Te vroege ovulatie ivf

IVF Forum
Plaats reactie
Gigi93
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 oktober 2022, 20:52

Te vroege ovulatie ivf

Bericht door Gigi93 » 4 januari 2023, 8:20

Hey,

Wij hebben een afspraak volgende week maandag maar wou hier gewoon even vragen of er iemand ervaring heeft met een te vroege ovulatie?

Wij zijn gisteren voor 1e echo moeten gaan en dan ook opnieuw mijn bloed en blijkbaar heb ik al geovuleerd. Ze vroegen mij of we de cetrotide wel correct hadden gezet maar wij hebben alles gedaan zoals de keer ervoor.
11/22 1e ivf mislukt
12/22 te vroege ovulatie gehad

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Te vroege ovulatie ivf

Bericht door Margootje » 4 januari 2023, 17:13

Hi Gigi
Als het jouw eerste echo van de cyclus pas was gisteren dan kan het idd te laat geweest zijn. Jouw lichaam zal van zichzelf dan al de ovulatie in gang gezet hebben nog voor je de cetrotide hebt genomen.
Om dit te vermijden moest ik zelf altijd al op dag 10 of 11 van de cyclus voor het eerst langs gaan voor een echo en bloedname, omdat ik een redelijk korte cyclus heb (26 dagen zoiets).
Maar het kan dat dit voor jou uitzonderlijk was en dat je doorgaans een langere cyclus hebt met dan deze keer uitzonderlijk een kortere.
Groetjes
Ps ik lees nu je vraag na en vraag me af of ik wel juist ben. Dit was ook een ivf cyclus of een normale? Dus je was aan het stimuleren? En het was wel je eerste echo maar niet je eerste bloedname? Misschien moet je wat meer uitleg geven.
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Gigi93
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 oktober 2022, 20:52

Re: Te vroege ovulatie ivf

Bericht door Gigi93 » 4 januari 2023, 19:14

Margootje schreef:
4 januari 2023, 17:13
Hi Gigi
Als het jouw eerste echo van de cyclus pas was gisteren dan kan het idd te laat geweest zijn. Jouw lichaam zal van zichzelf dan al de ovulatie in gang gezet hebben nog voor je de cetrotide hebt genomen.
Om dit te vermijden moest ik zelf altijd al op dag 10 of 11 van de cyclus voor het eerst langs gaan voor een echo en bloedname, omdat ik een redelijk korte cyclus heb (26 dagen zoiets).
Maar het kan dat dit voor jou uitzonderlijk was en dat je doorgaans een langere cyclus hebt met dan deze keer uitzonderlijk een kortere.
Groetjes
Ps ik lees nu je vraag na en vraag me af of ik wel juist ben. Dit was ook een ivf cyclus of een normale? Dus je was aan het stimuleren? En het was wel je eerste echo maar niet je eerste bloedname? Misschien moet je wat meer uitleg geven.
Dit was ook een ivf cyclus, ik was idd al aan het stimuleren en dit was de 1e echo om te kijken of er follikels zaten. En het was mijn 2e bloedafname, de 1e was om te kijken of ik mocht beginnen stimuleren en deze was om te kijken of ik verder moest stimuleren of iets anders moest doen.
11/22 1e ivf mislukt
12/22 te vroege ovulatie gehad

iweeke
Berichten: 11
Lid geworden op: 6 november 2020, 9:08

Re: Te vroege ovulatie ivf

Bericht door iweeke » 5 januari 2023, 15:16

Beste, Ik heb dit ook voorgehad. Cetrocide had ook bij mij geen resultaat. Ik heb nu gonapeptyl gespoten dit werkte wel. vervelend dat die poging mislukt is maar deze telt niet mee. Vanaf gelukte Punctie telt een poging mee.
Hopelijk volgende keer meer succes.

Gigi93
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 oktober 2022, 20:52

Re: Te vroege ovulatie ivf

Bericht door Gigi93 » 6 januari 2023, 22:48

iweeke schreef:
5 januari 2023, 15:16
Beste, Ik heb dit ook voorgehad. Cetrocide had ook bij mij geen resultaat. Ik heb nu gonapeptyl gespoten dit werkte wel. vervelend dat die poging mislukt is maar deze telt niet mee. Vanaf gelukte Punctie telt een poging mee.
Hopelijk volgende keer meer succes.
Hey,

Ja inderdaad, deze poging telt niet mee en hier ben ik enorm blij met. Anders was ik al 2 pogingen kwijt en ik heb ook een lage eicel voorraad dus dat zou nog een serieuzere domper geweest zijn dan nu.
Ik ben heel blij voor jou dat het gewerkt heeft! ☺️
11/22 1e ivf mislukt
12/22 te vroege ovulatie gehad

timothyferriss
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 november 2023, 3:44

Re: Te vroege ovulatie ivf

Bericht door timothyferriss » 28 november 2023, 3:49

De meest voorkomende oorzaak van vroege ovulatie tijdens IVF is een overgevoeligheid voor de ovulatie-inducerende medicijnen. Cetrotide is een van deze medicijnen. Het is mogelijk dat je lichaam te snel reageert op het medicijn, waardoor je eicel al voor de geplande terugplaatsing van de embryo's ovuleert.



tiki taka toe

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten