Eicelaspiratie pijnlijk?

IVF Forum
Plaats reactie
AnneliesV
Berichten: 13
Lid geworden op: 4 september 2019, 16:27

Eicelaspiratie pijnlijk?

Bericht door AnneliesV » 4 september 2019, 16:29

Hallo dames, ik start volgende week voor de eerste keer met IVF (icsi).
Ik heb heel veel schrik om pijn te hebben bij de eicelaspiratie.
Hoe hebben jullie dit ervaren?

isabelledc
Berichten: 96
Lid geworden op: 9 juli 2019, 22:01

Re: Eicelaspiratie pijnlijk?

Bericht door isabelledc » 4 september 2019, 17:06

Dag Annelies: dit is heel persoonlijk en ook afhankelijk van het ziekenhuis door gebruik van andereverdovingen. Sommige voelen niets, andere hebben veel pijn om verschillende redenen.
Ik heb 2 weken geleden mijn eerste punctie gehad. Van de linkse kant voelde ik helemaal niet. Voelde zelf niet dat ze bezig waren. De rechter kant was wat anders. Die lag blijkbaar wat achter mijn baarmoeder, wat het meestal pijnlijker maakt zei de dr. Echt pijn kan ik bet niet noemen, ik voelde het vooral goed en had vooral krampen.
Toen ze klaar waren voelde ik weer niets, dus vrij snel naar huis gegaan. Daarna toen de verdoving uitgewerkt was heb ik er wel 4 dagen last aan overgehouden, maar gewoon rustig aan gedaan en dan ging het wel.
Maar zoals ik zei, dit is bij iedereen anders. Er zijn er die een roes krijgen en er niets meet van weten :D

Succes in ieder geval, me zullen mee duimen
10/16: stop pil
11/17: zwanger (mk 7,5w)
12/18 - 3/19: 4x IUI (neg)
8/19: IVF 1.1 (neg)
11/19: IVF 2.1 (HCG 11 - neg); 2/20 IVF 2.2 (neg); 5/20 IVF 2.3 (neg); 6/20 IVF 2.4 (neg)
overstap Jette
4/21: IVF 3.1 (neg)
8/21: IVF 4??

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Eicelaspiratie pijnlijk?

Bericht door Ennas » 4 september 2019, 21:37

Hey Annelies,
Ook hier vorige week de eerste keer eicelaspiratie moeten laten doen. Ik had ook schrik op voorhand, maar viel heel goed mee. Zoals Isabelle zegt, hangt het af van persoon tot persoon, dus ik kan je alleen vertellen hoe het bij mij ging.
Vlak voor de aspiratie kwam een verpleegster de procedure uitleggen. Zij zei al dat ik druk mocht voelen, maar geen felle pijn. Als ik toch pijn zou hebben, moest ik gewoon iets zeggen en zou de anesthesist iets bijgeven.
Bij de aspiratie zelf kreeg ik eerst iets om te kalmeren. Daar was ik meteen wat duizelig van, waardoor ik het eerste aanprikken niet gevoeld heb. Bij de derde eicel kwam ik wat bij en deed het wel zeer, maar de anesthesist verhoogde meteen de dosis waardoor ik de rest van de aspiratie gemist heb. Ik kwam terug bij positieven toen de dokter klaar was... een vrijwel pijnloze aspiratie voor mij dus.
Achteraf mocht ik ook heel snel naar huis. De twee volgende dagen wel wat zeer gehad telkens ik veel bewoog, vergelijk het met heel zware maandstonden. Dag 3 ging al heel wat beter, dag 4 was het zo goed als weg.
Lang verhaal kort: voor iedereen is het anders, en het is een ingreep dus er komt wel een beetje pijn bij kijken, maar het zal heus wel meevallen. Komt allemaal goed, ik duim mee dat het meevalt en dat ze mooie eitjes vinden!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Cleopatra
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 maart 2012, 13:25

Re: Eicelaspiratie pijnlijk?

Bericht door Cleopatra » 7 september 2019, 13:52

Bij mij deed het toch echt wel pijn, de voormiddag met en vlak na de punctie niet maar die namiddag heb ik echt afgezien. De dag erna ben ik terug kunnen gaan werken met nog een beetje pijnstilling. Drink vooral veel water en goed rusten. Ik had ook 30 follikels (dus 30 keer aangeprikt), waarbij 25 eicellen zijn aangetroffen. Ik heb geen verse terugplaatsing gehad wegens overstimulatie. 11 bevruchte eicellen zijn ingevroren geweest. Ik ben zwanger geworden met de derde terugplaatsing, mijn tweede prinsje wordt binnenkort 8 maanden (stop de tijd !!!). Veel succes !

AnneliesV
Berichten: 13
Lid geworden op: 4 september 2019, 16:27

Re: Eicelaspiratie pijnlijk?

Bericht door AnneliesV » 18 september 2019, 17:47

Hallo dames,
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben daarmee al redelijk gerustgesteld, ookal is het natuurlijk voor iedereen anders.
Daarnet telefoon gehad, vrijdag mag ik gaan voor de pick-up. Wel spannend allemaal nu het ineens zo dichtbij komt.
De anesthesist is al op de hoogte dat ik veel schrik heb en heb er ondertussen ook al vertrouwen in dat ze in het UZ goed voor mij zullen zorgen.
Dus duimen maar!

isabelledc
Berichten: 96
Lid geworden op: 9 juli 2019, 22:01

Re: Eicelaspiratie pijnlijk?

Bericht door isabelledc » 20 september 2019, 18:34

Succes Annelies, we zullen duimen
10/16: stop pil
11/17: zwanger (mk 7,5w)
12/18 - 3/19: 4x IUI (neg)
8/19: IVF 1.1 (neg)
11/19: IVF 2.1 (HCG 11 - neg); 2/20 IVF 2.2 (neg); 5/20 IVF 2.3 (neg); 6/20 IVF 2.4 (neg)
overstap Jette
4/21: IVF 3.1 (neg)
8/21: IVF 4??

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Eicelaspiratie pijnlijk?

Bericht door Emma89 » 29 september 2019, 8:17

@AnneliesV hoe is het gegaan?
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

AnneliesV
Berichten: 13
Lid geworden op: 4 september 2019, 16:27

Re: Eicelaspiratie pijnlijk?

Bericht door AnneliesV » 6 oktober 2019, 21:45

De voorbereiding van de pick up verliep moeizaam.
Eerst heeft de assistent anesthesist geprobeerd mijn baxter te prikken, maar dat lukte niet. Ook de anesthesist zelf heeft nog 2 pogingen moeten doen.
Maar uiteindelijk is het gelukt.
Van de pick up zelf herinner ik me niets eigenlijk.
Ik denk dat de anesthesist mij een goede verdoving heeft gegeven, want ik sliep. In totaal heeft de ingreep 20 minuten geduurd. Ik had ook maar 5 eicellen op te pikken.
Bij de terugplaatsing voelde ik ook wel pijn en toen zei de dokter dat ze mij herinnerde omdat de pick up zo pijnlijk was, maar gelukkig dus niets van gemerkt!
In ieder geval was het personeel van uz Leuven de hele tijd super lief en zorgzaam, dat deed echt deugd.
@Emma89 weet je al wanneer jouw pick up is?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten