Laag amh, start ivf

IVF Forum
Hanne86
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 april 2020, 22:41

Laag amh, start ivf

Bericht door Hanne86 » 21 oktober 2020, 23:16

Dag allemaal

Ik probeerde hier al heel wat te lezen en voel dat het mij wat gerust stelt om wat meer info te krijgen.
Even situeren:
Ik ben bijna 35, heb al 1 dochter van bijna 4 (langs de natuurlijk weg, wat nu bijna een wonder lijkt).
2,5 jaar geleden begonnen voor een brusje. 1.5 jaar door onze oorsponkelijke gyn aan het lijntje gehouden (situatie die bijna op een soap lijkt, maar goed, probeer ik niet in te blijven hangen). Dan overstap naar fertiliteitarts, in samenwerking met UZ Gent.
9 iui (2e keer biochemische zwangerschap)
Nu start voor ivf. Vrijdag gonapeptyl begonnen, zondag menopur.
Deze morgen eerste echo. Hij zag 6 of 7 (kleine) follikels zitten en gaf langs zijn neus weg mee dat mijn amh 0.6 is.

Ik weet niet wat ik nu moet denken want meer info kreeg ik niet.
Wat met zo'n lage amh?
Is dit aantal follikels goed of net niet?

Ik weet ergens wel dat ik gewoon geduld moet hebben. Maar ik ben echt zo zenuwachtig en ben bang dat ik niet alles goed begrijp. En met de hete adem van Corona en eventueel opnieuw maandenlang uitstel in mijn nek, lijkt het alsof ik maar niet rustig kan worden.

Alvast bedankt voor eventuele reacties. Ik denk dat ik wel nood heb aan lotgenoten en ervaringen.

X
Hanne

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Laag amh, start ivf

Bericht door Elvira » 22 oktober 2020, 14:13

Hi Hanne,
Welkom hier en uit ervaring kan ik zeker bevestigen dat je hier veel hulp en geruststelling kan vinden!
Wat vervelend dat je al zo een lang traject achter de rug hebt, hopelijk gaat het in UZ Gent nu wat sneller vooruit. Je hebt al snel een echo gehad na de start van de medicatie en dat lijkt me een goed begin, 6 of 7 follikels.
Ze hebben bij mij nog niet gesproken over AMH waarden, maar ik vond wel dit artikel dat de dingen een beetje relativeert: https://fitforfertility.nl/amh-zegt-het ... elreserve/

Als je je ongerust maakt, zou ik het toch eens navragen bij je volgende echo. Wanneer moet je terug?

Veel succes en neem ook zeker eens een kijkje in andere groepjes voor meer info, het IVF Juli clubje post redelijk veel, en ICSI clubje ook.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Hanne86
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 april 2020, 22:41

Re: Laag amh, start ivf

Bericht door Hanne86 » 22 oktober 2020, 18:26

Dag Elvira

Bedankg voor je antwoord. Stelt mij inderdaad wel al wat gerust.
Maandag moet ik teruggaan. Ik ben benieuwd...

Ik zie datbjij ook 10 keer iui hebt gehad. Ik dacht al dat ik de enige was bij wie dat maar bleef duren...

Ook heel veel succes voor jou!
Ik duim mee!

carmenblue
Berichten: 8
Lid geworden op: 6 januari 2021, 19:19

Re: Laag amh, start ivf

Bericht door carmenblue » 9 januari 2021, 23:26

Hoi Hanne,

Ben 35 jaar en nieuw op dit forum. Deze week begonnen met mijn eerste IVF/ICSI behandeling in het UZ Gent. Hiervoor kort onder behandeling geweest in Nederland. Daar niet heel tevreden over, maar nu gelukkig in goede handen in België. Tijdens mijn eerste bloedonderzoek had ik een AMH waarde van 0,18. Daarna is het niet meer gemeten. Heb ook Gonopeptyl en Menopur voorgeschreven gekregen. Aanstaande vrijdag heb ik mijn eerste echo. Hoe is het bij jou verder gegaan?

Tagp
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 januari 2021, 19:01

Re: Laag amh, hoge fsh start ivf

Bericht door Tagp » 19 januari 2021, 19:07

Hallo hallo

Ik ben nieuw op dit platform en toch wat ongerust met alles wat deze periode over ons heen komt.

Op mijn 18 een cyste vastgesteld in mijn rechter eierstok rechterkant is volledig weggehaald dus nu nog maar 1 eierstok.

Ik ben nu 25 jaar. In December een AMH van 0.56. In januari een AMH van 0.38 en FSH 20. Fertiliteitskliniek is zeer duidelijk en zegt dat we bij een kinderwens meteen kunnen starten met IVF.
Nu onderzeker of onze kinderwens met dergelijke waarde zal lukken of niet #onzeker. Iemand ervaring met mijn waardes en IVF.

stillekracht
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 april 2021, 18:46

Re: Laag amh, start ivf

Bericht door stillekracht » 20 april 2021, 10:31

Hey,

Ik ben ook nieuw op dit platform. Heb hier al veel gehad aan de gedeelde ervaringen. Daarom wil ik ook mijn verhaal delen.

Op mijn 16e werd endometriose vastgesteld en werd hier op mijn 18e aan geopereerd voor de eerste keer. Ik ging regelmatig op controle bij mijn gyn. Op mijn 23e waren we klaar voor kinderen en wilde ik mijn spiraal laten verwijderen. Alleen liep dit heel anders dan verwacht, bleek dat in een korte tijd mijn endo terug verspreid zat over mijn hele baarmoeder en eierstokken. Dus terug operatie want zwanger worden zou zo nooit lukken :? . Na alle voorgaande onderzoeken eindelijk operatie gepland. Vorig jaar net voor de lockdown heb ik mijn tweedde operatie gehad. Na een 6uur lange operatie hebben ze alles mooi kunnen wegnemen en was de doorgankelijkheid van mijn eileiders ook nog goed. Ik had dus nu evenveel kans als een andere vrouw van mijn leeftijd.... (dat zeiden ze toen). Na 5 maanden met teleurstelling dat ik nog steeds niet zwanger was terug op controle gyn. Ik zakte weg van het nieuws die ik te horen kreeg. De endo was al terug... We hebben nooit kans gemaakt op natuurlijke zwangerschap.

Ik werd direct doorverwezen naar Fertiliteitskliniek in Jette. Daar hebben ik en mijn man enkele onderzoeken gehad. We kwamen in aanmerking voor ivf. Mijn eicelreserve (amh) bleek wel al heel laag te staan 0,58! We konden niet starten met onze behandeling aangezien de corona hier anders over besliste. Ik moest aan de pil om mijn endo intussen onder controle te houden. We hebben 5 maanden gewoon gewacht tot we eindelijk konden starten met onze behandeling. Echt een rotperiode, gewoon wachten, de onzekerheid,...

Eind maart mochten we dus beginnen. Vol verlangen en ook wel met een bang hartje voor wat komen zal... Nu bleken mijn bloedwaarden niet meer goed te zijn, amh laag en fsh 24 :( . Wat zit ik nu in mijn overgang?! Ik snap er niets meer van, komt dit door de pil? Mijn waarden waren eind vorig jaar wel goed behalve mijn amh dan. Weer in zak en as... Even tijd nodig om te verwerken en terug kopje op en verder gaan. Nu terug wachten op mijn maandstonden maar die willen precies niet komen. We hopen zo op een beter resultaat de volgende keer. Ons verlangen naar een kindje is zo groot. En de angst dat dit nooit zal lukken... Er gaat geen dag voorbij dat we er niet aan denken. Maar we blijven hoopvol en proberen er mee om te gaan hoe moeilijk dit soms ook is.

Ondertussen ben ik bijna 25 jaar en heb ik het gevoel te blijven trappelen in dezelfde situatie zonder enige vooruitgang. Ik hoop dat we nu echt volgende cyclus onze eerste poging kunnen doen.

groetjes
2014 operatie endo
2019 kinderwens
05/03/20 operatie endo
08/09/20 coronawachtlijst Jette
Laag amh 0,58 met hoge fsh waardes
23/04/21 ICSI 1 vers tp ❌
07/10/21 tp cryo ❌
02/11/21 tp cryo --> zwanger 🥰

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: Laag amh, start ivf

Bericht door Sterrie » 22 april 2021, 11:22

Hallo iedereen,

Ik heb hier al lang niet meer geschreven, maar lees af en toe nog wel eens mee. Nu ik dit topic hier zie, wil ik jullie toch graag mijn ervaringen delen met laag amh/hoog fsh en jullie hopelijk een hart onder de riem steken.

Om een lang verhaal kort te maken: ik was 28 toen ik bij een fertiliteitsarts terecht kwam (ivm kinderwens en zeer onregelmatige cyclus) en bleek dat mijn amh 0.35 was en fsh schommelde rond 16-18. Conclusie: verminderd vruchtbaar en binnen enkele jaren vervroegde menopauze. Ze gaf de raad om zo snel mogelijk met IVF te starten, om de resterende eicellen toch nog zo goed/snel mogelijk te benutten. Ze kon niet beloven dat het zou lukken, maar gaf ons toch nog een redelijk kans. Zo'n nieuws komt wel even hard aan, dat zal bij jullie ook wel geweest zijn? Wij zijn dan meteen begonnen met IVF (voorwaarde was wel dat fsh aan het begin van de cyclus onder de 20 zou zijn, anders zou stimuleren weinig nut hebben) en ik had uiteindelijk drie eicellen, waaruit twee goede embryo's zijn ontstaan. Eentje werd teruggeplaatst en de andere ingevroren. En beide zijn uitgegroeid tot mijn zoontjes nu <3 Wij hebben dus heel veel geluk gehad dat, ondanks mijn slechte situatie, wij toch vlot twee kindjes gekregen hebben (met IVF weliswaar).

Ik denk dus dat IVF zeker de moeite waard is om te proberen met een laag amh, al is het maar om te kijken of je nog op de hormonen reageert en wat de kwaliteit van de eicellen is. Ik had (zoals verwacht) weinig eicellen, maar gelukkig wel van goede kwaliteit. Leeftijd is hierbij ook belangrijk, dat heeft mijn arts altijd benadrukt. Tagp en stillekracht, jullie zijn nog maar 25, dus jullie eicellen (ook al zijn het er minder in aantal) zijn wel nog relatief 'jong'. Ik denk wel dat het belangrijk is om een goede fertiliteitsarts in een gekend centrum te hebben, want de lage-amh-gevallen zijn niet perse zomaar gebaat bij de standaard behandelschema's, durf dus ook zelf vragen te stellen.

Hoe is het ondertussen met jullie?
Ik hoop heel hard dat het voor jullie ook mag lukken om een kindje te krijgen, veel moed nog!

Groetjes.
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

stillekracht
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 april 2021, 18:46

Re: Laag amh, start ivf

Bericht door stillekracht » 22 april 2021, 18:43

Dag Sterre,

Bedankt voor jou positief verhaal. Dat heeft ons echt hoop. Ik krijg mijn behandeling in Jette door Dr. Camus. Ik hoor veel positieve dingen over Jette dus daar hebben we alle vertrouwen dat ze tot het uiterste zullen gaan. Ik heb eindelijk mijn maandstonden gekregen en mag morgenochtend voor bloedafname. Hopelijk staat mijn FSH laag deze keer. 🤞

Ik vind het allemaal zo spannend. Hopelijk mogen we beginnen aan onze eerste stimulatie.
2014 operatie endo
2019 kinderwens
05/03/20 operatie endo
08/09/20 coronawachtlijst Jette
Laag amh 0,58 met hoge fsh waardes
23/04/21 ICSI 1 vers tp ❌
07/10/21 tp cryo ❌
02/11/21 tp cryo --> zwanger 🥰

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: Laag amh, start ivf

Bericht door Sterrie » 30 april 2021, 9:26

Hey stillekracht,

Hoe is de bloedname geweest? Ben je begonnen met stimuleren?
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

stillekracht
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 april 2021, 18:46

Re: Laag amh, start ivf

Bericht door stillekracht » 30 april 2021, 13:23

Sterrie schreef:
30 april 2021, 9:26
Hey stillekracht,

Hoe is de bloedname geweest? Ben je begonnen met stimuleren?
Dag Sterrie,

Mijn bloedafname was beter deze keer. FSH stond op 12. Deze ochtend geweest voor bn en echo. Er waren 4 follikels te zien. Dus niet zo veel, maar als het vier goeie gaan zijn dan zou dat super zijn. Ik wacht nog op telefoontje van crg...

Merci.

Lieve groetjes
2014 operatie endo
2019 kinderwens
05/03/20 operatie endo
08/09/20 coronawachtlijst Jette
Laag amh 0,58 met hoge fsh waardes
23/04/21 ICSI 1 vers tp ❌
07/10/21 tp cryo ❌
02/11/21 tp cryo --> zwanger 🥰

stillekracht
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 april 2021, 18:46

Re: Laag amh, start ivf

Bericht door stillekracht » 30 april 2021, 18:13

stillekracht schreef:
30 april 2021, 13:23
Sterrie schreef:
30 april 2021, 9:26
Hey stillekracht,

Hoe is de bloedname geweest? Ben je begonnen met stimuleren?
Dag Sterrie,

Mijn bloedafname was beter deze keer. FSH stond op 12. Deze ochtend geweest voor bn en echo. Er waren 4 follikels te zien. Dus niet zo veel, maar als het vier goeie gaan zijn dan zou dat super zijn. Ik wacht nog op telefoontje van crg...

Merci.

Lieve groetjes
Ondertussen telefoon gehad van crg. Mijn bloedwaarden waren goed en de follikels lopen gelijk qua grootte dus dat is goed nieuws. Moet nu nog even verder stimuleren met orgalutran en menopur.

Sterrie, zijn jullie bezig met een traject op dit moment?

Groetjes 🍀
2014 operatie endo
2019 kinderwens
05/03/20 operatie endo
08/09/20 coronawachtlijst Jette
Laag amh 0,58 met hoge fsh waardes
23/04/21 ICSI 1 vers tp ❌
07/10/21 tp cryo ❌
02/11/21 tp cryo --> zwanger 🥰

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: Laag amh, start ivf

Bericht door Sterrie » 3 mei 2021, 14:56

Oh, vier eicellen is echt wel oké voor iemand met een lage eicelreserve, ik duim mee dat het vier goeikes zijn! Hou je mij op de hoogte?

Wij zitten momenteel niet in een traject en denk niet dat we er nog opnieuw zouden aan beginnen. Wij dachten altijd dat we compleet zouden zijn met twee kinderen, maar ik voel soms toch zo'n klein sprankeltje om voor een derde kindje te gaan :) Maar dat zal er waarschijnlijk niet van komen en als we dat toch nog zouden willen, zouden we het natuurlijk proberen en het lot laten beslissen denk ik. We zijn in elk geval al heel dankbaar en blij met onze twee zoontjes!
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

stillekracht
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 april 2021, 18:46

Re: Laag amh, start ivf

Bericht door stillekracht » 3 mei 2021, 18:23

Sterrie schreef:
3 mei 2021, 14:56
Oh, vier eicellen is echt wel oké voor iemand met een lage eicelreserve, ik duim mee dat het vier goeikes zijn! Hou je mij op de hoogte?

Wij zitten momenteel niet in een traject en denk niet dat we er nog opnieuw zouden aan beginnen. Wij dachten altijd dat we compleet zouden zijn met twee kinderen, maar ik voel soms toch zo'n klein sprankeltje om voor een derde kindje te gaan :) Maar dat zal er waarschijnlijk niet van komen en als we dat toch nog zouden willen, zouden we het natuurlijk proberen en het lot laten beslissen denk ik. We zijn in elk geval al heel dankbaar en blij met onze twee zoontjes!
Hey,
Joepiedepoepie, ik mag vanavond mijn pregnyl spuit zetten en woensdag de punctie. Voel me vandaag zo gelukkig! Lang geleden dat ik me zo voelde... Eindelijk vooruitgang en positieve dingen... Nu hopen dat er goede embryo's van komen daar ben ik echt bang voor. Er waren trouwens vandaag 7 follikels te zien die groot genoeg zouden zijn voor de punctie. Had niet gedacht dat er nog bij zouden komen. Ik was al zo tevreden met die vier. Mijn lichaam werkt eens mee, haha.

Ja, mijn man en ik hebben vanaf begin ook al altijd een grote kinderwens gehad. We waren altijd bezig over vier kinderen... Nu gaan we blij zijn als er al één wondertje zal zijn. We zouden zoooooo gelukkig zijn. Ik kan me niet voorstellen om kinderloos te blijven... Ik kan geloven dat je al heel dankbaar bent voor die twee pagaddertjes. Wie weet wat brengt de toekomst nog voor jullie. <3

Ik brand alvast veel kaarsjes voor de uitkomst eind deze week.... en ook voor iedereen hier die in een traject zit. Fijn dat je nog actief bent op het forum en ons moed inspreekt! Dankbaar hiervoor!
2014 operatie endo
2019 kinderwens
05/03/20 operatie endo
08/09/20 coronawachtlijst Jette
Laag amh 0,58 met hoge fsh waardes
23/04/21 ICSI 1 vers tp ❌
07/10/21 tp cryo ❌
02/11/21 tp cryo --> zwanger 🥰

stillekracht
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 april 2021, 18:46

Re: Laag amh, start ivf

Bericht door stillekracht » 5 mei 2021, 13:32

Hey even een update,

Vandaag dus punctie gehad. Door mijn endometriose was het ondragelijk bij de punctie. Ze hebben me onder narcose moeten brengen omdat het niet te doen was zo. Net terug op mijn kamer nu en te horen gekregen dat ze 5 follikels hebben opgepikt. Nu afwachten of dat goeie gaan zijn. Worden spannende dagen!

En wat zijn ze lief in Jette! Iedereen is hier zo zorgzaam en geven uitleg bij elke stap ze doen. Ik heb alle vertrouwen hier. 🤞
2014 operatie endo
2019 kinderwens
05/03/20 operatie endo
08/09/20 coronawachtlijst Jette
Laag amh 0,58 met hoge fsh waardes
23/04/21 ICSI 1 vers tp ❌
07/10/21 tp cryo ❌
02/11/21 tp cryo --> zwanger 🥰

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: Laag amh, start ivf

Bericht door Sterrie » 21 mei 2021, 22:13

Hey stillekracht,

Hoe gaat het ondertussen met jou?

5 follikes is echt wel oké he, dus ik hoop dat je een terugplaatsing gehad hebt en eventueel nog wat in de vriezer? Leuk dat je je zo goed voelt in Jette, dat is ook al veel waard!

Ik blijf duimen 🍀
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten