start september 2019

IVF Forum
Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: start september 2019

Bericht door Emma89 » 7 oktober 2019, 21:34

Hey Annelies,

Wat jammer om te horen! Maar ik denk dat een lichaam wel afziet van die hormonen en punctie dus mss meer kans volgende maand?
Een winterstop?! Iedereen moet de kinderwens met de feestdagen dus even uit het hoofd zetten. ‘Proficiat, wat mogen we jou wensen in 2020, een baby?’ Kijk er al naar uit...

Ik had vandaag een nieuwe echo, nog steeds een mooi aantal follikels maar de grootste nog maar 14mm dus woensdag opnieuw echo. En zo blijven we maar spuitjes zetten en zenuwachtig worden voor de pick up...
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: start september 2019

Bericht door Yvonne1983 » 8 oktober 2019, 6:00

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 7:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: start september 2019

Bericht door Emma89 » 12 oktober 2019, 16:54

Hoi iedereen,

Hoe gaat het ondertussen met jullie?

Yvonne, je had gelijk, eens 14mm ging het plots heel snel!

Ik was heel erg zenuwachtig maar de pick up viel mee. Er is wel heel wat duw- en trekwerk aan te pas gekomen want een van de eierstokken lag wat verstopt en was moeilijk toegankelijk waardoor een paar follikels niet zijn kunnen worden aangeprikt. Heel jammer, maar het eindresultaat is mooi, 16 eicellen. Ze zullen wss wel niet allemaal rijp genoeg zijn...

Meer nieuws heb ik niet. Het is dus bang afwachten naar de dag van terugplaatsing. Hopelijk doen onze embryo’s het daar goed in het ziekenhuis...?! Ik weet ook niet of het IVF of ICSI of een combinatie is.
Duimen maar, ik zou toch ook ooit heel graag mama worden 😢
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: start september 2019

Bericht door Yvonne1983 » 12 oktober 2019, 19:07

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 7:56, 1 keer totaal gewijzigd.

NiVe
Berichten: 14
Lid geworden op: 1 november 2018, 21:47

Re: start september 2019

Bericht door NiVe » 15 oktober 2019, 21:37

weblijveneringeloven schreef:
4 oktober 2019, 18:53
:( - dat is super jammer!
Goed dat je snel terug bij de dokter kan gaan, hij zal ws wel wat alternatieven kunnen aanbieden. Misschien ICSI?
Waarom deel je niet met je vriendinnen wat er gaande is?
heel liefs en goede moed!
Sorry voor de late reactie, maar ik had even tijd nodig voor mezelf. Het hele proces is toch veel heftiger dan verwacht.
Mijn partner is niet voor ICSI te vinden. Dus daar gaan we het nog even over moeten hebben. Hij heeft een gedacht in zijn hoofd & kan daar zeer koppig aan vasthouden. :roll: In ieder geval, hebben we dus binnenkort een nieuwe bespreking... Ben eens benieuwd.

Ik kan heel moeilijk praten over mijn gevoelens en als ik erover praat, ben ik vrijwel altijd emotioneel. Slechts enkele mensen weten ervan en ik heb het nu soms al moeilijk met alle (goedbedoelde) vragen die gesteld worden. Het ene moment kan ik er goed mee om, het andere helemaal niet. Dus dat zal nog wel wat tijd vragen bij mij.

weblijveneringeloven
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 augustus 2017, 8:45

Re: start september 2019

Bericht door weblijveneringeloven » 15 oktober 2019, 21:38

Emma89 schreef:
12 oktober 2019, 16:54
Hoi iedereen,

Hoe gaat het ondertussen met jullie?

Yvonne, je had gelijk, eens 14mm ging het plots heel snel!

Ik was heel erg zenuwachtig maar de pick up viel mee. Er is wel heel wat duw- en trekwerk aan te pas gekomen want een van de eierstokken lag wat verstopt en was moeilijk toegankelijk waardoor een paar follikels niet zijn kunnen worden aangeprikt. Heel jammer, maar het eindresultaat is mooi, 16 eicellen. Ze zullen wss wel niet allemaal rijp genoeg zijn...

Meer nieuws heb ik niet. Het is dus bang afwachten naar de dag van terugplaatsing. Hopelijk doen onze embryo’s het daar goed in het ziekenhuis...?! Ik weet ook niet of het IVF of ICSI of een combinatie is.
Duimen maar, ik zou toch ook ooit heel graag mama worden 😢
En al meer nieuws gekregen?
Ik heb vrijdag opnieuw bloed laten trekken en hcg is mooi doorgestegen. Binnen 2w echo. Hopelijk goed nieuws dan en een kloppend hartje.
2015: stop pil
2016 : 9*IUI --> mk 8 weken in rustmnd
2017 : 1ste IVF 3 "top" embryo's --> lege vruchtzak 1ste TP, gn innesteling 2de TP, biochemische zw bij rustmnd, zwanger bij 3de TP
2019: 2de ivf 2 top embryo's, zwanger bij 1ste TP

weblijveneringeloven
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 augustus 2017, 8:45

Re: start september 2019

Bericht door weblijveneringeloven » 15 oktober 2019, 21:45

NiVe schreef:
15 oktober 2019, 21:37
weblijveneringeloven schreef:
4 oktober 2019, 18:53
:( - dat is super jammer!
Goed dat je snel terug bij de dokter kan gaan, hij zal ws wel wat alternatieven kunnen aanbieden. Misschien ICSI?
Waarom deel je niet met je vriendinnen wat er gaande is?
heel liefs en goede moed!
Sorry voor de late reactie, maar ik had even tijd nodig voor mezelf. Het hele proces is toch veel heftiger dan verwacht.
Mijn partner is niet voor ICSI te vinden. Dus daar gaan we het nog even over moeten hebben. Hij heeft een gedacht in zijn hoofd & kan daar zeer koppig aan vasthouden. :roll: In ieder geval, hebben we dus binnenkort een nieuwe bespreking... Ben eens benieuwd.

Ik kan heel moeilijk praten over mijn gevoelens en als ik erover praat, ben ik vrijwel altijd emotioneel. Slechts enkele mensen weten ervan en ik heb het nu soms al moeilijk met alle (goedbedoelde) vragen die gesteld worden. Het ene moment kan ik er goed mee om, het andere helemaal niet. Dus dat zal nog wel wat tijd vragen bij mij.
[/quote

Snap ik volledig. Mijn man is ook tegen icsi... nu bij ons werkt ivf dus vormt icsi geen topic. Info dat je erover krijgt is ook niet echt eenduidig : in leuven zeggen ze dat icsi nog vrij onbekend terein is en dat risico op kleine afwijkingen groter is. Moet je zelf papieten voor tekenen. In jette ontkennen ze dat in alle toonaarden. Maakt het allemaal ni simpeler...
2015: stop pil
2016 : 9*IUI --> mk 8 weken in rustmnd
2017 : 1ste IVF 3 "top" embryo's --> lege vruchtzak 1ste TP, gn innesteling 2de TP, biochemische zw bij rustmnd, zwanger bij 3de TP
2019: 2de ivf 2 top embryo's, zwanger bij 1ste TP

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: start september 2019

Bericht door mich75 » 16 oktober 2019, 7:39

weblijveneringeloven schreef:
15 oktober 2019, 21:45
Snap ik volledig. Mijn man is ook tegen icsi... nu bij ons werkt ivf dus vormt icsi geen topic. Info dat je erover krijgt is ook niet echt eenduidig : in leuven zeggen ze dat icsi nog vrij onbekend terein is en dat risico op kleine afwijkingen groter is. Moet je zelf papieten voor tekenen. In jette ontkennen ze dat in alle toonaarden. Maakt het allemaal ni simpeler...
Icsi is bijna 30j geleden ontwikkeld in Jette en ondertussen passen ze de techniek wereldwijd toe. Icsi werd vooral gebruikt als de spermakwaliteit te slecht was om gewoon ivf te doen, maar in Jette doen ze bijna alleen nog maar icsi, dit geeft over het algemeen ook betere resultaten.

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: start september 2019

Bericht door Emma89 » 16 oktober 2019, 16:59

Hoi iedereen,

Update: 16 eicellen bij PU, combi IVF/ICSI. 13 bevruchtingen (gelijk verdeeld over IVF/ICSI). 1 topper teruggeplaatst (duimen maar!) en 2 ingevroren. Mss komen er nog bij, maar dat is nog afwachten.

Gek hoe je van 16 naar 3 gaat hé, maar ik lees hier ook verhalen van mensen die van 24 naar 0 gaan dus ik vermoed dat ik ferm content mag zijn?

Hoeveel eicellen / bevruchtingen en cryo’s hadden jullie???
En wat ik mij afvraag, overleven veel cryo’s het dooiproces? Zou jammer zijn dat onze 2 cryo’s verloren zouden gaan.

Dames, ik reken op jullie voor advies! :)

PS: ik voel me toch wel zwanger van die mini mini embry <3 hihi
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

weblijveneringeloven
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 augustus 2017, 8:45

Re: start september 2019

Bericht door weblijveneringeloven » 16 oktober 2019, 17:20

hierbij mijn ervaring:
eerste ivf: 9 follikels - 5 eicellen - 3 embryo's - 1 direct teruggeplaatst - 2 ontvroren (zonder issues) - laatste is een zoontje geworden :-);
tweede ivf: 5 follikels - 4 eicellen - 2 embryo's - 1 direct teruggeplaatst en 1 in vriezer - zwanger
2015: stop pil
2016 : 9*IUI --> mk 8 weken in rustmnd
2017 : 1ste IVF 3 "top" embryo's --> lege vruchtzak 1ste TP, gn innesteling 2de TP, biochemische zw bij rustmnd, zwanger bij 3de TP
2019: 2de ivf 2 top embryo's, zwanger bij 1ste TP

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: start september 2019

Bericht door Yvonne1983 » 16 oktober 2019, 20:22

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 7:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Cleopatra
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 maart 2012, 13:25

Re: start september 2019

Bericht door Cleopatra » 16 oktober 2019, 20:41

Hoi, ik heb 1x poging combi IVF/ICSI ondergaan, ik had 30 follikels, 25 eicellen, 11 embryo’s richting vriezer (geen verse terugplaatsing ingevolge overstimulate), 3 embryo’s succesvol de ontdooiing overleefd, het derde is nu een super schattig knuffelprinsje van 9 maanden 😍 Ik ben in behandeling geweest bij het ZOL te Genk. Toch een serieuze afvalrace eh, van 25 naar 11, uiteindelijk moest er ook maar eentje blijven plakken. Succes allemaal !

Cleopatra
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 maart 2012, 13:25

Re: start september 2019

Bericht door Cleopatra » 16 oktober 2019, 20:51

De overige 8 embryo’s zitten nog in de vriezer (voor alle duidelijkheid) Groetjes

Lindje2019
Berichten: 179
Lid geworden op: 2 juli 2019, 19:55

Re: start september 2019

Bericht door Lindje2019 » 25 oktober 2019, 7:30

Hoe gaat het met iedereen?

Hier alles goed. Woensdag echo gehad en gestart met puregon 150. Maandag weer een echo...

@cleopatra, idd veel afgevallen maar wat fijn nog 8 cryos. Krijg je binnenkort een tp van 1 van deze?

Emma, Hoe gaat t? Wanneer mag je testen?
2x iui mei/juni '19: X
ICSI 1 nov '19: 1 tp, geen cryo's X
Start ICSI 2:
Tp 31 jan, zw test 11 feb Geen cryo's
ZWANGER => 3 maart echo => ❤tje klopt 🥰
1 april termijnecho: alles is goed 🥰
18-10-2020 🍀

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: start september 2019

Bericht door Emma89 » 25 oktober 2019, 8:17

Hoi Lindje en de anderen,

Ik voelde de hoop opflakkeren na onze eerste behandeling. Had er zo schrik voor, maar alles verliep zo vlot en pijnloos: de z h bezoekjes, de spuitjes, de PU, de TP. Een mooi resultaat, nog 2 cryos’s en eentje in de buik.
Maar die vreugde is nu sinds begin deze week omgeslagen. Ik ken mijn lijf door en door en elke vezel schreeuwt ‘niet zwanger’ en ik weet dat ik er de moed zou moeten inhouden, want het was nog maar de eerste keer en we hebben nog 2 cryo’s, maar voor mij is het genoeg geweest en wel om deze belachelijke reden: utrogestan. Volgens mij ben ik daar allergisch aan of zo. Elke bijwerking die je kan hebben, heb ik. En de pijnlijke borsten, duizeligheid, pijnlijke vagina, hoofdpijn, misselijkheid wil ik er allemaal met plezier bijnemen, maar ik geraak er ook door geconstipeerd. Ik kreeg daar van de huisarts lactulose siroop voor en gelukkig hielp dit middeltje, maar waar het niet tegen hielp is tegen die ongelooflijke pijn. Ik denk dat mijn darmen gewoon kapot zijn, zo een verschrikkelijke inwendige pijn dat naar gans mijn bekken uitstraalt. Heb zelfs een inwendig onderzoek gekregen of ik geen aambeien had, maar neen, het zijn ‘gewoon’ spasmen. Vooral ‘s avonds heb ik er last van. Maar dat is zacht uitgedrukt. Ik kan op geen enkele manier zitten of liggen, het is de hel!!! Als ik dan al eindelijk in slaap val, word ik om het uur wakker om te plassen. Nog zo’n toffe bijwerking van de utrogestan. Ik ben mentaal en fysiek op en weet niet of een volgende TP zelfs nog maar zin heeft in zo’n moe lichaam.
Ik ben op van de pijn. Voor ik aan IVF begon had ik ook al een paar cyclussen utrogestan genomen ter ondersteuning dus ik heb al een half jaar pijn maar nu kan ik het niet meer opbrengen.

Ik heb maandag bn, dus nog een heel weekend die rotzooi omhoog duwen. En ik keek er zo naar uit zaterdag al stiekem een test te doen, maar ik ga die zelf niet doen omdat ik gewoon 99% zeker ben dat het niks is.

We hebben binnenkort dan ook een bespreking met onze arts. Ben benieuwd wat die hierover te zeggen gaat hebben. Wij twijfelen enorm om er nog meer door te gaan. Wss lassen we een pauze in, het zal niet meer voor 2019 zijn denk ik.

Het is balen, zo balen! Ik heb jaren gezocht naar de ideale partner om eindelijk een gezin te kunnen starten en nu heb ik die en nu lacht de wereld me recht in mijn gezicht uit Hahaha Got you, je krijgt er lekker toch geen en we laten iedereen rond je zwanger worden hihi. Ik begrijp echt niet wat ik misdaan heb om dit te verdienen.

Sorry, dit moest er echt eens uit...!
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 13 gasten