Geen bevruchting IVF

IVF Forum
Plaats reactie
Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Geen bevruchting IVF

Bericht door Snoopy90 » 26 september 2019, 14:08

Hallo,

Wij hebben gisteren onze pick up gehad voor een tweede wondertje. Ze hebben 17 folikkels gevonden. Nu hadden ze de dosis menopur ook verhoog naar 225 ipv 150 zoals bij ons eerste kindje omdat er toen weinig goede folikkels overbleven. Slechts twee waarvan één dan ons zoontje is.

Helaas vandaag slecht nieuws gekregen uit Leuven. Er is geen enkele bevruchting opgetreden. Er waren 12 rijpe eicellen. Het staal van mijn man was heel goed.
Dit is even zwaar te verduren en de paniek naar de toekomst toe slaat me dus even om mijn hart.

Leuven sprak van volgende keer icsi toe te passen maar ze raadde aan om zo snel mogelijk een gesprek te hebben met de gynaecoloog voor verdere bespreking. Volgende week woensdag kunnen we gaan.

Heeft iemand dit ook al meegemaakt? Wat zou de reden zijn dat er nu geen enkele bevruchting is? Vorige ivf poging waren er vijf van de negen bevrucht en twee goede embryo's.
Deze poging zijn we dus ook kwijt vrees ik.

We beseffen zeker dat ons zoontje een echt wonder is maar het zou mooi zijn als er een tweede wonder zou bijkomen.
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Lindje2019
Berichten: 179
Lid geworden op: 2 juli 2019, 19:55

Re: Geen bevruchting IVF

Bericht door Lindje2019 » 27 september 2019, 7:24

Wat super vervelend om zo'n nieuws te krijgen..

Ik ben nog niet zo bekend in het traject maar kan het niet zijn dat er te veel gestimuleerd is? Mijn gynaecoloog zei namelijk niet te veel te willen stimuleren. Het gaat om kwaliteit niet kwantiteit. 2 eitjes zijn bij ons het doel...
Misschien iets om te bespreken volgende week...

Sterkte en veel suc6 l!!
2x iui mei/juni '19: X
ICSI 1 nov '19: 1 tp, geen cryo's X
Start ICSI 2:
Tp 31 jan, zw test 11 feb Geen cryo's
ZWANGER => 3 maart echo => ❤tje klopt 🥰
1 april termijnecho: alles is goed 🥰
18-10-2020 🍀

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Geen bevruchting IVF

Bericht door mich75 » 27 september 2019, 9:10

Er zijn hier nog dames waarbij IVF geen enkele bevruchting gaf, heel jammer want het is een weggesmeten poging. Volgende keer ICSI zou ik zeggen, aangezien jullie al een kindje hebben en het staal van je man goed was zou dit toch tot meer bevruchtingen moeten leiden.

In Jette doen ze in principe enkel ICSI omdat dit over het algemeen meer bevruchtingen oplevert dan IVF.

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Geen bevruchting IVF

Bericht door Yvonne1983 » 27 september 2019, 9:48

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 8:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Re: Geen bevruchting IVF

Bericht door Snoopy90 » 27 september 2019, 11:21

Lindje2019 schreef:
27 september 2019, 7:24
Wat super vervelend om zo'n nieuws te krijgen..

Ik ben nog niet zo bekend in het traject maar kan het niet zijn dat er te veel gestimuleerd is? Mijn gynaecoloog zei namelijk niet te veel te willen stimuleren. Het gaat om kwaliteit niet kwantiteit. 2 eitjes zijn bij ons het doel...
Misschien iets om te bespreken volgende week...

Sterkte en veel suc6 l!!
Hallo,

Ergens denk ik er ook aan dat er misschien nu kwaliteit verloren is gegeaan door de menopur te verhogen. Het had kunnen lukken natuurlijk maar de gyn zei je hormonen schieten echt de lucht in maar bij een echo had ik toen nog niet heel veel meer folikkels. Bij de laatste echo wel maar zoals ik ook denk schieten we dan misschien in op kwaliteit.
Leuven sprak kort aan de telefoon ook al over dat de gyn nu waarschijnlijk icsi zou aanraden. Dus de kans is groot dat de gyn dit ook gaat aanraden.

Het is moeilijk om te weten dat deze poging dan totaal voor niets geweest is. Al een geluk dat ik van de pick up op het moment zelf niets voel en nadien valt het wel mee. Ik heb me nu wel al drie dagen volledig rustig gehouden.
Maar je hebt natuurlijk geen vertrouwen meer naar de volgende keer toe. Ik hoop dat de gyn ons kan geruststellen.
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Re: Geen bevruchting IVF

Bericht door Snoopy90 » 27 september 2019, 11:25

mich75 schreef:
27 september 2019, 9:10
Er zijn hier nog dames waarbij IVF geen enkele bevruchting gaf, heel jammer want het is een weggesmeten poging. Volgende keer ICSI zou ik zeggen, aangezien jullie al een kindje hebben en het staal van je man goed was zou dit toch tot meer bevruchtingen moeten leiden.

In Jette doen ze in principe enkel ICSI omdat dit over het algemeen meer bevruchtingen oplevert dan IVF.
Hallo,

Inderdaad maar het is een slag in je gezicht want iedereen was zo positief. Ik denk dat niemand dit verwachtte. Er was ook geen aanleiding toe. Ik had ook op mijn papieren aangeduid dat het icsi mocht zijn als het staal van mijn man slecht is maar hij had een heel goed staal. Dus ik begrijp ook wel dat ze op dat moment er niet aan denken om icsi toe te passen.

Vervelende is ook, mijn werk weet het ook nog niet dus ik probeer er nu met smoesjes onderuit te komen waarom ik er niet ben mja dat wordt moeilijker en moeilijker. Ze weten dat ik iemand ben die altijd aanwezig is, afspraken nakomt enz. Dus ik vrees dat ik het toch stil aan ga moeten zeggen maar ik vind het moeilijk want het lijkt alsof er een sticker op mijn hoofd plakt met: die kan moeilijk zwanger worden. Al weet ik wel dat ze heel veel begrip zouden tonen. Mja het is niet plezant. Al weet ik dat het zeker geen schande is. Je kan er zelf tenslotte niets aan doen.
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Re: Geen bevruchting IVF

Bericht door Snoopy90 » 27 september 2019, 11:29

Yvonne1983 schreef:
27 september 2019, 9:48
Snoopy90 schreef:
26 september 2019, 14:08
Hallo,

Wij hebben gisteren onze pick up gehad voor een tweede wondertje. Ze hebben 17 folikkels gevonden. Nu hadden ze de dosis menopur ook verhoog naar 225 ipv 150 zoals bij ons eerste kindje omdat er toen weinig goede folikkels overbleven. Slechts twee waarvan één dan ons zoontje is.

Helaas vandaag slecht nieuws gekregen uit Leuven. Er is geen enkele bevruchting opgetreden. Er waren 12 rijpe eicellen. Het staal van mijn man was heel goed.
Dit is even zwaar te verduren en de paniek naar de toekomst toe slaat me dus even om mijn hart.

Leuven sprak van volgende keer icsi toe te passen maar ze raadde aan om zo snel mogelijk een gesprek te hebben met de gynaecoloog voor verdere bespreking. Volgende week woensdag kunnen we gaan.

Heeft iemand dit ook al meegemaakt? Wat zou de reden zijn dat er nu geen enkele bevruchting is? Vorige ivf poging waren er vijf van de negen bevrucht en twee goede embryo's.
Deze poging zijn we dus ook kwijt vrees ik.

We beseffen zeker dat ons zoontje een echt wonder is maar het zou mooi zijn als er een tweede wonder zou bijkomen.
Helaas hadden wij dat ook vorig jaar, maar icsi heeft voor 75% en 84% bevruchtingen gezorgd. Dus houd hoop in icsi!!
Oh ook heel jammer voor jullie!!
Inderdaad we hopen nog zeker op icsi ook al zit de schrik er nu fel in. Want zo vliegen onze pogingen erdoor natuurlijk.
En hebben jullie goede embryo's met icsi?
Was er bij jullie een mogelijke verklaring voor een poging zonder bevruchtingen?

Ik zou willen weten waar het aan ligt. Maar ik vrees dat ze mij dat niet gaan kunnen verklaren want hun tussenkomst is ook maar tot op een zekere hoogte.

Klopt het dat je een maand pauze moet nemen om over te gaan naar een volgende poging? Moet eerst je menstruatie op gang komen? Ik heb al zo lange cyclussen... 😔
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Geen bevruchting IVF

Bericht door Yvonne1983 » 27 september 2019, 13:19

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 8:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Re: Geen bevruchting IVF

Bericht door Snoopy90 » 27 september 2019, 13:53

Ik ben hier gestopt met mijn utrogestan.

Het is de angst die nu de bovenhand neemt.. gaat het ooit nog lukken. Nog vier pogingen te gaan.
Mja we kunnen niet id toekomst kijken.
Gelukkig volgende week al naar de gyn voor verdere uitleg en bespreken van het toekomst plan.

Jullie zijn dan nu ook volop terug bezig?
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Lindje2019
Berichten: 179
Lid geworden op: 2 juli 2019, 19:55

Re: Geen bevruchting IVF

Bericht door Lindje2019 » 27 september 2019, 19:16

Snoopy90 schreef:
27 september 2019, 11:21
Lindje2019 schreef:
27 september 2019, 7:24
Wat super vervelend om zo'n nieuws te krijgen..

Ik ben nog niet zo bekend in het traject maar kan het niet zijn dat er te veel gestimuleerd is? Mijn gynaecoloog zei namelijk niet te veel te willen stimuleren. Het gaat om kwaliteit niet kwantiteit. 2 eitjes zijn bij ons het doel...
Misschien iets om te bespreken volgende week...

Sterkte en veel suc6 l!!
Hallo,

Ergens denk ik er ook aan dat er misschien nu kwaliteit verloren is gegeaan door de menopur te verhogen. Het had kunnen lukken natuurlijk maar de gyn zei je hormonen schieten echt de lucht in maar bij een echo had ik toen nog niet heel veel meer folikkels. Bij de laatste echo wel maar zoals ik ook denk schieten we dan misschien in op kwaliteit.
Leuven sprak kort aan de telefoon ook al over dat de gyn nu waarschijnlijk icsi zou aanraden. Dus de kans is groot dat de gyn dit ook gaat aanraden.

Het is moeilijk om te weten dat deze poging dan totaal voor niets geweest is. Al een geluk dat ik van de pick up op het moment zelf niets voel en nadien valt het wel mee. Ik heb me nu wel al drie dagen volledig rustig gehouden.
Maar je hebt natuurlijk geen vertrouwen meer naar de volgende keer toe. Ik hoop dat de gyn ons kan geruststellen.
Nee dat lijkt me ook lastig. Zeker als je werk het ook niet weet. Hopelijk kun je snel starten en nu wel met positief resultaat.

Wel fijn dat jullie 6 pogingen vergoed krijgen. Ik woon in Nederland en wij krijgen er maar 3. Ben wel in België in behandeling.
2x iui mei/juni '19: X
ICSI 1 nov '19: 1 tp, geen cryo's X
Start ICSI 2:
Tp 31 jan, zw test 11 feb Geen cryo's
ZWANGER => 3 maart echo => ❤tje klopt 🥰
1 april termijnecho: alles is goed 🥰
18-10-2020 🍀

Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Re: Geen bevruchting IVF

Bericht door Snoopy90 » 28 september 2019, 9:25

@Yvonne1983: hoe schatten ze jullie kansen verder in? Doen ze daar een uitspraak over of kan die kans zonder bevruchtingen ook brute pech zijn?
Momenteel pieker ik mij weer zot. 😟
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Geen bevruchting IVF

Bericht door Yvonne1983 » 28 september 2019, 12:18

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 8:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Re: Geen bevruchting IVF

Bericht door Snoopy90 » 28 september 2019, 13:15

Yvonne1983 schreef:
28 september 2019, 12:18
Snoopy90 schreef:
28 september 2019, 9:25
@Yvonne1983: hoe schatten ze jullie kansen verder in? Doen ze daar een uitspraak over of kan die kans zonder bevruchtingen ook brute pech zijn?
Momenteel pieker ik mij weer zot. 😟
Kansen zijn weer normaal als voorheen, ik ben ook even zwanger geweest van een icsi cryo maar dat bleek met 11 weken een miskraam te zijn. Met icsi omzeil je het probleem van bevruchten en dan maakt het niet uit of het aan man of vrouw ligt. Morgen krijg ik een verse terugplaataing dus hopelijk is 3e tp na geen bevruchtingen de goede.
Ja dat is waar. Ik wens je heel veel succes en ik duim voor jullie!!
Mijn pijn van de pick up is gelukkig verdwenen. Ik kan weer aan de slag in mijn huishouden. Gedachten verzetten.
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Re: Geen bevruchting IVF

Bericht door Snoopy90 » 2 oktober 2019, 14:00

Vandaag naar de gyn geweest en ze stelt voor ICSI voor. Ze zagen nu een iets verminderde kwaliteit van eicellen maar zeker nog niet dramatisch of dat dit zulke problemen zou geven voor een eventuele zwangerschap. Ze zei voor dat kunnen we je vitaminen aanraden maar het moet niet van mij want die zijn vrij duur. Maar ik heb gezegd dat ik ze toch ga nemen. Dat zorgt voor een verbeterde eicel kwaliteit. We hebben er niks mee te verliezen.

Nu wachten tot mijn volgende maandstonden en dan mag ik terug starten met mijn pil. Ze zou wel de volgende ronde evenveel medicatie geven als ervoor. Ze zegt er waren er nu 12 rijp dus dat is een mooi aantal met die dosis medicatie en zeker nog niet te veel. Maar we gaan niet meer doen. Ze vermoed dat we deze keer echt pech hebben gehad. Maar natuurlijk afwachten op de volgende keer...
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 17 gasten