Intramuraal myoom

IVF Forum
Plaats reactie
PatsyMats
Berichten: 1
Lid geworden op: 2 oktober 2020, 13:52

Intramuraal myoom

Bericht door PatsyMats » 2 oktober 2020, 13:58

hoi iedereen, iemand van jullie die een vleesboom( myoom) had in de baarmoederwand? ik weet even met mezelf geen blijf meer !
7 augustus laproscopie gehad verwijdering eileider.
dus ik heb nu enkel nog baarmoeder en 1 eierstok.
op zich genoeg, maar bij de operatie zag de arts dat er misschien een vleesboom in de baarmoederwand zat die de vorm van de binnenkant van de baarmoeder beinvloedde. ik zag hem 3 weken na de operatie terug, waarbij hij me vertelde dat er een bijkomend onderzoek nodig is en ik nog niet mag starten met de ivf.
hij legde me uit, dat ze waarschijnlijk weer moesten opereren om de vleesboom te verwijderen. MAAR,, operatie baarmoeder dus na de operatie 1 hjaar wachten om te mogen starten met IFV. ik was er zo kapot van !!
dus --> nu vanmorgen onderzoek gehad waarbij ze een soort gel inspoten in de baarmoder, heeft zo'n 40 minuten geduurd, met echo.
blijkt dat de vleesboom dus echt intramuraal zit dus in de wand en zonder beinvloeding van de vorm van de binnenkant baarmoeder.
wel van 2,9 naar 3.9cm gegaan. ik kan er niet aan doen, maar toen hij dat zei kreeg ik weer zoveel HOOP, hoop dat ze toch niet moeten opereren en ik mag starten aan het traject.. ik moet nu tot dinsdag afwachten tot de fertiliteitsarts me belt om te vertellen wat ze gaan doen.
ik wordt hier echt gek van, mijn gedachten gaan alle kanten op !
ik heb echt raad/ advies / ervaringen nodig xxxx

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: Intramuraal myoom

Bericht door ZonderZorgen » 3 oktober 2020, 13:10

Ik heb er zo eentje. Gezien door mijn gewone gynecoloog. Dus met het begin van ons traject in 2019 hystroscopie gekregn om te kijken of het niet in de baarmoeder groeide.

Na mijn mk april 2020 zagen ze op de echo dat het gegroeid was dus terug een hystroscopie. Maar zat nog mooi in de wand en niet in mijn baarmoeder.

En dan laten ze dat liever met rust.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 15 gasten