Zoveel vragen voor de start van IVF / ICSI

IVF Forum
Plaats reactie
Indianadc
Berichten: 16
Lid geworden op: 8 november 2019, 9:28

Zoveel vragen voor de start van IVF / ICSI

Bericht door Indianadc » 8 november 2019, 9:37

Hoi

Wij hebben net te horen gekregen dat de waarden van mijn vriend héél laag liggen. De gynaecoloog had echter niet zoveel tijd om alles uit te leggen en onze volgende afspraak ligt pas eind deze maand.

Ik heb echter zóveel vragen en nog een maand wachten op een antwoord lijkt een eeuwigheid. Misschien willen jullie ervaringen delen?

- Als eind november uit de analyses blijkt dat we kunnen beginnen aan IVF/ICSI hoelang duurt het dan ongeveer eer we effectief kunnen beginnen? Gaat dit over 2 weken, 2 maand een half jaar?

- De waarden van mijn vriend waren heel laag. Concentratie 0,6 - progressief beweeglijk 0% - goed beweeglijk 0% - niet beweeglijk 90% - niet progressief beweeglijk 10%. Zijn er nog mensen die met zulke lage waarden gestart zijn?

- Over de verschillende stappen die ondernomen moeten worden heb ik al heel wat gelezen maar met hoeveel ziekenhuisbezoeken gaat dit gepaard? 1 voor de start van de stimulatiefase, ongeveer 10 dagen later nog eens om de eicellen te checken, nog eens om de eicellen te prikken & spermastaal te krijgen, nog eens voor de terugplaatsing. Klopt dat ongeveer?

- De kosten van de eerste 6 pogingen worden bijna volledig terugbetaald. Zijn er daarnaast kosten die je wél volledig zelf moet betalen?


Groetjes
Indiana
Jan 2020 => ICSI - TP 1 - Neg
Feb 2020 => ICSI - TP 2 - Neg
Juni 2020 => IUI - Neg
Juli 2020 => ICSI - TP 1 - Neg (2 embryo's)
Juli 2020 => ICSI - TP 2 - Neg
Aug 2020 => ICSI - TP 3 - Positief! (2 embryo's, 1 babytje)

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Zoveel vragen voor de start van IVF / ICSI

Bericht door Yvonne1983 » 8 november 2019, 13:27

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 7:53, 1 keer totaal gewijzigd.

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Zoveel vragen voor de start van IVF / ICSI

Bericht door mich75 » 8 november 2019, 13:38

- Als eind november uit de analyses blijkt dat we kunnen beginnen aan IVF/ICSI hoelang duurt het dan ongeveer eer we effectief kunnen beginnen? Gaat dit over 2 weken, 2 maand een half jaar?

Dit is afhankelijk van centrum tot centrum. In principe kan je bij de volgende ms opstarten bij een kort schema, bij een lang schema kan je soms vroeger starten, maar duurt het langer tot punctie. Sommige centra willen nog bijkomende onderzoeken zoals een hysteroscopie, ook kan er een wachttijd zijn door de drukte of sluiting labo.


- De waarden van mijn vriend waren heel laag. Concentratie 0,6 - progressief beweeglijk 0% - goed beweeglijk 0% - niet beweeglijk 90% - niet progressief beweeglijk 10%. Zijn er nog mensen die met zulke lage waarden gestart zijn?

Bij ons waren de waarden veel lager, concentratie 0,0178 - beweeglijkheid 0% - morfologie 2%. Wij zijn na 4 pogingen te weten gekomen dat wen met een donor moesten werken.

- Over de verschillende stappen die ondernomen moeten worden heb ik al heel wat gelezen maar met hoeveel ziekenhuisbezoeken gaat dit gepaard? 1 voor de start van de stimulatiefase, ongeveer 10 dagen later nog eens om de eicellen te checken, nog eens om de eicellen te prikken & spermastaal te krijgen, nog eens voor de terugplaatsing. Klopt dat ongeveer?

Dit kan kloppen in het beste geval, in sommige centra kan je wel 6x moeten gaan op controle, dan nog een keer voor PU en een keer voor TP.

- De kosten van de eerste 6 pogingen worden bijna volledig terugbetaald. Zijn er daarnaast kosten die je wél volledig zelf moet betalen?

Er is wel wat remgeld dat je moet betalen voor bn en echo en ook de daghospitalisatie bij PU (wordt bij de meeste hospitalisatieverzekeringen wel terugbetaald) en dan remgeld bij TP.
Ik schat dat het zonder verzekering iets van een 300-500 Eur is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten