IVF behandeling opgeschort door Corona...

IVF Forum
Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Pindanootje » 19 november 2020, 21:09

ViTa schreef:
19 november 2020, 20:27
Bedankt Prutsje!

Ik kwam vandaag nog een artikel van UZ Jette CRG tegen dat gisteren werd gepubliceerd:
https://www.bruzz.be/gezondheid/uz-brus ... 2020-11-18

Hier staat duidelijk in:
“We gaan nu met ons kleiner team heel gemotiveerd blijven zodat we de komende weken een hoger volume ingevroren embryo’s kunnen plaatsen dan normaal. Dat is onze enige echte focus nu."

Het ziet er dus naar uit dat we nog niet direct geholpen worden.
Heel droevig word ik hiervan!!!
En dat terwijl andere ziekenhuizen wel gewoon verder kunnen doen. :-(

Jij zegt "zaten", zijn jullie ondertussen zwanger?
Hier sinds vorige lockdown gelukkig wel 2 keer een terugplaatsing gehad, maar ook een paar keer een te vroege eisprong, of geen bevruchting en de laatste keer vlak voor de lockdown ook een punctie met een lege follikel. Met idem, heel veel tranen als gevolg. Ik begrijp helemaal wat je bedoelt!!
Afgelopen weken waren een hel. Wetende dat ik WEER kostbare tijd verlies.
En met dat ze nu deels wel openen, maar ons nog niet willen helpen, is het precies alsof ze zout gooien in deze wonde.
Het doet pijn!!
Erover klagen heeft geen zin, maar ik wil het hier wel neerschrijven. In de hoop dat iemand het misschien oppikt en dat erover gepraat wordt.
Goh meid ik heb oprecht zo hard met jou te doen. Zou er zelf gefrustreerd van worden, waarom is hun enige focus in godsnaam ingevroren embryo's terugplaatsen en niet vrouwen laten starten met stimulatie die in tijd nood zitten.. En inderdaad in dat nieuws bericht zeiden ze dan ook nog dat de heropstart was omdat 't psychisch leed voor vrouwen van 40+ te zwaar werd, maar eigenlijk is dat bullshit als je naar jullie situatie kijkt. Vind dit echt schrijnend.. Jouw situatie heeft veel hogere prioriteit. Zou bijna gaan denken om zelf een krant of tv zender te bellen en deze toestand in de media proberen te krijgen om eindelijk gezien te worden..!?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door ViTa » 19 november 2020, 21:31

Pindanootje schreef:
19 november 2020, 21:09
ViTa schreef:
19 november 2020, 20:27
Bedankt Prutsje!

Ik kwam vandaag nog een artikel van UZ Jette CRG tegen dat gisteren werd gepubliceerd:
https://www.bruzz.be/gezondheid/uz-brus ... 2020-11-18

Hier staat duidelijk in:
“We gaan nu met ons kleiner team heel gemotiveerd blijven zodat we de komende weken een hoger volume ingevroren embryo’s kunnen plaatsen dan normaal. Dat is onze enige echte focus nu."

Het ziet er dus naar uit dat we nog niet direct geholpen worden.
Heel droevig word ik hiervan!!!
En dat terwijl andere ziekenhuizen wel gewoon verder kunnen doen. :-(

Jij zegt "zaten", zijn jullie ondertussen zwanger?
Hier sinds vorige lockdown gelukkig wel 2 keer een terugplaatsing gehad, maar ook een paar keer een te vroege eisprong, of geen bevruchting en de laatste keer vlak voor de lockdown ook een punctie met een lege follikel. Met idem, heel veel tranen als gevolg. Ik begrijp helemaal wat je bedoelt!!
Afgelopen weken waren een hel. Wetende dat ik WEER kostbare tijd verlies.
En met dat ze nu deels wel openen, maar ons nog niet willen helpen, is het precies alsof ze zout gooien in deze wonde.
Het doet pijn!!
Erover klagen heeft geen zin, maar ik wil het hier wel neerschrijven. In de hoop dat iemand het misschien oppikt en dat erover gepraat wordt.
Goh meid ik heb oprecht zo hard met jou te doen. Zou er zelf gefrustreerd van worden, waarom is hun enige focus in godsnaam ingevroren embryo's terugplaatsen en niet vrouwen laten starten met stimulatie die in tijd nood zitten.. En inderdaad in dat nieuws bericht zeiden ze dan ook nog dat de heropstart was omdat 't psychisch leed voor vrouwen van 40+ te zwaar werd, maar eigenlijk is dat bullshit als je naar jullie situatie kijkt. Vind dit echt schrijnend.. Jouw situatie heeft veel hogere prioriteit. Zou bijna gaan denken om zelf een krant of tv zender te bellen en deze toestand in de media proberen te krijgen om eindelijk gezien te worden..!?
Juist, dat hebben ze gezegd. Dat is echt wel onzin! De meeste oudere vrouwen hebben helemaal niet zoveel embryo's. Die groep helpen ze er niet mee.
Ja, uit pure miserie zou je dat inderdaad gaan doen. :-(
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door mich75 » 19 november 2020, 21:59

@Vita, ik heb met je te doen en ik leef met je mee.

@Vita, @pindanootje, jullie willen dat het in de media komt, dit is een artikel in de media, maar wat er staat zint jullie niet.

BTW, ik interpreteer het artikel totaal anders dan jullie twee, maar dat neemt niet weg dat ik jullie frustraties niet begrijp.

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door ViTa » 19 november 2020, 22:41

mich75 schreef:
19 november 2020, 21:59
@Vita, ik heb met je te doen en ik leef met je mee.

@Vita, @pindanootje, jullie willen dat het in de media komt, dit is een artikel in de media, maar wat er staat zint jullie niet.

BTW, ik interpreteer het artikel totaal anders dan jullie twee, maar dat neemt niet weg dat ik jullie frustraties niet begrijp.
Bedankt voor je eerlijke mening! Mag ik vragen hoe jij het dan wel interpreteert?

Er wordt in het artikel ook uitgelegd waarom ze een verse behandeling niet willen starten. Omdat als ze toch weer zouden moeten afbouwen, er geen dure medicatie verloren gaat.
Dit is geen juiste reden voor vrouwen met een lage eicelreserve want die vrouwen moeten amper iets spuiten en dat is dan meestal pas een aantal dagen voor de pickup. Dan kan je heel goed inschatten hoe de cijfers er voor staan. Als blijkt dat de cijfers toch weer stijgen, kan de behandeling toch gestopt worden, zonder dat er medicatie verloren gegaan is.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door ViTa » 19 november 2020, 22:44

Prutsje, ik heb net nog wat verder gelezen en ik zie dat jij zwanger bent.
Een hele dikke proficiat!!! Heel blij voor jou!!! ❤️
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door mich75 » 20 november 2020, 7:38

ViTa schreef:
19 november 2020, 22:41
mich75 schreef:
19 november 2020, 21:59
@Vita, ik heb met je te doen en ik leef met je mee.

@Vita, @pindanootje, jullie willen dat het in de media komt, dit is een artikel in de media, maar wat er staat zint jullie niet.

BTW, ik interpreteer het artikel totaal anders dan jullie twee, maar dat neemt niet weg dat ik jullie frustraties niet begrijp.
Bedankt voor je eerlijke mening! Mag ik vragen hoe jij het dan wel interpreteert?

Er wordt in het artikel ook uitgelegd waarom ze een verse behandeling niet willen starten. Omdat als ze toch weer zouden moeten afbouwen, er geen dure medicatie verloren gaat.
Dit is geen juiste reden voor vrouwen met een lage eicelreserve want die vrouwen moeten amper iets spuiten en dat is dan meestal pas een aantal dagen voor de pickup. Dan kan je heel goed inschatten hoe de cijfers er voor staan. Als blijkt dat de cijfers toch weer stijgen, kan de behandeling toch gestopt worden, zonder dat er medicatie verloren gegaan is.
Even voor alle duidelijk hoe het artikel ook geïnterpreteerd wordt, het verandert niets aan jouw situatie Vita :(

Een artikel wordt geschreven voor een breed publiek en niet speciaal voor ons mmm-meisjes. Jullie weten uit ervaring dat de meeste mensen niets weten van de mmm. Zeker niet slecht bedoeld maar in het IUI-clubje lees je constant vragen over ivf en dit zijn dames die al in de mmm zitten, wat verwacht je dan van mensen die er helemaal niet inzitten?

Je hebt volkomen gelijk dat dat van die dure medicatie niet op jou slaat en dat het voor jou dan in principe zou kunnen.


Hoe zie ik het:
En inderdaad in dat nieuws bericht zeiden ze dan ook nog dat de heropstart was omdat 't psychisch leed voor vrouwen van 40+ te zwaar werd, maar eigenlijk is dat bullshit als je naar jullie situatie kijkt.
Ze geven dames van 40+ voorrang bij het terugplaatsen van cryo's, maar dit is maar een klein groepje.

In een andere alinea staat dat ze dagelijks mails krijgen met de vraag om nieuwe stimulaties op te starten. Het grootste probleem blijft de personeelsbezetting en dus zitten pu's er niet in, dus ze hebben nu beslist om zoveel mogelijk cryo tp's te doen omdat dit minder personeel vraagt en hierdoor verminderd de algemene wachttijd die nu toch een 6 maanden bedraagt voor nieuwe patiënten.
Het is dankzij die mails dat ze in actie geschoten zijn.

Het is ook niet interessant om maar 1pu per dag te doen, die tp's nu gaan bandwerk worden, dat kan je wel lezen. Dus als ze met pu's gaan beginnen is dit volgens mij ook de bedoeling en dus opstart van een grote groep (met dure medicatie).

Het is ook een lokale situatie, als dit over het hele land gebeurde en het was een beslissing van de overheid dan kon je misschien aandacht vragen in de media, maar het is 1 centrum en ze doen dit niet om mensen te pesten.
Hun beslissing nu is om de wachtrijen in te korten, maar nogmaals Vita, daar ben jij niet mee geholpen.

En dan wil ik jullie nog uitdagen: maak eens een lijst van prioriteit.

Hier op het forum denk ik dat Vita op 1 komt, toch van de verhalen die ik ken. Maar er zijn dames en waarschijnlijk ook hier op het forum (misschien eerder lezers dan schrijvers) waarbij ook elke maand telt en die nog geen kindje hebben, hebben die dan nog meer voorrang?
Het is gewoon een k*tsituatie en blijkbaar zijn ze in Jette helemaal nog niet uit de miserie. We kunnen maar hopen dat ze heel veel tp's kunnen doen op heel korte termijn en dat het beschikbare personeel dan toch aan puncties kan beginnen.
Maar ik weet zeker zodra het kan, dat ze het doen.

Vita, misschien kan je Jette mailen met verwijzing van dit artikel, dat jij geen dure medicatie nodig hebt en dat ze mensen in jouw situatie toch wel kunnen laten beginnen, ik denk dat dat meer gaat doen dan je verhaal bv op tv te laten komen.
En schrijf maar wat een klap het was, hoe jij het artikel beleefd hebt.

Sterkte
Laatst gewijzigd door mich75 op 20 november 2020, 17:57, 2 keer totaal gewijzigd.

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door ViTa » 20 november 2020, 9:54

Het verandert inderdaad niets, maar ik had daarmee gehoopt dat ik het beter zou begrijpen.

Het blijft echter wel wringen, want op het einde van de rit wil je toch dat elke vrouw geholpen is. Met deze beslissing is dat niet het geval, want er zullen vrouwen zijn die geen eicellen meer gaan hebben en waarvan door de vele verplichte wachtmaanden hun laatste eicellen zijn verloren gegaan.

De dames die nog geen kindje hebben en waarbij ook elke maand telt, zouden absolute voorrang moeten krijgen. Ook vòòr mij! Daar moet ik zelfs niet verder over nadenken. Ik kom ook mee voor hen op. Het gaat hem om de medische situatie. Door onze 'aandoening' telt elke maand. Voor deze groep is er amper medicatie nodig, en zoals gezegd is de 'dure medicatie' geen reden om ons nu niet te behandelen. Het is daarom dat ik er niet in slaag om dat te begrijpen.

Ik heb al een mail gestuurd, maar ik krijg geen reactie terug.

Heel erg bedankt voor jouw visie op het verhaal. Ik apprecieer het heel hard dat je hier tijd voor maakt!!!
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Pindanootje » 20 november 2020, 12:07

Ik bedoelde enkel over het nieuws bericht meer dat ik 't bullshit vond dat ze zeiden "vanwege de psychische druk op de vrouwen van 40+ is het crg weer geopend". En dat is toch niet zo!? Het is omdat ze eerst een nog ergere piek in de corona cijfers hadden verwacht en die gelukkig toch al eerder daalde, dat er weer genoeg ruimte over is voor het personeel om naar hun afdeling terug te keren. Zo heeft de brucker het mij zelf nog gezegd dinsdag. Daarom is het crg weer open, deels. En het is niet zo dat enkel vrouwen van 40+ hieronder lijden, je kan ook jonger zijn maar in een benarde situatie zitten..

Uiteraard snap ik hoe complex de situatie is en dat een lijst met prioriteiten maken heel moeilijk is, je stelt er altijd iemand mee teleur en die groep gaat dan verzetten, ik zou zelf ook niet in hun schoenen willen staan om die keuzes te maken. Ze willen iedereen helpen, anders werkten ze überhaupt daar niet.
Maar ik begrijp hoe wrang 't moet aanvoelen voor vrouwen als Vita die geen tijd meer hebben, dat ze moeten wachten, en vrouwen als ik die ook over enkele maanden hun tp had kunnen krijgen in feite, die voorgaan.. Maar idd het is om ruimte te maken en de wachtlijst te verkorten. Ze doen wat ze kunnen maar het blijft gwn lastig als je niet vooruit kan.. Dat maakt boos, maar de situatie is niemand z'n fout.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door mich75 » 20 november 2020, 18:35

ViTa schreef:
20 november 2020, 9:54

Het blijft echter wel wringen, want op het einde van de rit wil je toch dat elke vrouw geholpen is. Met deze beslissing is dat niet het geval, want er zullen vrouwen zijn die geen eicellen meer gaan hebben en waarvan door de vele verplichte wachtmaanden hun laatste eicellen zijn verloren gegaan.
Het is niet zo zwart/wit, het is niet dat je eicellen ineens op zijn. Het probleem is dat er minder zijn, maar vooral dat de kwaliteit achteruit gaat en dat er dus zeer weinig goede zijn. Zo kan je bv 10 maanden er geen of slechte hebben en dan ineens 2 maanden 2 goeden, maar dat weet je helaas niet op voorhand. En een goede eicel geeft nog geen garantie op een kindje.

Bij mij is het, na de juiste diagnose, relatief vlug gelukt, bij de 3de tp, daarna nog 3tp's gehad, maar jammer genoeg niets.

Er zijn dames die willens nillens blijven verder doen en waar het uiteindelijk lukt, chapeau hiervoor. Ik heb de raad van mijn arts gevolgd en ben, zoals je weet, een andere weg ingeslagen, waar ik nog altijd super blij mee ben.

Ik zou ook nog alle dames willen oproepen die in de situatie van Vita zitten, dus icsi mnc doen in Jette en amper medicatie gebruiken, om ook een mail te sturen, hoe meer mails hoe beter denk ik dan.

@Vita laat desnoods ook je vriend een mail sturen, da's toch al eentje extra.

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door ViTa » 20 november 2020, 21:06

Dat is een heel goed idee Mich!!! Gaan we doen. Fijn dat je zo meedenkt.

Ben heel blij voor jou dat je zo gelukkig bent. Daar doen we het uiteindelijk voor he!!! ❤️
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door ViTa » 20 november 2020, 21:12

Pindanootje schreef:
20 november 2020, 12:07
Ik bedoelde enkel over het nieuws bericht meer dat ik 't bullshit vond dat ze zeiden "vanwege de psychische druk op de vrouwen van 40+ is het crg weer geopend". En dat is toch niet zo!? Het is omdat ze eerst een nog ergere piek in de corona cijfers hadden verwacht en die gelukkig toch al eerder daalde, dat er weer genoeg ruimte over is voor het personeel om naar hun afdeling terug te keren. Zo heeft de brucker het mij zelf nog gezegd dinsdag. Daarom is het crg weer open, deels. En het is niet zo dat enkel vrouwen van 40+ hieronder lijden, je kan ook jonger zijn maar in een benarde situatie zitten..

Uiteraard snap ik hoe complex de situatie is en dat een lijst met prioriteiten maken heel moeilijk is, je stelt er altijd iemand mee teleur en die groep gaat dan verzetten, ik zou zelf ook niet in hun schoenen willen staan om die keuzes te maken. Ze willen iedereen helpen, anders werkten ze überhaupt daar niet.
Maar ik begrijp hoe wrang 't moet aanvoelen voor vrouwen als Vita die geen tijd meer hebben, dat ze moeten wachten, en vrouwen als ik die ook over enkele maanden hun tp had kunnen krijgen in feite, die voorgaan.. Maar idd het is om ruimte te maken en de wachtlijst te verkorten. Ze doen wat ze kunnen maar het blijft gwn lastig als je niet vooruit kan.. Dat maakt boos, maar de situatie is niemand z'n fout.
Ik had het ook zo begrepen dus ik vond het ook tegenstrijdig.

Maar zoals je zegt, aan deze situatie kan niemand iets doen. Het is de manier hoe ermee omgegaan wordt he. Nu maar hopen dat de cijfers verder blijven dalen!!!
🤞🤞🤞

Merci voor jullie steun dames!!! ❤️
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Pindanootje » 21 november 2020, 9:02

Hoop 't ook meid. Hoe sneller de ZH cijfers dalen, hoe sneller jij aan je nieuwe ronde kan starten. Dinsdag alsk m'n dokter zie zal ik eens polsen of ie iets weet vd planning in Jette..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Praline » 26 november 2020, 8:47

Nog niemand enig idee wanneer ze de puncties weer opstarten? Het duurt zo lang :roll:
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door ViTa » 26 november 2020, 9:07

Nee, jammer genoeg niet. Ik weet wel dat er nog steeds heel veel mensen in het ZH in Jette liggen. :-(
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

isabelledc
Berichten: 96
Lid geworden op: 9 juli 2019, 22:01

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door isabelledc » 27 november 2020, 13:02

ik heb eergisteren telefoon gehad van Jette om ons counseling gesprek terug in te plannen. die was normaal 17/11, maar geannuleerd door de 2e piek. we kunnen aanstaande maandag al gaan, maar ze er spijtig genoeg wel bij dat de eerste pick-ups waarschijnlijk pas voor april zouden zijn :shock:
ik hoop dat ze dit zeggen om onze hoop nog niet te laten ontploffen, want april is nog wel enorm ver. ik had eerder februari ofzo in mijn hoofd. maar ben al blij dat we op counseling gesprek kunnen, is toch weer een stapje in de goede richting
10/16: stop pil
11/17: zwanger (mk 7,5w)
12/18 - 3/19: 4x IUI (neg)
8/19: IVF 1.1 (neg)
11/19: IVF 2.1 (HCG 11 - neg); 2/20 IVF 2.2 (neg); 5/20 IVF 2.3 (neg); 6/20 IVF 2.4 (neg)
overstap Jette
4/21: IVF 3.1 (neg)
8/21: IVF 4??

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten