Annulatie pick-up na volledig doorlopen van de hormoonstimulatie

IVF Forum
Plaats reactie
Machteld1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 januari 2022, 18:46

Annulatie pick-up na volledig doorlopen van de hormoonstimulatie

Bericht door Machteld1985 » 27 januari 2022, 19:03

Hoi,

Mijn eerste IVF-poging was geen succes. Ik had een low respons op de hormonen.
De laatste IVF-poging gaf me enorm veel hoop, want nu had ik wel de juiste hormonen. Er werden 6 bruikbare follikels op de echo gezien. 2 dagen voor de pick-up voert het ziekenhuis een routine PCR-test uit. Die avond zet ik mijn laatste hormoonspuit (ovitrelle). De dag erna ontvang ik bericht dat ik positief ben voor corona. Ik had dit niet verwacht want had geen symptomen.
De pick-up (die de dag erna gepland is) mag niet doorgaan.

Mijn vragen:
- wat kan ik nu verwachten? Qua bloeding of pijn?
- heb ik een verhoogde kans op cysten?
- wanneer zal mijn menstruatie kunnen doorkomen?
- moet ik nu ook 1 cyclus rust nemen? Of kan ik al meteen bij de volgende menstruatie starten met een nieuwe IVF?

Groet en bedankt

Taki
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 januari 2021, 18:09

Re: Annulatie pick-up na volledig doorlopen van de hormoonstimulatie

Bericht door Taki » 30 januari 2022, 7:26

Hi Machteld,

Dat is wel dik balen zeg 🙁. Ik denk qua volgende poging dat je dit best vraagt aan het ziekenhuis waar je in behandeling bent aangezien dit zal verschillen van zh tot zh.

Ik heb bij mijn tweede ivf lang moeten spuiten en uiteindelijk werd de poging afgebroken omdat ik toch onvoldoende reageerde, had het er toen ook wel moeilijk mee. De ms waren bij mij dezelfde als na een mislukte tp (maar dit kan ook verschillen van persoon tot persoon). Ik ben toen eerst op gesprek moeten gaan bij dokter alvorens ik een nieuwe poging (ditmaal ivm) kon proberen. Ik zit in Jette.

Over een verhoogde kans op cystes, dat weet ik niet.

Veel courage alvast en hopelijk verloopt de volgende poging. beter! Ik zou me proberen optrekken aan de gedachte dat ze nu wel een goede combi van medicatie hebben gevonden (maar gemakkelijker gezegd dan gedaan).

Elke90
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 januari 2022, 9:54

Re: Annulatie pick-up na volledig doorlopen van de hormoonstimulatie

Bericht door Elke90 » 31 januari 2022, 10:04

Hoi Machteld,

Wat een herkenbaar verhaal.
Ik heb de afgelopen weken mijn eerste IVF traject doorlopen, had ook 6 bruikbare follikels en heb ook bij het plannen van de pick-up positief getest… ik was heel erg aangedaan van het abrupt afbreken. De arts zei dat mijn eisprong op natuurlijke wijze zou volgen, ik twee weken later ongesteld zou worden en dan direct een nieuw IVF traject mocht starten.
Dit weekend werd ik al ongesteld… onverwachts meer dan een week te vroeg. (Dus reeds zo’n 6 dagen na de eisprong) Ik had minder menstruatiepijn dan normaal.
Ik mocht vandaag op ochtendraadpleging, maar kreeg te horen dat ik een maand moet wachten. Er zijn nog cystjes of overblijfselen van de vorige follikels te zien die eerst moeten verdwijnen. Wat een teleurstelling alweer :-(

Ik hoop dat het bij jou vlotter gaat.. succes!
Augustus 2020 - Verwijderen koperspiraal
Januari 2022 - IVF-traject, net voor pick-up afgebroken door coronabesmetting
Maart 2022 - IVF-traject, succesvolle terugplaatsing. Zwanger van een meisje 💕

Machteld1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 januari 2022, 18:46

Re: Annulatie pick-up na volledig doorlopen van de hormoonstimulatie

Bericht door Machteld1985 » 11 februari 2022, 18:39

Taki schreef:
30 januari 2022, 7:26
Hi Machteld,

Dat is wel dik balen zeg 🙁. Ik denk qua volgende poging dat je dit best vraagt aan het ziekenhuis waar je in behandeling bent aangezien dit zal verschillen van zh tot zh.

Ik heb bij mijn tweede ivf lang moeten spuiten en uiteindelijk werd de poging afgebroken omdat ik toch onvoldoende reageerde, had het er toen ook wel moeilijk mee. De ms waren bij mij dezelfde als na een mislukte tp (maar dit kan ook verschillen van persoon tot persoon). Ik ben toen eerst op gesprek moeten gaan bij dokter alvorens ik een nieuwe poging (ditmaal ivm) kon proberen. Ik zit in Jette.

Over een verhoogde kans op cystes, dat weet ik niet.

Veel courage alvast en hopelijk verloopt de volgende poging. beter! Ik zou me proberen optrekken aan de gedachte dat ze nu wel een goede combi van medicatie hebben gevonden (maar gemakkelijker gezegd dan gedaan).
Dag Taki,

Bedankt voor je antwoord. Ik zit in het UZA.

Mijn maandstonden zijn 11 dagen na de geplande pick-up gewoon doorgekomen. Het bloedverlies was normaal, dus dat gaf me al een goed gevoel.

Ik trek me inderdaad op aan het idee dat er nu wel de goede combinatie van hormonen is gevonden.
Het jammere is dan weer de tijd die verloren gaat, want na de pick-up kan er nog wel wat mis gaan. En dus hoop ik op meer geluk.

Ik wens jou ook veel moed nog en wens je veel geluk in jouw traject.

Groet

Machteld1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 januari 2022, 18:46

Re: Annulatie pick-up na volledig doorlopen van de hormoonstimulatie

Bericht door Machteld1985 » 11 februari 2022, 18:50

Elke90 schreef:
31 januari 2022, 10:04
Hoi Machteld,

Wat een herkenbaar verhaal.
Ik heb de afgelopen weken mijn eerste IVF traject doorlopen, had ook 6 bruikbare follikels en heb ook bij het plannen van de pick-up positief getest… ik was heel erg aangedaan van het abrupt afbreken. De arts zei dat mijn eisprong op natuurlijke wijze zou volgen, ik twee weken later ongesteld zou worden en dan direct een nieuw IVF traject mocht starten.
Dit weekend werd ik al ongesteld… onverwachts meer dan een week te vroeg. (Dus reeds zo’n 6 dagen na de eisprong) Ik had minder menstruatiepijn dan normaal.
Ik mocht vandaag op ochtendraadpleging, maar kreeg te horen dat ik een maand moet wachten. Er zijn nog cystjes of overblijfselen van de vorige follikels te zien die eerst moeten verdwijnen. Wat een teleurstelling alweer :-(

Ik hoop dat het bij jou vlotter gaat.. succes!
Dag Elke,

Zo een plotse afbraak is inderdaad kut.

Mijn menstruatie was gewoon doorgekomen na 11 dagen. En verliep normaal. Gelukkig.

Het stomme is dat we hierdoor weer tijd verliezen want zowel jij als ik waren klaar voor de pick-up.
Voordeel is wel dat de hormonen werkten. Hopelijk heb je niet teveel last van de cysten.

Op naar de volgende IVF. 🙂
Moed houden Elke!

Amld
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 december 2021, 17:43

Re: Annulatie pick-up na volledig doorlopen van de hormoonstimulatie

Bericht door Amld » 13 mei 2022, 9:36

Hoi allemaal, heel herkenbaar. Ik heb sinds januari twee pogingen moeten afbreken wegens te weinig respons. We moeten nu onze poging zelf betalen. Mocht een van jullie menopur over hebben, dan hoor ik het graag! kleintje_vovo@hotmail.com. dank je wel!

NathalieVE1306
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 september 2022, 20:34

Re: Annulatie pick-up na volledig doorlopen van de hormoonstimulatie

Bericht door NathalieVE1306 » 10 september 2022, 20:39

Hoezo zelf u poging betalen? Wij hadden onze 2de pick up geen resultaat, dus onze 2de ronde werd niet aangerekend en onze 3de ronde was eigenlijk onze 2de ronde 2.0 zullen we maar zeggen?

Vlinder2020
Berichten: 2
Lid geworden op: 2 juli 2022, 21:51

Re: Annulatie pick-up na volledig doorlopen van de hormoonstimulatie

Bericht door Vlinder2020 » 21 september 2022, 14:24

Dag allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum, waar ik al heel veel zinvolle informatie en antwoorden vond.
Ik voel dat ik hier heel veel aan heb, dus besloot nu eindelijk ook een account aan te maken :)

Even heel kort ons verhaal:
We hebben een jaar geprobeerd om natuurlijk zwanger te worden, zonder resultaat.
In september 2021 zijn we gestart met onze IUI pogingen in Sint-Augustinus. Het was vanaf de eerste keer raak, maar jammer genoeg werd dit een miskraam op 6 weken. De gevolgen van deze mk hebben heel lang aangesleept, met uiteindelijk een werkhysteroscopie aan mijn baarmoeder waarbij nog een stukje 'restweefsel' verwijderd moest worden. Na veel verdriet, pijn en moedeloosheid rechtten we onze rug en deden we nog 3 pogingen UIU. Deze waren allemaal negatief, en in mei volgde er opnieuw een operatie aan mijn baarmoeder (cyste wegnemen).

We maakte deze zomer de overstap naar Jette, en kwamen terecht bij dr. De Vos. 2 weken geleden mocht ik eindelijk starten met onze eerste IVF poging, maar zonet werd ik opgebeld met slecht nieuws. We moeten deze poging afbreken, aangezien ik niet reageer zoals nodig op de Bemfola 150 medicatie.

Hele zware opdoffer en weer heel veel twijfels. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Wat moet ik hieronder verstaan "niet reageren op de medicatie", is dit te verhelpen, komt dit vaak voor?

Nu lijkt het weer alsof we een "onbegonnen case" hebben.

Alvast merci voor het delen van jullie ervaringen hiermee.

Xx
Sep 20: spiraal verwijderd
Sept 21-juni 22: 4 x IUI
Okt 21: UIU gelukt, mk op 6 weken
Sept 22: start IVF in Jette, bemfola slaagt niet aan

Elke90
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 januari 2022, 9:54

Re: Annulatie pick-up na volledig doorlopen van de hormoonstimulatie

Bericht door Elke90 » 21 september 2022, 14:40

Hoi Vlinder,

Oh wat treurig! Ik snap heel goed je frustraties… je lijkt ook weinig info te hebben gekregen?
Hebben ze je niet uitgelegd wat het ‘niet reageren’ betekent?
Ik heb zelf geen Bemfola gebruikt meen ik me te herinneren. Is dit het hormoon dat je 24 uur voor de pick-up moet inspuiten?
Ging de stimulatie wel goed en heb je wel een heleboel rijpe eicellen nu?
En hebben ze je niet verteld of er nu alternatieven zijn, of hoe het nu verder moet?

Liefs,
Elke
Augustus 2020 - Verwijderen koperspiraal
Januari 2022 - IVF-traject, net voor pick-up afgebroken door coronabesmetting
Maart 2022 - IVF-traject, succesvolle terugplaatsing. Zwanger van een meisje 💕

Taki
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 januari 2021, 18:09

Re: Annulatie pick-up na volledig doorlopen van de hormoonstimulatie

Bericht door Taki » 21 september 2022, 14:56

Hey Vlinder,

Ik heb net hetzelfde meegemaakt, ook overgestapt van een kleiner zh (waar ik 1 IVF poging had gedaan) naar Jette. In Jette is mijn eerste IVF poging ook afgebroken omdat ik onvoldoende reageerde op de medicatie. Hoe ik het begreep is dat ze in het begin altijd een beetje moeten zoeken naar de juiste combi en hoeveelheden van medicatie.
Ik was op het moment zelf ook enorm ontgoocheld, maar achteraf gezien vond ik het wel beter dat de poging was afgebroken. Die poging telt ook niet als een IVF-poging en aangezien je "maar" zes pogingen hebt is het ergens wel beter dat elke poging optimaal opgestart kan worden.
"Onvoldoende reactie" was bij mij dan gewoon dat er onvoldoende follikels groeiden, of toch veel te klein bleven. We moesten dan gewoon natuurlijk proberen, menstruatie afwachten en dan op gesprek bij de dokter. De volgende poging was dan een IVM poging. Al bij al ben ik niet zoveel "tijd verloren".

Ik ben persoonlijk wel erg positief over Jette, ze gaan niet onbezonnen verder doen met een bepaalde behandeling en als iets mislukt moet je eerst weer op gesprek. Daardoor nemen de dingen wat meer tijd dan bij een ander zh, maar de kansen op succes lijken me toch wel veel groter (is althans mijn ervaring).

Maar ik begrijp volledig de ontgoocheling, en het is ook perfect normaal dat je je zo voelt. Maar de dokter zal wel iets kunnen leren uit deze afgebroken poging zodat de volgende poging toch een stuk beter zou moeten gaan.

Veel courage en succes alvast!

Vlinder2020
Berichten: 2
Lid geworden op: 2 juli 2022, 21:51

Re: Annulatie pick-up na volledig doorlopen van de hormoonstimulatie

Bericht door Vlinder2020 » 21 september 2022, 15:44

Hoi Taki en Elke,

Ik heb intussen een telefoontje gekregen van onze arts, en die heeft al iets meer duidelijkheid kunnen brengen. Er is één dominante follikel, en 15 kleine follikels die niet meegroeien wat volgens de dokter alarmerend is. We moeten zaterdag op controle komen voor bloedafname + echo om te bekijken hoe die 1ne follikel groeit, en wanneer de eisprong zou plaatsvinden. Op die manier kunnen we deze cyclus natuurlijk proberen. We moeten vooral hopen dat de eisprong plaatsvindt, en dat de follikel geen cyste vormt. Als dat niet gebeurt, dan kunnen we opnieuw opstarten van zodra mijn menstruaties doorkomen. Hij heeft ons alvast een wijziging van medicatie voorgeschreven: we stappen over van bemfola 150 naar menopur.

Het enige waar ik nog mee zit is of dat deze trage groei van follikels iets kan zeggen over de (slechte) kwaliteit van de eicellen..

Bedankt alleszins om jullie ervaringen te delen en het is fijn te lezen dat je een goed gevoel overhoudt aan Jette, Taki.

Liefs,
Sep 20: spiraal verwijderd
Sept 21-juni 22: 4 x IUI
Okt 21: UIU gelukt, mk op 6 weken
Sept 22: start IVF in Jette, bemfola slaagt niet aan

Elke90
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 januari 2022, 9:54

Re: Annulatie pick-up na volledig doorlopen van de hormoonstimulatie

Bericht door Elke90 » 21 september 2022, 16:41

Hoi Vlinder,

Goed dat je wat meer info hebt gekregen! Zo kan je het zelf hopelijk ook beter plaatsen.
Ieder lichaam is zo anders dat het soms inderdaad even duurt tot de artsen de juiste hormonen hebben gevonden om de eicellen te doen rijpen.
Ik heb zelf bij mijn 2 trajecten menopur gebruikt, en reageerde ook niet super. Maar via een verhoging van de dosis was het uiteindelijk toch voldoende voor een 7-tal rijpe eicellen, die tot 2 bruikbare embryo’s hebben geleid.
Probeer dus zeker niet te panikeren dat dit het einde zou betekenen ofzo! Ze zijn heel bekwaam in Jette en vinden vast de juiste medicatie voor jouw lichaam. Of met wat extra geluk lukt het zometeen op een natuurlijke manier met deze ene eicel…. Ik ga hard duimen!!
Liefs, Elke
Augustus 2020 - Verwijderen koperspiraal
Januari 2022 - IVF-traject, net voor pick-up afgebroken door coronabesmetting
Maart 2022 - IVF-traject, succesvolle terugplaatsing. Zwanger van een meisje 💕

adamusa
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 februari 2024, 2:37

Re: Annulatie pick-up na volledig doorlopen van de hormoonstimulatie

Bericht door adamusa » 27 februari 2024, 2:42

I don't have much experience in this field so I think you should go to the hospital and ask the doctors for their opinion. aa route planner

jesse99
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 maart 2024, 11:25

Re: Annulatie pick-up na volledig doorlopen van de hormoonstimulatie

Bericht door jesse99 » 12 maart 2024, 11:32

Hoewel uw recente IVF-cyclus niet door kon gaan vanwege COVID, zou u geen grote bijwerkingen moeten ondervinden. Uw menstruatie zou binnen 4-6 weken moeten terugkeren. wordle unlimited

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 17 gasten