IVF behandeling opgeschort door Corona...

IVF Forum
Angela
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 maart 2020, 14:42

IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Angela » 15 maart 2020, 14:54

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum. Wij proberen al meer dan 1,5 jaar opnieuw zwanger te geraken na overlijden van ons zoontje. Door mijn leeftijd (41) is de kans zeer klein - al is mijn voorraad eicellen nog voldoende groot.
Na een hele rollercoaster, waren we nu net volledig klaar om morgen met de spuitjes te beginnen voor een eerste IVF behandeling. Maar helaas: ik kreeg net een telefoontje van de dokter dat ik best niet met de spuitjes begin aangezien de dienst niet zal kunnen draaien zoals gewoonlijk door Corona.
Ze vertelde me dat ik best de pil terug neem. Maar ik ben bang op die manier kostbare tijd (een cyclus of meer?) te verliezen... Misschien kan ik beter nog 1 cyclus op natuurlijke manier proberen zwanger worden?

Zijn hier nog mensen wiens behandeling opgeschort is? Hoe gaan jullie ermee om?
Dankjewel alvast!

Prutsje
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 maart 2020, 14:14

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Prutsje » 16 maart 2020, 14:32

Hey,

Eveneens nieuw. Maar zou vandaag normaal ook opstarten met de 3de poging. Ook ik heb de boodschap gekregen dat er enkel zal afgewerkt worden wat al gestart is en er voorlopig een stop is om terug op te starten. Wat ik al wel verwacht had.
Ik moet geen pil nemen. Maar bij de vorige pogingen zijn er meerdere zaken misgelopen, dus het programma wordt telkens daardoor aangepast. Net voor de vorige poging moest ik wel terug aan de pil.
Als ik jou was zou ik voornamelijk hun advies volgen, zij weten het beste welk programma voor jou zal werken.
Wat ik wel geleerd heb is dat als je dit soort vragen hebt of niet zeker bent, de vruchtbaarheidkliniek best eens belt met je zorgen. Zij kunnen jou dan aangeven of je eventueel toch niet op natuurlijke wijze kan proberen in deze tijden van Corona. Want wie weet voor hoe lang worden we on hold geplaatst... Bij ons is al meerdere malen gemeld dat het nooit natuurlijk zal lukken en dat er niet veel tijd meer is, omwille van zeer lage eicel reserve.
Voor mij was de melding van opschorting de zoveelste opdoffer. Ik was net over de teleurstelling van de vorige poging aan het proberen geraken.
Wat het nu nog vervelender maakt is dat niemand een idee heeft hoelang dit zal duren.
We kunnen ons maar beter aan de richtlijnen houden, voor onze medemensen en om zo hopelijk zo snel mogelijk weer op te starten.
Maar daarom ben ik natuurlijk niet minder ongeduldig en
droef.
Ik begrijp je zorgen en frustratie Angela :(

Angela
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 maart 2020, 14:42

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Angela » 16 maart 2020, 22:57

Hey Prutsje,

Dankjewel voor je berichtje!
Wel beu he? Zo telkens heen en weer geslingerd worden tussen hoop en teleurstelling?
Bij ons is er eigenlijk geen medische reden waarom het niet spontaan zou lukken. Het advies van de gyne was ook niet duidelijk in het telefoontje: "je kan inderdaad ook spontaan proberen, maar als we dan op korte termijn toch terug kunnen opstarten, moet je wel je cyclus afwachten". Ik heb nog een mailtje gestuurd, maar vrees dat iedereen van de dienst al opgevorderd is voor andere zaken...

Vandaag toch maar ovulatietesten gekocht. Ik vrees dat dit niet op twee weken tijd voorbij zal zijn... :-(

Wat zijn bij jullie de opties? Kan je enkel afwachten tot je kan herstarten?

Gaelle
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 maart 2020, 15:52

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Gaelle » 20 maart 2020, 16:38

Dag allemaal,
ik voel met jullie mee. Zit in hetzelfde schuitje zelf proberen of niet :? Ben in behandeling in UZLeuven, daar spraken ze van opstarten in de cyclus van mei, maar dat was vorige week. Nog voor de lockdown-light.
Ik ben 39 jaar, en de angst slaat om mijn hart, gezien mijn leeftijd. Alhoewel ik 'leeftijd nogal een relatief begrip vind.
Ik hoop dat mijne biologische leeftijd lager ligt :). De ene persoon is toch de andere niet hé, en de ene levenstijl ook al niet... dus statistieken dat zijn mijn vrienden niet...)
De diagnose hier klonk: niet doorgankelijke eileiders. Nogal vreemd, want ik heb nooit een soa, endometriose, verklevingen of eender wat gehad. En we hebben een spontane zwangerschap (een dochter van 14 ondertussen).
Ik heb wel een aantal jaren van stress meegemaakt, mss ging mijn lichaam ook en een soort 'lockdown'... al zijn daar nergens medische bewijzen voor te vinden.
Ik ben dankbaar voor die ivf pogingen, maar het zou fijn zijn te weten 'hoe je zoiets doet'. De medische wereld biedt wel oplossingen maar het mentale dat zoek je maar uit... en zeker nu.....
Dus,
Het is moeilijk in deze tijden om om te gaan met onze vertwijfeling, angst, verdriet, radeloosheid,... noemt het op ik denk dat ik geen woorden genoeg heb voor wat al in mijn hoofd heeft gespookt.
Bij deze ; allemaal een riem onder het hart, we komen er wel, dag per dag of moment per moment als het moeilijk gaat. Langs deze weg;hou jullie sterk dames! x

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Yvonne1983 » 20 maart 2020, 20:58

[..]
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 24 september 2020, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Angela
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 maart 2020, 14:42

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Angela » 27 maart 2020, 7:52

Hey iedereen,

Hier ook enkele maanden uit geweest door burn-out enkele jaren geleden... Maar ik ben bang dat een kind verliezen nog een grotere impact heeft gehad in mijn geval, op lichaam en geest.

Intussen zijn we met ovulatietesten bezig en proberen we toch nog eens een portie geluk te krijgen van moeder natuur: je weet nooit.

Als ik het nieuws volg, vrees ik dat de ziekenhuizen nog een tijdlang fertiliteitsprogramma’s zullen opschorten. Niet zo geweldig, maar anderzijds misschien liever dat dan dat akelige virus oplopen? Ik had eind vorige zomer een longontsteking en ben bang dat die gevoeligheid er nog zit...

Groetjes
Laatst gewijzigd door Angela op 27 maart 2020, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.

GejATje
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 maart 2020, 22:44

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door GejATje » 27 maart 2020, 12:41

Het zijn rare tijden, het maakt het er allemaal niet minder om. Ik was wel al gestart maar kon de procedure niet afmaken. Vanwege Corona geen tp.
Moest er erg op huilen weer een kans minder. Maar goed even slikken en dan weer door. Uiteindelijk zijn er wel 8 bevrucht maar 1 eicel is er overgebleven. Dus heb nog wel een kans.
Houden wij daar maar aanvast.
Als ik het goed begreep moest ik eind april bellen voor evt. afspraak voor terug plaatsing.
Dus de planning staat nog wel voor mei.
Maar goed met de laatst berichten denk ik dat het na de zomer pas wat wordt.
Daar hou ik mij maar aan vast. Beter iets eerder dan later.

Angela
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 maart 2020, 14:42

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Angela » 11 april 2020, 11:33

Even een enorme baaldag...

Ik zie met rasse schreden mijn 42e verjaardag dichterbij komen. De gedachte dat er geen kindje meer zou komen, maakt me zo ongelofelijk verdrietig.
Ik verwacht elk moment mijn maandstonden. Voel me boos en machteloos...

FleurZkEcdDonor
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 oktober 2019, 15:02

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door FleurZkEcdDonor » 11 april 2020, 19:46

Angela schreef:
11 april 2020, 11:33
Even een enorme baaldag...

Ik zie met rasse schreden mijn 42e verjaardag dichterbij komen. De gedachte dat er geen kindje meer zou komen, maakt me zo ongelofelijk verdrietig.
Ik verwacht elk moment mijn maandstonden. Voel me boos en machteloos...
Hier ook enorm teleurgesteld dat alles gestopt is in de fertiliteitscentra. Ik hoop echt dat ze eind april gaan hernemen. Voor mensen die idd al boven de 40 zijn kan een langere stop ervoor zorgen dat we nooit meer mama kunnen worden en die kans moet ons toch gegeven worden. Ik voel mij ook machteloos. Men kan toch de nodige voorzorgen nemen zodat men toch nieuwe trajecten kan opstarten.
Bij VRT zocht een reporter getuigen betreffende dergelijke topics om ook aan te kaarten. Dit is toch wel wa belangrijker dan voetbalmatchen die niet kunnen doorgaan.
Lage AMH - 41 jaar
Bloedwaarden hoge FSH - POI ? Okt 2019
Volgende cyclus normale bloedwaarden
IUI Dec 2019: Pos maar BBZ
Verplichte pauze

Annieken
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 april 2020, 21:51

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Annieken » 29 april 2020, 18:10

Hallo,

Zoals de meeste hier, was ik enorm teleurgesteld dat de behandeling werd stop gezet door Corona. Hoewel ik het wel begreep maar het was niet echt iets waar ik op zat te wachten.

Toen ik de melding kreeg van de gynaecoloog kreeg dacht ik dat het enkel onze gynaecoloog was die het op pauze zette. Nadien ontdekte ik (door te gaan surfen op brusselsivf.be dat het blijkbaar voor iedereen was.
Nog enkele weken later ontdekte ik deze post en voelde ik me niet meer zo alleen. Iedereen in dit proces, maakte hetzelfde mee. Het is niet leuk, maar het geeft een ander gevoel dan "de hele wereld is tegen mij".

Vorige week vrijdag was er weer een veiligheidsraad en op die slides stond dat niet-essentiële consultaties opnieuw zouden kunnen doorgaan vanaf 4 mei. Ik was laaiend enthousiast want dan was ik misschien maar 1 cyclys kwijt (cyclus zijn bij mij veel langer dan normaal). Dus ik ging weer kijken op brusselsivf.be maar nog geen update.

Maar zaterdag kwam het verlossend nieuws, er zijn weer consultaties mogelijk. Ik heb toen meteen mijn gynaecoloog gecontacteerd. En voorlopig moet ik wachten tot het einde van mijn cyclus om hen opnieuw te contacteren.

Maar misschien kunnen jullie ook opnieuw contact opnemen voor de herstart van behandelingen/consultaties?

Veel succes iedereen en hou de moed erin!
A.

Prutsje
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 maart 2020, 14:14

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Prutsje » 5 mei 2020, 12:05

Hey iedereen.

Ik heb mij even weggehouden, aangezien het wat moeilijke tijden zijn. Het zijn vervelende maanden geweest.
Maar ook ik werd eind volgende week gecontacteerd dat ik weer mag opstarten. Nu nog mijn regels afwachten en hopen dat het nog niet te laat is...
Ik hoop voor iedereen hier dat er weer snel kan gestart worden.
Angela heb jij al nieuws?

Angela
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 maart 2020, 14:42

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Angela » 7 mei 2020, 19:13

Hallo iedereen,

Heb het even naar de achtergrond proberen schuiven om niet helemaal gek te worden...
Ik werd ook gebeld door het fertiliteitscentrum. Aangezien ik net aan mijn ovulatie was, hebben ze gezegd om deze cyclus nog af te wachten en dan terug contact op te nemen.
Morgen of zaterdag zouden mijn regels er normaal gezien doorkomen (ik vrees dat het niet gelukt is en voel ook wat last in mijn onderbuik dus vrees het ergste 😞).

Ze vertelden me wel dat ik dan zonder periode terug aan de pil zou kunnen overstappen naar ivf. Belangrijk want anders is dat weer eens tijdverlies.

Fingers crossed dat ik morgen of zaterdag kan opstarten. Alle medicatie ligt hier te wachten...

Hoe gaat het met jullie intussen?
Groetjes,
Angela

Monikyra
Berichten: 208
Lid geworden op: 1 juli 2019, 12:57

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Monikyra » 8 mei 2020, 14:43

Dag allemaal!

Vandaag MS gekregen, dus ik mocht gaan naar de gyneacoloog, weliswaar alleen zonder mijn partner en met een mondmasker.
De eerste spuit is terug gezet.
Na 2 puncties en 7 terugplaatsingen 1x1 en 6x2 embryo's kijken de er naar uit om eindelijk na 3 maand (maand langer had een operatie) terug te starten!
Maandag volgende afspraak.
We zijn weer begonnen, hebben weer een doel! Heerlijk.

Wij zijn bezit van februari 2019.

Angela
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 maart 2020, 14:42

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Angela » 9 mei 2020, 8:16

Hey iedereen,

Ben helemaal in de war: moest normaal gezien vandaag mijn regels krijgen en voelde alles al dagenlang in die richting gaan, maar toch getest omdat ze dat op fertiliteit gezegd hadden... en vreemd genoeg positief!
Durf er niet te veel van verwachten gezien eerdere miskramen en gezien ik niet zoveel symptomen heb als de vorige keer.
Straks bellen met fertiliteit om verder af te spreken... Moest ik sowieso doen om ivf op te starten. Benieuwd wat dit zal brengen!

Fijn weekend,
Angela

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door ZonderZorgen » 9 mei 2020, 8:55

Laat ons dan hopen dat dit wel een doorgaande zwangerschap mag zijn.
Duimpjes draaien!
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten