toch positief nieuws na lang proberen?

IVF Forum
Plaats reactie
viooltje87
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 januari 2017, 14:11

toch positief nieuws na lang proberen?

Bericht door viooltje87 » 25 november 2019, 15:56

Hi allemaal,

Vandaag weeral een negatieve bloedtest gehad...

We hebben het geluk gehad om begin 2017 bij een eerste ivf-poging (eerste verse terugplaatsing) zwanger te worden.
Nu zijn we echter sinds februari 2019 aan het proberen om een tweede kindje te krijgen. Eerst 4 cryo tp gehad (van vorige PU), zonder resultaat. September een nieuwe stimulatie en PU gehad met een verse tp, zonder resultaat. Nu cryo tp gehad, zonder resultaat.
We hebben nog 2 cryo's over van deze PU.
We gaan ergens in de komende dagen bespreken of we eventueel in een volgende cryo-cyclus zouden werken met (weliswaar niet terugbetaalde) gonal f spuiten ipv dermestril/cysten pleisters (ik heb nl. van mezelf geen natuurlijke cyclus waarin ze kunnen terugplaatsen).
Misschien helpt dit. Maar ik krijg het gevoel dat ze niet veel meer kunnen doen dan blijven terugplaatsen en hopen dat er toch eens eentje innestelt.

Wat ik eigenlijk gewoon graag wil horen is ... zijn er mensen met een gelijkaardig verhaal en toch positieve afloop?
Mensen bij wie het - ondanks goede embryo's - toch altijd misliep na terugplaatsing? Maar die dan plots toch eens een positieve bloedtest hadden?

Ik vind het steeds moeilijker om mezelf na ieder negatief telefoontje terug op te peppen, dus zou gewoon fijn zijn om verhalen te lezen die me doen geloven dat het soms lang wachten en veel proberen is, maar het toch opeens kan lukken :)

x

cleo87
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 augustus 2018, 7:27

Re: toch positief nieuws na lang proberen?

Bericht door cleo87 » 25 november 2019, 18:27

Hallo,

Ben al een tijdje inactief hier maar ik lees soms nog mee.
Na 3,5 jaar mmm (zonder enig goed nieuws) hadden ook wij eindelijk positief nieuws in maart 2016 met als gevolg: een dochter in november 2016. Toen ze 9 maanden was, zijn we gestart voor een brusje. Eerst op de natuurlijke weg zonder er 'te veel mee bezig te zijn'. Raar maar waar, in januari 2018 bleek ik spontaan zwanger te zijn geraakt maar dat heb ik nooit bewust geweten want de miskraam was geschied voor ik doorhad dat ik zwanger was (geen kwaaltjes en regels gewoon gehad, toch hcg in bloed). We zijn in februari 2018 terug de mmm in gegaan. Nieuwe pick-up, .. heel de rimram. 3 TP gehad waarvan 2x zwanger. Jammer genoeg ook 2x misgelopen. 3 miskramen op rij dus en moed volledig kwijt. We dachten dat er nooit een brusje ging komen. Na een hysteroscopie te hebben afgedwongen, bleek mijn baarmoederslijmvlies ontstoken te zijn, wellicht nav complicaties tijdens mijn bevalling. Hierdoor werden wellicht ook de vruchtjes afgestoten.. Dit werd verholpen en een nieuwe pick-up werd gedaan. De 1e TP resulteerde opnieuw in een zwangerschap en mijn zoontje van 8 weken ligt hier nu in het park te ronken 😉
Opnieuw een strijd moeten ondergaan en ook ik dacht dat het er nooit van ging komen.
Ben/was zelf patiënt in Jette trouwens. Beide kindjes zijn er dankzij hun. In totaal 4 PU voor nodig gehad. Steeds 2 à 3 topembryos per pick-up, uitgezonderd de laatste (zware overstimulatie): maar liefst 6 topembryos waarvan dus maar 1 nodig gehad.
Én misschien ook niet onbelangrijk: mijn baarmoederslijmvlies is geen enkele keer dikker dan 6,5 mm geweest bij TP. Dus dat hoeft ook geen obstakel te zijn.

Ik zou zeggen, zeker als je al eens zwanger bent geweest en nu problemen ondervindt bij de innesteling : bespreek een hysteroscopie om Asherman, ontsteking, .. uit te sluiten. Voor de rest wens ik je veel succes toe. Verlies de moed niet !
07/'12 : kinderwens
MMM in: Chlomid, IUI, IVF/ICSI
PU1: alle TP neg
PU2: verse TP neg, cryoTP zw
11/'16: dochter💝
01/'18 spontaan zwanger mk 7w
PU3 : verse TP mk 7w
08/'18: TP 2 cryo's mk 6w
11/'18: TP neg
PU4: freeze all
02/19: TP pos
10/19: zoon 💙

viooltje87
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 januari 2017, 14:11

Re: toch positief nieuws na lang proberen?

Bericht door viooltje87 » 26 november 2019, 9:03

Hi Cleo,

Superhard bedankt voor je reactie!
Geeft echt goede moed!

Toen we in februari terug begonnen zijn voor een tweede hebben ze een hysteroscopie gedaan, omdat er na mijn bevalling resten placenta/vliezen waren achter gebleven en ik hierdoor een curretage had gehad, maar niets abnormaals gezien toen...

We blijven ervoor gaan en hopen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten