START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 20 januari 2020, 10:07

Hey!

@Saar, hopelijk snel je maandstonden, zodat ook jij snel terug verder kan!
@Lindje, ik had dezelfde combinatie bij mijn pick-up. Eerst één spuit gonapeptyl, zo eentje dat lang door blijft werken, en daarna mocht ik menopur spuiten. Bij mij gestart in de laagste dosis maar toch 2x sterk moeten verhogen. Had er wel wat last van, & uiteindelijk 3 mooie embryo's aan overgehouden. Succes!
@Ashton, heb je vandaag meer duidelijkheid gekregen?

Ik ben vanmorgen ook op controle mogen gaan. Mijn schrik om opnieuw een cyste te hebben of dat mijn baarmoederslijmvlies niet goed groeit door mijn endometriose, bleek volledig ongegrond :D! Zowel de eierstokken als mijn baarmoeder zagen er perfect uit. Nu verder progynova nemen, vanaf donderdag ook utrogestan opsteken, en dan dinsdag terugplaatsing. Eindelijk terug een poging!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Lindje2019
Berichten: 179
Lid geworden op: 2 juli 2019, 19:55

Re: START IVF JULI

Bericht door Lindje2019 » 20 januari 2020, 11:45

Ennas schreef:
20 januari 2020, 10:07
Hey!

@Saar, hopelijk snel je maandstonden, zodat ook jij snel terug verder kan!
@Lindje, ik had dezelfde combinatie bij mijn pick-up. Eerst één spuit gonapeptyl, zo eentje dat lang door blijft werken, en daarna mocht ik menopur spuiten. Bij mij gestart in de laagste dosis maar toch 2x sterk moeten verhogen. Had er wel wat last van, & uiteindelijk 3 mooie embryo's aan overgehouden. Succes!
@Ashton, heb je vandaag meer duidelijkheid gekregen?

Ik ben vanmorgen ook op controle mogen gaan. Mijn schrik om opnieuw een cyste te hebben of dat mijn baarmoederslijmvlies niet goed groeit door mijn endometriose, bleek volledig ongegrond :D! Zowel de eierstokken als mijn baarmoeder zagen er perfect uit. Nu verder progynova nemen, vanaf donderdag ook utrogestan opsteken, en dan dinsdag terugplaatsing. Eindelijk terug een poging!
Wat fijn om te horen dat je zo'n mooi resultaat had.
Menopur moet ik nu 225 spuiten en gonapeptyl 7 dagen. Samen gestart. Jij maar 1 dag? Consulente vertelde idd dat deze nog lang doorwerkt.
Merk sinds vandaag wel hoofdpijn. Hoort erbij hihi.

Wat fijn dat bij jou alles goed was. Kan me er ook altijd zo druk om maken. Spannend bijna de tp. Succes!!
2x iui mei/juni '19: X
ICSI 1 nov '19: 1 tp, geen cryo's X
Start ICSI 2:
Tp 31 jan, zw test 11 feb Geen cryo's
ZWANGER => 3 maart echo => ❤tje klopt 🥰
1 april termijnecho: alles is goed 🥰
18-10-2020 🍀

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 20 januari 2020, 11:58

Hey Lindje,

Het is al van augustus geleden dat ik de spuitjes moest zetten, mijn pick-up is al even achter de rug ;). Ik weet dus niet meer hoe hoog mijn dosis was, maar menopur was toch een tweetal weken, gestart met lage dosis en dan op het einde ook zoiets van 225. De gonapeptyl was idd maar één spuit.

Nu is het bij mij zonder pick-up, enkel cryo terugplaatsing. De eerste keer, dus toch weer wat anders. Ben wel benieuwd! Aan de dames die al een 5-daagse embryo lieten terugplaatsen, weten jullie nog hoeveel dagen later de zwangerschapstest volgde? Dat heeft de gynaecoloog nog niet ingevuld op mijn schema.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: START IVF JULI

Bericht door Emma89 » 20 januari 2020, 12:34

@Ennas: bij mij BN op dag 12 na TP 5d embryo (dus TP = dag 0). Ik heb zelf een test gedaan op dag 10 en tekende al goed positief. Succes! Ik duim keihard!

Ik duim ook voor jou Saar! Keep us posted!
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Lindje2019
Berichten: 179
Lid geworden op: 2 juli 2019, 19:55

Re: START IVF JULI

Bericht door Lindje2019 » 20 januari 2020, 13:01

Ennas schreef:
20 januari 2020, 11:58
Hey Lindje,

Het is al van augustus geleden dat ik de spuitjes moest zetten, mijn pick-up is al even achter de rug ;). Ik weet dus niet meer hoe hoog mijn dosis was, maar menopur was toch een tweetal weken, gestart met lage dosis en dan op het einde ook zoiets van 225. De gonapeptyl was idd maar één spuit.

Nu is het bij mij zonder pick-up, enkel cryo terugplaatsing. De eerste keer, dus toch weer wat anders. Ben wel benieuwd! Aan de dames die al een 5-daagse embryo lieten terugplaatsen, weten jullie nog hoeveel dagen later de zwangerschapstest volgde? Dat heeft de gynaecoloog nog niet ingevuld op mijn schema.
Hihi oke das al even geleden idd.
Ze denken dat ik 10-14 dagen menopur moet spuiten. En dan de eerste 7 die andere erbij.
Hoop echt dat het dit keer beter resultaat geeft. En een cryo zou helemaal geweldig zijn. Durf er niet op te hopen na de eerste poging...

Spannend een cryo. Inderdaad heel anders he.
2x iui mei/juni '19: X
ICSI 1 nov '19: 1 tp, geen cryo's X
Start ICSI 2:
Tp 31 jan, zw test 11 feb Geen cryo's
ZWANGER => 3 maart echo => ❤tje klopt 🥰
1 april termijnecho: alles is goed 🥰
18-10-2020 🍀

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 20 januari 2020, 14:24

Hey,

Wauw Sanne, echt wel spannend nu eh.
Goed dat alles vlot verloopt nu. En hopen dat nu zo vlot blijft verlopen.

Ik heb een drukke voormiddag gehad. Eerst naar Lier gereden voor men uitleg en dan naar Leuven om alles op te halen.
De reden waarom ik minder mag spuiten is omdat het bij mij geen effect had om meer te spuiten. En dat dan beter voor mij lichaam zou zijn. Ik begrijp wel de logica erachter, maar ben er toch behoorlijk zenuwachtig voor.
Ook men weekend was geen probleem. Ze had voor de zekerheid met mijn gynaecoloog gebeld en zei dat mijn pickup waarschijnlijk voor na mijn weekend is. Dus heb ik een weekend afleiding 😅 ik ben wel blij dat ik mag beginnen. Het is wel een raar gevoel. Ik hoop echt dat vlot mag verlopen nu. Maar het blijft altijd afwachten natuurlijk. Woensdag heb ik gesprek met mijn therapeute.
Ik voel me wel al beter met de stappen die ik nu genomen heb.

Succes in ieder geval zo. Ik hoop zo hard dat het ons allemaal lukt!
🤞🏼🤞🏼🤞🏼
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 22 januari 2020, 15:53

Hey Ashton, je mag nu dus wat minder spuiten omdat je lichaam toch niet reageerde op een hogere dosis? Wel goed dat je lichaam dan ietsje meer rust krijgt. En ook leuk dat je weekendje gewoon door kan gaan, nog een klein beetje extra afleiding zal wel helpen. Ik duim mee voor een mooi resultaat! Succes met je gesprek met de therapeute straks! Zal je wel goed doen ;).

Hier nog alles hetzelfde. Morgen starten met utrogestan, ik kijk er al naar uit :roll: . Alles voor de goeie zaak he :). Ik vraag me wel nog iets af. Bij een terugplaatsing van een cryo, dan krijg je toch enkel die dag zelf een ziektebriefje he? Er is geen reden om de dag erna niet te kunnen gaan werken, toch?
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: START IVF JULI

Bericht door Emma89 » 22 januari 2020, 17:02

Klopt Ennas, ik kreeg zelfs enkel een briefje met de uren op dat ik aanwezig was in het ziekenhuis. Ik weet niet hoe het dan op het werk zit ervoor en erna maar bij mij was het direct een dag afwezig wegens ziekte (onderwijs). Partner was erbij en hij is in de voormiddag gaan werken en de hele namiddag hebben ze dan verlof genomen want het telde niet als ‘ziekte’.
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: START IVF JULI

Bericht door Bloempje08 » 22 januari 2020, 17:20

In Jette krijg je een briefje voor de volledige dag.

Succes!
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Lindje2019
Berichten: 179
Lid geworden op: 2 juli 2019, 19:55

Re: START IVF JULI

Bericht door Lindje2019 » 23 januari 2020, 7:31

Wat fijn Ashton dat je minder hoeft te spuiten. Snap wel dat get spannend is.
Fijn dat je weekendje weg gewoon door kan gaan.
Hoe was het bij de therapeut?

@ennas succes met de utogestran :wink: hihi alles voor het goede doel idd.
Ziektebriefje weet ik niet want ik werk niet in België. Mijn man kreeg wel een brief voor de uren dat we daar waren.
Dat was alleen bij de punctie.

Hier morgen eindelijk de echo. Zal blij zijn als die goed is en er mooie eitjes aan het groeien zijn.
2x iui mei/juni '19: X
ICSI 1 nov '19: 1 tp, geen cryo's X
Start ICSI 2:
Tp 31 jan, zw test 11 feb Geen cryo's
ZWANGER => 3 maart echo => ❤tje klopt 🥰
1 april termijnecho: alles is goed 🥰
18-10-2020 🍀

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: START IVF JULI

Bericht door Tiny22 » 23 januari 2020, 10:11

Spannend dames! Hoe gaan jullie om met de spanning? En vooral md wachtweken?

Ik kreeg “goed” nieuws. 1 goede embryo teruggeplaatst op dag 5 en er waren er van de 8 nog 5 goed aan het delen. Ze gingen die 5 nog verder opvolgen voor 1 dag en indien mogelijk invriezen. Hoeveel er definitief ingevroren werden weet ik niet.

Nu afwachten en ik word zot. Ik voel al buikkrampen en heb dus nu al het gevoel dat het niks is.
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 23 januari 2020, 10:16

Hallo iedereen,

Aan Lindje2019, het is wel fijn om minder te spuiten, maar in men hoofd is het toch stiekem een beetje van, gaat het genoeg zijn. Afwachten dus, deze avond mag ik men laatste pil nemen en dan begint het stilaan weer.
Ik ben blij dat ons weekend kan doorgaan, de afleiding zal welkom zijn.
Bij de therapeut was het interessant en vermoeiend. Ik heb wel het geluk dat ik haar al ken, omdat ik ooit al in behandeling geweest ben voor een depressie en ik ben daar echt goed geholpen.
Ik vond het wel een moeilijk gesprek, je moet er bij stilstaan en dat doe ik eigenlijk liever zo weinig mogelijk.
Wat ik fijn vond om te horen voor mezelf is dat het gewoon zwaar is wat wij doen. Elke keer wachten en hopen op goed nieuws en als het niet lukt.. tijd nemen om daar verdrietig over te zijn is oké, want ik wil altijd denken aan de volgende stap. En ik ben een persoon die graag controle heeft en hier heb je natuurlijk geen controle over, dus ik probeer dan dingen te doen waar ik wel vat op heb, maar dat is dan meer 'vluchten'. Maar ik ben tevreden, ik kan hier enkel maar sterker en beter uitkomen.
Ik hoop dat je eitjes goed gegroeid zijn, daar duim ik voor, laat iets weten!

Hey Sanne, inderdaad Klopt.
Die Utrogestan eh :D dat is toch echt iets vettig. Maar inderdaad, alles voor de goede zaak. Ik duim ook voor jou, ik heb ook al veel kaarsen gebrand :D wanneer moest je nog eens terug gaan dan?

Hey Tiny22, die wachtweken overleef ik gewoon denk ik. Ik probeer persoonlijk nergens meer iets achter te zoeken want het is toch elke keer iets anders. Ik heb het geluk gehad om al een zoontje die hebben (6jaar) en bij hem voelde ik niets van mijn zwangerschap, enkel een beetje maagzuur, ik moest men buik zien groeien om te beseffen dat ik wel echt zwanger was. Proberen afleiding misschien te zoeken... succes in ieder geval, en wat fijn dat ze er nog kunnen invriezen.

Groetjes
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 23 januari 2020, 12:05

@Tiny, dat klinkt inderdaad als goed nieuws, mogelijks 5 ingevroren en een mooi embryo teruggeplaatst! Die wachtweken... Ik ben niet iemand om daar goed advies over te geven, ik ben namelijk iemand die achter elk krampje of elk gevoel iets zoekt... Mijn enige advies is: of je nu veel voelt of weinig, of je er nu telkens iets achter zoekt of niet, elk van die reacties is compleet normaal. Wanneer weet je meer?

@Ashton, veel succes met de spuitjes! En goed dat je gesprek met de therapeut deugd heeft gedaan. Die gesprekken zijn altijd confronterend, maar wanneer ik ga doet het mij toch ook altijd deugd om gewoon alles daar los te laten, en om dan van de therapeut de bevestiging te krijgen dat het inderdaad gewoon allemaal zwaar is. Goeie moed!

Bij mij is de terugplaatsing voor dinsdag gepland. Vandaar dat ik vandaag met utrogestan mag/moet starten :).
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Lindje2019
Berichten: 179
Lid geworden op: 2 juli 2019, 19:55

Re: START IVF JULI

Bericht door Lindje2019 » 23 januari 2020, 14:23

@tiny22 wauw wat een goed nieuws. 5 cryo's waarschijnlijk. Hopelijk heb je ze nu niet nodig en is t deze ronde raak. We duimen :!:
De wachtweken kom ik door door bezig te blijven, er niet bij stil te staan zover mogelijk. En uitkijken naar de startdatum. Maar dat doe ik ook tussen de poging en afspraken in. Hele traject bestaat uit wachten vind ik. Ben ik heel slecht in hihi.

@Ashton, dank je! Zal ik doen.
Begrijp je heel goed. Ik heb nu andere medicatie en ben bang dat het of niet groeit of te snel. Pff ben mezelf echt gek aan het maken de afgelopen dagen.

Wat goed dat je gesprek bent aangegaan en dat het fijn was. Inderdaad niet makkelijk om erbij stil te staan. Doen we het liefst zo min mogelijk he. Kan je idd alleen maar sterker maken.

@ennas spannend bijna tp. Suc6 met de utrogestan. Vies spul maar voor goed doel.
2x iui mei/juni '19: X
ICSI 1 nov '19: 1 tp, geen cryo's X
Start ICSI 2:
Tp 31 jan, zw test 11 feb Geen cryo's
ZWANGER => 3 maart echo => ❤tje klopt 🥰
1 april termijnecho: alles is goed 🥰
18-10-2020 🍀

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: START IVF JULI

Bericht door Tiny22 » 23 januari 2020, 15:00

Volgende week weet ik meer, ik vind het best moeilijk om positief te blijven na 6 mislukte IUI’s maar ik doe mn best.

Hihi idd, vreselijk dat wachten!!
Utro is echt vies spul. :shock: Het is de eerste keer dat ik dit moet gebruiken, ik haat het nu al. Maar het is voor de goei zaak!
:wink:
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten