PU in Jan Palfijn - pijn?

IVF Forum
Plaats reactie
lnaert
Berichten: 8
Lid geworden op: 9 april 2020, 17:33

PU in Jan Palfijn - pijn?

Bericht door lnaert » 4 juni 2020, 11:51

Hoi,

Ik worstel een beetje met vele gevoelens. Ik verlang, ik ben gelukkig maar ik ben ook bang.
Sedert december 2019 ben ik in het traject gestapt voor IVF, ondertussen 2 tergplaatsingen gehad zonder resultaat. En met de corona pas nu kunnen herstarten.

Zaterdag mag ik een laatste controle (echo) doen en vermoedelijk mag ik maandag mijn PU doen.
Toen ik in januari 2020 mijn PU kreeg ben ik echt uren nock out geweest en had ik erg veel pijn. Mensen die de VAS score kennen, ik gaf toen een 8/10. Mijn man heeft me achteraf verteld dat ze mij 4x hebben moeten bijverdoven en dat ik bleef bewegen op de tafel om in een bolletje te kruipen.

Dus zie je het al aankomen, ik ben bang voor de PU. Bang voor de pijn... Ook omdat mijn man niet bij mij zal kunnen blijven denk ik door de corona..
Mensen die dit ook al meegemaakt hebben? Want mijn ervaring die dag was dat mensen die later toekwamen met dan mij vroeger weg mochten..

Ik hoor het graag ...
Start IVF 1 traject 26/12/2019
Eerste terugplaatsing 11/01/2020: negatief
Tweede terugplaatsing 17/02/2020: negatief
Start IVF 2 traject 26/05/2020
Eerste terugplaatsing ....

cleo87
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 augustus 2018, 7:27

Re: PU in Jan Palfijn - pijn?

Bericht door cleo87 » 4 juni 2020, 18:52

Ben zelf niet meer actief in het traject, heb na 7 jaren 2 schatten via de mmm mogen verwelkomen. Heb hiervoor 4 pick-ups laten doen, vandaar dat ik toch even reageer. Mijn 1e Pick-up was in UZA, piece of cake. De 3 volgenden in Jette. Ten eerste werken de 2 ziekenhuizen al anders qua verdoving, ten tweede heb ik mijn 3 pick-ups in jette ook allemaal anders ervaren. De eerste in jette was de minst pijnlijke. Ik had echt van weinig tot niks last. Bij de 2e in jette , randje van overstimulatie, beetje last gehad. Bij laatste, zware overstimulatie, heel veel last gehad. Dus ik zie het eerder als een kwestie van hoe uw binnenkant eruit ziet en hoe makkelijk ze kunnen aanprikken. Denk aan het mogelijke resultaat.. en toi toi !! 🤞
07/'12 : kinderwens
MMM in: Chlomid, IUI, IVF/ICSI
PU1: alle TP neg
PU2: verse TP neg, cryoTP zw
11/'16: dochter💝
01/'18 spontaan zwanger mk 7w
PU3 : verse TP mk 7w
08/'18: TP 2 cryo's mk 6w
11/'18: TP neg
PU4: freeze all
02/19: TP pos
10/19: zoon 💙

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: PU in Jan Palfijn - pijn?

Bericht door mich75 » 4 juni 2020, 19:15

Hier ook niet meer actief in het traject en geen ervaring met JP.
Mijn eerste PU was in Genk, volledige verdoving, man mocht erbij zijn. Na het wakker worden, heel misselijk geworden met overgeven. Nog 2x PU gehad daar en op voorhand telkens gemeld dat ik zo misselijk werd en dan kreeg ik medicatie. Maar na de PU kon ik vrij snel naar huis.

Dan overstap naar Jette, geen volledige narcose, een roesje en man mocht er niet bij. Ze vertelden me dat ik in principe 2u na PU naar huis zou mogen. Mijn "roesje" was nogal straf, ik weet enkel dat ze de eerste eicel hebben gevonden en de laatste, daartussen ben ik alles kwijt, knock out. Terug op de kamer viel ik constant in 't slaap en na 2u was ik absoluut nog niet is staat om te vertrekken, ik kon nog niet eens op mijn benen staan. Ik zag ook mensen vertrekken die na mij waren aangekomen. Na veel zagen zou ik naar huis mogen als ik op en af de gang kon stappen, dat was me gelukt, maar door de inspanning ging ik bijna weer ko. Uiteindelijk ben ik 8u na PU mogen vertrekken, nog steeds wankel op mijn benen.

Bij de volgende PU heb ik dit gemeld en hebben ze het minimum gegeven dat ze konden geven en dan ging het wel goed. De keer daarna, terug gezegd dat ik nogal fel reageer en toen hebben ze er ook rekening mee gehouden.
De laatste keer was bijna 2 jaar na de vorige en ik had het vermoeden dat de medicatie misschien veranderd was en dit was ook zo. Na mijn verhaal weer eens te doen werd er beslist van mij totaal andere medicatie te geven, de verpleegkundige is met mij meegegaan om aan iedereen door te geven dat ik afwijkende medicatie moest krijgen wegens te felle reactie. Gevolg: een half uur na PU wou ik al naar huis, geen bijwerkingen en geen pijn, maar ik moest de volle 2u wachten.

Die overstimulatie zou wel eens invloed kunnen hebben op de pijn, maar om niet helemaal van de wereld te zijn en uren in het ziekenhuis te moeten blijven zou ik het vertellen aan de verpleegkundige/vroedvrouw/arts van dienst. Ze kunnen je zwaardere pijnstilling geven zonder dat je uren weg bent, maar je moet het gewoon vertellen.

lnaert
Berichten: 8
Lid geworden op: 9 april 2020, 17:33

Re: PU in Jan Palfijn - pijn?

Bericht door lnaert » 17 juni 2020, 17:52

Hoi,

Ondertussen is de PU en TP gepasseerd.
Ze hebben me na de PU verschillende paracetamols en Tramadol gegeven voor de pijn maar kwam slechter en slechter met de minuten en ben een nachtje gebleven in het ziekenhuis ter observatie. Jammer dat mijn man niet bij mij kon blijven gedurende het proces.
De pijn was er, omdat ik terug een overstimulatie had. Dat verklaard veel. gelukkig deze keer veel (bevruchte) eitjes en zal ik voor de volgende behandelingen eventjes geen PU meer nodig hebben...

Groetjes
Start IVF 1 traject 26/12/2019
Eerste terugplaatsing 11/01/2020: negatief
Tweede terugplaatsing 17/02/2020: negatief
Start IVF 2 traject 26/05/2020
Eerste terugplaatsing ....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten