Start IVF - ervaring Genk

IVF Forum
Stef48
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 augustus 2019, 19:24

Re: Start IVF - ervaring Genk

Bericht door Stef48 » 5 februari 2020, 21:59

Wij zitten ook in Genk ...
Vorige week dinsdag eerste KID gehad ..

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Start IVF - ervaring Genk

Bericht door mich75 » 5 februari 2020, 22:16

Nathy schreef: ↑
3 februari 2020, 11:43

Hoi Mich,

Dankzij jouw advies zijn we overgestapt naar Jette. Inderdaad een wereld van verschil. Jouw verhaal heeft me moed en hoop om door te zetten. Toegegeven, niet elke dag is even makkelijk.

Ondertussen hebben we in Jette op 24/1 een terugplaatsing gehad van een perfect embryootje. Woensdag weten we of ons embryootje zich heeft ingenesteld πŸ€
Fijn dat ik een heel klein beetje kan helpen.

Hoe is het afgelopen?

Nathy
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 oktober 2019, 7:57

Re: Start IVF - ervaring Genk

Bericht door Nathy » 7 februari 2020, 7:26

Lindje2019 schreef: ↑
3 februari 2020, 13:41
@nathy: wat spannend Duim voor jullie!

Kreeg je je dossier mee van Genk? Wij stappen ook over als deze tp niet gelukt is.
Hoi Lindje,

In Genk deden ze heel moeilijk om ons dossier vrij te geven. Uiteindelijk heeft de huisarts me alle gegevens bezorgd.

Spijtig genoeg hebben we slecht nieuws gekregen: ons embryootje heeft zich niet ingenesteld πŸ₯ΊπŸ˜’. Volgende week hebben we opnieuw afspraak met onze dokter.

Succes πŸ€πŸ•―
Pilstop 12/2018
Genk ICSI.1
EP 27/11/2019 - TP 30/11/2019 (1 tp/geen cryo) - negatief
Jette ICSI.2
EP 21/1/2020 - TP 24/1/2020 (1 tp/geen cryo) - negatief
Jette ICSI 3.1
EP 13/3 - TP 16/3 (1 tp/geen cryo) - negatief

Lindje2019
Berichten: 179
Lid geworden op: 2 juli 2019, 19:55

Re: Start IVF - ervaring Genk

Bericht door Lindje2019 » 7 februari 2020, 8:07

Nathy schreef: ↑
7 februari 2020, 7:26
Lindje2019 schreef: ↑
3 februari 2020, 13:41
@nathy: wat spannend Duim voor jullie!

Kreeg je je dossier mee van Genk? Wij stappen ook over als deze tp niet gelukt is.
Hoi Lindje,

In Genk deden ze heel moeilijk om ons dossier vrij te geven. Uiteindelijk heeft de huisarts me alle gegevens bezorgd.

Spijtig genoeg hebben we slecht nieuws gekregen: ons embryootje heeft zich niet ingenesteld πŸ₯ΊπŸ˜’. Volgende week hebben we opnieuw afspraak met onze dokter.

Succes πŸ€πŸ•―
Oh echt. Wat ontzettend jammer!! πŸ˜₯ Sterkte!

Wat raar he. Zijn ze denk ik wel verplicht lijkt me zo. Het is ons dossier dus die moeten ze gewoon geven. En de verwijsbrief? Wilde ze die ook niet maken?
2x iui mei/juni '19: X
ICSI 1 nov '19: 1 tp, geen cryo's X
Start ICSI 2:
Tp 31 jan, zw test 11 feb Geen cryo's
ZWANGER => 3 maart echo => ❀tje klopt πŸ₯°
1 april termijnecho: alles is goed πŸ₯°
18-10-2020 πŸ€

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Start IVF - ervaring Genk

Bericht door mich75 » 7 februari 2020, 10:30

@Nathy, niet opgeven, bij mij was het ook niet van de eerste keer raak, maar wel de derde keer.

@Lindje, ik heb mijn dossier opgevraagd in 2015 en toen deden ze moeilijk maar ik kreeg het uiteindelijk wel aan €0,10 per blad.
Uiteindelijk waren het hooguit 10 pagina's waarvan een aantal met het verslag van de genetische testen (die ik al had), kopieΓ«n van analyses die ik hen zelf had bezorgd.
Het eventueel bruikbare wat ik kreeg was een semenanalyse, verslag hysteroscopie en 1 blaadje met wat aantekeningen over fm meting, maar dat was 1 blaadje voor 3 pogingen, en je weet hoeveel echo's je krijgt, maar ik denk dat er maar 2 of 3 metingen opstonden.

Zelf had ik een exel bestand gemaakt met dag per dag de hoeveelheden van de inspuitingen en de resultaten van de echo's en pu. Dit was voor mijn arts in Jette het belangrijkste uit heel mijn" dossier". Zo wist hij wat welke medicatie deed. Uiteindelijk gaf hij mij dezelfde medicatie maar wel met een veel beter resultaat.
In Genk had ik uit 3 pu's, waarvan 1 zonder eitjes, 4 rijpe eicellen, in Jette had ik 20 rijpe eicellen uit 4 pu's.

Ik weet niet hoe het in NL werkt, maar hier kan je toestemming geven aan het zh dat de resultaten en verslagen naar je huisarts gestuurd worden en kan je ze daar opvragen.
Het probleem is dat ze niet van alles verslagen maken en ze ook niet alles doorsturen.

Het nadeel is als je geen dossier hebt dat een ander zh dan terug een aantal onderzoeken zal doen. Al moet ik zeggen dat in Jette zowel mijn man als ik bij het eerste bezoek al een hele hoop buisjes hebben mogen laten vullen, dus daar werd toch ook nog een redelijk uitgebreid bloedonderzoek gedaan.

Nog even geduld, misschien is het helemaal niet nodig.

Lindje2019
Berichten: 179
Lid geworden op: 2 juli 2019, 19:55

Re: Start IVF - ervaring Genk

Bericht door Lindje2019 » 7 februari 2020, 11:17

mich75 schreef: ↑
7 februari 2020, 10:30
@Nathy, niet opgeven, bij mij was het ook niet van de eerste keer raak, maar wel de derde keer.

@Lindje, ik heb mijn dossier opgevraagd in 2015 en toen deden ze moeilijk maar ik kreeg het uiteindelijk wel aan €0,10 per blad.
Uiteindelijk waren het hooguit 10 pagina's waarvan een aantal met het verslag van de genetische testen (die ik al had), kopieΓ«n van analyses die ik hen zelf had bezorgd.
Het eventueel bruikbare wat ik kreeg was een semenanalyse, verslag hysteroscopie en 1 blaadje met wat aantekeningen over fm meting, maar dat was 1 blaadje voor 3 pogingen, en je weet hoeveel echo's je krijgt, maar ik denk dat er maar 2 of 3 metingen opstonden.

Zelf had ik een exel bestand gemaakt met dag per dag de hoeveelheden van de inspuitingen en de resultaten van de echo's en pu. Dit was voor mijn arts in Jette het belangrijkste uit heel mijn" dossier". Zo wist hij wat welke medicatie deed. Uiteindelijk gaf hij mij dezelfde medicatie maar wel met een veel beter resultaat.
In Genk had ik uit 3 pu's, waarvan 1 zonder eitjes, 4 rijpe eicellen, in Jette had ik 20 rijpe eicellen uit 4 pu's.

Ik weet niet hoe het in NL werkt, maar hier kan je toestemming geven aan het zh dat de resultaten en verslagen naar je huisarts gestuurd worden en kan je ze daar opvragen.
Het probleem is dat ze niet van alles verslagen maken en ze ook niet alles doorsturen.

Het nadeel is als je geen dossier hebt dat een ander zh dan terug een aantal onderzoeken zal doen. Al moet ik zeggen dat in Jette zowel mijn man als ik bij het eerste bezoek al een hele hoop buisjes hebben mogen laten vullen, dus daar werd toch ook nog een redelijk uitgebreid bloedonderzoek gedaan.

Nog even geduld, misschien is het helemaal niet nodig.
Bedankt voor je fijne uitleg. Ja wie weet is t niet nodig allemaal. Laten we t hopen.

In NL krijgt de huisarts ook alles als je toestemming geeft. Zal tzt eens vragen wat ze hebben gekregen. Ook heb ik de iui resultaten op papier staan die we in NL gedaan hebben. Ook van de hsg en bloeduitslagen.

Zal als het nodig is ook een eigen bestandje maken dan. Heb toch alles genoteerd en nog op papier staan. Vind het erg kinderachtig dat ze er zo moeilijk over doen. Je hebt toch t recht om naar een ander ziekenhuis te gaan he. Maar goed, we zullen zien.

Hopelijk is t gewoon niet nodig....
2x iui mei/juni '19: X
ICSI 1 nov '19: 1 tp, geen cryo's X
Start ICSI 2:
Tp 31 jan, zw test 11 feb Geen cryo's
ZWANGER => 3 maart echo => ❀tje klopt πŸ₯°
1 april termijnecho: alles is goed πŸ₯°
18-10-2020 πŸ€

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Start IVF - ervaring Genk

Bericht door Mitte » 7 februari 2020, 15:52

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Lindje2019
Berichten: 179
Lid geworden op: 2 juli 2019, 19:55

Re: Start IVF - ervaring Genk

Bericht door Lindje2019 » 7 februari 2020, 16:24

Mitte schreef: ↑
7 februari 2020, 15:52
Je kan je dossier altijd opvragen via de ombudsdienst. Het is 1 van de patientenrechten dat je inzage in je dossier mag hebben. Ik heb dat bij een ander ziekenhuis zo gedaan. (Kon het eigenlijk zelfs zelf via hun website, maar aangezien ik toch naar de ombudsdienst moest voor iets anders, stelde die het zelf voor.)
Dat ken ik niet. Ben Nederlandse. Maar zal het indien nodig nakijken. Weet dat t je recht is omdat ik zelf in de zorg werk. Flauw om zo moeilijk te doen he

Bedankt voor de tip!
2x iui mei/juni '19: X
ICSI 1 nov '19: 1 tp, geen cryo's X
Start ICSI 2:
Tp 31 jan, zw test 11 feb Geen cryo's
ZWANGER => 3 maart echo => ❀tje klopt πŸ₯°
1 april termijnecho: alles is goed πŸ₯°
18-10-2020 πŸ€

Nathy
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 oktober 2019, 7:57

Re: Start IVF - ervaring Genk

Bericht door Nathy » 8 maart 2020, 20:15

Tijdens de laatste consultatie met onze dokter werd er ons medegedeeld dat ze geen zware stimulatiekuur meer willen opstarten πŸ₯Ί Ze willen enkel nog de β€œ2for1” opstarten (= soort van light kuur met Clomid, met andere woorden: stimulatie van de natuurlijke cyclus, 2 pogingen per terugbetalingsbeurt).

Onze kans op een klein wondertje is nog amper 2 tot 5% 😞😒

We hebben even tijd nodig gehad om dit allemaal te verwerken en een plaatsje te geven. Momenteel heb ik geen hoop meer. Ik heb het gevoel dat ze ons hebben opgegeven.

Sinds woensdag ben ik toch gestart met Clomid en morgen heb ik de eerste controle. Dan gaan we ook snel weten of dit aanslaat of niet...
Pilstop 12/2018
Genk ICSI.1
EP 27/11/2019 - TP 30/11/2019 (1 tp/geen cryo) - negatief
Jette ICSI.2
EP 21/1/2020 - TP 24/1/2020 (1 tp/geen cryo) - negatief
Jette ICSI 3.1
EP 13/3 - TP 16/3 (1 tp/geen cryo) - negatief

Lindje2019
Berichten: 179
Lid geworden op: 2 juli 2019, 19:55

Re: Start IVF - ervaring Genk

Bericht door Lindje2019 » 11 maart 2020, 15:39

Nathy schreef: ↑
8 maart 2020, 20:15
Tijdens de laatste consultatie met onze dokter werd er ons medegedeeld dat ze geen zware stimulatiekuur meer willen opstarten πŸ₯Ί Ze willen enkel nog de β€œ2for1” opstarten (= soort van light kuur met Clomid, met andere woorden: stimulatie van de natuurlijke cyclus, 2 pogingen per terugbetalingsbeurt).

Onze kans op een klein wondertje is nog amper 2 tot 5% 😞😒

We hebben even tijd nodig gehad om dit allemaal te verwerken en een plaatsje te geven. Momenteel heb ik geen hoop meer. Ik heb het gevoel dat ze ons hebben opgegeven.

Sinds woensdag ben ik toch gestart met Clomid en morgen heb ik de eerste controle. Dan gaan we ook snel weten of dit aanslaat of niet...
Wat een nieuws pff. Wat is hun reden hiervoor?
Had je er zelf geen inspraak in?
Hoe was de controle vandaag? Hopelijk toch goed nieuws gekregen
2x iui mei/juni '19: X
ICSI 1 nov '19: 1 tp, geen cryo's X
Start ICSI 2:
Tp 31 jan, zw test 11 feb Geen cryo's
ZWANGER => 3 maart echo => ❀tje klopt πŸ₯°
1 april termijnecho: alles is goed πŸ₯°
18-10-2020 πŸ€

Nathy
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 oktober 2019, 7:57

Re: Start IVF - ervaring Genk

Bericht door Nathy » 22 maart 2020, 13:50

Lindje2019 schreef: ↑
11 maart 2020, 15:39
Nathy schreef: ↑
8 maart 2020, 20:15
Tijdens de laatste consultatie met onze dokter werd er ons medegedeeld dat ze geen zware stimulatiekuur meer willen opstarten πŸ₯Ί Ze willen enkel nog de β€œ2for1” opstarten (= soort van light kuur met Clomid, met andere woorden: stimulatie van de natuurlijke cyclus, 2 pogingen per terugbetalingsbeurt).

Onze kans op een klein wondertje is nog amper 2 tot 5% 😞😒

We hebben even tijd nodig gehad om dit allemaal te verwerken en een plaatsje te geven. Momenteel heb ik geen hoop meer. Ik heb het gevoel dat ze ons hebben opgegeven.

Sinds woensdag ben ik toch gestart met Clomid en morgen heb ik de eerste controle. Dan gaan we ook snel weten of dit aanslaat of niet...
Wat een nieuws pff. Wat is hun reden hiervoor?
Had je er zelf geen inspraak in?
Hoe was de controle vandaag? Hopelijk toch goed nieuws gekregen
Proficiat Lindje, ik lees net dat het jullie gelukt is πŸ₯°πŸ€

De reden: de zware kuur heeft niet het gewenste effect en zorgt niet voor vele eicellen. Bovendien heeft het volgens hen geen zin meer om deze kuur nog te ondergaan en mijn lichaam extra te belasten. Volgens onze dokter hebben we met die lichtere kuur meer kans, aangezien we elke maand deze behandeling kunnen volgen. En nu we de resultaten bekijken, moet ik ook toegeven dat het resultaat inderdaad hetzelfde of zelfs beter is.

Spijtig genoeg was onze eerste nieuwe, lichtere kuur ook voorlopig onze laatste owv de Corona crisis.

De eerste echo op maandag 9/3 was goed: 2 hele goede eicellen. De tweede echo op 13/3 was nog beter: 2 grote eicellen, 1 middelgrote eicel en 2 kleinere eicellen.
Vrijdag 13/3 hebben we een pick-up gehad. Van de 5 eicellen hebben ze er slechts 2 kunnen ophalen: 1 grote en 1 middelgrote. De anderen lagen moeilijk bereikbaar en vormden een risico op complicaties voor mezelf.
Maandag 16/3 hebben we 1 embryo van kwaliteit 2 getransfereerd gekregen πŸ™πŸ»πŸ€ het andere embryootje had het spijtig genoeg opgegeven.

Nu is het bang afwachten tot 27/3 op de resultaten van de bloedtest/zwangerschapstest. Zeker omdat het hele corona gegeven ervoor gezorgd heeft dat voor iedereen alle nieuwe behandelingen voor onbepaalde tijd worden stopgezet. (En ik zie het cijfer 43j naderenπŸ₯Ί)
Laten we hopen dat we vrijdag fantastisch nieuws krijgen πŸ™πŸ»

Voor iedereen: wees voorzichtig, bescherm jullie en jullie familie, wees lief voor elkaar, be safe, stay healthy πŸ€πŸŒΉ
Pilstop 12/2018
Genk ICSI.1
EP 27/11/2019 - TP 30/11/2019 (1 tp/geen cryo) - negatief
Jette ICSI.2
EP 21/1/2020 - TP 24/1/2020 (1 tp/geen cryo) - negatief
Jette ICSI 3.1
EP 13/3 - TP 16/3 (1 tp/geen cryo) - negatief

Lindje2019
Berichten: 179
Lid geworden op: 2 juli 2019, 19:55

Re: Start IVF - ervaring Genk

Bericht door Lindje2019 » 22 maart 2020, 15:06

Nathy schreef: ↑
22 maart 2020, 13:50
Lindje2019 schreef: ↑
11 maart 2020, 15:39
Nathy schreef: ↑
8 maart 2020, 20:15
Tijdens de laatste consultatie met onze dokter werd er ons medegedeeld dat ze geen zware stimulatiekuur meer willen opstarten πŸ₯Ί Ze willen enkel nog de β€œ2for1” opstarten (= soort van light kuur met Clomid, met andere woorden: stimulatie van de natuurlijke cyclus, 2 pogingen per terugbetalingsbeurt).

Onze kans op een klein wondertje is nog amper 2 tot 5% 😞😒

We hebben even tijd nodig gehad om dit allemaal te verwerken en een plaatsje te geven. Momenteel heb ik geen hoop meer. Ik heb het gevoel dat ze ons hebben opgegeven.

Sinds woensdag ben ik toch gestart met Clomid en morgen heb ik de eerste controle. Dan gaan we ook snel weten of dit aanslaat of niet...
Wat een nieuws pff. Wat is hun reden hiervoor?
Had je er zelf geen inspraak in?
Hoe was de controle vandaag? Hopelijk toch goed nieuws gekregen
Proficiat Lindje, ik lees net dat het jullie gelukt is πŸ₯°πŸ€

De reden: de zware kuur heeft niet het gewenste effect en zorgt niet voor vele eicellen. Bovendien heeft het volgens hen geen zin meer om deze kuur nog te ondergaan en mijn lichaam extra te belasten. Volgens onze dokter hebben we met die lichtere kuur meer kans, aangezien we elke maand deze behandeling kunnen volgen. En nu we de resultaten bekijken, moet ik ook toegeven dat het resultaat inderdaad hetzelfde of zelfs beter is.

Spijtig genoeg was onze eerste nieuwe, lichtere kuur ook voorlopig onze laatste owv de Corona crisis.

De eerste echo op maandag 9/3 was goed: 2 hele goede eicellen. De tweede echo op 13/3 was nog beter: 2 grote eicellen, 1 middelgrote eicel en 2 kleinere eicellen.
Vrijdag 13/3 hebben we een pick-up gehad. Van de 5 eicellen hebben ze er slechts 2 kunnen ophalen: 1 grote en 1 middelgrote. De anderen lagen moeilijk bereikbaar en vormden een risico op complicaties voor mezelf.
Maandag 16/3 hebben we 1 embryo van kwaliteit 2 getransfereerd gekregen πŸ™πŸ»πŸ€ het andere embryootje had het spijtig genoeg opgegeven.

Nu is het bang afwachten tot 27/3 op de resultaten van de bloedtest/zwangerschapstest. Zeker omdat het hele corona gegeven ervoor gezorgd heeft dat voor iedereen alle nieuwe behandelingen voor onbepaalde tijd worden stopgezet. (En ik zie het cijfer 43j naderenπŸ₯Ί)
Laten we hopen dat we vrijdag fantastisch nieuws krijgen πŸ™πŸ»

Voor iedereen: wees voorzichtig, bescherm jullie en jullie familie, wees lief voor elkaar, be safe, stay healthy πŸ€πŸŒΉ
Dank je wel!

Nee dan heeft het idd niet veel zin om je lichaam dat dan aan te doen.
Wat mooi om te lezen dat je een tp gehad hebt. Je hebt er natuurlijk graag meer maar 1 kan echt genoeg zijn.

Zal voor je duimen. Hopelijk goed nieuws de 27ste. Bijna is het zover. Mag je wel bloed laten prikken?

Laat je wat weten?

Doe voorzichtig en blijf gezond idd
2x iui mei/juni '19: X
ICSI 1 nov '19: 1 tp, geen cryo's X
Start ICSI 2:
Tp 31 jan, zw test 11 feb Geen cryo's
ZWANGER => 3 maart echo => ❀tje klopt πŸ₯°
1 april termijnecho: alles is goed πŸ₯°
18-10-2020 πŸ€

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Start IVF - ervaring Genk

Bericht door Silkie » 23 maart 2020, 8:36

Ik zit in Hasselt. Maar die werken samen met Genk. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over Hasselt. Zeer menselijk en toegankelijk. Super vroedvrouw!
En ik ben zwanger geraakt van de 1e PU, 1e cryo.
Genk is toch wel wat klinischer. En in tegenstelling tot de rest van het ziekenhuis, ziet de afdeling er wel wat verouderd uit. Maar het resultaat is er. Dus ook daar geen slecht woord over.
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▢️ dochter

Nathy
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 oktober 2019, 7:57

Re: Start IVF - ervaring Genk

Bericht door Nathy » 28 maart 2020, 10:56

Gisteren slecht nieuws gekregen: ons embryootje heeft zich niet ingenesteld πŸ₯ΊπŸ˜’

Ze hebben totaal geen idee wanneer de fertiliteitsbehandelingen weer mogen opstarten... sowieso niet voor begin mei...

Wees voorzichtig met jullie kleine wondertje in je buik 🌹
Lindje2019 schreef: ↑
22 maart 2020, 15:06
Nathy schreef: ↑
22 maart 2020, 13:50
Lindje2019 schreef: ↑
11 maart 2020, 15:39


Dank je wel!

Nee dan heeft het idd niet veel zin om je lichaam dat dan aan te doen.
Wat mooi om te lezen dat je een tp gehad hebt. Je hebt er natuurlijk graag meer maar 1 kan echt genoeg zijn.

Zal voor je duimen. Hopelijk goed nieuws de 27ste. Bijna is het zover. Mag je wel bloed laten prikken?

Laat je wat weten?

Doe voorzichtig en blijf gezond idd
Pilstop 12/2018
Genk ICSI.1
EP 27/11/2019 - TP 30/11/2019 (1 tp/geen cryo) - negatief
Jette ICSI.2
EP 21/1/2020 - TP 24/1/2020 (1 tp/geen cryo) - negatief
Jette ICSI 3.1
EP 13/3 - TP 16/3 (1 tp/geen cryo) - negatief

Lindje2019
Berichten: 179
Lid geworden op: 2 juli 2019, 19:55

Re: Start IVF - ervaring Genk

Bericht door Lindje2019 » 23 april 2020, 15:59

Oh nathy wat ontzettend jammer. :(
Hoe gaat het nu met je?
Hopelijk mag je snel weer starten. Valt niet mee en zeker niet n uj met corona. Liefs πŸ’
2x iui mei/juni '19: X
ICSI 1 nov '19: 1 tp, geen cryo's X
Start ICSI 2:
Tp 31 jan, zw test 11 feb Geen cryo's
ZWANGER => 3 maart echo => ❀tje klopt πŸ₯°
1 april termijnecho: alles is goed πŸ₯°
18-10-2020 πŸ€

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten