Net gestart met IVF, ons traject..

IVF Forum
Plaats reactie
zwikkie
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 september 2023, 11:30

Net gestart met IVF, ons traject..

Bericht door zwikkie » 11 september 2023, 11:44

Dag allemaal,

Gezien dit voor ons allemaal wat nieuw en ongekend is, heb ik alvast veel op internet opgezocht en ook uit de zorgmap van het UZ Gent had ik veel nuttige info gelezen over het gehele proces.

Ik maak mij echter wat zorgen over onze eerste poging.

Mijn vrouw heeft nu zo'n al zo'n 12 dagen hormonen aan het inspuiten geweest, en bij de controle vandaag bleek dat er slechts 3 eitjes zijn gegroeid... Ze waren ook nog te klein, dus moet mijn vrouw nog 4 dagen extra hormonen inspuiten.

Vorige week op de controle werd er gesproken van komende woensdag al de pickup te doen, maar dat is dus aangepast naar een extra consultatie, en dan hopelijk in het weekend wel pickup...

Op zich wordt er weinig gesproken tijdens deze consultaties, de professor heeft het uiteraard heel druk - alle begrip hiervoor - maar ik vraag mij enkel af (ga dit woensdag ook wel in persoon vragen) of deze poging eigenlijk wel een kans heeft....

3 eitjes maar, en dan wetende dat daar eigenlijk procentueel gezien ook nog wel wat van verloren gaat... Ik vrees dat we al blij gaan mogen zijn met 1 bevrucht eitje, als we dat al halen :s

Dit zou wel wat als een klop binnenkomen vrees ik, zowel voor mij als mijn vrouw. Voorlopig ging alles vlot, vorige keer zei hij ook dat de eitjes aan het groeien waren enzovoort, om dan nu te horen dat het er maar 3 zijn was ik wel al serieus verschoten...

Ik vraag mij dan ook af, als er deze poging niets van komt, is dat 1 volledige poging al verbruikt (ivm terugbetaling mutualiteit), en ook, dan komt er vermoedelijk een rustmaand aan, om daarna terug hormonen in te spuiten?

Ik zie nu wel in waarom velen dit als een zwaar traject aanschouwen en zal voorlopig enkel maar blijven hopen dat er toch nog meerdere eitjes zullen beschikbaar zijn voor de eerste pickup ... :(

PS: Zijn er hier mensen met ervaring bij het UZ Gent, en de professor? Ik weet niet of ik zijn naam hier mag vernoemen. Benieuwd alvast naar andere ervaringen.

Groetjes
Laatst gewijzigd door zwikkie op 16 september 2023, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.

mich75
Berichten: 2999
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Net gestart met IVF traject, onzekerheid en stress...

Bericht door mich75 » 13 september 2023, 15:29

Ik wil wel wat vragen beantwoorden, maar met wat geluk heb je de nodige duidelijkheid gekregen van de professor.

Als er toch nog dingen opgehelderd moeten worden dan laat je het maar weten.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

zwikkie
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 september 2023, 11:30

Re: Net gestart met IVF traject, onzekerheid en stress...

Bericht door zwikkie » 15 september 2023, 22:40

De laatste consultaties deze week waren iets socialer, omdat ik zelf ook veel vragen stelde wel.

Spannend, sinds mijn laatste post… Menopur een paar dagen langer doorgenomen en 2 dagen later waren plots heel wat meer eitjes aan het doorkomen…

Het waren er nu 7 of 8, en hij zei dat er hopelijk zo’n 5 goeie uit zullen komen. Dat zou in mijn ogen wel goed zijn, dan hoop ik dat ze er minstens 3 goeie kunnen bevruchten en hopelijk dan ook 2 invriezen…. Nog veel “als”-jes.

Morgenochtend hebben we in ieder geval de pickup… zondagvoormiddag zouden we dan resultaat krijgen van de bevruchting…
Superspannend…

De professor maakt zich op zich weinig zorgen omdat mijn vrouw al een zoon heeft. Ze heeft een probleem met haar eierstokken waardoor natuurlijke bevalling nu niet meer kan, maar op zich was er verder niks “mis”, dus hopelijk is het meteen prijs…

Echt gek hoeveel er eigenlijk wel niet kan mislopen als ik het zo allemaal lees… stresserend wel!

Nu slapen en hopelijk morgen gaat alles vlot.

zwikkie
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 september 2023, 11:30

Re: Net gestart met IVF traject, onzekerheid en stress...

Bericht door zwikkie » 16 september 2023, 10:23

Donderdag zei de prof 7-8 eitjes waarvan wss 5 goeie.
Ze hebben er daarnet 11 uitgehaald, benieuwd. Ik denk dat er veel te klein zullen zijn maar goed, 5 goeie zou al goed zijn.


Ik zou al supergelukkig zijn als er 3 goede zijn waarvan ze er 2 kunnen invriezen…
Dan denk ik dat de kans al vrij groot is dat het wel goed komt binnen de eerste poging…

Nu spannend afwachten tot morgen met het resultaat..


Er was rond dezelfde tijd ook een koppel uit Rotterdam aanwezig, hadden daar minder succes waardoor ze nu naar België komen.

Verder ook wel heel tevreden van de hele aanpak en het team in het UZ Gent. Iedereen daar wist exact wie we waren en wat we kwamen doen en ontving ons op elke dienst/verdiep met een glimlach…

Natuurlijk is het het labo dat de magic moet doen en is dat ook vanzelfsprekend het belangrijkste… maar toch mag dit wel vermeld worden.

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 63 gasten