20 kilo vermageren vooraleer IVF start?!

IVF Forum
Lavendeltje
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 augustus 2021, 18:40

20 kilo vermageren vooraleer IVF start?!

Bericht door Lavendeltje » 10 februari 2022, 19:30

Hallo iedereen
Is er iemand die een art / kliniek kan aanbevelen in België waar men je gewoon helpt zonder dat je eerst op een dieet wordt gezet om 20 kilo te gaan vermageren ?!
Ik ben een hele gezonde en evenwichtige eter ( biologisch vaak en echt gezond )
Toevallig weeg ik wat meer maar is dat nu een reden om niet zwanger te mogen worden?
Omdat wij via de dokter dit moeten doen wordt dit nu geeist. Als wij zelfstandig zwanger hadden geworden dan had niemand hier aandacht aan besteed… het maakt ons ( opnieuw ) moedeloos. Want ik voel mij goed zoals ik ben, ben ook kern gezond , bloedwaarden op alle gebied prima en dan nu dit … het lijkt wel of er telkens we er aan mogen beginnen iets op ons pad wordt gezet dat het dwars boomt.
Ervoor in een ander ziekenhuis pasten we sociaal niet in het plaatje. Ook heel kwetsend. Waar nu compleet niet naar gevraagd werd.
Dus … als wij onze kinderwens toch nog ooit in vervulling zouden zien gaan , wie kent een arts of ziekenhuis waar er geen gedoe is , waar men je gewoon helpt
😥

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: 20 kilo vermageren vooraleer IVF start?!

Bericht door Jeanneke » 10 februari 2022, 20:44

Ik weet dat mijn mening niet populair zal zijn.
De kans om zwanger te worden is groter bij een gezond BMI.
Ikzelf heb een BMI van 26 dus max 5 kilo te zwaar. En ook aan mij werd gezegd dat vermageren kan helpen.
Ik neem de dokters niets kwalijk, ze zijn er om ons te helpen in de meest ideale situaties. En ze moeten ons wijzen op zaken die wij kunnen doen om een IVF poging te laten slagen.
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: 20 kilo vermageren vooraleer IVF start?!

Bericht door Praline » 12 februari 2022, 10:40

Hey lavendeltje,

Ben je al naar UZ Jette geweest? Als je zo gezond eet lijkt mij je gewicht niet zo'n groot probleem. Het is wel zo dat de medicatie misschien iets minder reageert, maar dat zie je dan wel, dan kunnen ze dat opdrijven toch?
Dokter Decleer in Gent/ Aalter is ook gekend dat hij iedereen helpt.. veel succes!
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

iweeke
Berichten: 11
Lid geworden op: 6 november 2020, 9:08

Re: 20 kilo vermageren vooraleer IVF start?!

Bericht door iweeke » 24 februari 2022, 14:52

Beste,

Ik ben in behandeling in Jette voor IVF. Ik moest ook eerst vermageren. Je mag maar een BMI hebben van 30 of lager.
Ik voel mij ook goed, ik sport af en toe en let op mijn voeding. Ik ben ondertussen 6 kilo vermagerd en zit onder BMI van 30. Maar ik vind dit ook niet correct moest ik een mannelijke partner gehad hebben was ik misschien al zwanger.

Maar regels zijn regels zeker ze willen het beste scenario dat het snel kan slagen. Hopelijk hebben we niet veel poging nodig.

Veel succes naar je zoektocht naar Gynaecoloog dat je wil helpen.

Grts

Iweeke

Lavendeltje
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 augustus 2021, 18:40

Re: 20 kilo vermageren vooraleer IVF start?!

Bericht door Lavendeltje » 21 maart 2022, 16:55

@praline
@iweetje
Ik heb het hem ondertussen laten weten dat ik dat niet ga doen
Hij zei van ik heb het niet als vereiste in je dossier staan voor je zou mogen starten
Dus dat is wel positief
Moesten we hier niet mogen starten ( weten we maandag )
Dan nemen we Gent of Jette mss in overweging
We moesten ook naar de psycholoog vandaag
Alles wordt gescreend !
Wij hebben al 4 kinderen waarvan ik zelf twee volwassen zonen dus vinden wij dit allemaal zo overbodig. Moesten wij het zelf gekund hebben was ik ook gewoon zwanger idd zonder die bemoeinissen.
Laten we duimen op maandag dat het gewoon groen licht wordt voor ons

iweeke
Berichten: 11
Lid geworden op: 6 november 2020, 9:08

Re: 20 kilo vermageren vooraleer IVF start?!

Bericht door iweeke » 24 maart 2022, 10:54

Hey ,

ik duim mee dat je behandeling kan starten.
wij starten bij volgende maandstonden voor de eerste keer met IFV
Spannend

Grts

Iweeke

Lavendeltje
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 augustus 2021, 18:40

Re: 20 kilo vermageren vooraleer IVF start?!

Bericht door Lavendeltje » 25 maart 2022, 14:55

@iweeke dat is zoooo spannend !! Jullie zijn al een stap dichter dan wij, laat je weten hoe het allemaal ging ? De stimulatie en de pick op enzo
Ben heel benieuwd dat mee te volgen. En dinsdag ga ik naar de dokter bellen om te horen of we mogen starten. Het is op mijn overleden vader zijn verjaardag dus dat moet geluk brengen !!!
Ik wacht nog steeds op mijn menstruatie na mijn pilstop :evil: het duurt langer dan ik hoopte.
Dan moet er bloed worden genomen.
Zou ik dat ook niet kunnen doen zonder menstruatie ?
Ben nu toch al lang genoeg van de pil af zou ik zo denken ?

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: 20 kilo vermageren vooraleer IVF start?!

Bericht door Hillie » 25 maart 2022, 21:18

Die bloedname zal aan het begin van je cyclus moeten, vandaar dat ze wachten op jouw menstruatie, zodat je zeker weet dat je helemaal in het begin van je cyclus zit. Bepaalde waardes veranderen naargelang waar je net zit in je cyclus, dus om een waarde juist te kunnen interpreteren, mag die bloedname niet zomaar op eenders welk moment genomen worden 😉
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Lavendeltje
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 augustus 2021, 18:40

Re: 20 kilo vermageren vooraleer IVF start?!

Bericht door Lavendeltje » 26 maart 2022, 19:58

@hillie dan zal ik netjes en geduldig afwachten :mrgreen:

iweeke
Berichten: 11
Lid geworden op: 6 november 2020, 9:08

Re: 20 kilo vermageren vooraleer IVF start?!

Bericht door iweeke » 6 april 2022, 10:09

Hey,

Ik ben ondertussen begonnen met hormonen te spuiten. Menopur 300 eenheden. eerste spuit heeft vriendin gezet maar de volgende spuiten heb ik zelf gezet. Valt allemaal goed mee alle goed instructies lezen. Ben onder tussen verkouden geworden. Das minder en let er op dat je geen neusspray of niks mag gebruiken als je zwanger wil worden. Zondag heb ik echo en bloedprik daarna krijgen we meer info. Het is toch wel spannend.

grts

Iweeke

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: 20 kilo vermageren vooraleer IVF start?!

Bericht door Hillie » 9 april 2022, 5:56

Veel succes!
Maar er zijn zeker ook neussprays die je wel mag gebruiken hoor, gewoon zeker vermelden bij dokter of apotheker. En Dafalgan mag ook 😉
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Lavendeltje
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 augustus 2021, 18:40

Re: 20 kilo vermageren vooraleer IVF start?!

Bericht door Lavendeltje » 17 april 2022, 9:41

Ondertussen weer slecht nieuws gekregen van de arts , ze willen ons niet behandelen omwille dat mijn man medicatie tegen depressie neemt
En dan nog een uitvlucht erbij omdat mijn leverwaarden verhoogd waren en mijn ijzervoorraad te hoog staat.
We zetten nu een stap naar het buitenland , mb Nederland
Het centrum dat wij ons aangemeld hebben bekijken ze je omwille dat je een kind wil niet omwille dat je wat dikker bent of medicatie neemt
Daar draait het uiteindelijk toch om, je bent baas over je eigen lichaam en wil gewoon hulp omdat het alleen niet lukt
Wat als het ons wel zou lukken, dan was ik ook zwanger met een man die medicatie neemt, ik die wat ronder ben enz…
Denk dat dat gewoon mens zijn is.
En zou ze geen cent willen geven die roken of drinken enzo
Wij roken niet drinken niet zijn 24/24 thuis voor onze kinderen , hebben al 2 volwassen zonen en kunnen dus “bewijzen “ dat we goede ouders zijn en het rond krijgen
Maar helaas wordt er niet gekeken naar wie je echt bent
@iweeke hoe staat het bij jou ervoor op moment? :wink:

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: 20 kilo vermageren vooraleer IVF start?!

Bericht door mich75 » 17 april 2022, 10:31

@lavendeltje, ik ben ook moeten stoppen met mijn antidepressiva, gelukkig nam ik ze nog geen week, dus ik kon gelijk stoppen. De psychiater wist dat we een kinderwens hadden en had medicatie voorgeschreven die 'geen kwaad' kon, maar op fertiliteit dachten ze daar duidelijk anders over.

Als zwanger worden vanzelf gaat dan wordt er niet gekeken naar je levenswijze en gezondheid. Maar je kan het een ziekenhuis niet kwalijk nemen dat ze slaagkansen zo hoog mogelijk willen en ook voor een gezond kindje willen gaan.
Er wordt meestal gesproken van een slaagkans van 35% voor gezonde vrouwen. Dit is een gemiddelde onder de 30j is het eerder 40-50%, daarboven gaat het fel naar beneden, zo zit je op 40j op 10-15%.

Ik begrijp heel goed dat jullie nog een kindje willen en dat je bereid bent om daarvoor heel veel voor te doen, been there done that. Maar weet dat een fertiliteitstraject heel zwaar kan zijn en zeker als het niet wil lukken.

Bedenk ook of je het risco wil nemen op een kindje dat misschien niet helemaal gezond is, door bv gebruik van medicatie of aandoeningen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

iweeke
Berichten: 11
Lid geworden op: 6 november 2020, 9:08

Re: 20 kilo vermageren vooraleer IVF start?!

Bericht door iweeke » 18 april 2022, 17:29

Hey allemaal,

Vandaag is er embryo terug geplaatst. De enige overlever van mijn pick up. Dus nu is spannend of deze zich ga innestelen. Er is hoop maar ik maak mijn geen illusie tis de eerste poging.
We zien wel anders nog is een pick up.

Grts
Iweeke

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: 20 kilo vermageren vooraleer IVF start?!

Bericht door LotjeS » 20 april 2022, 14:40

iweeke schreef:
6 april 2022, 10:09
Hey,

Ik ben ondertussen begonnen met hormonen te spuiten. Menopur 300 eenheden. eerste spuit heeft vriendin gezet maar de volgende spuiten heb ik zelf gezet. Valt allemaal goed mee alle goed instructies lezen. Ben onder tussen verkouden geworden. Das minder en let er op dat je geen neusspray of niks mag gebruiken als je zwanger wil worden. Zondag heb ik echo en bloedprik daarna krijgen we meer info. Het is toch wel spannend.

grts

Iweeke
Dag Iweeke

Jij mocht in Jette menopur 300 spuiten?
Tegen mij zeiden ze dat 225 de maximale dosis is die zij geven.
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten