IVF behandeling opgeschort door Corona...

IVF Forum
ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door ViTa » 14 november 2020, 14:51

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Zo dacht ik ook toen we hier pas aan begonnen. Maar nu onze kansen bijna op zijn, en ik zo graag een brusje wil, niet alleen voor mezelf en mijn man, maar ook voor onze dochter, is dat iets wat ik mee in overweging moet nemen.
Maar jullie hebben nog heel veel kansen. Dus absoluut niets iets waar je over hoeft na te denken nu. xx
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door ViTa » 16 november 2020, 12:14

Even verder reageren hier...

Volgens de site van het CRG Jette starten ze een aantal CRG-activiteiten weer op. Ik was eerst heel blij
Maar de moed zakt me nu toch wel in mijn schoenen. Ik ben echt heel blij voor jou @Pindanootje, maar ik had toch wel gehoopt dat de vrouwen waarbij elke maand telt (en die doorgaans amper of geen ingevroren embryo's hebben), ook zouden kunnen starten. Zo was het bij de herstart na de 1e lockdown. Dus ik ben enorm teleurgesteld nu. :-(
Maar nogmaals heel blij voor jou hé!!
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door ViTa » 16 november 2020, 12:34

Net bericht van mijn arts die zegt: Hopelijk kunnen we in januari van start.

Dus bam, weg blijheid van deze morgen! :-(
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Praline » 16 november 2020, 16:32

@ ViTa: krijg jij persoonlijke berichten van je arts? Welke dokter heb je? Ik hoor mijn dokter echt nooit.. ik kan daar niks aan vragen. Alleen aan het secretariaat..
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Pindanootje » 17 november 2020, 10:50

Vita ik snap ook absoluut niet waarom je tot januari moet wachten terwijl bij jou de tijd dringt.. Echt niet.. :'( en eventueel naar een andere plek overstappen waar je direct verder kan?
Wij zitten ook in een privé praktijk (de brucker in Halle, pu en tp is in Jette alsnog maar geen wachttijd) is zoiets ook een idee voor jou?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door mich75 » 17 november 2020, 11:08

Zolang Jette geen PU's doet kan het ook niet via DB.

Er was gezegd dat ze pas in januari zouden opstarten en ondertussen zijn ze nu al met de eerste fase begonnen en blijft de rest voorlopig nog uitgesteld tot januari.

Als de cijfers blijven zakken en er worden meer mensen uit het ziekenhuis ontslagen is het best mogelijk dat er in december nog wordt opgestart met puncties.

Wat heb je eraan dat je dr zegt dat hij hoopt in december te kunnen starten en het dan toch moet uitstellen, dan is de klap nog veel groter.

@Vita, jij zal bij de eersten zijn die terug mag opstarten eens het zo ver is en hopelijk is dat bij je volgende ms.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Pindanootje » 17 november 2020, 11:18

Ah vanwege de punctie, sorry had ik niet door.. Ah oké :( dat is dus inderdaad nog geduld hebben.. Maar als het een troost kan zijn : tegen mij zeiden ze ook eerst dat 't pas januari zou zijn sowieso. En toen daalden de corona cijfers en hup er is weer hoop. Dingen kunnen snel veranderen. Dus wie weet ook voor jou meid!! Wie weet weer puncties mogelijk in december. Ik duim heel hard voor je mee 💕🍀
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door ViTa » 17 november 2020, 11:24

Sorry voor mijn late reactie, maar het sloeg gisteren in als een bom.
Ik begrijp het niet. Ben heel hard teleurgesteld!!
Nogmaals, het is iedereen gegund, maar als je geen tijd te verliezen hebt, komt dit er nog eens bovenop. Ik zou toch denken dat ze daar rekening mee zouden houden.

@Pindanootje, om op je vraag uit de andere groep te antwoorden. Wij zitten in Jette en doen alles via hen.
Naar een ander centrum overstappen, is iets waar ik wel al aan gedacht heb, maar of het realistisch is, is maar de vraag. Er is overal een wachttijd dus we zullen daar ook niet direct geholpen worden.
Bovendien kennen ze in Jette mijn dossier. Dus met mijn 2 kansen die ik nog heb, wil ik wel dat de juiste beslissingen genomen worden. Wel fijn dat je meedenkt!!! ❤️

@Praline, nee, ik had een mailtje gestuurd naar mijn arts omdat ik nog een andere vraag had, en dan heb ik meteen ook doorgevraagd. Hij heeft zelf niet op eigen initiatief gestuurd.

@Mich75, bedankt ook voor jouw reactie. En ik begrijp ook helemaal wat je bedoelt, alleen is het zo frustrerend.
Hopen dat de cijfers zakken, maar met de scholen die nu weer zijn open gegaan, heb ik er schrik voor.

Bedankt voor jullie steun hier!!! ❤️
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door AnieN » 17 november 2020, 12:04

Vita

Ik hoop inderdaad dat je snel terug kan starten!

Sinds vandaag ook de menstruatiehoofdpijn gekregen, dan zitten we op het einde van de rit. De borsten doen ook minder pijn zoals normaal. Kruidvat early test was negatief. Mentaal aan het klaarmaken voor terugplaatsing nr 12... toch effe mentale crash op het ogenblik. Subiet nog een zwangerschapsaankondiging op het werk of fb zeker??
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door ViTa » 17 november 2020, 12:52

Bedankt AnieN! ❤️

Maar jij hebt toch de 11ste november een tp gehad hé? Dan heb je toch wel vroeg getest.
Toen ik zwanger was, had ik op dag 8 na tp ook hoofdpijn en menstruatiepijn. Toen ook totaal niet gedacht dat ik zwanger was. Niet dat ik je valse hoop wil geven hé. Maar mss toch nog even in het midden laten.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door AnieN » 17 november 2020, 15:18

ViTa schreef:
17 november 2020, 12:52
Bedankt AnieN! ❤️

Maar jij hebt toch de 11ste november een tp gehad hé? Dan heb je toch wel vroeg getest.
Toen ik zwanger was, had ik op dag 8 na tp ook hoofdpijn en menstruatiepijn. Toen ook totaal niet gedacht dat ik zwanger was. Niet dat ik je valse hoop wil geven hé. Maar mss toch nog even in het midden laten.
Dankje Vita voor de hoopgevende woordjes...
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Pindanootje » 17 november 2020, 19:36

Amai Annie al richting TP12.. Wat pittig zeg 😢 dat moet idd een enorme mentale crash zijn nu dan. Hoop ook voor je dat het mss te vroeg getest is en je geluk alsnog kan keren, maar als 't negatief blijft vind ik 't super erg voor je, hele dikke virtuele knuffel meid, is niet makkelijk om de moed erin te houden zo!

Ik zag voor 't eerst eens wat aandacht in de media voor fertiliteit zonet trouwens.. Op het vrt journaal jette te zien. Onze dokter zei vandaag ook nog hoe heftig 't voor hun is geweest op de covid te moeten staan plots. Normaal zijn ze bezig met leven creëren en nu met stervende mensen. Ook zij zijn content dat er alvast een eerste groep mensen kan hervatten. Hoop dat de rest ook heel snel mag volgen!!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Prutsje
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 maart 2020, 14:14

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door Prutsje » 19 november 2020, 18:34

ViTa schreef:
17 november 2020, 11:24
Sorry voor mijn late reactie, maar het sloeg gisteren in als een bom.
Ik begrijp het niet. Ben heel hard teleurgesteld!!
Nogmaals, het is iedereen gegund, maar als je geen tijd te verliezen hebt, komt dit er nog eens bovenop. Ik zou toch denken dat ze daar rekening mee zouden houden.

@Pindanootje, om op je vraag uit de andere groep te antwoorden. Wij zitten in Jette en doen alles via hen.
Naar een ander centrum overstappen, is iets waar ik wel al aan gedacht heb, maar of het realistisch is, is maar de vraag. Er is overal een wachttijd dus we zullen daar ook niet direct geholpen worden.
Bovendien kennen ze in Jette mijn dossier. Dus met mijn 2 kansen die ik nog heb, wil ik wel dat de juiste beslissingen genomen worden. Wel fijn dat je meedenkt!!! ❤️

@Praline, nee, ik had een mailtje gestuurd naar mijn arts omdat ik nog een andere vraag had, en dan heb ik meteen ook doorgevraagd. Hij heeft zelf niet op eigen initiatief gestuurd.

@Mich75, bedankt ook voor jouw reactie. En ik begrijp ook helemaal wat je bedoelt, alleen is het zo frustrerend.
Hopen dat de cijfers zakken, maar met de scholen die nu weer zijn open gegaan, heb ik er schrik voor.

Bedankt voor jullie steun hier!!! ❤️
Amai Vita,

Ik voel zo met je mee. Ik snap echt niet waarom ze toch al niet kunnen starten met mensen waar het omwille van natuurlijke redenen dringend is. Wij zaten in exact dezelfde positie. ICSI in natuurlijke cyclus en een lage eicelvoorraad. Dit jaar 6 PU's gehad met lege follikel, gescheurde follikel, te vroege eisprong,... Zeer veel tranen over gelaten.
Ik duim met je mee dat ze alsnog snel starten met PU's. De moed niet opgeven je hebt er maar 1 goeike nodig!
Wat betreft veranderen van centrum. Dat hebben wij ook gedaan. Eerst afspraak gepland en ondertussen nog enkele pogingen gedaan in het oude centrum tot aan de afspraak. Uiteindelijk maar een maand niet kunnen proberen.

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door ViTa » 19 november 2020, 20:27

Bedankt Prutsje!

Ik kwam vandaag nog een artikel van UZ Jette CRG tegen dat gisteren werd gepubliceerd:
https://www.bruzz.be/gezondheid/uz-brus ... 2020-11-18

Hier staat duidelijk in:
“We gaan nu met ons kleiner team heel gemotiveerd blijven zodat we de komende weken een hoger volume ingevroren embryo’s kunnen plaatsen dan normaal. Dat is onze enige echte focus nu."

Het ziet er dus naar uit dat we nog niet direct geholpen worden.
Heel droevig word ik hiervan!!!
En dat terwijl andere ziekenhuizen wel gewoon verder kunnen doen. :-(

Jij zegt "zaten", zijn jullie ondertussen zwanger?
Hier sinds vorige lockdown gelukkig wel 2 keer een terugplaatsing gehad, maar ook een paar keer een te vroege eisprong, of geen bevruchting en de laatste keer vlak voor de lockdown ook een punctie met een lege follikel. Met idem, heel veel tranen als gevolg. Ik begrijp helemaal wat je bedoelt!!
Afgelopen weken waren een hel. Wetende dat ik WEER kostbare tijd verlies.
En met dat ze nu deels wel openen, maar ons nog niet willen helpen, is het precies alsof ze zout gooien in deze wonde.
Het doet pijn!!
Erover klagen heeft geen zin, maar ik wil het hier wel neerschrijven. In de hoop dat iemand het misschien oppikt en dat erover gepraat wordt.
Laatst gewijzigd door ViTa op 19 november 2020, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: IVF behandeling opgeschort door Corona...

Bericht door ViTa » 19 november 2020, 20:29

Pindanootje schreef:
17 november 2020, 19:36
Amai Annie al richting TP12.. Wat pittig zeg 😢 dat moet idd een enorme mentale crash zijn nu dan. Hoop ook voor je dat het mss te vroeg getest is en je geluk alsnog kan keren, maar als 't negatief blijft vind ik 't super erg voor je, hele dikke virtuele knuffel meid, is niet makkelijk om de moed erin te houden zo!

Ik zag voor 't eerst eens wat aandacht in de media voor fertiliteit zonet trouwens.. Op het vrt journaal jette te zien. Onze dokter zei vandaag ook nog hoe heftig 't voor hun is geweest op de covid te moeten staan plots. Normaal zijn ze bezig met leven creëren en nu met stervende mensen. Ook zij zijn content dat er alvast een eerste groep mensen kan hervatten. Hoop dat de rest ook heel snel mag volgen!!
Ik heb dat stukje ook gezien. Maar er werd amper iets gezegd. Een gemiste kans vond ik dat!
Het zal voor hen inderdaad ook wel niet gemakkelijk zijn.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten