IVF behandeling opgeschort door Corona...

IVF Forum
Angela
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 maart 2020, 14:42

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Angela » 15 mei 2020, 17:55

Spannende dagen... Op 25/5 mag ik op eerste controle. Dan zou ik rond de zes weken ver zijn. Heb al eerder gehad dat het tussen 5 en 8 weken fout gaat.
Dus wachten we in spanning af.

Hoe gaat het bij jullie?

Angela

Prutsje
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 maart 2020, 14:14

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Prutsje » 27 oktober 2020, 9:05

Hey iedereen,

Na de lockdown nog drie PU's gehad. Zonder resultaat. Ondertussen naar een ander ziekenhuis overgeschakeld.
Nu in de eerste poging daar en we zijn verder geraakt dan ooit tevoren. :shock: Nog twee dagen afwachten voor de bloedname.

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Praline » 28 oktober 2020, 12:51

Spannend! Waar ga je nu naartoe? Wij zijn ook overgeschakeld naar Jette.. voorlopig nog afwachten..
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Prutsje
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 maart 2020, 14:14

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Prutsje » 30 oktober 2020, 14:02

Hey Praline,

Inderdaad ook overgeschakeld naar Jette. En de bloedname was positief, dus een super momentje van geluk na alle tegenslagen van de afgelopen 3 jaar. Heb je al nieuws van Jette, zal je nog mogen starten na het nieuws van hun tijdelijke stopzetting :cry: ?

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Praline » 30 oktober 2020, 19:03

Ik had het nog niet gelezen, maar nu wel :cry: :cry:
Ik ben dit jaar al 5 maanden kwijt door corona en omschakeling naar Jette en nu dus nog meer..
Ik hoopte zo dat ik dit jaar nog een punctie zou hebben. Dju toch!
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Pindanootje » 11 november 2020, 21:20

Zijn er nog meer dames die momenteel on hold staan door corona?

Ik baal er enorm van :( we zijn met de eerste IVF poging begonnen in Jette, pickup gehad, freeze all en laatst dus bericht gekregen dat ik tot ten vroegste januari moet wachten op de eerste tp, doordat al t personeel van de ferti is opgevorderd om op covidafd te werken... Ik heb er absoluut begrip voor en het is daar natuurlijk een schrijnende situatie, maar toch heb ik persoonlijk gewoon veel moeite met de bijkomende wachttijd nu.. Het is al een pittig jaar geweest, en hoewel die paar maand "toch niet zoveel zijn" kan het wel al tellen als je al 2,5j bezig was.. Mn geduld is al danig op de proef gesteld. En zeker als ik hoor dat anderen wel kunnen doorgaan met hun pu en tp, kan ik het moeilijk verkroppen dat ik gewoon ter plaatse sta te trappelen. Hoe gaan anderen hiermee om?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door ViTa » 12 november 2020, 21:20

Ik had al gereageerd in de START IVF JULI groep (Topic), maar ik ga hier toch ook even mijn reactie achterlaten, zodat andere mensen het ook kunnen lezen.

Hier dus nog een koppel dat op on hold staat door Jette.
Ik vind het verschrikkelijk om weer maar eens niet verder te kunnen. Wetende dat bij mij elke maand telt omdat ik een hele lage eicelreserve heb. De kansen voor ons om nog zwanger te worden, dalen elke maand. Nu een 2e keer in wacht te worden gezet, vind ik heeeeeel moeilijk.
Hoe ga ik hiermee om? Niet zo goed. Ik heb afgelopen week geen goede week gehad. Loslaten, dat zeggen ze allemaal tegen mij. Maar probeer dit maar eens los te laten als je weet dat je kostbare tijd aan het verliezen bent. :(

Ik zou zeggen, aan iedereen die hier ook mee zit, laat van je horen. We kunnen elkaar hier steunen in deze moeilijke tijd!! ❤️
Laatst gewijzigd door ViTa op 12 november 2020, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door ViTa » 12 november 2020, 21:36

Pindanootje schreef:
11 november 2020, 21:20
Zijn er nog meer dames die momenteel on hold staan door corona?

Ik baal er enorm van :( we zijn met de eerste IVF poging begonnen in Jette, pickup gehad, freeze all en laatst dus bericht gekregen dat ik tot ten vroegste januari moet wachten op de eerste tp, doordat al t personeel van de ferti is opgevorderd om op covidafd te werken... Ik heb er absoluut begrip voor en het is daar natuurlijk een schrijnende situatie, maar toch heb ik persoonlijk gewoon veel moeite met de bijkomende wachttijd nu.. Het is al een pittig jaar geweest, en hoewel die paar maand "toch niet zoveel zijn" kan het wel al tellen als je al 2,5j bezig was.. Mn geduld is al danig op de proef gesteld. En zeker als ik hoor dat anderen wel kunnen doorgaan met hun pu en tp, kan ik het moeilijk verkroppen dat ik gewoon ter plaatse sta te trappelen. Hoe gaan anderen hiermee om?
Elke maand dat je moet wachten, is een maand te veel. En zeker als je al zo lang bezig bent. Amai!
Ik begrijp je helemaal. Nu voelt het aan alsof wij in de kou worden gezet.

Ik had op 30 oktober mijn laatste pickup. Net voor ik binnen ging, hoorde ik dat Jette ging sluiten. Dus ik was zooooo blij dat ik die pickup nog had en mss met een terugplaatsing die lockdown kon ingaan. Maar mijn vreugde werd me snel afgenomen toen ze geen eicellen konden vinden. Ik kan niet omschrijven wat er toen allemaal door mij heen ging. Ik was er kapot van. Toen ik op de kamer kwam, vroeg ik of mijn man toch niet naar mijn kamer mocht komen, want ik had echt wel die troostende schouder nodig. Maar nee, mocht niet. Het enige wat ze wilde doen, was mijn gsm geven zodat ik kon bellen. Ik begrijp zeker wel dat ze voorzichtig moeten zijn, maar dat was echt wel keihard.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Pindanootje » 13 november 2020, 8:53

@Vita, oh meid dat is vreselijk, daar liggen en dat ze geen eitjes hebben gevonden :'( dan zou ik ook kapot van verdriet zijn zeg.. En je man die dan buiten staat en je niet eens kan komen troosten. Afschuwelijk echt.. Hadden ze tijdens de echo's wel follikels gezien eig? Vind t echt heel erg voor jou, ik begrijp nu extra waarom dit prioriteit moet krijgen en zou je van harte mijn plaatsje gunnen als ze weer starten! Als ik het zo bekijk komt voor mij die extra maand wachten er niet meer op aan maar voor jou wel :'(
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door ViTa » 13 november 2020, 9:13

Aangezien ik nog maar weinig eicellen heb, ben ik aangewezen op ISCI in natuurlijke cyclus, want de hormonenspuiten helpen niet meer. Dat wil zeggen dat ik gemiddeld 1 eicel heb per pickup. Ze zagen de dagen voordien op de echo's 1 follikel zitten, maar die bleek dus leeg te zijn.

Ja, ik was ook zo verdrietig. De arts en verpleging in het OK waren er ook van aangedaan. Normaal kan ik me goed inhouden, maar die dag ben ik beginnen wenen in het OK, ook in recovery. Ik kon me niet inhouden (sorry aan de dames die nog aan hun pickup moesten beginnen). Ik heb op de kamer dan wel gebeld met mijn man, mja dat is niet hetzelfde. Je wil dan gewoon iemand die je vastneemt.
Er was op de kamer wel een hele lieve vrouw (die ook nog aan haar pickup moest beginnen). Zij heeft mij getroost. Met haar babbelen deed toen wel heel goed. Als zij er niet geweest was, dan was ik helemaal geflipt denk ik.

En dat is heel lief van jou!!! ❤️ Maar ik vind dat iedereen een plaatsje verdient hoor. Iedereen heeft zijn eigen verhaal hé.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Pindanootje » 13 november 2020, 11:39

Amai maar 1 eicel per pickup :( en toch krijg je ook maar 6 terugbetaalde pickups in totaal?
Hoeveel druk zit er dan wel niet op :o mijn hemel...
Wat heftig zeg. Gelukkig had je dat kamergenootje dan om je een beetje op te vangen, maarja dat is natuurlijk niet hoe het zou moeten zijn he.. Dikke knuffel meid. Het is je echt enorm gegund dat je na de coronapauze beter nieuws krijgt en er een klein wondertje jullie kant mag opkomen <3
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door ViTa » 13 november 2020, 12:23

Pindanootje schreef:
13 november 2020, 11:39
Amai maar 1 eicel per pickup :( en toch krijg je ook maar 6 terugbetaalde pickups in totaal?
Hoeveel druk zit er dan wel niet op :o mijn hemel...
Wat heftig zeg. Gelukkig had je dat kamergenootje dan om je een beetje op te vangen, maarja dat is natuurlijk niet hoe het zou moeten zijn he.. Dikke knuffel meid. Het is je echt enorm gegund dat je na de coronapauze beter nieuws krijgt en er een klein wondertje jullie kant mag opkomen <3
Nee, wij doen een 2 for 1 => ICSI MNC. Daarvoor krijg je 2 pickups voor 1 behandeling.
Dus ze volgen mijn natuurlijke cyclus op en enkel op het laatste krijg ik een hele kleine shot menopur/orgulatran.
Goed dat dat er nog is, maar geen droomscenario want de kans dat er onderweg iets misloopt, is veel groter. Geen eicel, geen rijpe eicel, geen bevruchting, en zelfs gemiste eisprongen. Allemaal zaken die ik jammer genoeg kan afchecken, sommige al meermaals. Ze hebben ons wel gezegd dat dat niet abnormaal is want bij een normale pickup vallen er ook eicellen af. Maar goed, het blijft toch elke keer weer een klap.
Voor ons stopt het dus bijna. We zouden beginnen aan de laatste 6e behandeling, maw nog 2 pickups te gaan. En hopelijk dus ook 2 terugplaatsingen. Ik wil ook keihard hopen dat het nog goed komt hier, maar ik begin er meer en meer voor te vrezen, gezien mijn situatie er niet beter op wordt.

Soit, ik kan nog wel heel wat verhalen vertellen. Maar zoals ik al zei, iedereen heeft hier zijn verhaal, en het is voor iedereen gewoon keihard.

Bedankt voor je lieve woorden!!! Ik wens het jullie ook heel hard toe!! ❤️
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Pindanootje » 13 november 2020, 12:28

Amai dus in de volgende 2 pick-ups moet t gaan gebeuren als je nog een tweede kindje wil komt het dan op neer? Of kan je ook zelf nog pogingen bekostigen erna? Heb geen idee wat zoiets eigenlijk kost moet ik bekennen..
Wat is dit toch enorm spannend allemaal, en nu met de extra wachttijd nog eens dubbelop! Sterkte meid! Als er wel al 1 kindje is, is dat iig het levende bewijs dat het mogelijk is, dus waarom niet nog eens! Goede moed xx
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door ViTa » 13 november 2020, 12:45

Merci!!
Tja, ons traject zelf gaan bekostigen is eigenlijk niet aan te raden aangezien er niet veel eicellen uit komen.
Ik denk dat ik nog wel zou willen doorgaan, maar mijn man ziet dat niet meer zitten. Eiceldonatie is voor hem wel nog een optie, maar daar heb ik het nog steeds moeilijk mee.
Maar zoals je zegt, doordat ik al eens zwanger ben geweest, is het bewijs er dat het kan en ook onze arts geeft het daardoor nog niet op. Toen was ik zelfs zwanger na de 2e terugplaatsing dus daar trekken we ons aan op hé. xx
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Pindanootje » 14 november 2020, 13:41

Hoewel dit voor iedereen anders is en een persoonlijke overweging uiteraard, zou ik me nu op dit moment nog niet kunnen voorstellen zelf comfortabel te kunnen zijn met eiceldonatie. Het is prachtig dat die optie er is natuurlijk en kan toch een manier zijn om hetgeen je graag wil te verkrijgen, al is het niet 100% hoe je het oorspronkelijk voor ogen had, maar toch. Maar zelf zou ik dat idee slecht kunnen verkroppen vrees ik. Alsof mn partner met een andere vrouw een kind heeft ofzo:D Ik heb zoveel respect voor mensen die daar anders in kunnen staan... Chapeau
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten