Start IVF - ervaring Genk

IVF Forum
Moii
Berichten: 2
Lid geworden op: 9 juli 2020, 14:50

Re: Start IVF - ervaring Genk

Bericht door Moii » 9 juli 2020, 14:57

Hallo allemaal,

Ben op zoek naar mensen met ervaring in Genk met ICSI en Dr. Dhondt. Mijn vriend en ik hebben al ettelijke testen ondergaan en zo vaak bloed moeten laten trekken en elke keer dachten we eindelijk de uitleg te krijgen over het hele proces, maar dat was dus niet het geval. Nu hebben we volgende week eindelijk onze afspraak met de consulente die ons gaat informeren. Tot nu toe vind ik dat het nogal koel en soms bot word behandeld. Ik hoop dat dit nog wat veranderd als we er eenmaal aan gaan beginnen. Heeft iemand goede ervaringen met deze dokter? Of Genk in het algemeen?
We zitten namelijk in de vervelende situatie dat ik in oktober mijn werk ben verloren en nog altijd op zoek ben naar een nieuwe job. Dit geeft mij extra stress, want we weten nog altijd niet hoeveel het allemaal gaat kosten en natuurlijk is het niet de beste indruk, moest ik eindelijk terug een job hebben, om dan al vaak afwezig te zijn.
Iemand raad? Want er is een beetje paniek in de keet. :shock:

Liefs, Moii

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Start IVF - ervaring Genk

Bericht door mich75 » 9 juli 2020, 16:18

Ik ben in 2014 in Genk gestart en vond dr Dhondt nog de vriendelijkste van de 3, ik weet niet hoeveel artsen er ondertussen werken.

Ik heb al mijn info via dr Google en het forum gevonden, want daar kreeg ik 0,0 uitleg.

Bij de consulentes waren er die vriendelijk en begripvol waren, maar er waren ook boertige bij.

Na 3 pogingen ben ik overgestapt naar Jette, we zagen op tegen de afstand, maar ik moest er minder op controle en ze zijn veel flexibeler qua uren, dus uiteindelijk niet veel verschil qua tijdsverlies.

Financieel valt het best mee, ik denk dat het een €300 eigen aandeel is per PU, maar met een hospitalisatieverzekering krijg je hier een deel of soms alles van terug.
Een tp is tussen de 50 en100 €.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Moii
Berichten: 2
Lid geworden op: 9 juli 2020, 14:50

Re: Start IVF - ervaring Genk

Bericht door Moii » 9 juli 2020, 16:24

Hey Mich,

Dankjewel voor de reactie. Ik hoop dat we dan een van de vriendelijke consulentes gaan hebben :) Als het inderdaad rond de 300€ kost valt het supergoed mee. Op internet vind ik er niet veel over en van horen zeggen was het precies duizenden euros. Dus ben benieuwd. Het zou allesinds een hele opluchting al zijn als het niet zo veel is. :)

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Start IVF - ervaring Genk

Bericht door mich75 » 9 juli 2020, 17:12

Als je het zelf moet betalen is het inderdaad duizenden euro, maar in België heb je 6 terugbetaalde pogingen, voor je 43e verjaardag te gebruiken en dan is de opleg niet zo heel veel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten