HELP slechte reactie Cetrotide

IVF Forum
Plaats reactie
isabelledc
Berichten: 96
Lid geworden op: 9 juli 2019, 22:01

HELP slechte reactie Cetrotide

Bericht door isabelledc » 15 augustus 2019, 9:29

Wij zijn bezig met eerste poging IVF. Heb gisteren voor 6e keer Gonal-F gespoten, geen problemen mee gehad, en moest voor eerste keer Cetrotide spuiten. Toen liep het fout. Ik ben blijkbaar na halve minuut flauw gevallen met voor 30sec tot een minuut stuiptrekkingen. Ben ongeveer 2minuten weg geweest. Ik herinner mij dat ik nog zei dat ik me slecht voelde en toen ik wakker werd was mijn vriend met de 112 aan het bellen.
Zijn naar spoed gegaan, maar daar hebben ze niets speciaal gevonden. Zij denken aan goeie syncope (flauwvallen) maar niet aan epileptische aanval aangezien ik niet op mijn tong gebeten heb, geen urineverlies en ik na de aanval direct terug OK was. Ze hebben Cetrotide op gezocht en in bijsluiter staat dat eerste toediening altijd onder medisch toezicht moet, wat dus niet gebeurd is.
Deze ochtend met fertiliteitsarts gebeld om alles te melden. Hij heeft dit nog nooit meegemaakt en wil stoppen met de behandeling uit schrik voor epilepsie in combinatie met zwangerschap. Dit zag ik niet zitten. Heb gevraagd of ik vanavond niet onder medisch toezicht nog 1maal mag proberen om te zien of het niet door de spanning kwam en echt wel allergische of epileptische reactie was. Dit leek OK voor hem als ik op spoed vanavond de spuit kan zetten.
Moet morgen wel afspraak maken bij neuroloog voor verder onderzoek en ze gaan, zo lang er geen uitsluitsel is, geen embryo's terug plaatsen, maar alles invriezen.

Herkent iemand deze reactie op cetrotide? Wat vinden jullie?
10/16: stop pil
11/17: zwanger (mk 7,5w)
12/18 - 3/19: 4x IUI (neg)
8/19: IVF 1.1 (neg)
11/19: IVF 2.1 (HCG 11 - neg); 2/20 IVF 2.2 (neg); 5/20 IVF 2.3 (neg); 6/20 IVF 2.4 (neg)
overstap Jette
4/21: IVF 3.1 (neg)
8/21: IVF 4??

isabelledc
Berichten: 96
Lid geworden op: 9 juli 2019, 22:01

Re: HELP slechte reactie Cetrotide

Bericht door isabelledc » 16 augustus 2019, 10:44

Kleine update: we zijn gisteren, voor de 2e keer Cetrotide, op voorhand naar spoed gegaan om de spuit onder medische begeleiding te zetten. Ik werd daar heel goed ontvangen. Ze hebben mij aan de monitor gelegd en mooi op tijd de spuit gezet. En er is niets gebeurd, dus ben niet allergisch aan het product, alle geluk.
Waarschijnlijk de eerste keer in een bloedvat gestoken waardoor de medicatie te snel opgenomen werd en ik hierop heb gereageerd.
Voor onze gemoedsrust gaan we vanaf vandaag de thuisverpleging maar inschakelen, want hebben er beide toch een schrik van gepakt.
10/16: stop pil
11/17: zwanger (mk 7,5w)
12/18 - 3/19: 4x IUI (neg)
8/19: IVF 1.1 (neg)
11/19: IVF 2.1 (HCG 11 - neg); 2/20 IVF 2.2 (neg); 5/20 IVF 2.3 (neg); 6/20 IVF 2.4 (neg)
overstap Jette
4/21: IVF 3.1 (neg)
8/21: IVF 4??

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten