Ivf en POCS

IVF Forum
Plaats reactie
Kimlayla
Berichten: 5
Lid geworden op: 1 oktober 2019, 13:50

Ivf en POCS

Bericht door Kimlayla » 1 oktober 2019, 14:10

Hallo dames

Na een lange lijdingsweg starte ik in september met IVF.

Toch heb ik wat bezorgdheid.

Ik heb heel wat bijwerkingen. Depressieve buien, constante buikpijn,hoofdpijn, pijnlijke tempels,....is dit allemaal normaal?

Morgen heb ik eindelijk pick up. Maar ik heb belachelijk veel eitjes en heb schrik dat ik daardoor een overstimulatie doe. Kan ik dit voorkomen? En wat als het toch gebeurt.

En wat als de terugplaatsen mislukt. Moet ik dan een hele cyclus wachten? Want dat zijn zo 100dagen ofzo. Dat kunnen ze u toch niet aandoen?

Misschien stel ik de evidente vragen maar ik voel me soms alleen met mijn angst en stress. Zou graag ervaringen delen.

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: Ivf en POCS

Bericht door DBJ » 2 oktober 2019, 15:35

Beste Kimlayla

Ik heb ook PCOS en heb al 1 IVF achter de rug. Ik had overstimulatie! Ze hebben 21 eicellen gevonden bij de pick up. Ik had eigenlijk niet erg veel last, maar na de pick up heb ik wel wat last gehad. Mijn buik was gezwollen en zat vol vocht. Ik mocht niet meteen een terugplaatsing krijgen.
Ik moest wachten tot mijn buik herstelt was en ben na mijn menstruatie begonnen met medicatie om mijn baarmoederslijmvlies te laten groeien aangezien ik door mijn PCOS geen eigen cyclus heb.

Succes!

Kimlayla
Berichten: 5
Lid geworden op: 1 oktober 2019, 13:50

Re: Ivf en POCS

Bericht door Kimlayla » 2 oktober 2019, 19:17

Bedankt voor de reactie
Punctie is redelijk goed verlopen. Ik heb 13 eitjes.

Nu toch wel veel pijn maar ik rust veel.
Ik ben blij te horen dat je na uw maandstonden direct kon starten en niet je hele lange cyclus moest afwachten.

Ik hoop mee voor u dat u snel hersteld en een terugplaatsing krijgt

Kimlayla
Berichten: 5
Lid geworden op: 1 oktober 2019, 13:50

Re: Ivf en POCS

Bericht door Kimlayla » 2 oktober 2019, 19:17

Bedankt voor de reactie
Punctie is redelijk goed verlopen. Ik heb 13 eitjes.

Nu toch wel veel pijn maar ik rust veel.
Ik ben blij te horen dat je na uw maandstonden direct kon starten en niet je hele lange cyclus moest afwachten.

Ik hoop mee voor u dat u snel hersteld en een terugplaatsing krijgt

Cleopatra
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 maart 2012, 13:25

Re: Ivf en POCS

Bericht door Cleopatra » 3 oktober 2019, 20:41

Hoi Kimlayla,

Ik heb ook last gehad van de medicatie (misselijk, buikpijn, hoofdpijn) en ook overgestimuleerd geweest, nl. 30 follikels waarbij 25 eicellen zijn aangetroffen. Ik heb geen verse terugplaatsing gehad ingevolge de overstimulatie. Ook fel pijn gehad na de pick up. 11 bevruchte eicellen zijn ingevroren geweest. Ik ben zwanger geworden met de derde terugplaatsing van de eerste poging. Mijn tweede prinsje wordt binnenkort 9 maanden.

Als het te lang duurt voor ge uw regels krijgt krijg je medicatie om het op te wekken.

Over de kwaliteit kan ik zeggen dat 4 van de 11 embryo's echte toppers waren (aldus de gynaecoloog) en mijn zoontje is kerngezond, en nog steeds een topper :D

Na mijn eerste bevalling (zeer snel zwanger en op natuurlijke wijze) kreeg ik ineens een lange cyclus gaande van 35 dagen tot 4 maanden waardoor het zwanger worden moeilijk werd. PCOS was licht aanwezig, toch niet zo uitgesproken. Na de tweede bevalling is mijn cyclus helemaal ontregeld, ok grotendeels door de borstvoeding, maar bij de nacontrole blijkt dat de PCOS nu heel erg aanwezig is : veel cystes op de eierstokken, haargroei op ongewenste plaatsen en een zwaar ontregelde cyclus.

Veel succes aan iedereen die meeleest !

Groetjes

Kimlayla
Berichten: 5
Lid geworden op: 1 oktober 2019, 13:50

Re: Ivf en POCS

Bericht door Kimlayla » 8 oktober 2019, 10:10

Dag dames

Up date


Bij de terugplaatsing is er nog 1 van de 13 eitjes over gebleven. Was een grote klap.
Gisteren' hebben ze dit eitje terug geplaats. Ik heb nog steeds veel buikpijn, maar ik kan niet anders dan wachten nu.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten