START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: START IVF JULI

Bericht door Mitte » 8 september 2020, 21:09

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: START IVF JULI

Bericht door Mitte » 8 september 2020, 21:14

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

YDV
Berichten: 941
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 8 september 2020, 21:33

TG2711 schreef:
8 september 2020, 20:36
Wil hier even van mij afschrijven. Maandag was er normaal gezien een tp voozien. Zag ik dat mijn afspr was geannuleerd. Dus ik bellen in volle paniek. Bleek dat 1 van de 2 gestopt was met delen en de 2e zat compactie op, gyne had dit nog nooit gezien. Ik had dit opgezocht en dwz dat de verdeling op dag 4 zat terwijl het eigenlijk al dag 5 was. Nu zou dit vandaag verder geevolueerd worden met kans dat het zou worden ingevroren en zou ik morgen telefoon krijgen hierover. Kon natuurlijk niet wachten wanr had maar 1 kans en ze zei dat het niog hetzelfde stond als gisteren. Dus mpet terug naar de gyne op 21/9. Er gaan nu echt wel 1001 vragen door mijn hoofd... wat kunnen ze nog meer doen dan ivf? En had al de hoogste dosis Puregon zeiden ze.. weet het effe niet..
Ooh zo jammer om te lezen.. dat is weeral een klap dat je moet verwerken he. Zoals Mitte zegt is het mogelijk dat je met andere medicatie miss een beter resultaat hebt. Ook is elke cyclus weer anders. Ik had met exact dezelfde medicatie ook heel verschillende resultaten. Dus zeker positief proberen blijven! Maar geef jezelf ook die tijd om nu boos/teleurgesteld/verdrietig te zijn!
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

TG2711
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 13:01

Re: START IVF JULI

Bericht door TG2711 » 9 september 2020, 11:37

Mitte schreef:
8 september 2020, 21:09
TG2711 schreef:
8 september 2020, 20:36
Wil hier even van mij afschrijven. Maandag was er normaal gezien een tp voozien. Zag ik dat mijn afspr was geannuleerd. Dus ik bellen in volle paniek. Bleek dat 1 van de 2 gestopt was met delen en de 2e zat compactie op, gyne had dit nog nooit gezien. Ik had dit opgezocht en dwz dat de verdeling op dag 4 zat terwijl het eigenlijk al dag 5 was. Nu zou dit vandaag verder geevolueerd worden met kans dat het zou worden ingevroren en zou ik morgen telefoon krijgen hierover. Kon natuurlijk niet wachten wanr had maar 1 kans en ze zei dat het nog hetzelfde stond als gisteren. Dus mpet terug naar de gyne op 21/9. Er gaan nu echt wel 1001 vragen door mijn hoofd... wat kunnen ze nog meer doen dan ivf? En had al de hoogste dosis Puregon zeiden ze.. weet het effe niet..
Ik ken niet heel jouw verhaal, maar zal even opschrijven hoe het bij mij ging.
1ste ivf: 4 rijpe eitjes, allemaal te traag beginnen delen na dag 2. Op dag 5 waren ze zelfs maar 8cellig met een beetje compactie. Eentje teruggeplaatst voor mijn moraal denk ik en de rest tot dag 6 gewacht en dan in de vuilbak. (Medicatie: gonal f 150e, cetrotide om te onderdrukken + pregnyl 5000 en utrogestan)
2de ivf: 2 eitjes, eentje 4 cellig teruggeplaats op dag 2. Ander eitje was morula op dag 5 en op dag 6 een blastocyst maar van zodanig lage kwaliteit dat die niet ingevroren kon worden. (Medicatie: elonva + menopur 150-300iu, suprefact om te onderdrukken + pregnyl 5000 en utro)
3de ivf: 13 eitjes, 1 topkwaliteit blasto op dag 5 teruggeplaatst en nog 4 in de vriezer (1 op dag 5 ingevroren en de 3 overige waren op dag 6 goed genoeg). (Medicatie: rekovelle 12ug, Orgalutran om te onderdrukken, pregnyl 10000 + 2x gonapeptyl als trigger en uiteraard utro.)
Detail is ook wel dat ik alleenstaande ben en we bij de laatste poging een andere donor gebruikt hebben. Ik weet niet wat gezorgd heeft dat het wel gelukt is, de gyn ook niet.
Ik wil gewoon zeggen dat andere medicatie echt heel veel kan doen. Wat jou nu overkomt is afschuwelijk, ik heb ook heel vaak diep in de put gezeten. Ik wilde je een hart onder de riem steken om het nog niet op te geven. 1 medicatie die niet werkt wil niet zeggen dat niets werkt. Veel moed 🍀
Bedankt om je verhaal te delen. Schrik er eigenlijk van dar er zoveel verschillende medicaties zijn. Ik ben dan ook wel nieuw in dit hele gebeuren en de arts had ons bij het eerste consult gezegd dat we bij de betere koppels waren omdat er een oorzaak gevonden was. Daarmee ook dat ik er wat vanuit ging dat alles wel goed ging lopen waardoor de teleurstelling des te groter is. Maar ik geef niet op 🍀
11/6: laparoscopie + verwijderen linkereileider
2/09: 1e punctie, 5 eicellen, 3 rijp, 2 bevrucht -> gestopt met delen
12/11: laparoscopie - verwijderen endo rechtereierstok
22/12: 2e punctie, 10 eicellen -> geen enkel bevrucht

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 9 september 2020, 14:58

@VickyV: Da's wel heel hard balen he :? . Dan ben je er terug klaar voor, moet je terug wachten... Hopelijk deed de vakantie alleszins wel veel deugd en ben je volledig opgeladen om er dan volgende cyclus terug voor te gaan.

@TG2711: Goeie moed. Zo'n nieuws moet hard aankomen. Zoals Mitte al aanhaalt zijn er idd veel verschillende soorten medicatie. Een andere aanpak kan ineens een heel ander resultaat opleveren, Mitte is er het levende bewijs van. Je centrum zal hier wel lessen uit trekken en misschien de volgende keer iets anders proberen. Ben je intussen wel bekomen van de pick-up? Daar had je toch ook wel wat last van he?

Hier vanavond afspraak bij de gynaecoloog. Ik hoop dat het baarmoederslijmvlies goed opgebouwd is met de progynova (al denk ik van wel, was vorige pogingen nooit een probleem) en dat ze meteen ook een datum voor de terugplaatsing kan vastleggen. Ik zit op hete kolen :D.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Angelangel
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 juni 2019, 20:59

Re: START IVF JULI

Bericht door Angelangel » 9 september 2020, 15:16

Tweede bloedtest was hcg 6729. 23 september is nogmaals bloed en eerste echo :D .
Spannend!!!!

YDV
Berichten: 941
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 9 september 2020, 16:01

Angelangel schreef:
9 september 2020, 15:16
Tweede bloedtest was hcg 6729. 23 september is nogmaals bloed en eerste echo :D .
Spannend!!!!
Super nieuws! 😍
Hier ist nog even afwachten.. al denk ik dat ik me dit weekend eens aan een testje ga wagen. Mijn vriend zei gisteren dat hij vond dat mijn borsten precies een beetje groter zijn maar zelf vind ik dat moeilijk om te zien. Ze zijn ook wel wat gevoelig maar dat kan ook van de progesteron zijn denk ik? Voor de rest voel ik niks.. dat wachten is toch mijn sterkste kant niet ze! 😅
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 9 september 2020, 17:11

@Angelangel: Wauw, dat is heel mooi opgelopen! Proficiat! Nu aftellen naar 23 september, toi toi 🤞!

@YDV: Zo spannend hè! Bij mijn vorige terugplaatsing dacht ik te wachten tot de bloedname. Twee dagen ervoor toch niet meer kunnen wachten 😅. Het is verleidelijk hè! Ik duim mee 🍀.

Ik ben net terug van de gynaecoloog. Alles zag er perfect uit, dus de terugplaatsing is gepland. Ik tel af naar 16/9! Ik ben wel mijn vraag vergeten te stellen.. maar misschien weet hier iemand het antwoord. Ik lees hier dat er sommigen het advies krijgen niet met een lege blaas naar de terugplaatsing te gaan. Maakt dat een groot verschil, denken jullie? Ik ga altijd nog eens plassen voor de tp omdat ik erna even niet durf gaan (mss onnozel maar ja), maar de vorige twee terugplaatsingen deden wel wat pijn bij het zoeken naar de baarmoederhals. Dus ben nu aan het twijfelen wat het beste is.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: START IVF JULI

Bericht door Mitte » 9 september 2020, 17:31

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

YDV
Berichten: 941
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 9 september 2020, 17:38

Ennas schreef:
9 september 2020, 17:11
@Angelangel: Wauw, dat is heel mooi opgelopen! Proficiat! Nu aftellen naar 23 september, toi toi 🤞!

@YDV: Zo spannend hè! Bij mijn vorige terugplaatsing dacht ik te wachten tot de bloedname. Twee dagen ervoor toch niet meer kunnen wachten 😅. Het is verleidelijk hè! Ik duim mee 🍀.

Ik ben net terug van de gynaecoloog. Alles zag er perfect uit, dus de terugplaatsing is gepland. Ik tel af naar 16/9! Ik ben wel mijn vraag vergeten te stellen.. maar misschien weet hier iemand het antwoord. Ik lees hier dat er sommigen het advies krijgen niet met een lege blaas naar de terugplaatsing te gaan. Maakt dat een groot verschil, denken jullie? Ik ga altijd nog eens plassen voor de tp omdat ik erna even niet durf gaan (mss onnozel maar ja), maar de vorige twee terugplaatsingen deden wel wat pijn bij het zoeken naar de baarmoederhals. Dus ben nu aan het twijfelen wat het beste is.
Ja is altijd verleidelijk om al te testen, zeker als je nog een testje in huis hebt!
Ik hou daar nooit rekening mee (volle of lege blaas). Ik heb nog nooit problemen gehad bij een terugplaatsing. Maar idd eens navragen bij je gynae kan geen kwaad he!
Veel succes met je terugplaatsing volgende week! Blij te horen dat het zo vlot gaat met de progynova!
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

mich75
Berichten: 2995
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 9 september 2020, 17:59

In het eerste centrum waar ik ging hing er een papier dat je bij tp zeker geen lege blaas mocht hebben. In het 2de hebben soms wel gezegd dat ze niet leeg mag zijn, maar het is zo moeilijk inschatten.

Ik moest altijd minstens een uur rijden, dan nog parkeren, inschrijven en daarna ging ik altijd naar het toilet en dan hopen dat ze me niet dadelijk kwamen halen. Ik dronk dan een flesje water tijdens het wachten, het moeilijke is als je lang moet wachten soms door de stress terug naar het toilet wilt, maar dan niet durft omdat je blaas dan misschien te leeg is. Ik heb 1x gehad dat mijn blaas volgens hen overvol was en dat ze zeiden dat ik naar het toilet mocht gaan voor ik me ging omkleden, maar ik vond dat niet nodig :lol:
Ik heb me omgekleed en ban dan gewoon naar het toilet gegaan.

Ik zou toch zorgen dat je blaas niet helemaal leeg is. Mijn tp's gingen altijd vlot, maar ik weet niet of dit met de blaas te maken heeft of niet. Ik weet wel dat ze bij mij bij elke tp uitleg geven tijdens de tp en dat begint dan meestal met "dit is de blaas mevrouw, en dit is de baarmoeder,...". Dus blijkbaar is die blaas toch belangrijk en ik denk dat ze gewoon beter zichtbaar is als ze wat gevuld is en het kan ook zo de positie van de bm van veranderen.

Vooral niet stressen, is altijd gemakkelijk te zeggen zolang je het zelf niet moet ondergaan ;)

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: START IVF JULI

Bericht door Mitte » 9 september 2020, 18:43

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 9 september 2020, 18:49

Hey dames, ik probeer een beetje mee in te voegen. Maar er is zoveel gezegd en ik weet niet meer waar ik moet beginnen 🤭

Ik heb vandaag mijn MRI gehad.
Op mijn blad stond dat er onderzoek was voor:
Adenomyose. Dat heb ik dan maar even op Google gaan opzoeken:

De binnenkant van de baarmoeder is bekleed met een hormoongevoelige slijmvlieslaag die elke maand groeit en terug wordt afgestoten. Zo ontstaat de menstruatiecyclus. Bij adenomyose groeien de cellen van het baarmoederslijmvlies te diep in de spierlaag van de baarmoeder, wat klachten kan veroorzaken.

Adenomyose wordt ook wel als een vorm van endometriose gezien.

Geen idee of ik het effectief heb. Ik las dat niet alle vrouwen er klachten van hebben.
Maar ik zal moeten wachten tot de 22ste voor meer info.
Dat worden nog lange dagen. 😳
Nu het allemaal terug begonnen is wordt ik toch wat ongeduldiger. Stel ik me vragen. Hebben ze iets gevonden? Hoe gaat de hysteroscopie gaan, mag ik daarna snel weer beginnen. Allemaal vragen. Zal nog meer geduld moeten hebben.

Denk aan jullie 🍀
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

YDV
Berichten: 941
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 9 september 2020, 21:12

Ashton schreef:
9 september 2020, 18:49
Hey dames, ik probeer een beetje mee in te voegen. Maar er is zoveel gezegd en ik weet niet meer waar ik moet beginnen 🤭

Ik heb vandaag mijn MRI gehad.
Op mijn blad stond dat er onderzoek was voor:
Adenomyose. Dat heb ik dan maar even op Google gaan opzoeken:

De binnenkant van de baarmoeder is bekleed met een hormoongevoelige slijmvlieslaag die elke maand groeit en terug wordt afgestoten. Zo ontstaat de menstruatiecyclus. Bij adenomyose groeien de cellen van het baarmoederslijmvlies te diep in de spierlaag van de baarmoeder, wat klachten kan veroorzaken.

Adenomyose wordt ook wel als een vorm van endometriose gezien.

Geen idee of ik het effectief heb. Ik las dat niet alle vrouwen er klachten van hebben.
Maar ik zal moeten wachten tot de 22ste voor meer info.
Dat worden nog lange dagen. 😳
Nu het allemaal terug begonnen is wordt ik toch wat ongeduldiger. Stel ik me vragen. Hebben ze iets gevonden? Hoe gaat de hysteroscopie gaan, mag ik daarna snel weer beginnen. Allemaal vragen. Zal nog meer geduld moeten hebben.

Denk aan jullie 🍀
Ooh dat is niet leuk he altijd maar dat wachten. Hopelijk heb je snel alle onderzoeken achter de rug, heb je antwoorden op al je vragen en kan je snel weer starten! 🤞🏻 want je hebt ondertussen al lang genoeg moeten wachten he..
Ik duim mee!!
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Angelangel
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 juni 2019, 20:59

Re: START IVF JULI

Bericht door Angelangel » 10 september 2020, 16:36

YDV schreef:
9 september 2020, 16:01
Angelangel schreef:
9 september 2020, 15:16
Tweede bloedtest was hcg 6729. 23 september is nogmaals bloed en eerste echo :D .
Spannend!!!!
Super nieuws! 😍
Hier ist nog even afwachten.. al denk ik dat ik me dit weekend eens aan een testje ga wagen. Mijn vriend zei gisteren dat hij vond dat mijn borsten precies een beetje groter zijn maar zelf vind ik dat moeilijk om te zien. Ze zijn ook wel wat gevoelig maar dat kan ook van de progesteron zijn denk ik? Voor de rest voel ik niks.. dat wachten is toch mijn sterkste kant niet ze! 😅

Ik hoop dat je testje die je dit weekend zou doen een positiefje zal zijn 🙂🙂🙂🙂🙂

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten