16 eitjes bij pick up, 11 embryo’s na dag 1, 1tp en geen cryo’s

IVF Forum
Plaats reactie
Mopsie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 juli 2021, 1:02

16 eitjes bij pick up, 11 embryo’s na dag 1, 1tp en geen cryo’s

Bericht door Mopsie » 9 augustus 2021, 18:26

Hoi iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik wou toch even zien of er nog iemand zo een ervaring heeft gehad als mij.

Het enigste vruchtbaarheidsprobleem wat mijn man en ik hebben is dat zijn zaadcellen trager zijn.

Ik heb al 4 IUI’s gehad zonder resultaat en nu mijn eerste IVF ronde.

Ik ben in behandeling in Hasselt en de terugplaatsingen en het ivf labo zitten voor mij in Genk.

Bij de pick up had ik 16 eitjes en de dag nadien waren er 11 bevrucht. Hier waren ze uiteraard heel tevreden over en ikzelf ook.

Nu heb ik een dikke week geleden mijn eerste terugplaatsing gehad. De dag voor de terugplaatsing wisten de mensen van Genk mij te zeggen dat er nog 8 waren die overbleven.
De dag van de terugplaatsing vertelden ze mij dat er nog maar 4 over waren + het embryo wat ik die dag ging krijgen.

Vandaag heb ik mijn zwangerschapstest gedaan en spijtig genoeg kwam deze negatief terug.

Het ergste van al was dat de vroedvrouw van Hasselt mij wist te vertellen boven op het feit dat ik niet zwanger ben, is dat ze geen enkel embryo hebben ingevroren!!!

Dus al bij al heb ik maar 1 embryo gehad op 16 opgenomen eitjes en 11 originele embryo’s.

Ik heb geen verdere uitleg gekregen aangezien de vroedvrouw ook niet meer uitleg had gekregen van Genk.

Ik ben heel tevreden van het ziekenhuis in Hasselt maar ik krijg nu het gevoel dat Genk mijn hele poging eigenlijk heeft weggegooid.

Heeft er nog iemand zo weinig overgehouden met zoveel eitjes?

InezVB
Berichten: 4
Lid geworden op: 2 september 2021, 21:56

Re: 16 eitjes bij pick up, 11 embryo’s na dag 1, 1tp en geen cryo’s

Bericht door InezVB » 2 september 2021, 22:41

Bij mijn eerste poging waren het geloof ik 18 eicellen - 11 bevrucht dag 1- 4 over op dag 6. Bij de tweede van 9 op dag 1 naar 3 op dag 6. Dus misschien op zich niet zo ongewoon? Wel zijn de 'overblijvers' bij mij wel telkens ingevroren, en ik heb daar niets speciaals voor moeten ondertekenen, dat was gewoon de standaardprocedure. Dus heel, heel vreemd vind ik het dat dit bij jou niet is gebeurd. Een miscommunicatie hopelijk?

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: 16 eitjes bij pick up, 11 embryo’s na dag 1, 1tp en geen cryo’s

Bericht door mich75 » 2 september 2021, 23:14

Ik ben ex-patiënt van Genk en zeer ontevreden over hen, maar dit ter zijde.

Als de kwaliteit van de eicellen en zaadcellen goed is en het labo ook, dan sneuvelen er amper embryo's.

Het is zeker niet abnormaal dat er het een afvalrace is aangezien je niet zomaar aan ivf/icsi begint.

Om een embryo in te kunnen vriezen moet het van voldoende kwaliteit zijn omdat het anders de dooi niet overleeft.

Normaal wordt er op dag 3 of dag 5 ingevroren, ze moeten op dat moment wel aan bepaalde criteria voldoen. Als ze op dag 5 nog geen blasto zijn dan laat men ze doorgroeien tot dag 6, indien dan nog geen blasto, worden ze niet ingevroren.

Ook is het ene centrum strenger dan het andere of heeft het betere technieken.

Bij mij heeft elke cryo (15) de dooi overleefd terwijl er dames zijn waarbij de helft de dooi niet overleeft.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten