Ik weet dat er - zeker ook op dit forum - veel vrouwen zijn die volop aan het proberen zijn om gewoon één kindje te krijgen en besef in dat opzicht wel dat ik ook al heel blij mag zijn dat het bij ons al een keertje gelukt is en we intussen een heel pittige
Toch heb ik nood aan een beetje hoopgevende verhalen...
In 2017 zijn we via IVF zwanger geraakt van ons eerste kindje. We hadden er al een weg opzitten (geen natuurlijke cyclus dus hormonen, buitenbaarmoederlijke zwangerschap, testen, ...), maar de eerste IVF poging (eerste verse TP) was meteen goed.
Begin 2019 zijn we terug bij fertiliteit gestart voor een 2e kindje. We hadden nog 4 cryo's en deze zijn tussen maart en juli teruggeplaatst. Telkens negatieve zwangerschapstest, enkel laatste heel licht positief, maar uiteindelijk vroege miskraam waarschijnlijk.
Nu eind september - begin oktober een nieuwe stimulatie gehad en verse TP, maar vrijdag regels opeens al doorgekomen en maandag negatieve bloedtest. We hebben opnieuw 3 cryo's, dus ben nu opnieuw dermestril aan het plakken voor een nieuwe terugplaatsing.
Zijn er nog mensen bij wie het de eerste keer vlot liep en daarna niet meer?
Volgens de fertiliteitsartsen is er geen reden tot paniek en zij blijven ook vasthouden aan het feit dat ik al eens zwanger ben geweest en het goede embryo's zijn. Maar ik maak me ondertussen wel wat zorgen over het feit dat de innestelling niet lijkt te lukken. Ik heb ook altijd maar een heel dun baarmoederslijmvlies, maar ook daar verwijzen ze naar het feit dat dit de eerste keer (toen het wel gelukt was) ook niet zo dik was.
Heeft er nog iemand ervaring hiermee?
Alternatieve tips om de innestelling te bevorderen?
We blijven ervoor gaan, maar ik merk gewoon dat ik elke keer wel meer en meer teleurgesteld ben als het negatief is.
x

het was wel mijn eerste tp geweest met asaflow en prednisolone.