Tweede kindje via IVF

IVF Forum
Plaats reactie
viooltje87
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 januari 2017, 14:11

Tweede kindje via IVF

Bericht door viooltje87 » 23 oktober 2019, 13:28

Hi,

Ik weet dat er - zeker ook op dit forum - veel vrouwen zijn die volop aan het proberen zijn om gewoon één kindje te krijgen en besef in dat opzicht wel dat ik ook al heel blij mag zijn dat het bij ons al een keertje gelukt is en we intussen een heel pittige ;) maar fantastische peuter hebben.

Toch heb ik nood aan een beetje hoopgevende verhalen...

In 2017 zijn we via IVF zwanger geraakt van ons eerste kindje. We hadden er al een weg opzitten (geen natuurlijke cyclus dus hormonen, buitenbaarmoederlijke zwangerschap, testen, ...), maar de eerste IVF poging (eerste verse TP) was meteen goed.

Begin 2019 zijn we terug bij fertiliteit gestart voor een 2e kindje. We hadden nog 4 cryo's en deze zijn tussen maart en juli teruggeplaatst. Telkens negatieve zwangerschapstest, enkel laatste heel licht positief, maar uiteindelijk vroege miskraam waarschijnlijk.
Nu eind september - begin oktober een nieuwe stimulatie gehad en verse TP, maar vrijdag regels opeens al doorgekomen en maandag negatieve bloedtest. We hebben opnieuw 3 cryo's, dus ben nu opnieuw dermestril aan het plakken voor een nieuwe terugplaatsing.

Zijn er nog mensen bij wie het de eerste keer vlot liep en daarna niet meer?
Volgens de fertiliteitsartsen is er geen reden tot paniek en zij blijven ook vasthouden aan het feit dat ik al eens zwanger ben geweest en het goede embryo's zijn. Maar ik maak me ondertussen wel wat zorgen over het feit dat de innestelling niet lijkt te lukken. Ik heb ook altijd maar een heel dun baarmoederslijmvlies, maar ook daar verwijzen ze naar het feit dat dit de eerste keer (toen het wel gelukt was) ook niet zo dik was.
Heeft er nog iemand ervaring hiermee?
Alternatieve tips om de innestelling te bevorderen?

We blijven ervoor gaan, maar ik merk gewoon dat ik elke keer wel meer en meer teleurgesteld ben als het negatief is.

x

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Tweede kindje via IVF

Bericht door mich75 » 23 oktober 2019, 17:11

Zelf geen ervaring mee, maar ik heb wel al wat verhalen gelezen en ook dames die ik ken die hetzelfde probleem hadden. Eerste kindje vrij vlot en bij een tweede geen innesteling, soms wel maar dan biochemische zwangerschap.

De meesten hebben een keizersnede gehad en bij de genezing heeft zich er littekenweefsel gevormd wat een innesteling in de weg stond.
Indien het een gewone bevalling was, dan was er een stukje van de placenta achtergebleven. Ook al gelezen dat na een curettage niet alles verwijderd was.

Je kan dit laten nakijken met een hysteroscopie. Ik weet al zeker van 2 dames die zwanger werden van de eerste TP nadat het litteken/restweefsel verwijderd werden.

Misschien is er een andere oorzaak, maar ik zou misschien toch eens vragen voor een hysteroscopie.

Succes!

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: Tweede kindje via IVF

Bericht door Ashton » 24 oktober 2019, 8:44

Hoi,

Ik ben Ashton en 32. Ik ben actief in groepje start ivf juli.
Zelf een zoontje van net 6, op een natuurlijke wijze.
Ze spraken in de tijd over inseminatie. Door omstandigheden waar we even gestopt en dan cliché, waren we ineens zwanger.
Voor ons tweede kindje is het ook moeilijker.
Gisteren mijn pickup gehad van poging 2 ICSI.
Eerste had ik drie goede eitjes. Maar 1 uitgekomen en terug geplaatst. Negatief.
Nu met meer hormonen, 2 eitjes.
Vandaag bellen ze of ze goed gekomen zijn en als ik er twee heb, gaan ze die samen terug plaatsen.
Om de kans wat te vergroten.
Dus jammer genoeg nog geen succes verhaal.

Ik herken wel je gevoel.
Ik stel mezelf ook vragen ivm de innesteling.
Ze hebben er indd ook goede hoop op, omdat wij samen al een kindje hebben. Wat het ook frustrerender maakt.

Ik hoop dat ik hier mee succes verhalen kan lezen. Geeft altijd toch even een boost dan.
Succes!
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

viooltje87
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 januari 2017, 14:11

Re: Tweede kindje via IVF

Bericht door viooltje87 » 24 oktober 2019, 11:33

Hi,

Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb een normale bevalling gehad, maar er waren wel resten vliezen/placenta achtergebleven en dus 2.5 maand na bevalling een curretage hiervoor.

Omdat ik dit ook had gezegd bij de her-intake begin dit jaar, hebben ze in februari al een baarmoederonderzoek gedaan... daarop was dan blijkbaar niet echt iets abnormaals te zien...

@ashton ik duim in ieder geval! en laat ons idd hopen op een beetje hoopgevende verhalen :)

x

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: Tweede kindje via IVF

Bericht door Ashton » 24 oktober 2019, 13:45

Hey,

ik heb het nieuws te horen gekregen dat het ene eitje abnormaal was en het andere niet is beginnen delen.
Ze zouden morgenvroeg nog eens bellen, voor het geval wel zou beginnen delen.
Maar daar hoop ik niet op.
Succes nog voor jou.
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

viooltje87
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 januari 2017, 14:11

Re: Tweede kindje via IVF

Bericht door viooltje87 » 28 oktober 2019, 8:55

En Ashton,
Zijn ze toch nog beginnen delen? *fingerscrossed*
Zo niet, nieuwe pick-up?
Groetjes

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: Tweede kindje via IVF

Bericht door Ashton » 28 oktober 2019, 10:41

Sorry dat ik hier niets had neergepend 🤭
Ik had het in start ivf juli gezet.
Maar ik heb vrijdag ochtend telefoon gehad dat het enige eitje dat we hadden toch is beginnen delen en ze een terug plaatsing gingen doen.
Dus vrijdag heb ik een tp gehad.
Helemaal niet meer verwacht eigenlijk 😨😳
Ik was er niet goed van, maar wel heel blij.
Men vriend was al naar zijn werk vertrokken, dus is men mama mee gereden.

Ik moet wel meer utrogestan nemen.
Ik vroeg aan de gynaecoloog dat als mijn regels kwamen voor de bloedname. Ik dan utrogestan moest blijven opsteken. Want ik was de vorige keer daarmee gestopt.
Dan vroeg ze hoever ik op voorhand men regels kreeg. Ik zei 2 tot 3 dagen.
Waarop ze zei dat dat eigenlijk ‘veel te vroeg’ is en dat dat niet de bedoeling was 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️
Dus ik snap het soms allemaal niet goed meer.
Bij mijn vier inseminaties en eerste poging ivf had ik altijd zo op voorhand mijn regels (met utrogestan).
Ik moest zowizo al drie per dag vaginaal. En nu als ik ga slapen eentje ook oraal innemen 🤷🏼‍♀️

Ik hoop zo hard dat dit een blijvertje is 🙏🏼🤞🏼

Hoe gaat het nog met jou?
Groetjes
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

viooltje87
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 januari 2017, 14:11

Re: Tweede kindje via IVF

Bericht door viooltje87 » 28 oktober 2019, 11:48

Ooh wauw, supernieuws he!
Ik duim mee! Soms als je je het minst verwacht ;)

Ik ben momenteel Dermestril aan het kleven ter voorbereiding van een nieuwe terugplaatsing.
(Progynova slaagt bij mij onvoldoende aan, maar ook Dermestril geeft geen dik baarmoederslijmvlies).
Morgen moet ik op controle om te zien waar we staan met baarmoederslijmvlies... maar tot hiertoe was het nooit dik genoeg na een week, dus afwachten.
Het is heel dubbel vind ik. De stimulatie, pick up, bevruchting is al 2 keer goed gegaan. Ze spreken zelf over "topembryo's" qua kwaliteit, maar baarmoederslijmvlies is altijd maar 6 mm ofzo (wat echt het minimum is denk ik) en al 5 mislukte terugplaatsingen. Anderzijds lijken ze zelf niet echt te kijken naar of we nog iets anders kunnen nemen/doen, dus ...
We hopen op eens 7 mm ;) en een geslaagde terugplaatsing binnenkort (*fingerscrossed*)

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: Tweede kindje via IVF

Bericht door Ashton » 28 oktober 2019, 13:38

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf nog niet gehoord heb wat je moet gebruiken.
Voor wat juist gebruik je Demestril, wat doet dit voor jou?

Dat is ook vervelend als je baarmoederslijmvlies niet dik genoeg. Ik hoop echt dat voor jou een goede dikte heeft.
Denk je er soms over na om in een ander ziekenhuis een andere mening te vragen (welk ziekenhuis ging je nu weer?).
Ik heb al iemand gehoord die met een minder goed embryo zwanger geworden is.
Dus ik ben zelf er zo voorzichtig in geworden.
De natuur is zoiets raars en onvoorspelbaar. Wat gebeurt er nog allemaal in ons lichaam als ze het terug plaatsen eh.
En wanneer plaatsen ze dan juist terug?
Ik hoop het zo hard voor jou dat alles goed is.
Het is je gegund.

Liefs
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

viooltje87
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 januari 2017, 14:11

Re: Tweede kindje via IVF

Bericht door viooltje87 » 29 oktober 2019, 11:53

Ik heb van mezelf geen cyclus. De dermestril dient (net zoals progynova) om baarmoederslijmvlies op te bouwen.

Ik ga momenteel in Sint-Augustinus (in samenwerking met UZ Leuven voor terugplaatsingen).
Ken je mensen die hier ook gaan of net geswitched zijn?

Deze ochtend controle gehad en baarmoederslijmvlies is 5,8 mm. Dus verder Dermestril kleven en binnen een week opnieuw controle en dan hopelijk iets dikker baarmoederslijmvlies zodat er een terugplaatsing kan ingepland worden...

Wanneer mag jij testen?

Groetjes

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: Tweede kindje via IVF

Bericht door Ashton » 29 oktober 2019, 13:34

Weer iets bij geleerd.

Nee, ik ken niemand dat er gaat, dus daar kan ik niet veel antwoord op geven.
Zelf ga ik naar Leuven.

Hopelijk groeit het dan nog goed aan, dat ze een terug plaatsing kunnen doen.
Toch altijd zenuwachtig afwachten of het goed komt of niet.

Ik mag bloed laten trekken op 8 november, dat zou dan 14 dagen zijn na de terugplaatsing.
Probeer er niet al te veel aan te denken, maar ben wel zenuwachtig.
Normaal veel symptomen van de utrogestan, maar nu helemaal niets.
Pffff...
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Tweede kindje via IVF

Bericht door kaboutertje92 » 29 oktober 2019, 13:36

Ashton schreef:
28 oktober 2019, 13:38
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf nog niet gehoord heb wat je moet gebruiken.
Voor wat juist gebruik je Demestril, wat doet dit voor jou?

Dat is ook vervelend als je baarmoederslijmvlies niet dik genoeg. Ik hoop echt dat voor jou een goede dikte heeft.
Denk je er soms over na om in een ander ziekenhuis een andere mening te vragen (welk ziekenhuis ging je nu weer?).
Ik heb al iemand gehoord die met een minder goed embryo zwanger geworden is.
Dus ik ben zelf er zo voorzichtig in geworden.
De natuur is zoiets raars en onvoorspelbaar. Wat gebeurt er nog allemaal in ons lichaam als ze het terug plaatsen eh.
En wanneer plaatsen ze dan juist terug?
Ik hoop het zo hard voor jou dat alles goed is.
Het is je gegund.

Liefs
Zelf ben ik ook bijna 14 weken zwanger van een minder goed embryo. Wel 5 daagse, 6 daagse eigenlijk na ontdooiing. Dus het kan altijd hoor 😉 het was wel mijn eerste tp geweest met asaflow en prednisolone.
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: Tweede kindje via IVF

Bericht door Ashton » 29 oktober 2019, 13:49

Zelf ben ik ook bijna 14 weken zwanger van een minder goed embryo. Wel 5 daagse, 6 daagse eigenlijk na ontdooiing. Dus het kan altijd hoor 😉 het was wel mijn eerste tp geweest met asaflow en prednisolone.
[/quote]

Hey,

Wat een fijn nieuws, nog proficiat met je wondertje. Dat hij/zij goed en gezond mag groeien.

Ik heb een tweede tp van een vers embryo.
Maar ze plaatsen dit toch altijd snel terug, soms zou ik liever willen dat ze wat wachten om de ontwikkeling meer op te volgen. Misschien meer een mentaal ding voor mezelf.
Ik weet niet goed hoe oud het was... Woensdag eruit genomen en bevrucht. Vrijdag gehoord dat dan beginnen delen is en ik mocht komen voor tp.
Had dan dat fotootje en dan zei hij dat je kon zien dat het klaar was om te beginnen delen, dus rond een vier-cellig.

Asaflow en Prednisolone, ook geen ervaring mee.
Hoeveel dingen bestaan er toch eigenlijk eh :shock:
Asaflow, iets ivm de innesteling? Denk soms dat bij mij daar altijd misloopt, wanneer schrijven ze zoiets eigenlijk voor?

Geniet nog van je zwangerschap xx
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Tweede kindje via IVF

Bericht door kaboutertje92 » 30 oktober 2019, 12:40

Ashton schreef:
29 oktober 2019, 13:49
Zelf ben ik ook bijna 14 weken zwanger van een minder goed embryo. Wel 5 daagse, 6 daagse eigenlijk na ontdooiing. Dus het kan altijd hoor 😉 het was wel mijn eerste tp geweest met asaflow en prednisolone.
Hey,

Wat een fijn nieuws, nog proficiat met je wondertje. Dat hij/zij goed en gezond mag groeien.

Ik heb een tweede tp van een vers embryo.
Maar ze plaatsen dit toch altijd snel terug, soms zou ik liever willen dat ze wat wachten om de ontwikkeling meer op te volgen. Misschien meer een mentaal ding voor mezelf.
Ik weet niet goed hoe oud het was... Woensdag eruit genomen en bevrucht. Vrijdag gehoord dat dan beginnen delen is en ik mocht komen voor tp.
Had dan dat fotootje en dan zei hij dat je kon zien dat het klaar was om te beginnen delen, dus rond een vier-cellig.

Asaflow en Prednisolone, ook geen ervaring mee.
Hoeveel dingen bestaan er toch eigenlijk eh :shock:
Asaflow, iets ivm de innesteling? Denk soms dat bij mij daar altijd misloopt, wanneer schrijven ze zoiets eigenlijk voor?

Geniet nog van je zwangerschap xx
[/quote]

Hallo,

Dankjewel. De asaflow is een bloedverdunner, dat zou zorgen voor een betere doorbloeding van de baarmoeder. De prednisolone is een soort cortisone en dat zou dienen zodat je lichaam het embryo niet afstoot. Ik denk dat het van jou een 3 daags embryo is dan. In uz gent werken ze daar niet mee. Ik weet niet naar welk centrum jij gaat?
Bij mij zijn ze pas gestart met die extra medicatie na 2 vroege miskramen na elkaar. En ook wel omdat ik erop aandrong om nog iets te veranderen, ik wist gewoon dat er iets niet klopte en ik wou niet nog een teleurstelling. Er was telkens een innesteling die dat vroegtijdig terug misliep. Ik hoop dat je snel ook een positieve test hebt. Niet opgeven!!!!
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: Tweede kindje via IVF

Bericht door Ashton » 30 oktober 2019, 20:56

Ik ga naar LifeLeuven.
Hoe kan je weten dat de innesteling meer mis loopt, omdat ze dan langer wachten om het terug te plaatsen?

Voor mijn eerste zoontje heb ik tijdje Clomid moeten nemen, mijn baarmoederslijmvlies was ook nooit dik genoeg.
Dan kreeg ik een cyste die in mijn buik gesprongen was (mijn rechter eierstok maakt met de hormonen ook zo goed als geen follikels aan) en waren we gestopt met proberen omdat ook onze relatie onder druk kwam te staan.
Dan (cliché) ben ik een paar maanden later volledig natuurlijk zwanger geworden.
Na onze zoon hadden we iets van, we laten de natuur zijn gang gaan en dit 2 jaar lang, dan kwam er een moeilijke periode aan en besloten om toch de pil te nemen. Na twee jaar wouden we er terug voor gaan, maar nooit meer zwanger geraakt, ook geen miskraam. Heel frustrerend ook. Ik kreeg nu ook geen eisprongen meer en na onderzoek kwam eruit dat ik een mindere eicelreserve heb dan andere vrouwen van mijn leeftijd en ook vroeger in menopauze zal gaan.

Ik pieker me soms suf na de tp waar het nu misloopt. Ik heb het gevoel bij de innesteling, ook misschien dat idee omdat ik bij de vorige inseminatie pogingen en ivf pogingen heel veel last had van die utrogestan en na een week alles volledig verdween. Nu moest ik eentje extra nemen en oraal en voel ik helemaal niets.

Hoe komt dat ze daar in uz Gent niet mee werken?
Dat valt toch ook wel zwaar om die miskramen mee te maken, dat moet serieus mentaal een slag geweest zijn.
Ik vind knap dat je daar op durft aandringen, ik neem op dat nog meer een terughoudende houding aan.
Maar soms heb ik zoiets van, dat is toch niet normaal. Ik ben al zwanger geweest, ik begrijp het niet meer.

Nog negen keer slapen en dan mag ik voor de bloedtest gaan. Ik heb echt schrik voor volgende week, aangezien ze zei dat dat niet de bedoeling is dat ik zo vroeger men regels krijg zit de schrik er een beetje in.
Een mens weet het soms niet meer.
En ik wil nog niet opgeven nee, het is zo gewenst en welkom.

Geniet nog van je zwangerschap en bedankt voor je lezende ogen :D
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten