Cryo, wanneer gemiddeld terugplaatsing?

IVF Forum
Plaats reactie
Angelangel
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 juni 2019, 20:59

Cryo, wanneer gemiddeld terugplaatsing?

Bericht door Angelangel » 8 juli 2020, 10:08

Hey iedereen,

Ik ben mijn cyclus van deze maand aan het afwachten om onze eerste poging te starten.
Ik weet dus eigenlijk niet veel.....nu vroeg ik me af , wanneer je maandstonden begonnen, na hoeveel dagen hadden jullie een terugplaatsing gerekend vanaf dag 1 van jullie MS?

Groetjes
Mama's to be

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: Cryo, wanneer gemiddeld terugplaatsing?

Bericht door Jeanneke » 8 juli 2020, 17:29

Angelangel schreef:
8 juli 2020, 10:08
Hey iedereen,

Ik ben mijn cyclus van deze maand aan het afwachten om onze eerste poging te starten.
Ik weet dus eigenlijk niet veel.....nu vroeg ik me af , wanneer je maandstonden begonnen, na hoeveel dagen hadden jullie een terugplaatsing gerekend vanaf dag 1 van jullie MS?

Groetjes
Mama's to be
Bij mij was dat ongeveer na 12 dagen denk ik. Ik heb geen lange cyclussen.
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Cryo, wanneer gemiddeld terugplaatsing?

Bericht door mich75 » 8 juli 2020, 20:08

Als het een tp in natuurlijke cyclus is dan gebeurt die normaal gezien x aantal dagen na de eisprong, x is dan de leeftijd van het embryo, meestal 4 of 6 dagen.

Als het in kunstmatige cyclus is dan heb je meestal controle tussen dag 10 en 14, als je bms goed, zowel dikte als structuur, dan heb je ongeveer een week later tp, ook bn moet ok zijn.
Is het nog niet in orde dan heb je enkele dagen tot een week later nogmaals controle.

Angelangel
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 juni 2019, 20:59

Re: Cryo, wanneer gemiddeld terugplaatsing?

Bericht door Angelangel » 10 juli 2020, 9:15

Jeanneke schreef:
8 juli 2020, 17:29
Angelangel schreef:
8 juli 2020, 10:08
Hey iedereen,

Ik ben mijn cyclus van deze maand aan het afwachten om onze eerste poging te starten.
Ik weet dus eigenlijk niet veel.....nu vroeg ik me af , wanneer je maandstonden begonnen, na hoeveel dagen hadden jullie een terugplaatsing gerekend vanaf dag 1 van jullie MS?

Groetjes
Mama's to be
Bij mij was dat ongeveer na 12 dagen denk ik. Ik heb geen lange cyclussen.

Het zou in natuurlijke cyclus zijn en mijn cyclussen zijn meestal 28 dagen.

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: Cryo, wanneer gemiddeld terugplaatsing?

Bericht door Jeanneke » 10 juli 2020, 13:54

Angelangel schreef:
10 juli 2020, 9:15
Jeanneke schreef:
8 juli 2020, 17:29
Angelangel schreef:
8 juli 2020, 10:08
Hey iedereen,

Ik ben mijn cyclus van deze maand aan het afwachten om onze eerste poging te starten.
Ik weet dus eigenlijk niet veel.....nu vroeg ik me af , wanneer je maandstonden begonnen, na hoeveel dagen hadden jullie een terugplaatsing gerekend vanaf dag 1 van jullie MS?

Groetjes
Mama's to be
Bij mij was dat ongeveer na 12 dagen denk ik. Ik heb geen lange cyclussen.

Het zou in natuurlijke cyclus zijn en mijn cyclussen zijn meestal 28 dagen.
Mijn cryo terugplaatsing was ook in een natuurlijke cyclus. Mijn cyclus is gemiddeld ook 28 dagen. En ik ben daar eigenlijk nooit veel van moeten afwijken.
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

Vicky87
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 juni 2020, 22:07

Re: Cryo, wanneer gemiddeld terugplaatsing?

Bericht door Vicky87 » 10 juli 2020, 16:54

Angelangel schreef:
8 juli 2020, 10:08
Hey iedereen,

Ik ben mijn cyclus van deze maand aan het afwachten om onze eerste poging te starten.
Ik weet dus eigenlijk niet veel.....nu vroeg ik me af , wanneer je maandstonden begonnen, na hoeveel dagen hadden jullie een terugplaatsing gerekend vanaf dag 1 van jullie MS?

Groetjes
Mama's to be

Hey Angelangel,

Ik ben gisteren geweest voor 1ste bloedname en echo. Het was op dag 12 van mijn cyclus maar UZA telt pas vanaf dag 2 van je cyclus dus eigenlijk was het gisteren dag 11. Op de echo zag het er goed uit en in de namiddag kreeg ik telefoon nadat mijn bloedresultaten binnen waren dat ik om 22u Pregnyl 5000 moest spuiten. Mijn tp is gepland voor volgende donderdag, dus dag 18 van mijn cyclus.

Deze keer blijf ik met mijn voeten op de grond. De vorige keer ging alles vlot en was het negatief. Het heeft zich gewoon niet gehecht in mijn baarmoeder. Dat gevoel zal ik nooit vergeten. Dus ja, we zullen zien hé. Ik kreeg ook een document te ondertekenen dat het ziekenhuis niet verantwoordelijk is voor de gevolgen van corona op een zwangerschap of het kind. Als ik corona zou krijgen, wordt ook alles meteen afgebroken. En als ik van nul moet beginnen, moet ik een corona test doen.

Ik vind het spijtig dat mijn man er niet bij kan zijn bij de tp. De vorige tp was ik zo enorm nerveus en gestresseerd, ben zelfs beginnen te huilen. De gyn gaat binnen met een eendenbek en maakt de baarmoeder eerst schoon....zelfs dat was teveel voor mij. Ik hoop dat ik deze keer rustiger zal zijn.

Aangezien ik een uur moet rijden, moet ik meteen pipi doen als ik aankom wat niet zo handig is als je een volle blaas moet hebben bij de tp :lol: :lol: :lol: . Dus ik moet zeker vroeg genoeg gaan om weer vollebak te kunnen drinken.

Naar welk ziekenhuis ga jij Angelangel?
ICSI 1: prinsesje geboren in 2018 ❤️
Cryo tp 1: negatief
Cryo tp 2: negatief

Angelangel
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 juni 2019, 20:59

Re: Cryo, wanneer gemiddeld terugplaatsing?

Bericht door Angelangel » 11 juli 2020, 11:06

Vicky87 schreef:
10 juli 2020, 16:54
Angelangel schreef:
8 juli 2020, 10:08
Hey iedereen,

Ik ben mijn cyclus van deze maand aan het afwachten om onze eerste poging te starten.
Ik weet dus eigenlijk niet veel.....nu vroeg ik me af , wanneer je maandstonden begonnen, na hoeveel dagen hadden jullie een terugplaatsing gerekend vanaf dag 1 van jullie MS?

Groetjes
Mama's to be

Hey Angelangel,

Ik ben gisteren geweest voor 1ste bloedname en echo. Het was op dag 12 van mijn cyclus maar UZA telt pas vanaf dag 2 van je cyclus dus eigenlijk was het gisteren dag 11. Op de echo zag het er goed uit en in de namiddag kreeg ik telefoon nadat mijn bloedresultaten binnen waren dat ik om 22u Pregnyl 5000 moest spuiten. Mijn tp is gepland voor volgende donderdag, dus dag 18 van mijn cyclus.

Deze keer blijf ik met mijn voeten op de grond. De vorige keer ging alles vlot en was het negatief. Het heeft zich gewoon niet gehecht in mijn baarmoeder. Dat gevoel zal ik nooit vergeten. Dus ja, we zullen zien hé. Ik kreeg ook een document te ondertekenen dat het ziekenhuis niet verantwoordelijk is voor de gevolgen van corona op een zwangerschap of het kind. Als ik corona zou krijgen, wordt ook alles meteen afgebroken. En als ik van nul moet beginnen, moet ik een corona test doen.

Ik vind het spijtig dat mijn man er niet bij kan zijn bij de tp. De vorige tp was ik zo enorm nerveus en gestresseerd, ben zelfs beginnen te huilen. De gyn gaat binnen met een eendenbek en maakt de baarmoeder eerst schoon....zelfs dat was teveel voor mij. Ik hoop dat ik deze keer rustiger zal zijn.

Aangezien ik een uur moet rijden, moet ik meteen pipi doen als ik aankom wat niet zo handig is als je een volle blaas moet hebben bij de tp :lol: :lol: :lol: . Dus ik moet zeker vroeg genoeg gaan om weer vollebak te kunnen drinken.

Naar welk ziekenhuis ga jij Angelangel?
@vicky87

Mijn vrouw en ik zijn in behandeling in Jette, nog voor Corona alles stillegde had mijn vrouw pick up en van de 17 cryos, zijn er 15 blastos (dit is blijkbaar goed?) aan het wachten op mama.
Mijn ms worden verwacht rond 24 juli en vermits mijn vrouw de eerste 2 weken van augustus vakantie heeft begonnen we na te denken wanneer een terugplaatsing eigenlijk precies is.
Moet elke vrouw die een TP krijgt pregnyl spuiten?
Ik heb momenteel enkel progynova en utrogestan liggen.
Het word allemaal zo spannend en de stress begint toch te komen meer en meer.

Groetjes! :)

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Cryo, wanneer gemiddeld terugplaatsing?

Bericht door mich75 » 11 juli 2020, 12:36

Angelangel schreef:
11 juli 2020, 11:06

@vicky87

Mijn vrouw en ik zijn in behandeling in Jette, nog voor Corona alles stillegde had mijn vrouw pick up en van de 17 cryos, zijn er 15 blastos (dit is blijkbaar goed?) aan het wachten op mama.
Mijn ms worden verwacht rond 24 juli en vermits mijn vrouw de eerste 2 weken van augustus vakantie heeft begonnen we na te denken wanneer een terugplaatsing eigenlijk precies is.
Moet elke vrouw die een TP krijgt pregnyl spuiten?
Ik heb momenteel enkel progynova en utrogestan liggen.
Het word allemaal zo spannend en de stress begint toch te komen meer en meer.

Groetjes! :)
17 cryo's waarvan 15 blasto's is een droomresultaat, het beste dat ik ooit al gehoord/gelezen heb.

Als jij een TP hebt in natuurlijke cyclus en die is 28 dagen, dan is je eisprong normaal tussen dag 10 en 16 en 6 dagen later is de TP van een blasto, dus tussen dag 16 en 22. Bij mij was het 2x op dag 16, maar ik heb dus een vroege eisprong en ook cyclussen van 28 dagen.
Pregnyl moet niet door iedereen gezet worden, soms is het om de eisprong te forceren en daarmee gemakkelijker de TP te plannen en soms doen ze het ter ondersteuning.

Als je Progynova en Utrogestan moet gebruiken dan is het niet in natuurlijke cyclus, maar in kunstmatige. In dat geval is de TP wat afhankelijk van je bms en bloed, maar meestal is de TP tussen dag 20 en 24.

In jullie geval zal het waarschijnlijk echo zijn in de eerste week van augustus en TP de 2de week.

Na je eerste bn zal dm je wel vertellen wanneer je op controle moet en of je medicatie moet nemen.

Vicky87
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 juni 2020, 22:07

Re: Cryo, wanneer gemiddeld terugplaatsing?

Bericht door Vicky87 » 11 juli 2020, 16:21

Hey Angelangel,

Ik denk niet dat elke vrouw pregnyl moet spuiten. Dat dient om de follikel los te maken maar als die follikel al vertrokken is, dan hoef je het niet te spuiten.

Oh ja, blastos zijn heel goed. Als ik me niet vergis zijn dat bevruchte eicellen van dag 5 of 6. En 15 nog wel amai 😊😊😊 Van Jette hoor ik dat het het top ziekenhuis is voor ivf enz. Ik wens je heel veel succes erbij.

Ik heb eens gelezen dat afhankelijk van hoe oud je bevruchte eicel is, het aantal dagen is van de tp na de eisprong. Dus jij hebt een cyclus van 28 dagen, dan is jouw eisprong op dag 14 en 5, 6 dagen later is dan jouw tp. Allee denk ik he 😊
ICSI 1: prinsesje geboren in 2018 ❤️
Cryo tp 1: negatief
Cryo tp 2: negatief

Limburgertje
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 maart 2018, 20:00

Re: Cryo, wanneer gemiddeld terugplaatsing?

Bericht door Limburgertje » 11 juli 2020, 17:02

Ik had op dag 18 een tp van een vijfdaagse. Veel succes !
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby❤️

Angelangel
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 juni 2019, 20:59

Re: Cryo, wanneer gemiddeld terugplaatsing?

Bericht door Angelangel » 27 juli 2020, 10:55

Zaterdag MS doorgekomen, vandaag bloedonderzoek gehad, vanaf morgen moet ik progynova nemen , 3 x per dag. De eerste echo en bloedonderzoek is 7 augustus (dag 14 van mijn cyclus), is dat niet enorm laat voor een eerste echo?

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Cryo, wanneer gemiddeld terugplaatsing?

Bericht door mich75 » 27 juli 2020, 13:44

Ik had ook telkens echo rond dag 12-15, dus zeker ok. Je begint ook pas op dag 4 met Progynova, ik begon op dag 2.

Ze gaan dan zien of de structuur van het BMS in orde is en of je bloedwaarden goed staan, als alles ok is heb je 6 tot 10 dagen later waarschijnlijk je tp, anders nog iets langer Progynova nemen.

Als het in orde is zullen ze ook wel zeggen wanneer je met Utrogestan of iets gelijkaardigs (blijkbaar is het tijdelijk niet verkrijgbaar) moet beginnen, dit zal ongeveer 6 dagen voor tp zijn.

Angelangel
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 juni 2019, 20:59

Re: Cryo, wanneer gemiddeld terugplaatsing?

Bericht door Angelangel » 8 augustus 2020, 9:40

Gisteren was eerste echo. Bms was 5,8 (na 10 dagen, begin 11de dag te slikken), is dat goed?. Komende vrijdag opnieuw echo en vanaf morgen 3 keer progynova oraal en 3 keer vaginaal. Dezelfde progynova die ik moet slikken ook vaginaal, vind dat zo vreemd?
Zou mijn bms.nog dikker worden op weekje tijd?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten