START IVF JULI

IVF Forum
Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 9 augustus 2019, 12:02

Hey dames,

Ik vind het ook heel fijn om jullie ervaringen te lezen en mijn ervaringen te kunnen delen.
Wetende dat jullie mij beter begrijpen dan andere mensen die dichter tegen mij staan.
Al bedoelen ze sommige dingen goed, het is toch soms heel pijnlijk.
Gisteren kwam mijn vriend thuis met de raad van een collega om met alles te stoppen en er niet mee bezig te zijn,
dat het dan wel zou komen. Van zoiets ontplof ik even inwendig. Wij hebben twee jaar er niet mee bezig geweest omdat we met andere dingen bezig waren, sommige mensen weten niet wat ze zeggen...
Het is wat het is, ik heb aanvaard dat zo zal moeten, al is het niet even simpel altijd.
Ik wil jullie ook bedanken voor de steun, advies en om te 'luisteren'.

Oei Anne, hoofdpijn en migraine is geen aangenaam gevoel. Ik begrijp je wel dat je u zorgen maakt. Maar voor hetzelfde geld is doordat uw lichaam nu allemaal veranderingen ondergaat.
Vandaag zou je meer nieuws krijgen dacht ik, hopelijk alles oké hoor.

Ik ben terug van Leuven, ik had een goede embryo. Dus daar was ik al blij voor.
Ik had uit interesse gevraagd of dat het probleem aan men ei lag of ...?
Dan had hij gezegd dat kan zijn dat het ei een te dikke laag heeft en de spermacel er niet door geraakt.
Of dat de spermacel die iets loslaat om in het ei binnen te dringen, dat niet doet.
Maar welke van de 2 dat kunnen ze niet zien, maar zei hij, ze gaan wel samen, het is niet als we ze bij elkaar zetten (ICSI) dat hij kapot ging, hij ontwikkelde zich goed. Dat even ter info :D

Dus nu is deze terug geplaatst, raar gevoel. Nu ik weet dat ik bevrucht ben haha.
Moest nog goed Utrogestan opsteken en de 21ste mocht ik een bloedname laten doen.
Geen idee wat ik nu denken moet.

Liefs
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Yena
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 juli 2019, 12:02

Re: START IVF JULI

Bericht door Yena » 9 augustus 2019, 13:04

Ja jongens, het is fijn om hier het er allemaal even uit te gooien. Het heeft me al meer deugd gedaan dan het gesprek met de psycholoog dat ik had. Bedankt! :)

Ashton, heftig he. Ik herken mijn verhaal er volledig in, inclusief de teleurstelling en het vreemde gevoel. Ik ben er zelf ook nog niet over uit over wat ervan te denken.

Anne, proficiat! Ik ben blij voor je. De hoofdpijn is minder. Water drinken helpt ook vaak bij mij. Het haalt de hoofdpijn niet volledig weg, maar verzacht wel.
Hoe ging het vandaag met je afspraak?

Tja, en ik ben aan het wachten. De utrogestan ben ik al beu. Ik ga blij zijn als ik die niet meer moet opsteken.
Heel deze week heb ik geprobeerd om volledig ontspannen te zijn en ik vind dat ik er mooi in geslaagd ben. Netflix begint wel een probleem te hebben wat hij me nog kan aanbieden.
Vreemd genoeg moet ik sinds de terugplaatsing iedere nacht minstens 1 keer opstaan om naar het toilet te gaan. Goed teken? Of zou het door de utrogestan komen? Pfff ik word er paranoia van. :lol:

Yena
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 juli 2019, 12:02

Re: START IVF JULI

Bericht door Yena » 9 augustus 2019, 13:15

Owja, en die 'goede raad' heb ik ook al gehad. Vooral een vriendin blijft me bombarderen met verhalen van mensen die ermee stopten en toen ineens in verwachting waren. Of de commentaar 'wacht maar tot je zwanger bent'. Haat ik! Je weet niet waar ik (wij) doorgaan, dus zwijg gewoon.
Mensen bedoelen het goed, maar naar mijn gevoel kunnen de meesten beter zwijgen ipv goedbedoelde foute raad te geven.

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 9 augustus 2019, 14:27

Wat jullie vertellen komt mij ook weer bekend voor, zeker de ongewenste adviezen en vragen. Dat is inderdaad om je dood over te ergeren! Als er niet aan denken en er niet mee bezig zijn zou helpen, zou dit forum niet hoeven te bestaan...

Bij mij weet enkel naaste familie en twee collega's van onze kinderwens. De hatelijke reacties komen bij mij enkel van mijn eigen moeder :roll:. Die denkt enkel vanuit zichzelf, en hoe hard ZIJ uitkijkt naar een tweede kleinkind.

Toen we groen licht kregen om aan de behandelingen te starten, hebben we haar dat verteld. Met de vraag dat voor zich te houden. Heeft ze meteen genegeerd en het aan mijn grootmoeder doorverteld (aan wie ik het nieuws uiteraard zélf wou vertellen). Toen hebben we beslist om niets meer te zeggen over hoe het staat met de behandelingen, ze weet enkel dat we in december effectief gestart zijn.

Toen de buurvrouw (verkeerdelijk) vroeg of ik zwanger was, kwam ze al huilend vragen of dat waar was. Nee dus. Kreeg ik als respons: 'Oh gelukkig, want ik zou dat écht niet fijn vinden moest ge het eerder aan de buurvrouw vertellen dan aan mij. Maar ook jammer, want ik wil wel een tweede kleinkind.' We hadden haar niet gezegd dat IUI nr 4 toen nét mislukt was, maar ze wist ook dat we van december bezig waren. Maar toch, jammer voor haar, toch :roll: ?

Achja, rant over! Terug naar jullie nieuws :).

Anne, heb je al nieuws van je afspraak? Alles goedgekeurd daar?
En Ashton, dat is inderdaad spannend! Zal nog wel een ander gevoel zijn dan bij IUI. IUI vond ik ook een raar gevoel, omdat je weet dat er zaadjes hun werk proberen te doen. Maar nu zit er echt al een bevrucht eitje in jou he! Ik stuur goeie vibes, dat dat eitje de juiste weg vindt.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Anne1984
Berichten: 30
Lid geworden op: 1 augustus 2019, 22:34

Re: START IVF JULI

Bericht door Anne1984 » 9 augustus 2019, 15:30

Hey iedereen,

En ja hoor... Ik hebben vandaag goed nieuws gekregen.
Een hele goede echo en bloedwaarde 156.
Voor een beginnende zwangerschap op dag 5 zou dat vrij hoog zijn.
Ik hoop voor jullie dat jullie de moed vooral niet laten zakken, zoals ik al eerder zei 'ze kunnen echt heel veel tegenwoordig, er zijn maar weinig vrouwen die uiteindelijk niet zwanger geraken'. Blijf er vooral in geloven

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 9 augustus 2019, 16:28

Oh Anne, wat een geweldig nieuws voor je! Ik ben blij voor jullie, hopelijk blijft nu alles goed gaan en kan je volop beginnen genieten!

Oei Ennas, van je mama. Dat is ook niet altijd gemakkelijk denk ik dan. Ook vervelend als ze het gaan verder vertellen als je al zeker vraagt om het geheim te houden. Dat is al om in het achterhoofd te houden als je zwanger bent.
Ik heb eigenlijk geluk met mijn mama op dat vlak, zij heeft zelf het geluk gehad om heel snel zwanger te zijn van mijn broer, zus en mezelf. Maar ze heeft het meegemaakt dat haar oudste zus ook heel veel moeite moest doen om een kindje te krijgen en dat heeft lang geduurd. Daardoor heeft ze heel veel begrip. Dat is wel een geluk.
Raar hoe sommige mensen redeneren. Als het zover is maakt dat toch niet uit wie het eerste het weet.
Als alles goed verloopt, kindje gezond :) dat zou genoeg moeten zijn.

Ik heb nu inderdaad het idee, liep het daar bij de IUI dan altijd mis? Voor hetzelfde geld is er nooit een bevruchting gelukt.... ik vraag het me beetje af, maar niet te hard, antwoorden zal ik toch niet krijgen eh ;)

Oh nee Yena, die raad is zo zo vervelend. Natuurlijk zijn er zo verhalen, maar ook verhalen bij mensen waar het niet gelukt is dan, maar daar praat niemand dan weer over.
En wacht maar toch je zwanger bent, dat lijkt me ook een pijnlijke. Want je kan natuurlijk ook een mindere zwangerschap hebben, dus zou je niet mogen klagen dan ofzo.. wat je wel eens zal doen, zijn toch ook maar mensen die eens een mindere dag kunnen hebben dan.

Whahaha die Utrogestan, dat is toch echt zoiets gezellig eh haha. Ik ben ook geen fan.
Fijn dat je u wat hebt kunnen ontspannen, hopelijk brengen ze snel nieuwe dingen uit dan :D
Ik moet ook wel plassen van die Utrogestan, maar dat had ik voor het inbrengen en IUI ook. Dus ik weet niet.
Hoelang moet je nu nog wachten?

Liefs
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Yena
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 juli 2019, 12:02

Re: START IVF JULI

Bericht door Yena » 9 augustus 2019, 18:11

Mja, dan zal het wel aan de utrogestan liggen.
Ik moet nu nog een week wachten. Vrijdag ga ik voor bloedtest. Ook al denk ik niet dat deze gaat lukken. Daar heb ik me toch op ingesteld. Maar je blijft toch stiekem hopen.

Ennas, dat is minder. Heb je het erover gehad met je moeder dat je het niet fijn vond?
Mij is hetzelfde overgekomen. Dankzij mijn schoonmoeder en schoonzus weet heel de schoonfamilie van ons avontuur. Want iemand moest haar hart kunnen luchten want het is toch zo zwaar. Ook al hadden we uitdrukkelijk gezegd dat het vertrouwelijk was. Ze vonden het niet leuk dat ik hun zei dat we het niet fijn vonden. Moeders he? :roll: :lol:

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 10 augustus 2019, 12:45

Hey dames,

hoe gaat het met jullie?
Deze morgen ben ik wakker geworden van menstruatie-achtige krampen en hoofdpijn.
Echt het gevoel alsof ik mijn regels zou krijgen, maar wat nu toch niet kan, aangezien ik gisteren de terug plaatsing had.
Weet niet goed wat ik ervan moet denken, pffff....
Geen goede dag vandaag.

Groetjes
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Anne1984
Berichten: 30
Lid geworden op: 1 augustus 2019, 22:34

Re: START IVF JULI

Bericht door Anne1984 » 11 augustus 2019, 11:32

Ashton schreef:
10 augustus 2019, 12:45
Hey dames,

hoe gaat het met jullie?
Deze morgen ben ik wakker geworden van menstruatie-achtige krampen en hoofdpijn.
Echt het gevoel alsof ik mijn regels zou krijgen, maar wat nu toch niet kan, aangezien ik gisteren de terug plaatsing had.
Weet niet goed wat ik ervan moet denken, pffff....
Geen goede dag vandaag.

Groetjes
Hey Ashton,
Ik zou je daar niet meteen zorgen over maken. Ik had zelfs na de terugplaatsing wat krampen en bruinverlies.
Mss eind volgende week eens een vroege test doen ;)

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 12 augustus 2019, 8:59

Yena, bij ons vonden ze het ook niet leuk dat wij zeiden dat het écht niet oké was om ons nieuws zomaar door te vertellen. Zelfs nu komen mijn ouders erop terug, dat dat toch niet zo erg was en we toch weten dat we alles kunnen vertellen... Maar we vertellen intussen niets meer :).

Ashton, 't is moeilijk om niet elk symptoom te overanalyseren (ik deed dat na elke IUI ook steeds weer), maar probeer er je niet te veel zorgen over te maken. Zijn de krampen intussen wat geminderd?

Ik ben vanmorgen ook op controle geweest. De gonapeptyl lijkt zijn werk goed gedaan te hebben, ik mag vanavond beginnen met menopur te spuiten, zaterdag op controle hoeveel eitjes er rijpen.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 12 augustus 2019, 12:26

Hey dames,

Ik heb heel het weekend strijk gelegen met migraine 🥺 ik ben daar al gevoelig aan en ik denk met die Utrogestan drie keer per dag op te steken, dat daarvan komt.
Het is zoals je zegt eh. Als je iets voelt, dan denk je... wat is dat? Nog iets van de pick-up? Van de hormonen? Toch iets van een innesteling? 🙄
Probeer vooral nuchter te blijven. Maar nu het zo dicht komt, weet ik met mijn emoties minder een blijf.
Ik wil het zo graag. Ik ben er klaar voor. 😕😔

Als dit niet lukt, kunnen we gans opnieuw beginnen. 😩

Woehoe Ennas, een nieuwe stap 👌🏼
Spannend eh. Hopelijk maak je goed wat gezonde eitjes aan 🤞🏼 Succes met spuiten ook ☺️

Anne, ik durf precies zo geen test meer doen 😰
Met IUI kwamen mijn regels altijd vroeger. Dus ergens verwacht ik een beetje dat dit nu ook zo is.
Al weet ik dat Utrogestan dit wel kan tegenhouden.
Iets van nog negen keer slapen nu voor bloedonderzoek 😳
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Yena
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 juli 2019, 12:02

Re: START IVF JULI

Bericht door Yena » 12 augustus 2019, 17:26

Ennas, spannend! Ik duim mee voor gezonde eitjes.

Ashton, ik ben solidair met je. Wat een rotweken zijn het. Niet weten wat wat is. Laat je niet gek maken. Probeer nog niet te denken aan de volgende keer. Misschien is die er zelfs niet. :)

Ik heb zelf ook niet mijn beste dagen. Ik ben de hele tijd moe, erg veel last van hoofdpijn. Het is zo ver gekomen dat ik 's middags moet rusten want anders kom ik de dag niet door. Ach, nog even.

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 13 augustus 2019, 14:34

Hoihoi,

Vandaag voel ik me al gelukkig beter.
Al zijn er nog momenten dat je ietsje voelt en ik denk. Daar is de utrogestan weer 😂
Ik haal me niets meer in men hoofd. Ik wacht maar ongeduldig af en probeer andere dingen te doen. Nu nog deze week werken en dan heb ik twee weken verlof 👌🏼

Nog even volhouden Yena. Het is geen leuke periode, maar wij kunnen dat eh. Houden elkaar recht.
En luister inderdaad naar je lichaam. Als je rust nodig hebt dan moet je die nemen!! Ik blijf duimen 🤞🏼
Ga je zelf testen of wachten op de bloedtesten?

Ennas, hoe lukt het met de spuitjes?

Groetjes
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Yena
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 juli 2019, 12:02

Re: START IVF JULI

Bericht door Yena » 13 augustus 2019, 18:13

Ik ga wachten op de bloedtest. Ik heb er een beetje schrik voor dat als ik zelf al eens zou testen het een vals positief zou blijken te zijn. Dat zou ik minder goed kunnen verwerken dan een negatieve bloedtest.

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 13 augustus 2019, 18:37

Mijn vrouw heeft mij net het tweede spuitje gezet. Ze zetten gaat tot nu toe vlot! Ik voel er al wel een beetje effect van. Vandaag heel de dag wat hoofdpijn (precies een kater :D) en druk in mijn lage onderrug, maar niets onleefbaar :).

Yena & Ashton, idd nog even volhouden en volop naar je lichaam luisteren. Binnenkort hebben jullie al nieuws ;)!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten