Eerste keer UZ Jette, laatste hoop

IVF Forum
Plaats reactie
Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Eerste keer UZ Jette, laatste hoop

Bericht door Praline » 12 juli 2020, 21:47

Dag iedereen,

Ik ben een tijdje niet meer actief geweest op het forum, omdat het mij kwetste dat zelfs lotgenoten altijd sneller zwanger zijn dan mij.. en het is helaas nogaltijd niet gelukt. Ik kan positieve verhalen gebruiken van vrouwen die er ook zo lang over gedaan hebben!
We zijn al drie jaar bezig, non stop, en twee jaar intensief ivf bij Dr Decleer.
4 Puncties heb ik reeds gehad. Donderdag hebben we onze eerste consult in Jette. Bij dr Camus. Ik weet dat hij niet de meest vriendelijke is, maar als hij zijn job maar goed kent! Ik heb enorm schrik om naar Brussel te gaan. Dat is zo ver en zo groot en de werking is weer helemaal anders. Is er iemand die wat weer uitleg kan geven over hoe het daar aan toe gaat? Moet je lang in de wachtzaal zitten, of moet ik ruim op voorhand gaan? Moet je lang wachten tot je aan de behandeling mag beginnen? Plaatsen ze ook twee embryo's tegelijk terug....? Iemand die de overschakeling gemaakt heeft en tevreden is? En waarom? Hieronder een klein overzicht van wat ik al heb doorgemaakt

Pilstop zomer 2017
Start Ivf (slechte morfologie)
Pu 1 oktober 2018 (5 embryo's)
1.2 november
1.3 december - biochemische zwangerschap
Pu 2: januari 2019 (8 embryo's)
Overstimulatie, spoedopname
2.2 maart
2.3 mei
2.4 juni miskraam op 5 weken
4 juli laperoscopie + hysteroscopie
- baarmoederseptum
- endometriose graad 1
- niet doorgankelijke eileiders
3 maanden nabehandeling gonapeptyl
Pu 3 oktober 2019 (6 embryo's)
- twee lege vruchtzakjes, curretage 9w
3.2 december
3.3 januari 2020
Consult Prof. Devroey: amh waarde 2.9, genetisch onderzoek normaal.
Pu 4 februari (8 embryo's)
Twee maanden corona stop
4.1 mei
4.2 juni
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Eerste keer UZ Jette, laatste hoop

Bericht door mich75 » 12 juli 2020, 22:30

Dag Praline,

Ikzelf ben al 6 jaar actief op het forum en ik ken toch een aantal dames die dezelde overstap hebben gemaakt als jij en die maar 1 PU hebben nodig hebben gehad.

Jammer genoeg zijn die dames niet meer actief omdat hun kinderwens nu vervuld is. Misschien dat er nog wel zijn en ik hoop dat ze reageren om je wat steun te bieden.

Zelf ben ik na 3 PU's van een ander crg naar Jette overgeschakeld. Na de 1e PU eindelijk de juiste diagnose, dan nog 2 PU's nodig gehad, maar ik moet wel zeggen dat ik al 40 was en maar weinig eitjes had bij PU.

Hoe het nu qua wachttijden zit weet ik niet, in de periode dat ik in behandeling was zijn de protocollen geregeld veranderd waardoor het soms binnen en buiten was en andere keren dat ik heel lang moest wachten.
Bij mij is het ondertussen al 2 jaar geleden, dus misschien dat het beter is dat iemand anders de huidige gang van zaken vertelt.

Succes en zeker niet stressen, ze zijn daar allemaal heel vriendelijk.

cleo87
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 augustus 2018, 7:27

Re: Eerste keer UZ Jette, laatste hoop

Bericht door cleo87 » 13 juli 2020, 15:19

Praline schreef:
12 juli 2020, 21:47
Dag iedereen,

Ik ben een tijdje niet meer actief geweest op het forum, omdat het mij kwetste dat zelfs lotgenoten altijd sneller zwanger zijn dan mij.. en het is helaas nogaltijd niet gelukt. Ik kan positieve verhalen gebruiken van vrouwen die er ook zo lang over gedaan hebben!
We zijn al drie jaar bezig, non stop, en twee jaar intensief ivf bij Dr Decleer.
4 Puncties heb ik reeds gehad. Donderdag hebben we onze eerste consult in Jette. Bij dr Camus. Ik weet dat hij niet de meest vriendelijke is, maar als hij zijn job maar goed kent! Ik heb enorm schrik om naar Brussel te gaan. Dat is zo ver en zo groot en de werking is weer helemaal anders. Is er iemand die wat weer uitleg kan geven over hoe het daar aan toe gaat? Moet je lang in de wachtzaal zitten, of moet ik ruim op voorhand gaan? Moet je lang wachten tot je aan de behandeling mag beginnen? Plaatsen ze ook twee embryo's tegelijk terug....? Iemand die de overschakeling gemaakt heeft en tevreden is? En waarom? Hieronder een klein overzicht van wat ik al heb doorgemaakt

Pilstop zomer 2017
Start Ivf (slechte morfologie)
Pu 1 oktober 2018 (5 embryo's)
1.2 november
1.3 december - biochemische zwangerschap
Pu 2: januari 2019 (8 embryo's)
Overstimulatie, spoedopname
2.2 maart
2.3 mei
2.4 juni miskraam op 5 weken
4 juli laperoscopie + hysteroscopie
- baarmoederseptum
- endometriose graad 1
- niet doorgankelijke eileiders
3 maanden nabehandeling gonapeptyl
Pu 3 oktober 2019 (6 embryo's)
- twee lege vruchtzakjes, curretage 9w
3.2 december
3.3 januari 2020
Consult Prof. Devroey: amh waarde 2.9, genetisch onderzoek normaal.
Pu 4 februari (8 embryo's)
Twee maanden corona stop
4.1 mei
4.2 juni
Dag Praline,

Ook 3,5j gedaan over 1e zws. Na opvolging van uza in samenwerking met eigen gyn, na 3j overgestapt naar Jette. Daar vonden ze een tussenschot in mijn baarmoeder, operatief weggenomen. Even later pick-up. 'Maar' 2 embryo's, de verse TP werd niks. Moed zonk me in de schoenen. Enkele maanden pauze genomen en met bang hartje gebeld voor nieuwe tp. Dit is nu mijn dochter.
De weg naar nr 2 was ook hobbelig met ditmaal veel zws maar bijna evenveel mk. Maar toch was er 1 doorzettertje bij. Ben voor de 2e maal mama mogen worden na bijna 7 bewogen jaren. Niet opgeven, geef Jette zeker een kans, ze zijn het waard! 😘
07/'12 : kinderwens
MMM in: Chlomid, IUI, IVF/ICSI
PU1: alle TP neg
PU2: verse TP neg, cryoTP zw
11/'16: dochter💝
01/'18 spontaan zwanger mk 7w
PU3 : verse TP mk 7w
08/'18: TP 2 cryo's mk 6w
11/'18: TP neg
PU4: freeze all
02/19: TP pos
10/19: zoon 💙

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: Eerste keer UZ Jette, laatste hoop

Bericht door Praline » 13 juli 2020, 20:27

Bedankt voor jullie reacties! Blijven volhouden is het enige wat we kunnen doen. Blij te horen dat je ook een tweede kindje hebt, ik zou ook zo graag twee kindjes hebben, maar hoe langer het duurt hoe minder ik die kans zie...
Ik ben al bang dat ik het niet ga vinden, is het daar groot? Meerdere gebouwen of 1? Een duidelijke parking enzo? Ik ben echt een duts, ik verdwaal overal :o
Moet je telkens een maand overslaan of mag je elke maand opnieuw proberen?
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: Eerste keer UZ Jette, laatste hoop

Bericht door Anqui » 13 juli 2020, 23:57

Wij hebben inmiddels twee dochtertjes de oudste 4 jaar na vijf jaar proberen 6 IUI pogingen en 2 IVF pogingen toch natuurlijk zwanger geworden. Ons tweede dochter 11 maanden na 4 Ivf pogingen en 7 iui pogingen zwanger geworden. In totaal zijn we bijna zeven jaar bezig geweest na vier jaar en een half overgestapt van Middelheim naar Jette. Wij hadden erg snel onze afspraak voor een gesprek en wij konden onmiddellijk starten, idd het is een groot ziekenhuis maar voor mij voelde het zo niet aan. Uiteindelijk heb je toch bij de onderzoeken regelmatig dezelfde mensen en na een mislukte IVF een gesprek met je behandelde arts, deze arts was erg vriendelijk gaf heel veel uitleg en nam echt veel tijd. Je moet niet iedere keer naar Jette je mag de vooronderzoeken ( bloed prikken, echo) ook in de buurt doen. Moest ik opnieuw beginnen starte ik direct in Jette

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: Eerste keer UZ Jette, laatste hoop

Bericht door Jeanneke » 14 juli 2020, 11:31

Praline schreef:
13 juli 2020, 20:27
Bedankt voor jullie reacties! Blijven volhouden is het enige wat we kunnen doen. Blij te horen dat je ook een tweede kindje hebt, ik zou ook zo graag twee kindjes hebben, maar hoe langer het duurt hoe minder ik die kans zie...
Ik ben al bang dat ik het niet ga vinden, is het daar groot? Meerdere gebouwen of 1? Een duidelijke parking enzo? Ik ben echt een duts, ik verdwaal overal :o
Moet je telkens een maand overslaan of mag je elke maand opnieuw proberen?
Je parkeert je best op parking 1 en neem dan de weg naar het kinderziekenhuis. Ligt rechts van de parking.
Je moet binnen langs het kinderziekenhuis (wie dit bedacht heeft, ik snap het niet..), je daar aanmelden aan de loketten. En dan de twee liften die links van je liggen. Daar naar het tweede en je bent er :)

Ik moest in Gent een grote doolhof volgen dan in Jette. Komt goed hoor!
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: Eerste keer UZ Jette, laatste hoop

Bericht door Praline » 15 juli 2020, 11:13

Bedankt voor jullie reacties!
@ Anqui: Ik mag gelukkig bij Decleer blijven gaan voor echo's en bloedafnames! Ik ben blij dat het toch nog kan lukken na zolang te proberen.. hopelijk lukt het bij ons ook nog!
@ jeanneke bedankt voor de practische tips!! Morgen is het al zo ver :shock: Maar zo te horen zal het wel meevallen :)
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: Eerste keer UZ Jette, laatste hoop

Bericht door Anqui » 15 juli 2020, 23:22

Jette valt echt goed mee zeker als je al een beetje weet hoe IVF in zijn werk gaat Wij hadden dokter Verpoest een hele lieve man die openstaat voor suggesties en vragen. Je krijgt ook een DVD hoe alles In Jette werkt en hoe je zelf de medicatie kan gebruiken. Veel succes

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Eerste keer UZ Jette, laatste hoop

Bericht door mich75 » 16 juli 2020, 7:43

Praline,

Ik heb je maandag een pb gestuurd met uitleg over Jette, maar blijkbaar heb je hem nog niet gelezen.

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: Eerste keer UZ Jette, laatste hoop

Bericht door Praline » 16 juli 2020, 20:00

Hey!
Ik had het eerst niet gezien, maar ondertussen heb ik het gevonden! Thanks voor de uitleg, ik had het anders echt nooit gevonden :shock:
Nu ging het gelukkig heel vlot.
Hij was onder de indruk van het aantal terugplaatsingen (13) en embryo's (24) we al gehad hebben.. en in combinatie met de misramen heeft hij een hele reeks onderzoeken voorgesteld. 15! Bloedbuisjes, en ook een paar bij mijn vriend + zaadstaal, een echo op dag 1 en een hysteroscopie om te zien of dat baarmoederseptum wel goed verwijderd is en biopten te nemen. Hij gaat ook élk embryo's genetisch testen.. Hij was ook best vriendelijk, ik had me op slechter voorbereid! Iedereen daar was vriendelijk trouwens. Ik ben voorlopig tevreden met de overstap, nu nog hopen op resultaat!
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Ghost1
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 augustus 2020, 13:48

Re: Eerste keer UZ Jette, laatste hoop

Bericht door Ghost1 » 12 augustus 2020, 14:23

Hoi,

Ik ga 7 september 1ste keer naar jette, heb 3 terugplaatstingen in Life gehad bij dokter Gordts en ga nu een 2de opinie vragen in jette, ik ben ook zenuwachtig hoe het daar allemaal gaat en welke onderzoeken we gaan krijgen maar vooral gaan ze de tijd voor ons nemen?

Lies0
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 januari 2015, 15:07

Re: Eerste keer UZ Jette, laatste hoop

Bericht door Lies0 » 17 augustus 2020, 20:44

Hoi

Aan allen die twijfelen om de overstap te maken ---> Niet twijfelen!!
Maak gewoon de overstap naar Jette.

Na 3 pogingen bij Dr. Decleer, die bij hoog en laag bleef beweren dat 'het geen vraag was OF ik zwanger zou worden maar wel wanneer' ben ik overgestapt naar Jette. In JP ben ik gewoon voorgelogen, punt. Meer kan er niet over gezegd worden. Kwaliteit van de embryo's waren absoluut niet oké. Mijn tweede opinie was in UZ Gent bij Prof. Desutter. Wat Decleer terug plaatst, wordt in UZ Gent zelfs niet geselecteerd om terug te plaatsen. Daar kreeg ik de boodschap dat ze vreesde dat wij op basis van de resultaten van Dr. Decleer zouden moeten overstappen op donatie. Je kan je niet inbeelden wat voor klap in mijn gezicht dat was. De grond werd vanonder mijn voeten weg getrokken. Want ja, volgens Decleer was alles perfect, ik had alleen pech.... .

Daarop beslisten we dat we direct een 3de opinie zouden gaan vragen in Jette. Wat een geluk!
Daar hebben ze letterlijk het dossier van JP (Decleer) naast zich neer gelegd en naar mij als vrouw gekeken. Wel met de boodschap dat zij de zaken anders aannemen en hun labo toch betere resultaten kan voorleggen. En ja! Volmondig JA!!
Eerste poging in Jette was bingo en 9 maand later lag mijn prachtige zoon in mijn armen!
Daarna wouden we ons geluk nog eens wagen. Tweede poging in Jette (5de poging in totaal). Verse tp draaide uit op niets. Maar uit de cryo is mijn prachtige dochter geboren!!

Bij twijfel, ga eens luisteren in Jette, waag de sprong!
Ik wens jullie allen het beste!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten