7 weken echo niet goed

IVF Forum
Plaats reactie
Anna33
Berichten: 3
Lid geworden op: 8 juli 2021, 23:54

7 weken echo niet goed

Bericht door Anna33 » 9 juli 2021, 0:05

Dag iedereen,

Ik had deze ochtend mijn eerste echo.
Spijtig genoeg was er geen vruchtje te zien in het vruchtzakje. Ze gaan er vanuit dat het vruchtje in de voorbije week is gestopt met de celdeling.

Volgende week heb ik terug een echo gepland staan zodat ze er 100% zeker van kunnen zijn dat er niets meer is.

Zijn er nog mensen die dit ook hebben meegemaakt?
Ik weet niet goed wat te voelen nu. Ik voel veel verdriet vooral. En langs de andere kant moet ik nu dan nog een week verder doen alsof ik nog wel zwanger ben voor de zekerheid, maar tegelijkertijd krijg ik de boodschap dat ik er echt niet op moet rekenen dat het volgende week anders zal zijn...

Groetjes, Anna

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: 7 weken echo niet goed

Bericht door mich75 » 9 juli 2021, 11:06

Een leeg vruchtzakje heb ik nog niet gehad, maar in principe als het leeg is, is het leeg en gaat dit niet veranderen.

Ik heb wel een echo gehad op 6w4d en daar was een vruchtje te zien met een grootte van 5w6d, er was geen hartslag (meer). Dus dit was ook enkele dagen ervoor gestopt, maar het was heel duidelijk een vruchtje en niet leeg.
Ik ben toen in overleg met de gyn met mijn medicatie gestopt in de hoop dat de mk spontaan op gang kwam.
Als ik wou mocht ik nog een week wachten en terug een echo laten doen, maar ik wist dat het fout zat en wou niet in meer tijd verliezen dan nodig.

Sterkte.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Anna33
Berichten: 3
Lid geworden op: 8 juli 2021, 23:54

Re: 7 weken echo niet goed

Bericht door Anna33 » 9 juli 2021, 12:26

Merci voor de reactie.
Ik ga er gewoon vanuit dat het dus inderdaad niets is en dat er nog een mk zal komen.

Vol goede moed naar de toekomst toe dan maar.

cleo87
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 augustus 2018, 7:27

Re: 7 weken echo niet goed

Bericht door cleo87 » 9 juli 2021, 20:59

Anna33 schreef:
9 juli 2021, 0:05
Dag iedereen,

Ik had deze ochtend mijn eerste echo.
Spijtig genoeg was er geen vruchtje te zien in het vruchtzakje. Ze gaan er vanuit dat het vruchtje in de voorbije week is gestopt met de celdeling.

Volgende week heb ik terug een echo gepland staan zodat ze er 100% zeker van kunnen zijn dat er niets meer is.

Zijn er nog mensen die dit ook hebben meegemaakt?
Ik weet niet goed wat te voelen nu. Ik voel veel verdriet vooral. En langs de andere kant moet ik nu dan nog een week verder doen alsof ik nog wel zwanger ben voor de zekerheid, maar tegelijkertijd krijg ik de boodschap dat ik er echt niet op moet rekenen dat het volgende week anders zal zijn...

Groetjes, Anna
Ja, helaas lotgenoot hier.
Mijn hcg steeg wel maar verdubbelde niet mooi. Op 7w kreeg ik hetzelfde nieuws. Ik heb toen Cytotec moeten opsteken en verloor een stolsel de dag erna.
De natuur, zo oneerlijk, zeker na onze trajecten. Maar volhouden, 2 gezonde icsi-kindjes hier ondertussen 😉
07/'12 : kinderwens
MMM in: Chlomid, IUI, IVF/ICSI
PU1: alle TP neg
PU2: verse TP neg, cryoTP zw
11/'16: dochter💝
01/'18 spontaan zwanger mk 7w
PU3 : verse TP mk 7w
08/'18: TP 2 cryo's mk 6w
11/'18: TP neg
PU4: freeze all
02/19: TP pos
10/19: zoon 💙

cleo87
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 augustus 2018, 7:27

Re: 7 weken echo niet goed

Bericht door cleo87 » 9 juli 2021, 22:03

Was je zws met medische hulp? Maw : ben je zeker 7w, of kan daar discussie over zijn?
Ik had bij mijn 2 kindjes een duidelijke hartslag voor 7w al, ik was 6w en een beetje. Ik had al een goeie zws achter de rug maar zag op de echo direct dat het niet goed zat die keer.
Ik voel de ontgoocheling nog wel steeds terugkomen als ik dit soort berichten lees. Zware opdoffer he, als je uitkijkt naar de 1e echo 😓
07/'12 : kinderwens
MMM in: Chlomid, IUI, IVF/ICSI
PU1: alle TP neg
PU2: verse TP neg, cryoTP zw
11/'16: dochter💝
01/'18 spontaan zwanger mk 7w
PU3 : verse TP mk 7w
08/'18: TP 2 cryo's mk 6w
11/'18: TP neg
PU4: freeze all
02/19: TP pos
10/19: zoon 💙

Anna33
Berichten: 3
Lid geworden op: 8 juli 2021, 23:54

Re: 7 weken echo niet goed

Bericht door Anna33 » 9 juli 2021, 23:20

cleo87 schreef:
9 juli 2021, 22:03
Was je zws met medische hulp? Maw : ben je zeker 7w, of kan daar discussie over zijn?
Ik had bij mijn 2 kindjes een duidelijke hartslag voor 7w al, ik was 6w en een beetje. Ik had al een goeie zws achter de rug maar zag op de echo direct dat het niet goed zat die keer.
Ik voel de ontgoocheling nog wel steeds terugkomen als ik dit soort berichten lees. Zware opdoffer he, als je uitkijkt naar de 1e echo 😓
Bedankt voor je reactie Cleo.
Het is inderdaad een zwangerschap via ivf en dus medisch geholpen. Ik ben dus zeker van de 7 weken.
Het zullen nog enkele zware weken worden, maar tegelijk weet ik ook wel dat er nog toekomst is.
Ik weet nu wel zeker dat alles werkt, dus het moet gewoon eens blijven goed gaan.

Proficiat met je 2 kindjes :wink:

cleo87
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 augustus 2018, 7:27

Re: 7 weken echo niet goed

Bericht door cleo87 » 10 juli 2021, 12:12

Anna33 schreef:
9 juli 2021, 23:20
cleo87 schreef:
9 juli 2021, 22:03
Was je zws met medische hulp? Maw : ben je zeker 7w, of kan daar discussie over zijn?
Ik had bij mijn 2 kindjes een duidelijke hartslag voor 7w al, ik was 6w en een beetje. Ik had al een goeie zws achter de rug maar zag op de echo direct dat het niet goed zat die keer.
Ik voel de ontgoocheling nog wel steeds terugkomen als ik dit soort berichten lees. Zware opdoffer he, als je uitkijkt naar de 1e echo 😓
Bedankt voor je reactie Cleo.
Het is inderdaad een zwangerschap via ivf en dus medisch geholpen. Ik ben dus zeker van de 7 weken.
Het zullen nog enkele zware weken worden, maar tegelijk weet ik ook wel dat er nog toekomst is.
Ik weet nu wel zeker dat alles werkt, dus het moet gewoon eens blijven goed gaan.

Proficiat met je 2 kindjes :wink:
Er is zeker toekomst meid, dat staat vast. Ik vrees dat de natuur ditmaal in jouw plaats heeft beslist dat het niet mag zijn. Maar moeder natuur blijft niet winnen 😉 zeker niet opgeven. Ik heb ooit ook zo vaak willen opgeven, zo blij dat ik telkens de kracht om door te gaan, vond. Dus sta gerust stil bij je verdriet, neem hier en daar een adempauze, en besef altijd dat je niet alleen bent en de meeste vrouwen uiteindelijk wél succesvol zwanger worden en blijven, ik duim mee 🍀
07/'12 : kinderwens
MMM in: Chlomid, IUI, IVF/ICSI
PU1: alle TP neg
PU2: verse TP neg, cryoTP zw
11/'16: dochter💝
01/'18 spontaan zwanger mk 7w
PU3 : verse TP mk 7w
08/'18: TP 2 cryo's mk 6w
11/'18: TP neg
PU4: freeze all
02/19: TP pos
10/19: zoon 💙

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten