gebruik letrozole voor tp cryo

IVF Forum
Plaats reactie
viooltje87
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 januari 2017, 14:11

gebruik letrozole voor tp cryo

Bericht door viooltje87 » 6 januari 2020, 10:10

Hi,

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met het gebruik van Letrozole voor een cryo-terugplaatsing.

De vorige cryo-tp's hebben we gewerkt met Progynova en Dermestril (pleisters).
Maar aangezien het baarmoederslijmvlies nooit optimaal was en er dus ook nog geen enkele tp gelukt is, zijn we nu aan het proberen met letrozole.
We hebben ook één keer geprobeerd met lage dosis Gonal-f voor cryo tp, maar dit had totaal geen resultaat.

Nog mensen die ervaring hebben met letrozole voor cryo-tp?
Sloeg dit bij jullie onmiddellijk aan?
Ik zit nu op cyclusdag 17 en er zijn wel 2 follikels aan het groeien (wat niet nodig is, want cryo tp), maar baarmoederslijmvlies blijft dun en hormoonwaarden blijven laag...

Gr.

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: gebruik letrozole voor tp cryo

Bericht door mich75 » 6 januari 2020, 11:31

Ik heb het gebruikt bij stimulatie, dus niet voor cryo-tp.

Het heeft een gelijkaardige werking als clomid en zorgt ervoor dat er 1 of meer follikels groeien.

Ik weet dat clomid nadelig is voor het bms en dat het hierdoor soms te dun is, ik weet niet of letrozol dezelfde bijwerking heeft.

Ik lees soms dat sommige dames die een te dun bms hebben progynova vaginaal moeten gebruiken, ik weet niet of jij dat al geprobeerd hebt.

Ik zou eventueel deze ronde laten voorbij gaan als de omstandigheden niet ideaal zijn. Beter een verloren maand dan een verloren cryo denk ik dan.

viooltje87
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 januari 2017, 14:11

Re: gebruik letrozole voor tp cryo

Bericht door viooltje87 » 8 januari 2020, 10:24

Hi Mich,

Bedankt voor je reactie.

Ze wachten voor alle zekerheid nog even verder af, maar het ziet er inderdaad naar uit dat ze deze poging volledig gaan stopzetten omwille van nog steeds te lage hormoonwaarden.
Vrijdag toch nog eens controle om te zien of het evolueert, maar op dit punt is een terugplaatsing niet aangewezen.

Waarschijnlijk dus regels afwachten en daarna opnieuw proberen met dermestril pleisters voor tp.
Gaf ook geen schitterend baarmoederslijmvlies en tot hiertoe al 5 tp's zonder succes op die manier, maar blijkbaar toch beter resultaat dus betere kansen.

We zijn intussen ook weer een jaar bezig met IVF dus had ergens echt wel gehoopt dat dit beter zou aanslaan.

x

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: gebruik letrozole voor tp cryo

Bericht door DBJ » 15 januari 2020, 16:59

viooltje87 schreef:
8 januari 2020, 10:24
Hi Mich,

Bedankt voor je reactie.

Ze wachten voor alle zekerheid nog even verder af, maar het ziet er inderdaad naar uit dat ze deze poging volledig gaan stopzetten omwille van nog steeds te lage hormoonwaarden.
Vrijdag toch nog eens controle om te zien of het evolueert, maar op dit punt is een terugplaatsing niet aangewezen.

Waarschijnlijk dus regels afwachten en daarna opnieuw proberen met dermestril pleisters voor tp.
Gaf ook geen schitterend baarmoederslijmvlies en tot hiertoe al 5 tp's zonder succes op die manier, maar blijkbaar toch beter resultaat dus betere kansen.

We zijn intussen ook weer een jaar bezig met IVF dus had ergens echt wel gehoopt dat dit beter zou aanslaan.

x
Hoe dik is je baarmoederslijmvlies dan? Ik doe nu de combinatie van oestrogel en progynova vaginaal en vorige week had ik nog steeds maar 4,95mm. Morgen terug echo en hopelijk is het toch nog aangedikt, anders zal de terugplaatsing geannuleerd worden.

viooltje87
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 januari 2017, 14:11

Re: gebruik letrozole voor tp cryo

Bericht door viooltje87 » 23 januari 2020, 16:37

Sorry voor de late reactie, even niet op het forum geweest.

Is het bij jou ondertussen aangedikt?

Bij mij was het iets in de 5 mm.
Op zich vonden ze het baarmoederslijmvlies wel dik genoeg en goed van structuur, maar hormoonwaarden waren te laag om een tp in te plannen. Dus poging stop gezet.

We gaan nu opnieuw proberen met dermestril pleisters.

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: gebruik letrozole voor tp cryo

Bericht door DBJ » 25 januari 2020, 18:21

viooltje87 schreef:
23 januari 2020, 16:37
Sorry voor de late reactie, even niet op het forum geweest.

Is het bij jou ondertussen aangedikt?

Bij mij was het iets in de 5 mm.
Op zich vonden ze het baarmoederslijmvlies wel dik genoeg en goed van structuur, maar hormoonwaarden waren te laag om een tp in te plannen. Dus poging stop gezet.

We gaan nu opnieuw proberen met dermestril pleisters.
Hier is het ook stop gezet. Donderdag terug bij gynaecoloog om te bespreken wat ze gaan doen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten