START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 26 oktober 2019, 20:17

Ik heb het nu deze avond ingenomen. Wel maar de eerste keer natuurlijk en voorlopig geen last.
Normaal heb ik zelf meer symptomen. Pijnlijke borsten, veel plassen, maar voorlopig moet ik eerlijk zeggen heb ik net geen symptomen meer. Wat me ook beetje verbaasd. En ik wil er ook zo niet te hard over nadenken. Pfff... maar het is wel een smerigheid allemaal.
Fysiek en emotioneel.

Ik vind kut om te horen dat negatief is. Ik wou dat ik meer kon zeggen. Maar ik vind er geen woorden voor.

Het is indd vreemd dat sommige zo snel inderdaad hun regels krijgen. Ik heb in men eigen cyclussen ook altijd een kortere gehad 🤷🏼‍♀️
Ik kan eerlijk gezegd niet meer volgen met alles.
Iedereen van artsen lijkt ook iets anders soms te zeggen of aandacht aan te besteden.
Ik hoop dat je een goed en duidelijk gesprek hebt en je oplossingen vind waar je u goed bij voelt.

Dank je Yena 😊😊
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 26 oktober 2019, 20:18

Deze avond moest dus gisterenavond zijn 🤦🏼‍♀️
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 28 oktober 2019, 13:26

@Emma, jammer om te lezen dat je test negatief was. Hopelijk brengt het gesprek met de fertiliteitsarts wat duidelijkheid over hoe het verder moet en of je een alternatief op utrogestan kan gebruiken bij een volgende poging. In alle geval: veel sterkte bij het vervolg.

@Ashton, hoe vlot het bij jou? Vallen de bijwerkingen van die utrogestan voor jou momenteel mee?

Ik kreeg daarnet uitleg bij mijn bloeduitslagen, deze keer wél deftige antwoorden gekregen. Mijn lichaam ligt inderdaad helemaal overhoop door de miskraam. Mijn laatste bloeding was 6 weken geleden, maar mijn bloedwaarden geven aan dat ik aan het begin van een cyclus zit, alsof ik net mijn maandstonden gehad zou hebben. De verpleegster vertelde dat dat wel es kan gebeuren.
Ik mocht ofwel nu al starten met de pil, zodat ze meteen een cryo kunnen terugplaatsen in kunstmatige cyclys wanneer ik de uitslagen van de genetische tests heb, ofwel afwachten wanneer ik vanzelf bloed en daarna opstarten voor een cryo. Heb gekozen voor het afwachten, gezien ik toch nog zekerheid moet krijgen of de cryo's wel gebruikt kunnen worden.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 28 oktober 2019, 13:57

Hey Sanne, bedankt om er naar te vragen.

Wel.. ik vind zelf raar, maar voor de moment heb ik dus veel minder last van die utrogestan dan al de pogingen ervoor.
Ik voel eigenlijk .. niets :shock:
Het enige wat ik zo nu en dan heb is heeeeeeeeel lichte krampen in men liezen zo.
Soms is een hevigere, lijkend op een eisprong dat je soms voelt (als je die kan voelen).
Maar voor de rest .. moe ook. Maar ik ben deze morgen opgestaan met een ontstoken keel.
Wat voor mij wel een alarmsignaal is, ik heb ooit 8 keelontstekingen gehad in een jaar, op spoed beland, allergisch geworden voor penicilline. Voor mij persoonlijk een signaal dat mijn lichaam 'op' is.
Maar ik weet voor de rest niet wat te denken eigenlijk... vind gewoon raar dat ik niets voel met meer hormonen.
Ik wil er mezelf niet mee zot maken.


Goed zeg, dat je nu eens wat antwoorden krijgt. Niet goed dat je lichaam wat overhoop ligt door de miskraam, maar wel goed om te weten nu. Hoelang zou je willen afwachten dan tot ze komen, tot je moet bellen ivm die tests?
Ook wel een raar gevoel denk ik erover. Ergens wil je antwoorden waarom het eventueel mis ging, maar het zou er toch ook niet simpeler op maken..
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 28 oktober 2019, 14:56

Ik snap wat je bedoelt. Langs de ene kant is het allicht wel 'leuk' dat je niets voelt van de utrogestan, als je ziet wat Emma bijvoorbeeld doormaakt. Langs de andere kant hoop je natuurlijk iets te voelen, omdat je dan die symptomen kan beginnen interpreteren en hopen dat er iets is wat op een zwangerschap zou kunnen wijzen. Ik zou toch al denken dat vermoeidheid, lichte krampen in je liezen en zo'n 'eisprong'-steken ook wel goed nieuws zouden kunnen betekenen. Nog even volhouden!

Dat ziek worden herken ik ook wel. Ik heb sinds de miskraam een verkoudheid, heb komende donderdag opnieuw afspraak bij de huisarts omdat mijn hoest écht niet weg wil gaan. Ik interpreteer het ook als een signaal van mijn lichaam dat het op is. Ook mee daardoor dat ik ervoor koos om nu niet met de pil te starten.

Zoals je zegt ga ik eerst wachten op de resultaten van die tests. Als blijkt dat genetisch alles in orde is, gaan ze kijken hoever ik dan in mijn cyclus zit om een terugplaatsing van een cryo te doen. Als blijkt dat er een probleem is, testen ze eerst de cryo's. Zijn die oké, kan er ook een terugplaatsing volgen. Zijn die niet oké, dan moet ik ook terug spuitjes zetten en een nieuwe pick-up laten doen.

Voor mij ligt alles dus nog even stil. Kan ik extra hard meeduimen dat alles voor jullie vlot loopt ;).
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 29 oktober 2019, 13:42

Dat is zo, je hoopt altijd op een signaal van het gevoel 'ik ben zwanger'. Maar bij mijn zoontje had ik eigenlijk buiten maagzuur geen symptomen. Heel men zwangerschap, dat ik blij was dat ik een buik kreeg om mij zwanger te voelen. Dus ik besef dat je ook niets kan voelen. Het is moeilijk om je hoofd zo zelf niet zot te maken.
Mijn vriend is ook heel voorzichtig en zegt dat ik goed moet rusten en mijn tijd moet nemen, heel lief.
We hopen en we duimen, maar kunnen nu zo weinig doen.

Oei een serieuze verkoudheid, dat is ook wel rottig eh. Hoesten, dingen waarvan je allemaal niet lekker in je vel gaat zitten eh. Mijn dokteres had gelukkig heel veel begrip. Dat het niet te onderschatten is, al die hormonen ook en gaf me nog een weekje rust. Enige probleem is dat ik graag is buitenkom, maar ik woon waar ik werk (thuiszorg0 dus ik kan altijd collegas tegen komen en sommige hebben dan hun oordeel al klaarzitten.
Terwijl ik wel voel dat ik buiten wil komen, ook nu met mijn zoontje.
Seffens gaan we dan naar de cinema samen.
Ik hoop dat je u snel beter voelt en je hoest verdwijnt. Dat je u goed voelt.

Wordt dus stap per stap zien wat de toekomst brengt. Resultaten en dan de volgende stap.
Afwachten dus en dan hopelijk goed voorruit met een goed resultaat.

In afwachting, nog leuke dingen gepland? (Toch ook belangrijk e.)
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 29 oktober 2019, 15:43

Jup, gewoon afwachten :). We proberen het hier stap voor stap te bekijken en nog niet ons hoofd te breken over 'wat als'. We hebben hier alleszins wel nog een paar leuke zaken in het verschiet, wat de uitkomst van de tests ook zijn :D. We verjaren allebei in november, en tussen onze verjaardagen in gaan we een weekendje Luxemburg doen.

Ik vind het wel goed dat jou dokter je een weekje rust gegeven heeft. Dan kan je inderdaad je tijd nemen en rustig aan doen. Wel lastig natuurlijk dat je je collega's altijd tegen het lijf kan lopen, maar ik zou toch proberen om je niet op te sluiten als je net graag buiten komt. Zijn er geen plaatsen waar de kans klein is dat je een bekende tegenkomt? Een boswandeling, een keer naar de zoo, gaan zwemmen ofzo? Iets waarmee je je zinnen kan verzetten zonder de schrik iemand te zien die een oordeel gaat vellen.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 30 oktober 2019, 11:22

Ooh dat is leuk dat jullie er nog eens samen tussen uitgaan, dit kan toch ook altijd even deugd doen! Toch altijd fijn en ontspannend om even tijd met elkaar door te brengen, maar even weg van alles.

Vandaag kwam zijn beste kameraadje spelen, die spelen heel goed samen en geeft mij meer rust. Seffens ga ik met hun naar de speeltuin, frisse neus voor iedereen, rust voor mij op de bank en de kinderen kunnen hun energie even kwijt met elkaar.

Voor de rest alles rustig zijn gangetje, niets speciaals te melden, ik zit nu rond de innesteling denk ik.
Meer schrik voor volgende week eigenlijk, of mijn regels zelf gaan komen weer voor die datum...
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: START IVF JULI

Bericht door Emma89 » 1 november 2019, 15:07

Hoi hoi,

Ik heb heel mijn verhaal gedaan in de groep starters september maar ik vrees dus last te hebben van hyperstimulatie (maar dus erg laat...). Vocht in de buik, gezwollen buik, hoge infectiewaarden en misselijk en overgeven. Nog dames die dit zo laat krijgen na de pick up? Is begonnen met mijn ms. Tips om dit snel en goed door te komen?

Tjonge tjonge, fysiek is het toch ook zwaar hoor, wat ze ook beweren!

Hoe gaat het met jullie?
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 3 november 2019, 9:26

Hey,

Ik heb hier zelf geen ervaring mee. Dus ik kan je jammer genoeg niet helpen.
Hopelijk voel je u al wat beter, niet fijn natuurlijk als dat ze bij komt.

Met mij, een mindere dag.
Ik heb hoofdpijn en dat is voor mij al geen goed teken.
Ik heb altijd drie dagen hoofdpijn voor mijn regels komen en ik ben vorige keer gaan opzoeken hoe het gegaan is en dat is net hetzelfde als nu.
Toen kreeg ik op de 11de dag na de terug plaatsing mijn regels en had ik hoofdpijn vanaf de negende dag.
En vandaag is dag negen.
Aangezien ik dat altijd heb gehad, ook als ik jong was, heb ik dus geen hoop dat het nu gelukt zou zijn.
Ze zeiden altijd dat de hoofdpijn komt, doordat uw lichaam ineens hard van hormonen veranderd.
Dus ja... zelfs met die utrogestan.
Dus als het loopt gelijk vorige keer, zouden dinsdag men regels moeten komen. Wat dan weer vroeger is dan de rest datum.
Pffff...

Hoe gaat het nog met jullie?

Groetjes.
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 4 november 2019, 8:32

@Emma, ik heb ook geen ervaring met hyperstimulatie, maar dat klinkt toch allemaal zwaar! Ik hoop dat de symptomen snel afnemen en dat je lichaam wat kan rusten. Heb je je gynaecoloog nog kunnen spreken over je reactie op utrogestan en nu de hyperstimulatie?

@Ashton, hoe voel je je nu? Nog enkele dagen en je hebt uitsluitsel :).
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 4 november 2019, 14:38

En hier ook net nieuws! De genetische tests zijn binnen en er zijn geen afwijkingen gevonden :). Het was dus gewoon pech dat ons embryootje niet is blijven zitten, en puur toeval dat mijn mama meerdere vroege miskramen had. Dat betekent ook dat onze twee cryo's gewoon gebruikt mogen worden :D.

Nu afwachten wanneer ik mijn maandstonden een keer krijg, en als we ons dan allebei klaar voelen voor een nieuwe poging mag ik progynova nemen en ongeveer twee weken later een terugplaatsing verwachten.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 4 november 2019, 19:35

Hey Sanne,

Wat een goed nieuws zeg. Dat is ook een geruststelling.
Nu is het spannend afwachten op je regels.
Hoe voel je u na dit nieuws?
Beetje spannend nu weer wel zo eh.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het binnenkort allemaal goed loopt.


Hier.. ik heb een test gedaan en negatief.
Ik ben even in de fase dat ik kwaad op de wereld ben en slecht gezind.
En ik wil ook al direct verder. Men regels krijgen. Mijn gyn zien. Al een nieuwe planning.
Ik wil echt niet weer zo lang wachten als de vorige keer.
Maar vrijdag bloed test ook.
Vriend is ook teleurgesteld.
Hij zei, eigenlijk verwacht je het al, je hebt een klein beetje hoop wel.
Hij zou liever ook eens willen dat ze inwendig kijken.
Ik heb ook altijd veel last gehad als ik mijn regels kreeg. Heel men leven eigenlijk. Neem ik een pijnstiller die de dokter voorschrijft.
Anders kan ik gewoon niet gaan werken omdat dat zoveel pijn doet...
Pfff.

Ben wel blij om jouw nieuws te horen 😊👍🏼
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 5 november 2019, 7:45

Gisterenavond hardere migraine gekregen.
Heel slecht geslapen.
Deze morgen opgestaan met migraine.
Afschuwelijk voel ik me dan en bij het vegen bloed gespot.
Net hetzelfde als vorige keer dus.
Dus poging 2 ook niet gelukt.
Ik ga vandaag toch een e-mail sturen dat ik niet zo lang meer wil wachten als vorige keer.
Bloedname is vrijdag pas.
Ik denk dat je dan de pil terug moet nemen, maar dan moet ik ook langs men huisarts om die voor te schrijven.
Pffff.. wat een ***-dag 😨
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 5 november 2019, 8:46

Hey Ashton,

Wat een rotnieuws :/. Je voelde het precies al wat aankomen door de hoofdpijn maar dat maakt het niet minder zwaar natuurlijk. Als je snel verder wil, kan je inderdaad mailen. Misschien dat de bloedname om het te bevestigen zelfs eerder kan? En vergeet ook zeker niet de tijd te nemen om even kwaad en teleurgesteld te zijn, dat mag!

Ik ben wel opgelucht na mijn nieuws. Ik wil zelf graag snel verder, maar mijn vrouw twijfelt nog of we niet nog een beetje extra tijd moeten nemen. Van zodra ik mijn regels krijg is het samen beslissen of we het nu proberen of even wachten, en dan de gynaecoloog bellen met onze beslissing. We moeten er allebei terug klaar voor zijn natuurlijk.

We zullen samen toch nog wat geduld moeten hebben, vrees ik. Maar alles komt goed. Een hele dikke knuffel & goeie moed, ook voor je vriend!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten