Vroege miskraam na laatste iui, hoe snel kan IVF starten?

IVF Forum
Plaats reactie
Lisa62
Berichten: 3
Lid geworden op: 8 augustus 2023, 15:32

Vroege miskraam na laatste iui, hoe snel kan IVF starten?

Bericht door Lisa62 » 8 augustus 2023, 15:45

Hallo allemaal,

Hallo allemaal.
Ik heb op 15 juli mijn (voorlaatste) iui poging ondergaan. 14 dagen later had ik een negatieve zwangerschapstest en een dag later begon een hevige menstruatie na het stoppen met utrogestan.

Gisteren had ik mijn eerste folikelmeting (op dag 10 van mijn nieuwe cyclus (dacht ik) waarbij nog niets te meten was, bloedonderzoek ondergaan en zonet vernomen dat ik waarschijnlijk een vroege miskraam heb gehad aangezien er een heel laag zwangerschapshormoon van 130 hcg te meten was, nog geen groei van een folikel te zien was en ik een hevige ‘mestruatie’ had gehad. Ik moeten morgenavond terug bloed laten nemen en dan weten ze meer. Hebben hier mensen hetzelfde aan de hand gehad?

Nu hoop ik dat zo snel mogelijk met Ivf kan starten, dit was me beloofd als de IUI die ik in deze cyclus zou krijgen niet zou lukken. Heeft iemand er ervaring mee hoe snel je een nieuwe menstruatie krijgt na een miskraam die slechts twee weken na de bevruchting plaatsvind (gelijk met het normale begin van de menstruatie)? Zelf hoop ik dat ik binnen enkele dagen met de pil mag beginnen, na 21 dagen mag stoppen en dan wanneer mijn menstruatie begint mag beginnen met de inspuitingen voor IVF. Ik heb in januari een miskraam gehad op 8 weken en toen ben ik ook een week later met de pil mogen starten en na de menstruatie die hierop volgde mocht ik de inspuitingen met menupur zetten in combinatie met IUI.

mich75
Berichten: 2998
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Vroege miskraam na laatste iui, wanneer ivf?

Bericht door mich75 » 8 augustus 2023, 16:38

Als je zo snel een miskraam hebt spreek je van een biochemische zwangerschap en hierbij geraakt je hcg meestal niet boven de 50. Jij hebt 10 dagen later 130, dus zou je van veel hoger moeten komen wat raar is als je een dag voor de miskraam/menstruatie nog een negatieve test had.

Na zo'n biochemische zwangerschap kan je in principe gewoon starten, die bloeding telt dan als menstruatie.

De mogelijkheden die ik zie:

- de zwangerschapstest was fout
- de uitslag is van iemand anders
- een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Bij dit laatste stijgt het hcg over het algemeen trager, soms gaat het dalen en terug stijgen.
Door het stoppen van de Utrogestan is de bloeding gekomen, bij een gewone zwangerschap komt het embryo mee en gaat het hcg dalen of is het al gedaald. Bij een bbm zw zit het embryo niet in de baarmoeder en heeft het bloedverlies dus geen invloed en kan er nog steeds hcg aangemaakt worden.

Zolang je hcg in je lichaam hebt gaan er geen follikels groeien en gaan ze je normaal gezien ook niet met de pil laten beginnen.

Hopelijk brengt de bloedname morgen meer duidelijkheid en kan je snel opstarten met ivf.
Laatst gewijzigd door mich75 op 8 augustus 2023, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Lisa62
Berichten: 3
Lid geworden op: 8 augustus 2023, 15:32

Re: Vroege miskraam na laatste iui, hoe snel kan IVF starten?

Bericht door Lisa62 » 8 augustus 2023, 18:38

Bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord. Ik kan alleen maar hopen dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is, want dan zien de vooruitzichten er nog slechter uit, maar vrees ervoor.

Lisa62
Berichten: 3
Lid geworden op: 8 augustus 2023, 15:32

Re: Vroege miskraam na laatste iui, hoe snel kan IVF starten?

Bericht door Lisa62 » 9 augustus 2023, 18:33

Het blijkt inderdaad over een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te gaan. Mijn hcg is gestegen tot 250 en ik moet vandaag nog met spoed geopereerd worden. 😰

Het positieve nieuws is dat ik hierna normaal met Ivf kan starten en normaal het korte traject. Aangezien ik me graag op het positieve richt vroeg ik me af of mensen hetzelfde hebben meegemaakt en hoe snel ze in de praktijk konden starten met Ivf (kort traject) na een operatie voor buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

mariahcarey
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 oktober 2023, 5:36

Re: Vroege miskraam na laatste iui, hoe snel kan IVF starten?

Bericht door mariahcarey » 25 oktober 2023, 5:54

In het geval van een vroege miskraam, kan de timing voor het starten van IVF afhangen van verschillende factoren, waaronder de mate van herstel en de aanbevelingen van je behandelendwordle arts. Sommige artsen kunnen aanbevelen om een volledige menstruatiecyclus te wachten voordat ze met IVF beginnen, terwijl anderen mogelijk eerder willen beginnen, afhankelijk van de omstandigheden en de gezondheid van de patiënt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten