Ivf in België of Duitsland

IVF Forum
Plaats reactie
Gerieke
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 april 2022, 22:27

Ivf in België of Duitsland

Bericht door Gerieke » 19 april 2022, 22:35

Hoi

Ik ben Gerieke inmiddels in Zwolle mijn 3e ivf poging gehad waarbij er maar 1 eitje was en deze is helaas niet bevrucht.
Ik ben inmiddels 39 en mijn amh waarde is erg laag. Nu ben ik mij aan het oriënteren om mijn 4e poging in België Gent of Brussel te doen of in Duitsland.

Wie heeft hier ervaringen in? Welke kliniek kan ik het beste benaderen? Elke maand wachten is wat mij betreft een maand te veel.

Belangrijk aspect in mijn hele verhaal dat ik alleen bezig ben met dit proces en daarom ook gebruik maak van een donor.

Dank jullie wel voor jullie reacties!

Groet Gerieke

iweeke
Berichten: 11
Lid geworden op: 6 november 2020, 9:08

Re: Ivf in België of Duitsland

Bericht door iweeke » 20 april 2022, 9:44

Beste,

Ik ben in behandeling in Jette ( UZ brussel). Ik ben daar heel tevreden van. Ze weten wat ze doen en zoeken het beste scenario. Ik heb weinig eitjes voor mijn leeftijd dus direct overgaan naar IFV, Prolactine gehalte was te hoog eerst dat doen dalen heeft ons wel wat wachttijd gekost maar hoop dat de pogingen nu beter lukken. Maandag heb ik eerste tp gehad dus nu afwachten. Ben vanaf augustus al in behandeling.
hier komen ook veel nederlanders.

http://www.brusselsivf.be/

Mvg

Iweeke

Gerieke
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 april 2022, 22:27

Re: Ivf in België of Duitsland

Bericht door Gerieke » 20 april 2022, 9:51

Wat spannend voor je, ik ga voor je duimen!

Ik zal UZ Brussel eens benaderen, dank je wel voor je bericht en ben heel benieuwd naar het tas resultaat!

Groet Gerieke

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ivf in België of Duitsland

Bericht door mich75 » 20 april 2022, 10:03

@Gerieke,

Als je als alleenstaande in Brussel wil starten kan het wel tot een jaar duren eer je kan starten, als je al mag starten.
Ze zijn er vrij streng voor alleenstaanden blijkbaar.

In Gent zal het vlugger kunnen waarschijnlijk.

Gerieke
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 april 2022, 22:27

Re: Ivf in België of Duitsland

Bericht door Gerieke » 21 april 2022, 0:17

Ik zal ook eens contact opnemen met Gent.

Heb vanavond even gekeken maar zie twee klinieken. Heeft iemand een idee welke ik het beste kan benaderen?

Zijn er ook nog mensen die ervaringen hebben met Duitsland?

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ivf in België of Duitsland

Bericht door mich75 » 21 april 2022, 5:52

Gerieke schreef:
21 april 2022, 0:17
Ik zal ook eens contact opnemen met Gent.

Heb vanavond even gekeken maar zie twee klinieken. Heeft iemand een idee welke ik het beste kan benaderen?

Zijn er ook nog mensen die ervaringen hebben met Duitsland?
AZ Jan Palfijn is makkelijker naar alleenstaanden toe, maar zou ik niet onmiddellijk aanraden vanwege je lage amh.

UZ Gent heeft een beter labo en als er over 'Gent' gesproken wordt bedoelt men meestal 'UZ Gent'. Ook in Brussel zijn er meerdere centra, maar ook hier bedoelt men 'UZ Brussel' en wordt eigenlijk 'Jette' gebruikt, de naam van de deelgemeente.

Ik weet niet hoe het tegenwoordig met Duitsland zit, toen wij begonnen in 2014 (ook lage amh) heb ik die optie onderzocht en het leek veelbelovend omdat zij toch nieuwe technieken hadden die je in België niet vond, mijn arts had er zelfs nog nooit van gehoord.
Ook las ik geregeld dat mensen naar daar uitweken als laatste hoop, maar nu kom ik nog amper zo'n verhalen tegen. Ik moet wel zeggen dat ik enkel nog dit forum volg en niet meer het hele internet afzoek naar een mogelijke oplossing.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Gerieke
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 april 2022, 22:27

Re: Ivf in België of Duitsland

Bericht door Gerieke » 24 april 2022, 10:14

Dank jullie voor de reacties,!

Nog een andere vraag.. in Belgie (Gent) kan ik 20 juni terecht voor een intake. Nu kan ik 9 mei al terecht in Wolvega. Ik ben nog 1 ivf vergoeding van mijn zorgverzekering. Zal ik eerst naar Wolvega gaan of raden jullie het aan om toch direct naar België te gaan?

Ik hoor het graag! Vind het heel lastig om te kiezen zeker omdat ik begrepen heb van Gent dat je na de intake ook nog wel weer 3 maand moet wachten... en dat met mijn lage AMH waarde...

Groet Gerieke

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ivf in België of Duitsland

Bericht door mich75 » 24 april 2022, 13:23

De korte versie: ga bij beiden op gesprek en kijk wat jou het beste lijkt.

De lange versie: ik heb je een pb gestuurd.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Gerieke
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 april 2022, 22:27

Re: Ivf in België of Duitsland

Bericht door Gerieke » 24 april 2022, 13:38

Dank je!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten