Freeze-all en geen cryo’s

IVF Forum
Plaats reactie
Les86
Berichten: 33
Lid geworden op: 9 december 2020, 16:44

Freeze-all en geen cryo’s

Bericht door Les86 » 9 december 2020, 16:53

Heej iedereen,

Ik ben sinds kort gestart samen met mijn vriendin met een 1ste IVF poging, na 6 mislukte KID pogingen.
Vorige week woensdag had ik de pick up waarbij ze 12 eicellen genomen hebben, waarvan er uiteindelijk 8 bevrucht zijn geraakt. Nu ik wist al op voorhand er geen verse tp zou komen.
Dus vandaag het uiteindelijke nieuws gekregen er geen enkel goed genoeg was om in te vriezen en poging 1 dus op niets uitdraait. :( :(
Morgen mag ik al op gesprek en zal wsl wel meer uitleg krijgen maar zijn er nog mensen in hetzelfde schuitje? Ik ben in behandeling in het UZ in Gent.

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Freeze-all en geen cryo’s

Bericht door Minosh » 9 december 2020, 18:19

Sterkte! Ik hoop dat je morgen wat antwoorden krijgt...

Les86
Berichten: 33
Lid geworden op: 9 december 2020, 16:44

Re: Freeze-all en geen cryo’s

Bericht door Les86 » 9 december 2020, 18:26

Dankje!

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Freeze-all en geen cryo’s

Bericht door Elvira » 10 december 2020, 8:43

Hey Les86,
Wat een schok moet dat zijn geweest, 8 bevruchtingen is goed en ook al is het een afvalrace, je had vast gerekend op een paar cryo's om in te vriezen 😔 Ik heb dit zelf nog niet meegemaakt, het enige dat ik me nu afvraag is of je IVF of ICSI had? En wellicht eens vragen of het zin heeft om een andere donor te gebruiken?
Mijn vrouw en ik gaan ook in UZ Gent, vind ze er altijd super lief maar zoals in elk ziekenhuis, moet je zelf goed vragen stellen.
Veel succes vandaag
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Les86
Berichten: 33
Lid geworden op: 9 december 2020, 16:44

Re: Freeze-all en geen cryo’s

Bericht door Les86 » 10 december 2020, 10:36

Ja idd klopt had toch op min. Eentje gerekend maar dit was een rampscenario. Ik ben nu dus ook te weten gekomen het idd ICSI is ze toepassen.
Wij zijn veranderd van donor na de 6 KID pogingen. Nu de dokter zegt het beetje pech was ofwel genetisch kan zijn, dit gaan ze nu ook testen. Hij twijfelde daar wel aan omdat mijn eicelreserve wel heel goed is en dit anders ook minder zou zijn. Maar gaan het toch eens laten controleren. Gaan wel niet wachten voor de uitslag want dit kan 3 maanden duren. Bij mijn volgende maandstonden starten we dus weer. Nu wel met menopur ipv puregon. Weet niet dit mss beter kan zijn?
En ik hoop ook er nu wel een verse tp kan komen want had ik nu geen freeze all gehad ging er wel eentje in aanmerking komen om terug te plaatsen maar niet om in te vriezen. Dusja hopelijk volgende ronde meer geluk dan want nog eens zo een domper mag ik niet aan denken!

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Freeze-all en geen cryo’s

Bericht door mich75 » 10 december 2020, 10:56

Met donorzaad is het in principe altijd icsi, dit geeft doorgaans ook een hogere bevruchtingsgraad 80% to 50% met ivf.

Het kan zijn dat je eitjes van mindere kwaliteit waren door de medicatie, niet iedereen reageert hetzelfde. Puregon is synthetisch en Menopur is natuurlijk (wordt gehaald uit urine van vrouwen in de menopauze).

Wat ze bij jou wel kunnen zien is waar het is misgelopen, de eerste 3 dagen ligt het aan de eicel, dag 4 en 5 aan de zaadcel. Je kan geen conclusie trekken bij enkele embryo's, maar jij had er 8, dus dan kan dat wel.

Liep het de eerste 3 dagen hoofdzakelijk mis dan kan verandering van medicatie mogelijk een oplossing bieden, liep het daarna mis dan zeker overwegen om een andere donor te proberen.

Het is soms wat trial en error maar het is niet fijn om zo een poging verloren te zien gaan.

Les86
Berichten: 33
Lid geworden op: 9 december 2020, 16:44

Re: Freeze-all en geen cryo’s

Bericht door Les86 » 10 december 2020, 11:48

Moh kijk da wist ik zelfs niet. En het verschil tss menopur en puregon ook niet. Thx voor de uitleg! Maar je moet ook op zoveel denken en zelf veel vragen stellen. Ik ben al veel slimmer geworden van hier op het forum te lezen. Ik hoop ook verandering van medicatie een oplossing kan bieden nu en volgende keer een beter resultaat.. hoop het zo!
Jij ook al veel tegenslag gehad dan?

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Freeze-all en geen cryo’s

Bericht door mich75 » 10 december 2020, 12:36

Laat ons zeggen dat ik al een heel parcours heb afgelegd.

Na 3 icsi pogingen met maar 0-2 eicellen en nooit bevruchting overgestapt naar een ander centrum. Daar bij de eerste poging 10 eicellen waarvan 6 rijp, maar helaas geen bevruchting.
Dan overgeschakeld op donorzaad, volgende poging eindelijk bevruchtingen maar geen zwangerschap en bij icsi 6 uiteindelijk een dochter. Dan nog verder gedaan voor een brusje, maar verder een vroege mk bij icsi 7 ben ik niet geraakt.

Daarna overgeschakeld op dubbele donatie (ik was ondertussen al 43) en daarvan hebben we een tweeling.

Ik heb altijd Menopur gespoten, maar met zeer grote verschillen in resultaat, in het eerste zh 0-2 rijpe eicellen, in het 2de zh 3-7.

Ik had ook enorme nood aan info en heb veel gehad aan het forum, maar daarnaast heb ik zelf ook heel veel opzoekingswerk verricht, gewoon omdat mijn 1e zh en dr het niet gaf, na de wissel was het een ander verhaal, dan heb ik zelfs heel wat geleerd van mijn arts.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Les86
Berichten: 33
Lid geworden op: 9 december 2020, 16:44

Re: Freeze-all en geen cryo’s

Bericht door Les86 » 10 december 2020, 13:03

Amai is idd al een serieus parcour ook!
Met gelukkig ook wel goeie dingen al :)
Ja die nood aan info is enorm. Ook dat je wilt andere verhalen horen die dan wel goed afgelopen zijn enzo.
Ik zit met enorme angst het mss nooit gaat lukken! Maar ga toch de nieuwe moed weer moeten vinden en dat zal wel ook om weer helemaal voor te gaan en hopen het dit keer wel beetje beter afloopt dan. Das het enige wat we kunnen doen hé.. afwachten en duimen..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten