niet zwanger na 8 tp's

IVF Forum
Plaats reactie
viooltje87
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 januari 2017, 14:11

niet zwanger na 8 tp's

Bericht door viooltje87 » 8 juli 2020, 9:27

Hi allemaal,

Het is - ook gezien de Corona-stop - weer even geleden dat ik hier nog gepost heb.

In 2017 zijn we - weliswaar na meer dan een jaar bij de gynaecoloog en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap - bij de 1e IVF poging (1e verse tp) zwanger geraakt.
Ons zoontje is nu 2,5 jaar.

Begin 2019 zijn we opnieuw gestart voor een 2e kindje, we hadden nog 4 cryo's die één voor één teruggeplaatst zijn, maar zonder succes. In oktober 2019 een nieuwe pick-up gehad en verse tp, ook zonder succes. Daarna nog 3 cryo tp's, ook zonder succes.

De embryo's zijn steeds wel van goede kwaliteit, maar de innestelling lijkt niet te lukken.
Ik heb ook nooit een dik baarmoederslijmvlies (minder dan 7 mm) maar dit zou volgens hen niet persé een probleem moeten zijn, omdat ik destijds ook met maar net meer dan 7 mm zwanger ben geraakt. Ze hebben in december / januari eens andere medicatie voor de cryo tp geprobeerd, maar dit gaf zelfs een slechter resultaat qua slijmvlies en hormoonwaarden.

Na de negatieve bloedname gisteren had ik echt een moeilijke avond. Daarvoor had ik altijd zoiets van "het duurt me wat lang, maar we blijven ervoor gaan", maar nu begin ik zo soms te denken "wat als het gewoon niet meer lukt?!".

Zijn er mensen hier die na veel negatieve tp's toch opeens - als bij wonder - zwanger zijn geworden?
Ik zoek gewoon een beetje hoop dat het toch plots kan lukken...

Of zijn er mensen die een gelijkaardig probleem hadden en bij wie ze eens iets anders geprobeerd hebben?

Alvast superhard bedankt voor jullie reacties!
Ik was tot hiertoe altijd optimistisch, maar moet het eventjes terugvinden ...

x

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: niet zwanger na 8 tp's

Bericht door Hope88 » 13 juli 2020, 10:32

Ik herken me heel hard in je verhaal.

In 2017 2 verse tp's gehad. Nadien biochemische zwangerschap van 1ste cryo en een dochtertje van de 3de cryo.

November 2019 zijn we herstart voor een brusje. We hadden nog 5 cryo's over. De 4de tp was positief maar op de eerste echo jammer genoeg geen vruchtzakje te zien. Intussen een nieuwe pu gehad en verse tp waarvan ik deze ochtend negatief testte. We hebben nog 1 cryo over.
Soms krijg ik ook echt schrik dat het ons niet gegund zal zijn om een tweede kindje te krijgen. En moest het toch lukken wordt het leeftijdsverschil ook alsmaar groter.
Daar komt dan soms ook de schrik bij dat er in het najaar opnieuw meer corona zou zijn en fertiliteit terug zou sluiten.

Het zou inderdaad deugd doen om toch een aantal positieve verhalen te horen.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

viooltje87
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 januari 2017, 14:11

Re: niet zwanger na 8 tp's

Bericht door viooltje87 » 14 juli 2020, 15:43

Inderdaad heel gelijkaardig verhaal ...

Nu maar hopen op reactie :-) pretty please? ;-)

x

cleo87
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 augustus 2018, 7:27

Re: niet zwanger na 8 tp's

Bericht door cleo87 » 14 juli 2020, 19:13

viooltje87 schreef:
14 juli 2020, 15:43
Inderdaad heel gelijkaardig verhaal ...

Nu maar hopen op reactie :-) pretty please? ;-)

x
Ik ben zo'n exemplaar 😉 nooit hoger dan 6,5 mm gehad bij TP. Ik mocht alles proberen, groeien deed het niet. Maar nu lopen hier wel 2 wondertjes rond. De weg ernaartoe was er een om snel te vergeten met veel vallen en opstaan. Nadat we 1 kind hadden, hadden we verwacht dat een 2e niet lang op zich zou laten wachten. Maar de weg naar 2 was minstens even lastig. Zoniet lastiger met 3 mk. En een secundaire kinderwens is even sterk als een primaire, en het traject wordt er helaas niet makkelijker op. Maar het kan, echt waar. Niet opgeven! Mijn 2 succesvolle zws zijn gekomen met een bms van 6 mm ! Niet meer dan dat. Ik wilde beide pogingen afblazen maar de structuur was goed en mijn bn ook. Jette geloofde erin. Moet wel toegeven dat onze embryo's steeds van uitstekende kwaliteit waren. Dus doorzetten mensen. Ik denk nog dagelijks aan jullie 😘
07/'12 : kinderwens
MMM in: Chlomid, IUI, IVF/ICSI
PU1: alle TP neg
PU2: verse TP neg, cryoTP zw
11/'16: dochter💝
01/'18 spontaan zwanger mk 7w
PU3 : verse TP mk 7w
08/'18: TP 2 cryo's mk 6w
11/'18: TP neg
PU4: freeze all
02/19: TP pos
10/19: zoon 💙

viooltje87
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 januari 2017, 14:11

Re: niet zwanger na 8 tp's

Bericht door viooltje87 » 16 juli 2020, 14:00

Bedankt voor je reactie!
Fijn om te lezen!

Wij hebben ook altijd supergoede embyro's zeggen ze, maar het lijkt bij de innestelling mis te gaan.

Mag ik vragen welke medicatie jij nam voor cryo tp?
Ik heb van mezelf geen natuurlijke cyclus, dus voor cryo tp altijd dermestril kleven. Ze hebben ook al eens geprobeerd met Gonal F en ook eens met Letrozole maar gaf slechter resultaat qua structuur en bloedwaarden.

Ik zit momenteel in St Augustinus / UZ Leuven en twijfel soms om over te stappen naar Jette omdat ik hier zoveel positieve dingen erover lees. Is alleen wel echt geen evidente verplaatsing, dus dat houdt me ergens wel echt tegen. Bovendien wil ik - na de corona stop - liefst gewoon zo snel mogelijk 'verder doen' en niet nog 'tijd verliezen' met reeks gesprekken/testen/... maar is natuurlijk dubbel, want als Jette inderdaad een beter resultaat zou geven... Alleen weet ik niet zo goed wat ze anders zouden doen...

x

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: niet zwanger na 8 tp's

Bericht door Hope88 » 16 juli 2020, 14:12

Voor cryo tp neem ik altijd progynova. Dan groeit het bij mij wel snel aan. Met 2 pilletjes per dag zit ik op dag 10 aan een bms van 7.5 - 8.5. Op die manier al 2x een positieve bloedtest gehad.
met 3 pilletjes per dag zit ik op dag 10 al aan 12 mm en ik heb het gevoel dat dat te dik is, want dan nog nooit een positieve uitslag gehad.
Is toch echt wel zoeken wat het beste werkt voor ieder lichaam he.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 16 gasten