Prp life expert Leuven lage eicelvoorraad

IVF Forum
SandraBXL
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 juli 2023, 15:23

Re: Prp life expert Leuven lage eicelvoorraad

Bericht door SandraBXL » 11 juli 2023, 15:28

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb gelezen dat een aantal van jullie een PRP-behandeling in Leuven hebben ondergaan.

Ik onderga een IVF-behandeling in UZ Brussel en overweeg een PRP-behandeling in het Life Expert Center in Leuven om de kwaliteit van mijn baarmoederslijmvlies te verbeteren.

Mijn baarmoederslijmvlies wordt beschadigd door een curettage voor vastgehouden placenta, en is niet groter dan 5-6mm met alle mogelijke behandelingen.

Hebt u gunstige effecten gezien op het baarmoederslijmvlies na de PRP-behandeling?

Hartelijk dank voor uw antwoorden!

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Prp life expert Leuven lage eicelvoorraad

Bericht door Bloempje08 » 10 augustus 2023, 14:05

@SandraBXL
Geen ervaring mee, maar ik las dat het inderdaad ook hier gebruik voor werd. Ik denk dat 6 mm op zich wel genoeg is voor Brussel.

Ik wilde even mijn eigen ervaring met PRP in Life expert Leuven hier ook neerschrijven.
Ik heb een specifieke situatie want door een kankerbehandeling (als kind) was ik veel sneller door mijn eicelvoorraad heen. Al enkele jaren heb ik in feite geen cyclus meer en is mijn AMH niet meer meetbaar.

De eerste PRP voerde ik uit in april en de tweede in juli. De procedure is op zich goed verlopen en ik vond iedereen erg vriendelijk. De eerste keer was ik wel enorm misselijk geweest achteraf, maar bij de tweede niet. Voor de PRP had ik een verkennend gesprek online met Dr. Stefan Gordts. Het viel me op dat ik de medische info die ik had doorgespeeld niet echt bekeken was geweest, maar oké. Ik denk dat iedereen die de behandeling wilt ze ook krijgt. Hij legde uit dat men nog geen parameters heeft om te weten bij wie de behandeling al dan niet aanslaat. Hij kon me geen garanties geven maar vond het het proberen waard. De opvolging daarentegen vond ik nogal pover. Het is een experimentele behandeling, iedereen maakt deel uit van het onderzoek maar patiënten worden niet standaard opgevolgd. Dit vind ik vreemd want als dit experimenteel is wil je toch weten of het gelukt is of niet? Daardoor voelt dit voor mij toch ook als een stuk geldgewin. Op eigen initiatief heb ik wel bloedafnames gedaan en helaas lijkt het erop dat deze behandeling niets voor mij betekend heeft. Mogelijks als je wel nog eisprongen hebt en nog iets van voorraad, of cyclus is nog maar een tijdje gestopt, dat het dan wel werkt.

Ik baal wel enorm want het was toch ook een grote kost. Een kost die ik natuurlijk bereid was te betalen maar die nu wrang aanvoelt. Wel heb ik eind augustus nog een online consult.

Dit was mijn ervaring. ik deel het maar opdat iemand er misschien iets aan zou kunnen hebben.
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Fat
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 februari 2023, 13:03

Re: Prp life expert Leuven lage eicelvoorraad

Bericht door Fat » 16 augustus 2023, 17:01

Hallo allen,

Dank jullie wel voor het delen van jullie verhalen en ervaringen. Ik ben ook aan het oriënteren om een PRP behandeling te doen ivm POF/POI. Mijn laatste AMH was 0,86 en slechte eicelkwaliteit.
Jammer voor jou dat het niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd.

Begrijp ik goed dat zij sowieso geen bloedprikken voordat je de behandeling ondergaat? Krijg je achteraf pijnstilling en antibiotica?

Het proces: bloedprikken, het bloed gaat naar het lab en na paar uur wordt het in je Eierstokken geïnjecteerd?
Kan je snel terecht voor een PRP?
Wat zijn de kosten?

Kan je een vrouwelijke gynaecoloog vragen om te behandeling uit te voeren? Of is het alleen Dr. Stefan Gordts die de behandeling uit kan voeren? Zie die naam namelijk hier vaker voorkomen.

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Prp life expert Leuven lage eicelvoorraad

Bericht door Bloempje08 » 17 augustus 2023, 9:43

Fat schreef:
16 augustus 2023, 17:01
Hallo allen,

Dank jullie wel voor het delen van jullie verhalen en ervaringen. Ik ben ook aan het oriënteren om een PRP behandeling te doen ivm POF/POI. Mijn laatste AMH was 0,86 en slechte eicelkwaliteit.
Jammer voor jou dat het niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd.

Begrijp ik goed dat zij sowieso geen bloedprikken voordat je de behandeling ondergaat? Krijg je achteraf pijnstilling en antibiotica?

Het proces: bloedprikken, het bloed gaat naar het lab en na paar uur wordt het in je Eierstokken geïnjecteerd?
Kan je snel terecht voor een PRP?
Wat zijn de kosten?

Kan je een vrouwelijke gynaecoloog vragen om te behandeling uit te voeren? Of is het alleen Dr. Stefan Gordts die de behandeling uit kan voeren? Zie die naam namelijk hier vaker voorkomen.
Hallo,
Je krijgt na een eerste oriënterend gesprek een afspraak voor je PRP (1), eens het zover is moet je nuchter zijn en zullen ze bloed afnemen (twee grote buizen). Deze worden gecentrifugeerd waardoor het plasmarijk gedeelte komt bovendrijven en dit is wat ze inspuiten. Dit proces van centrifgeren duurt niet lang, een kwartiertje misschien. Kort erna ga je dus al onder narcose en spuiten ze dit in. Je kan relatief snel terecht en de kost voor 1 PRP is 1150 euro bij mij, ze raden aan om na de 1e PRP na 6 tot 8 weken een 2e PRP te doen (opnieuw 1150 euro).

Bij mij heeft een vrouwelijke gynaecoloog de ingreep zelf uitgevoerd, dit is ook een dr. Gordts (ik vermoed zijn dochter). Je krijgt denk ik wel pijnstijlling bij de narcose (niet zeker eigenlijk) maar ze geven je wel iets extra als je pijn hebt (ik had niet echt pijn, wel misselijk de 1e keer). AB wordt niet standaard voorgeschreven.

Wat ik bedoelde met 'geen bloedprikken' was dat er standaard niet het bloed wordt opvgevolgd om te weten of het heeft gewerkt. Je kan dit wel zelf vragen. En dan is er wellicht nog verschil als je effectief daar al patiënt was of niet.

Je AMH is nog redelijk, daar zou het in feite wel mee moeten lukken. Of PRP de kwaliteit ook kan verbeteren weet ik niet. Wat is je leeftijd? Dat is natuurlijk een belangrijke factor.

Succes!
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Prp life expert Leuven lage eicelvoorraad

Bericht door mich75 » 17 augustus 2023, 10:39

@Fat, ik vind jou amh toch ook nog meevallen. Nadeel is dat je dan meestal niet heel veel eicellen hebt, maar de kwaliteit kan best nog ok zijn.
Er zijn hier op het forum meerdere dames die mama zijn geworden met een lagere amh dan de jouwe, waaronder ikzelf.

Is het vastgesteld dat je een slechte eicelkwaliteit hebt door meerdere ivf/icsi pogingen, of is het een vermoeden?
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Fat
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 februari 2023, 13:03

Re: Prp life expert Leuven lage eicelvoorraad

Bericht door Fat » 17 augustus 2023, 12:38

Hello ladies,

Bedankt voor jullie super snelle reactie!!

Lage amh valt indd nog mee, maar ik heb 3 mislukte ivf pogingen gehad zonder bevruchting! Dat is natuurlijk een grote tegenvaller.. ik ben bijna 30, dus moet je nagaan dat is alweer 2 jaar geleden.

Ik ben blij dat ik toch informatie over life expert heb gevonden via jullie, want het plan was om verder naar het buitenland te gaan voor deze behandeling. Daar gaat het proces net zo, alleen wordt wel vooraf bloed geprikt en alles gecontroleerd alvorens je bloed af te nemen om de behandeling uit te voeren, 1200 euro incl verblijf en dan nog erheen vliegen.

Het klopt dat er wordt geadviseerd om het nogmaals te verrichten, maar 6 a 8 weken vind ik wel heel kort achter elkaar.. het kan zijn dat je pas bij de 3e maand verschil gaat zien in je cyclus. Ik heb namelijk nu een onregelmatige korte cyclus.
Ik heb een tijdje een dieet gevolgd waardoor ik wel verschil begon te zien en goede maanden had, maar het is niet blijvend. Juist omdat ik nog wel elke maand mn regels heb, denk ik, het is het proberen waard.

Ik had life expert een mail gestuurd, maar ik ga ze toch maar even bellen.

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Prp life expert Leuven lage eicelvoorraad

Bericht door mich75 » 17 augustus 2023, 17:23

Ik weet niet of jij een mannelijke partner hebt of donorzaad gebruikt.

Ik had een amh van 0,59 en bij de 1e poging maar 2 bruikbare eicellen en geen enkele bevruchting, dit samen met mijn leeftijd, net geen 39, was voldoende om de conclusie te trekken dat ik een slechte eicelkwaliteit had.
Ik heb 4 puncties (1 zonder eicellen) gehad zonder bevruchtingen, de laatste in een ander ziekenhuis en daar trok men de conclusie dat het hoogst waarschijnlijk aan het zaad lag.
Wij zijn dan overgeschakeld op donorzaad en de volgende 2 pogingen had ik 100% bevruchting.

Het kan natuurlijk altijd zijn dat jouw eicelkwaliteit niet meer zo goed is, ik wou gewoon even mijn ervaring even meegeven.
Laatst gewijzigd door mich75 op 22 augustus 2023, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Fat
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 februari 2023, 13:03

Re: Prp life expert Leuven lage eicelvoorraad

Bericht door Fat » 22 augustus 2023, 14:21

@mich75

Nee partner heeft goed zaad, zowel in het vooronderzoek als tijdens de pogingen is het zaad gecontroleerd. En ze zagen bij mij dat mn eicellen verkruimelde en uit elkaar vielen. Dus ja "helaas", het zijn echt mijn eicellen.

Gelukkig heb je alsnog een paar oogappeltjes van je eicellen weten te bemachtigen.

Ik heb nu een online meeting met life expert. Hopelijk kan ik dit jaar nog terecht voor de behandeling.

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Prp life expert Leuven lage eicelvoorraad

Bericht door mich75 » 22 augustus 2023, 16:11

We hebben 1 dochter van mijn eicellen en 3 kindjes via ecd.

Ik denk wel dat je dit jaar nog een behandeling kan krijgen, de wachttijd valt precies mee.

Hopelijk heeft de behandeling effect, voorlopig nog niet echt succesverhalen gelezen, maar ik ben ook nog niet veel verhalen tegengekomen (in België).
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Fat
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 februari 2023, 13:03

Re: Prp life expert Leuven lage eicelvoorraad

Bericht door Fat » 22 augustus 2023, 23:41

@mich75

Ah wat mooi! Voor ons is ecd geen optie.
Ik hoop idd dat de behandeling effect heeft, ik heb nog mijn menstruatie, dus je zou denken alleen nog even een boost aan de kwaliteit.... eenvoudig gedacht LOL.

Ik heb wel de studies gelezen en de resultaten daarvan waar een kleine groep toch spontaan zwanger is geraakt. En een aantal vrouwen via een andere kliniek in het buitenland ook.
Wat ik wel merk is dat vrouwen onder de 30 deze behandeling niet doen (tenminste niet gelezen, deze groep is ook klein)
Maar vrouwen rond 40 en vaak hebben ze ook geen menstruatie meer...
Wie weet zit het allemaal mee!

Fat
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 februari 2023, 13:03

Re: Prp life expert Leuven lage eicelvoorraad

Bericht door Fat » 22 augustus 2023, 23:59

@zondernaam

Ik weet niet of je nog actief bent..
Je vroeg aan Wensje07 wat het resultaat is.
Ik zie in haar bio dat ze na haar 1e Prp toch spontaan zwanger is geraakt. Dat geeft hoop!

Ik weet niet of jij het al geprobeerd hebt en of verder bent gekomen in je zoektocht/traject.

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Prp life expert Leuven lage eicelvoorraad

Bericht door Bloempje08 » 30 augustus 2023, 7:57

Wensje is heel snel na PRP zwanger geraakt dus het kan eigenlijk niet van de PRP komen (werkt pas na 6 weken).

Ik zit ook in een FB groep rond PRP en zie echt zeer weinig succes, zijn ook wel meestal oudere dames. Leuven claimt 50 % succes maar ik betwijfel dat toch wat (gezien ook niet echt een standaard opvolging waardoor deel mensen al wegvalt bij wie het niet werkte + wat definiëren ze als succes?)

Gezien je nog menstruatie hebt en jong bent, ben je alvast wel een betere kandidaat inderdaad! Ik duim mee. Post je ook je resultaten hier na afloop? Kan maar mensen helpen…
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Fat
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 februari 2023, 13:03

Re: Prp life expert Leuven lage eicelvoorraad

Bericht door Fat » 30 augustus 2023, 15:01

Hi Bloempje,

Ah oke, dat wist ik niet. Kan natuurlijk toeval zijn, maar toch denk ik ergens wellicht dat er toch wat getriggerd werd daardoor.

Doe ik! Nu ik weet dat het in Leuven kan, wil ik het liever gisteren dan vandaag :lol:
Nog even geduld, eind sept heb k mn consult.

Wat is de naam van de Facebook groep?
En oh ja, heb je wel van negatieve effecten gehoord? Bijwerkingen? En die vrouwen die geen menstruatie hadden, kregen die wel nog een menstruatie na prp of dat ook niet?

Fat
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 februari 2023, 13:03

Re: Prp life expert Leuven lage eicelvoorraad

Bericht door Fat » 8 september 2023, 14:18

@bloempje

Heb jij een genetisch onderzoek moeten doen?

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Prp life expert Leuven lage eicelvoorraad

Bericht door Bloempje08 » 10 september 2023, 19:10

De groep heet ovarian rejuvenation/PRP support group.
En neen, geen genetisch onderzoek, niets op voorhand moeten doen. Vragen ze dat nu wel?
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten