IVF - Palfijn

IVF Forum
Plaats reactie
RomyL
Berichten: 26
Lid geworden op: 8 juni 2016, 16:20

IVF - Palfijn

Bericht door RomyL » 27 januari 2020, 7:38

Goeiemorgen iedereen,

Ik las doorheen heel wat topics maar kreeg het gevoel dat ik vooral “oude “ en halve antwoorden op mijn vragen vond. Of antwoorden uit een ander ziekenhuis. Vandaar dat ik toch even een nieuw topic start.

Wij zijn sinds een poosje in behandeling bij Dr. Decleer, in Aalter en Palfijn Gent. Heel tevreden hier, ondanks feit dat we dit keer niet zwanger raken.
Een kleine 4 jaar geleden waren we na 1 poging IUI zwanger en volgende maand wordt onze kleine kanjer al 3 jaar.
Ondertussen al een klein jaar bezig voor een tweede spruit maar ons beginnersgeluk is duidelijk op.

Deze maand voor de eerste maal IVF. Het inspuiten en de controles in Aalter lijken er op deze bij IUI maar de punctie is iets helemaal nieuw en hier stel ik me wel wat vragen rond.

- Hoe laat moet je je aanmelden in ziekenhuis?
- Moet je partner er op hetzelfde moment zijn voor zijn “donatie”?
- Hoeveel pijn heb je achteraf? Kun je in de namiddag na de punctie iets doen of enkel platte rust? Kun je de volgende dag gewoon weer werken? Ik heb zelf een vrij actief maar geen fysiek zwaar beroep. Veel rondstappen maar geen gewicht tillen ofzo .

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp om wat rust te creëren in mijn hoofd ☺️

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: IVF - Palfijn

Bericht door Yvonne1983 » 27 januari 2020, 11:10

[..]
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 24 september 2020, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVF - Palfijn

Bericht door mich75 » 27 januari 2020, 11:35

Het tijdstip zal je wel meegedeeld worden, de pu is 34-36u na de Pregnylspuit, de partner moet zijn "donatie" meestal 1 of meerdere uren voor de pu doen, zodat ze het allemaal kunnen nazien en dat het klaar is om te gebruiken na de pu.

Wat betreft na de pu is het heel persoonsgebonden. Waar ik eerst ging kreeg ik algehele narcose en mag je in principe de eerste 24u niet met de auto rijden of machines bedienen, maar ik voelde mij een uurtje na pu springlevend (3x).

In Jette was de pu met een roesje, de eerste keer 8u in het zh gebleven omdat ik helemaal van de wereld was, de keren daarna werd mijn medicatie aangepast en de laatste keer wou ik al vertrekken na pu, maar je moet minsten 2u blijven.

Ik heb eigenlijk nooit last gehad na mijn pu, maar er zijn dames die niet uit de voeten kunnen en letterlijk krom lopen omdat dit de enige houding is dat de pijn draagbaar is.

Probeer vooral te ontspannen, hoe relaxter je bent, hoe gemakkelijker de pu. Als jij stress hebt en alles opspant is het moeilijker en ook zwaarder voor je lichaam.

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: IVF - Palfijn

Bericht door Tiny22 » 27 januari 2020, 15:39

Hey Romy

Wij zitten in een ander ziekenhuis, maar moesten ons smorgens om half 9 aanmelden. Mijn vriend mocht direct zijn staal gaan maken. De punctie was om kwart voor tien maar is inderdaad afhankelijk vh uur vd Pregnyl. We vertrokken om 12 uur weer uit het ziekenhuis.

Ik kreeg een verdoving en was een beetje “high”. De punctie zelf was voor mij pijnlijk aangezien mijn follikels diep verstopt zaten, dieper als normaal zei de gynae, vandaar dat het ook pijnlijker was dan normaal.

Achteraf geen last gehad vd pijn, enkel van de verdoving. Ganse namiddag slaperig geweest, werken was de dag zelf geen optie.
Ik kon de dag nadien wel gewoon werken, bureaujob.

Veel succes.
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

RomyL
Berichten: 26
Lid geworden op: 8 juni 2016, 16:20

Re: IVF - Palfijn

Bericht door RomyL » 31 januari 2020, 20:07

Bedankt voor alle reacties.
Het geeft toch een beetje gemoedsrust.

Het werd opname om 9.30 en punctie om 11h.
Volledige verdoving en ben er wel blij om. Linker eistok blijkbaar heel moeilijk te bereiken en mijn vriend werd ingeschakeld om op mijn buik te duwen.

8 eitjes geteld maar door slechte kwaliteit van spermastaal werd het ICSI ipv IVF.
Deze middag telefoon dat we met 2 bevruchte eitjes verder gaan.
Waren er blijkbaar drie maar eentje had zich gedeeld met dubbele kern. Wat dit ook precies mag betekenen.

Tot mijn grote opluchting amper last achteraf en dus gewoon kunnen werken vandaag.

Isa2019
Berichten: 1
Lid geworden op: 3 september 2019, 17:11

Re: IVF - Palfijn

Bericht door Isa2019 » 1 februari 2020, 20:59

Dag RomyL,

Blij voor jou dat alles goed verlopen is.
Weet je al wanneer je terug mag voor de terugplaatsing?
Ik ben ook verbonden aan Jan Palfijn te Gent.
Hebben sinds januari vorig jaar al 4 IUI pogingen en 1 Ivf poging achter de rug.
Die eerste IVF was heel stresserend. Alles nieuw, niet wetend wat er op je afkomt. Uiteindelijk had ik 11 eitjes waarvan er via ICSI maar 4 bevrucht waren. Uiteindelijk 1 teruggeplaatst maar geen cryos om in te vriezen. Ik bleek zwanger te zijn maar net voor de eerste echo een miskraam gehad. Een pijnlijke periode.
Na 4 maanden rust hebben we eindelijk de moed gevonden terug te starten met IVF 2.
Sinds dinsdag volop hormonen aan het spuiten. Deze keer een ander schema. In de hoop een betere kwaliteit eicellen te hebben.
Welke hormonenspuiten hebben jullie genomen? En hebben jullie daar veel bijwerkingen van?

Veel succes iedereen...
Groetjes

Isa

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten