Start IVF augustus - Jette

IVF Forum
Plaats reactie
evydetroye
Berichten: 1
Lid geworden op: 6 juli 2020, 17:58

Start IVF augustus - Jette

Bericht door evydetroye » 8 juli 2020, 20:27

Na dit voorjaar een miskraam gehad te hebben na spontane bevruchting, nu toch op de wachtlijst voor IVF om in augustus te starten. Mijn geduld raakt stilaan op en de angst dat het nooit zal lukken neemt toe (wordt 35 in augustus).

Dus enerzijds, alle geloof in wat ze kunnen tegenwoordig met IVF, anderszijds ook doodse schrik ervoor.
- bijwerkingen hormonen/spuiten
- schrik voor pick up
- schrik voor overstimulatie

Wie kan/wil me toch wat moed inspreken?
Weet niet of ik het zal aandurven ook al is de wens groot.

Groetjes,
Evy

Rio
Berichten: 23
Lid geworden op: 8 april 2020, 13:04

Re: Start IVF augustus - Jette

Bericht door Rio » 8 juli 2020, 21:41

Hey Evy,

Voor de hormonen zou ik opzich niet bang zijn... kleine prikjes ‘s avonds die echt heel goed meevallen qua pijn en ik heb me er ook niet anders door gevoeld. De pick up zelf vond ik totaal niet erg, je wordt goed verdoofd. Heb nadien wel een aantal dagen een vervelend gevoel in men buik gehad en ik kon iets moeilijker wandelen maar het was zeker niet zo erg dat ik dagelijkse dingen niet kon doen. Van overstimulatie kan ik gelukkig niet meespreken, ik heb eerder het probleem van te weinig eitjes.

De emotionele rollercoaster vind ik persoonlijk het moeilijkste aan het hele traject. Maar voor de zaken die jij opsomde zou ik het niet laten :wink:

Heel veel succes!

Lizzel
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 augustus 2020, 19:36

Re: Start IVF augustus - Jette

Bericht door Lizzel » 19 augustus 2020, 8:12

Wij zitten inmiddels 4 jaar in de MM en starten in aug met onze 1e IVF behandeling.. Spannend allemaal en heb via het portaal van het zh reeds gezien welke medicijnen ik ga krijgen.. Aankomende dinsdag mogen we komen voor de spuit instructie en krijgen we alle verdere info om te beginnen..

Ben wel bekend met spuiten ivm Fostimon en Pregnyl bij de IUI, maar deze waslijst voor IVF neemt een nieuwe uitdaging met zich mee.. Strak schema dus dat wordt medicijnen meenemen naar het werk..

Ik laat het maar over mij heenkomen, want andermans ervaring kan heel anders zijn dan de mijne.. Hopen dat IVF ons brengt waar we al jaren van dromen 🥰😊

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten