ziekenhuis wel een beetje anders loopt.
Ik heb vrijdag mijn terugplaatsing gehad en heb vandaag gebeld naar fertiliteit en er zijn nog 4 embryootjes ingevrozen.

En welkooom Tagomi, het is inderdaad allemaal heel spannend!
Vind ik ook wel, ik ga soms op van de stress.

Groetjes

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: START IVF JULI

Bericht door Tagomi » 12 april 2021, 21:51

Hallo dames,

Ik ga naar het UZ van Jette, en heb precies geen enkel risico gehoord tijdens mijn gesprek :D Beetje selectief doof mss :)

Veel succes voor jullie beiden!!

Jena
Berichten: 385
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: START IVF JULI

Bericht door Jena » 13 april 2021, 9:33

Tagomi schreef:
12 april 2021, 21:51
Hallo dames,

Ik ga naar het UZ van Jette, en heb precies geen enkel risico gehoord tijdens mijn gesprek :D Beetje selectief doof mss :)

Veel succes voor jullie beiden!!
Hey Tagomi, doe jij het reguliere ivf traject of via een studie? Als deze iui mislukt, start ik hierna ook met ivf in Jette naar is met een studie. Vandaan bn gehad, nog geen bloed verloren, ook helemaal niets van zwangerschaps of menstruatieymptomen, afwachten dus🙈
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: START IVF JULI

Bericht door Tagomi » 13 april 2021, 9:45

Hej Jena,

Ze hebben mij niets verteld dus ik neem aan dat ik het reguliere traject zal volgen. Wat houdt die studie precies in?
Bij welke dokter ga jij in Jette?

Groetjes,
Tagomi

Jena
Berichten: 385
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: START IVF JULI

Bericht door Jena » 13 april 2021, 10:28

Tagomi schreef:
13 april 2021, 9:45
Hej Jena,

Ze hebben mij niets verteld dus ik neem aan dat ik het reguliere traject zal volgen. Wat houdt die studie precies in?
Bij welke dokter ga jij in Jette?

Groetjes,
Tagomi
Is een studie rond de dosis een bepaald medicijn. Denk dat er verschillende groepen zijn met verschillende dossisen. Zijn wel vele voorwaarden aan gekoppeld om te mogen meedoen (cyclus, gewicht, leeftijd,.......). Dr Boudry, niet de gekende namen als Camus, Tournaeye etc..
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Nikki123
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 september 2020, 9:53

Re: START IVF JULI

Bericht door Nikki123 » 13 april 2021, 19:49

@Oona
Ik duim superhard voor je! maar nog 4 embryo's is goed, toch? Uiteraard hopen dat de teruggeplaatste je lucky shot is ;)
Wanneer mag jij testje doen?

@Tagomi, mijn voorkeur ging eigenlijk ook naar Jette of Leuven maar omdat mijn fertiliteitsarts bij mijn lokale ZH ook paar dagen in UZA werkt en wij een goed gevoel bij haar hebben, hebben ze voor Antwerpen gekozen omdat we haar dan blijven behouden voor opvolging. PU en TP kan uiteraard wel verschillen maar dat vind ik al niet zo erg meer... ik heb nu al tijdens mijn 6 iui-pogingen zoveel verschillende dokters gehad haha

@Jena, ik volg misschien niet helemaal, maar ben je nog wachtende vooraleer de inseminatie of is die al gebeurd en had je al testje mogen doen?

mijn menstruatie is er dus nog niet doorgekomen dus ben benieuwd wat morgen tijdens onze consultatie zal gezegd worden. Ik heb wel mega pijnlijke borsten en wijst meestal naar symptonen van aankomende menstruatie..
Weten jullie dat... als je bijna je menstruatie moet krijgen, dat je dan alsnog aan de pil kan worden gezet? Wat gebeurd er dan met je follikel? Kan je dan toch een bloeding krijgen terwijl je aan de pil bent? Of zeg ik nu hele gekke dingen? :lol:
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

Oona1989
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 april 2021, 13:45

Re: START IVF JULI

Bericht door Oona1989 » 13 april 2021, 22:17

@nikki Thanks om he duimen!! 🙏🏼 Ja het zag er al tot nu toe alles goed uit, maar ik ken er nog niet zoo heel veel van dus we zullen wel zien.
Ik mag bloed gaan laten trekken op 20 April, maar ga waarschijnlijk al vrijdag of zaterdag eens proberen te testen uiteraard 😅.

Dat van de pil, dat zou ik echt niet weten. Want ik neem al enkele jaren de pil niet meer.
Maar gekke dingen zeggen bestaat niet denk ik ;).
Je zal het wel horen op consultatie zeker?
Hopelijk goed nieuws dan!

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 13 april 2021, 22:49

Nikki123 schreef:
13 april 2021, 19:49

mijn menstruatie is er dus nog niet doorgekomen dus ben benieuwd wat morgen tijdens onze consultatie zal gezegd worden. Ik heb wel mega pijnlijke borsten en wijst meestal naar symptonen van aankomende menstruatie..
Weten jullie dat... als je bijna je menstruatie moet krijgen, dat je dan alsnog aan de pil kan worden gezet? Wat gebeurd er dan met je follikel? Kan je dan toch een bloeding krijgen terwijl je aan de pil bent? Of zeg ik nu hele gekke dingen? :lol:
Als je elk moment je ms gaat krijgen heb je geen follikel meer want die is verdwenen bij je eisprong. Ofwel krijg je alsnog een bloeding in het begin van het nemen van de pil en anders wordt de boel eigenlijk een beetje stilgelegd en uitgesteld en dan beslist het zh wanneer je moet stoppen met de pil zodat ze alles kunnen inplannen.

Ik heb nooit de pil moeten nemen, ik moest gewoon mijn ms afwachten en dan bn laten doen op dag 2 en dan kreeg ik telefoon of ik mocht beginnen met spuitjes zetten.

Nikki123
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 september 2020, 9:53

Re: START IVF JULI

Bericht door Nikki123 » 14 april 2021, 17:20

ik heb deze namiddag mijn intake gehad en was een heel rustiger vrouw en was sowieso 1u en daarna nog tijd voor vragen.
Ik had inderdaad ook kunnen opstarten als ik één dezer dagen mijn menstruatie zou krijgen maar daarvoor hebben ze geen plaats. Vandaar moet ik sowieso aan de pil om dan gecontroleerd te weten wanneer we kunnen opstarten.

Ik zou op 20 mei kunnen opstarten met spuitjes, maar moet voor de zekerheid 19 mei bij lokale zh langs voor bloedname om zeker te zijn dat alle waardes laag genoeg zijn.
Ik heb nu wel heeeeeeeel wat gezonde zenuwen omdat ik nu eindelijk meer concretere info heb en weet wanneer ik zal kunnen opstarten en ben heel erg benieuwd!
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten