3de keer ivf weer mislukt maar geen regels en even voorstellen

IVF Forum
Plaats reactie
Ghost1
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 augustus 2020, 13:48

3de keer ivf weer mislukt maar geen regels en even voorstellen

Bericht door Ghost1 » 11 augustus 2020, 14:01

Hoi allemaal,
Ik ben 40 jaar en wij zijn al 2 jaar bezig om zwanger te worden, eerst op natuurlijke wijze en dit is gelukt maar in mei 2019 na 8.5 weken helaas een miskraam gehad. dan zijn we dit jaar begonnen aan het ivf traject ze vonden eigenlijk niets waarom het niet zou lukken, ik had bij mijn punctie 11 eitjes, waar er 10 goed van waren, er zijn er 6 gestorven op dag 3 en 4 mooie uitgegroeide embryo's van zeer goede kwaliteit na 5 dagen. Net voor de corona heb ik als laatste mijn 1ste terug plaatsing gehad van een vers embryo maar helaas heeft het niet mogen zijn, omdat ik 40 jaar ben was ik ook bij een van de 1ste om na de corona opstart aan de beurt te mogen zijn van een goed kwalitatief ontdooid de embryo maar helaas ook weer niks, ik was thans overtuigd omdat van de medicatie (maar dat wist ik toen dus niet) ik alle kwaaltjes had, misselijk, dikke borsten en moe maar helaas weer niks, nu heb ik 30 juli mijn 3de terug plaatsing gehad, nog even melden dat ik voor mijn regels altijd migraine kreeg, een week na de terug plaatsing 1 dag migraine gehad ipv 1 week. nu dacht ik dat mijn regels een week na mijn terugplaatsing zouden komen en ik kreeg ook stilletjes menstruatie pijn maar helemaal niks, maandag had ik mijn bloed test en nog steeds geen regels (de 2de keer had ik mijn regels gekregen de dag dat ik bloed test had. maar dus nu gisteren nog steeds niks dus ik was stiekem blij maar helaas is de test negatief en mijn regels zijn er nog steeds niet) dus weer teleurgesteld en afvragend of de bloed test het toch niet mis kan hebben want mijn regels zijn er gewoon niet. ik heb wel utrogestan tot gisteren gebruikt maar andere keren komen mijn regels gewoon door de utrogestan door. dus het probleem bij mij ligt bij het innestelen maar toch heb ik genoeg baarmoederslijm. Ik ben in Life in Leuven in behandeling bij dokter Gordts maar nu heb ik 7 september een afspraak in jette. hopelijk kunnen ze mij een oorzaak geven waarom het niet lukt of kunnen ze het daar eens proberen. in Life heb ik nog 1 embryo in de diepvries maar wil nog 3 kansen hebben in jette als zij iets vinden om het wel te doen lukken. Heeft er iemand ervaring bij bij innestel problemen?

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: 3de keer ivf weer mislukt maar geen regels en even voorstellen

Bericht door mich75 » 11 augustus 2020, 17:48

Het is echt niet abnormaal dat het zo snel niet lukt op jouw leeftijd, er hoeft helemaal geen innestelingsprobleem te zijn. Ik ben op mijn 39 in Jette terechtgekomen en ik had niet zoveel eitjes als jij bij punctie, ik had uit 3 puncties 14 rijpe eitjes, waarvan 12 bevrucht en 11 goede embryo's.

Ik liet ze steeds per 2 terugplaatsen en bij de3e tp, dus nr 5 en 6, was ik zwanger van onze dochter, ik vond dit normaal want het had lang genoeg geduurd, we waren onder tussen al bijna 6 jaar bezig, maar onze dr was aangenaam verrast en had het nog niet zo snel verwacht.

Bij de laatste tp had ik een vroege mk, dus je kan zeggen dat er bij mij ook een innestelingsprobleem was, maar dit was niet zo, het was mijn leeftijd, de eitjes zijn gewoon veel slechter van kwaliteit, ook al is er bij mij maar 1 embryo gesneuveld.

Ik ben nadien overgeschakeld op eiceldonatie, ook 2 teruggeplaatst en allebei blijven plakken, dus geen innestelingsprobleem.

Vanaf 40 jaar heb je ongeveer 10% kans om zwanger te geraken met een volledige IVF poging, dus alle TP's meegerekend. Dit is een gemiddelde, er zullen dames zijn die maar 1 of zelfs geen embryo hebben, andere hebben er misschien 10, zelfs na 6 volledige pogingen is de amper de helft van de vrouwen tussen 40 en 42 zwanger.

Ik ben bij de eerste om te zeggen dat iemand naar Jette moet gaan voor een second opinion, maar je moet ook realistisch blijven met je verwachtingen.
Het is voor Jette ook makkelijker als je al meerdere pogingen elders hebt ondernomen, zo kunnen ze dikwijls zien waar het misloopt. Als dit niet het geval is gaan zij ook een beetje trial and error moeten doen.

Ghost1
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 augustus 2020, 13:48

Re: 3de keer ivf weer mislukt maar geen regels en even voorstellen

Bericht door Ghost1 » 12 augustus 2020, 9:20

Awel de die uitleg die jij mij geeft heb ik helemaal niet gekregen. Dus ik ben heel blij met uw uitleg

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: 3de keer ivf weer mislukt maar geen regels en even voorstellen

Bericht door mich75 » 12 augustus 2020, 12:12

Een dr hoefft ni6er alles uit te leggen, maar er zijn toch dingen die je echt moet weten.

Voor wij in de mmm stapten dachten wij dat als het natuurlijk niet lukte dat je dan ivf ging doen en hup je had een kindje, de realiteit is heel anders jammer genoeg en dat hebben wij ook moeten ondervinden.

Ik wil je nog wel meegeven dat je de hoop nog niet moet opgeven, er zijn hier op het forum bewijzen genoeg dat het lukt om op 40 of ouder nog een kindje te krijgen.

Mijn man wou stoppen, maar omdat mijn dr in Jette er nog sterk in geloofde zijn we verder gegaan en bij de volgende tp was het raak.

Succes.

Ghost1
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 augustus 2020, 13:48

Re: 3de keer ivf weer mislukt maar geen regels en even voorstellen

Bericht door Ghost1 » 13 augustus 2020, 9:59

Dank je
we hopen echt dat het lukt maar het is soms heel moeilijk ik mis mijn gesprekken hierover met mama want met haar kon ik echt over alles praten en zij kon mij ook raad geven, ik heb geen ouders meer en ik heb het idee dat als ik een kindje heb dat ik terug een stuk van mijn ouders bij me heb. mijn vriend heeft mama vorig jaar op haar sterf bed moeten beloven dat er nog een klein kindje kwam dus laten we hopen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten